تشخیص ADHD در مردان بریتانیا در 18 سال تقریبا 20 برابر شد


Adderall که حاوی داروهای آمفتامین و دکستروآمفتامین است، اغلب برای درمان ADHD تجویز می شود.

الیزابت دی. هرمان / نیویورک تایمز / ردوکس / چشم

تشخیص اختلال کم توجهی بیش فعالی (ADHD) در بزرگسالان بین سال های 2000 تا 2018 تقریباً 20 برابر در بین مردان در بریتانیا افزایش یافت که احتمالاً به دلیل افزایش آگاهی از این بیماری است.

داگ مکچینی از دانشگاه کالج لندن و همکارانش سوابق ناشناس پزشکان خدمات بهداشت ملی را که در سراسر بریتانیا در این 18 سال جمع آوری شده بود، تجزیه و تحلیل کردند.

آنها دریافتند که تشخیص ADHD در مردان بالغ نزدیک به 20 برابر افزایش یافته است، در مقایسه با افزایش 15 برابری در میان زنان. ADHD در مردان و پسران بیشتر از زنان و دختران در تمام سنین شایع است.

مک‌کچنی می‌گوید: «بسیاری از آن افزایش آگاهی در میان بیماران و پزشکان است که باعث می‌شود علائم آنها شناسایی و به ADHD نسبت داده شود. علائم رایج شامل مشکل در تمرکز، بیش فعالی و تکانشگری است.

او می‌گوید که افزایش موارد می‌تواند به دلیل درک بهتر از چگونگی ادامه ADHD پس از دوران کودکی باشد. مک‌کچنی می‌گوید: «پیش‌تر تصور می‌شد که بیشتر افراد پس از رسیدن به سن بلوغ، ADHD را متوقف می‌کنند، اما دیگر تصور نمی‌شود که اینطور باشد.

در میان کودکان، تشخیص‌ها در طول این دوره 18 ساله در تمام گروه‌های سنی به غیر از گروه‌های سنی 3 تا 5 سال افزایش یافت، که این میزان در پسران تقریباً به نصف و در دختران به یک سوم کاهش یافت.

چرا میزان تشخیص در میان این جوانان کاهش یافته است؟ کودکان نامشخص است Mckechnie می گوید که داروهای ADHD برای کودکان کمتر از 6 سال توصیه نمی شود، بنابراین پزشکان ممکن است تمایل کمتری برای تشخیص افراد در این گروه سنی داشته باشند. “همچنین ممکن است لیست انتظار به قدری طولانی شود که افراد زیر 6 سال تا زمانی که دیده می شوند و تشخیص داده می شوند، از 6 سالگی خود گذشته باشند.”

محققان همچنین دریافتند که تعداد تشخیص ADHD در بین بزرگسالان و کودکان تقریباً دو برابر بیشتر از مناطق محروم بریتانیا است. Mckechnie می‌گوید: مشخص نیست که چرا چنین است، اما عوامل ژنتیکی و محیطی مختلفی می‌توانند نقش داشته باشند. او می‌گوید افرادی که از نظر ژنتیکی مستعد ابتلا به ADHD هستند ممکن است متوجه شوند که این امر بر تحصیل و شغل آنها تأثیر می‌گذارد که می‌تواند منجر به زندگی آنها در مناطق محروم‌تر شود.

اگرچه این یافته‌ها تنها تا سال 2018 می‌رسد، مک‌کچنی می‌گوید که میزان تشخیص ADHD احتمالاً در حال حاضر حتی بالاتر است. “در تجربه بالینی من به عنوان پزشک عمومی [general practitioner]او می‌گوید، درخواست‌های ارزیابی ADHD از سوی بیماران از سال 2020 بسیار رایج‌تر شده است.

موضوعات: