حقایقی در مورد چربی شکم


چربی شکم: بیشتر از عمق پوست

چربی احشایی در اطراف روده، کبد و معده شما جمع می شود.

یک واقعیت در مورد چربی معده که باید بدانید این است: این فقط آن لایه لزج درست در زیر پوست شما نیست — نوعی که شما می گیرید تا ببینید آیا می توانید “یک اینچ” را فشار دهید یا خیر. چربی احشایی نام نوعی است که در اعماق تنه شما قرار دارد. در اطراف روده، کبد و معده شما جمع می شود. همچنین می تواند شریان های شما را بپوشاند. و می تواند برای سلامتی شما خطرناک باشد. اما برای از دست دادن آن نیازی به رژیم غذایی یا ورزش خاصی ندارید — فقط عادت های سالم.

خطرات سلامتی چیست؟

چربی بیش از حد شکم می تواند به معنای مشکلات جدی برای سلامتی باشد.

این فقط مربوط به عدد روی ترازو نیست. محققان بر این باورند که میزان چربی عمیق در ناحیه وسط بدن شما نسبت به وزن یا BMI (شاخص توده بدنی) بهتر است که نشان دهد آیا در معرض خطر مشکلات جدی سلامتی هستید یا خیر. چربی شکم نه تنها می تواند شلوار جین شما را خیلی تنگ کند، بلکه بیش از حد آن می تواند به این معنی باشد که احتمال ابتلا به این موارد بیشتر است:

  • دیابت
  • بیماری کبد چرب
  • بیماری قلبی
  • کلسترول بالا
  • سرطان پستان
  • پانکراتیت
  • منظور از اندازه گیری دور کمر

    فقط با اندازه گیری دور کمر نمی توانید میزان چربی احشایی خود را تشخیص دهید.

    فقط با اندازه گیری دور کمر نمی توانید میزان چربی احشایی خود را تشخیص دهید. به این دلیل که چربی نزدیک سطح پوست شما (به نام چربی زیر جلدی) نیز بخشی از دور شما است. اما اگر ممکن است با مشکلات سلامتی مرتبط با چربی شکم مواجه شوید، نوار اندازه گیری شما می تواند به شما اشاره کند. برای زنان، اندازه‌های دور کمر بیش از 35 اینچ می‌تواند پرچم قرمز را بالا ببرد. برای مردان، 40 اینچ است.

    این اولین چربی برای رفتن است

    چربی احشایی اولین نوعی است که از دست می دهید.

    در اینجا یک واقعیت خوشحال کننده وجود دارد: چربی احشایی اولین نوعی است که از دست می دهید. و برای انجام این کار، باید حرکت کنید. تمرین شما نباید پیچیده باشد. ممکن است یک ساعت در روز تند راه بروید. روی تردمیل، می توانید برای افزایش متابولیسم، شیب را بیشتر کنید. اگر زیاد می نشینید، راه هایی برای حرکت پیدا کنید. یک تایمر روی تلفن خود تنظیم کنید تا به شما یادآوری کند که هر نیم ساعت یا بیشتر از خواب بیدار شوید. یا میز ایستاده را امتحان کنید و در حین کار اسکات انجام دهید.

    بی قراری شمارش

    بی قراری آن به عنوان فعالیت محسوب می شود و کالری می سوزاند.

    با دست حرف میزنی؟ برای آهنگسازی به پاهای خود ضربه بزنید؟ آیا مردم فکر می کنند که شما کمی بیش از حد هستید؟ همه خوبن بی قراری ممکن است “ورزش” نباشد و باعث ایجاد عضله یا استقامت نشود. اما فعالیت به حساب می آید و کالری می سوزاند. بنابراین دفعه بعد که کسی گفت شما بیش از حد بی قراری می کنید، می توانید بگویید که در حال سوزاندن چربی های شکم هستید.

    سرکه سیب کمکی نمی کند

    کاهش چربی شکم احتمالاً یکی از کاربردهای هوشمندانه سرکه سیب نیست.

    سرکه سیب کاربردهای هوشمندانه زیادی دارد. کاهش چربی شکم احتمالاً یکی از آنها نیست، اگرچه رژیم های غذایی مرسوم ممکن است این را بیان کنند. مایع تند از سیب هایی می آید که له می شوند، تقطیر می شوند و سپس تخمیر می شوند. برخی از مردم فکر می کنند اسید استیک موجود در آن ممکن است از جهاتی سلامت را تقویت کند. مطالعات روی حیوانات بارقه امیدی را نشان داده است که ممکن است به سوزاندن چربی احشایی کمک کند. اما هیچ مدرک علمی وجود ندارد که نشان دهد این اثر مشابه روی مردم دارد.

    آبجو را سرزنش نکنید

    آبجو لزوما باعث نمی شود که چربی در اطراف وسط شما بنشیند.

    آبجو غالباً رپ را برای شکم چاقی می‌گیرد – از این رو اصطلاح “شکم آبجو” به این معنی است. مطالعات نشان می دهد که کمی پیچیده تر از این است. مواد کف دار کالری زیادی دارند. بنابراین ممکن است باعث افزایش وزن شما شود. اما لزوما باعث نمی شود که چربی در اطراف وسط شما بنشیند. مقصر محتمل تر؟ نوشابه و سایر نوشیدنی های شیرین شده. برخی تحقیقات نشان داده اند که شکر می تواند چربی شکم را افزایش دهد.

    نوشابه را با چای سبز عوض کنید

    برای از بین بردن چربی های شکم، در رژیم غذایی خود هوشیار باشید، به جای نوشابه، چای سبز را در نظر بگیرید.

    برای از بین بردن چربی شکم، در مورد رژیم غذایی خود هوشمندانه عمل کنید – وعده های معقول، سبزیجات زیاد و غذاهای ناسالم کمی بخورید. و به جای نوشابه، چای سبز را در نظر بگیرید. چند مطالعه نشان داده اند که کاتچین ها، آنتی اکسیدان های موجود در چای سبز، ممکن است (کمی) به سوزاندن چربی احشایی کمک کنند. نتایج به دور از قطعیت است. اما یک چیز واضح است: جایگزین کردن چای برای نوشیدنی های شیرین باعث صرفه جویی در کالری می شود. فقط آن را با عسل یا شکر پر نکنید.

    حقایقی در مورد روغن ماهی

    مکمل های روغن ماهی هیچ تغییری در چربی معده ایجاد نمی کند.

    روغن ماهی برای مدت طولانی به عنوان یک مکمل برای سلامت قلب در نظر گرفته شده است. FDA اخیراً دارویی ساخته شده از روغن ماهی را برای کمک به کنترل تری گلیسیرید، چربی موجود در خون، تأیید کرده است. اما برای از بین بردن چربی های شکم؟ نه چندان. مطالعه ای روی مردان دارای اضافه وزن که مکمل های روغن ماهی مصرف می کردند، هیچ تغییری در چربی معده آنها نشان نداد.

    چربی شکم و استخوان های شما

    افرادی که چربی شکمی بیشتری دارند، تراکم استخوان پایینی دارند که یک علامت هشدار دهنده از پوکی استخوان است.

    برای مدت طولانی، پزشکان فکر می کردند که وزن اضافی می تواند به قوی نگه داشتن استخوان ها و محافظت از شما در برابر شکستگی کمک کند. اما تحقیقات نشان می دهد که این لزوما درست نیست، حداقل در مورد چربی احشایی. یک مطالعه نشان داد که مردانی که چربی شکمی بیشتری دارند، استخوان های ضعیف تری دارند. مطالعه دیگری روی زنانی که هنوز یائسگی را سپری نکرده بودند مورد بررسی قرار گرفت. این نشان داد که افرادی که چربی شکم بیشتری داشتند، تراکم استخوان کمتری داشتند که یک علامت هشدار دهنده از پوکی استخوان است.