تثبیت وزن بعد از رژیم کتوژنیک

Free photo ebook reader over green striped background اغلب افراد برای کاهش وزن از رژیم کتوژنیک استفاده می کنند اما می تواند در بهبود شرایط پزشکی برخی امراض مانند صرع نیز برنامه غذایی 21 روزه کتو مفید باشد . یک مطالعه نشان داد که رژیم غذایی کتوژنیک به بهبود علائم بیماری پارکینسون کمک میکند. برنج منبع کربوهیدرات است که میتواند به افزایش وزن کمک کند. انواع مواد غذایی کربوهیدراتی را مصرف نمیکنید ذخایر گلیکوژن (که از تجزیه کربوهیدرات به دست میآید) در بدن کم می شود، بدن برای تامین انرژی باید از منبع دیگری استفاده کند که آن منبع همان چربی ها هستند و بدین ترتیب از تجمع چربی در بدن جلوگیری می شود. در این رژیم توصیه می شود که باید روزانه چیزی حدود 20 الی 30 دقیقه ورزش نمایند. برای بدست آمده توصیه را انتخاب کنید و انتخاب کنید این سیستم میتونید در ساعات کاری (بین ۹ صبح به همان اندازه ۱۶) همراه خود شماره تصمیم بگیرید هر دو به تلگرام همین شماره پیام بدید. Th᠎is con tent h​as be en done  by GSA ᠎Co nt ent Gene᠎rato᠎r DEMO.

آیا رژیم کتوژنیک ضرر دارد

البته این سلیقه ای هست و میتونید اونها رو دستی هم درست کنید. بطور کلی تنها رژیم کتوژنیک استاندارد و رژیم با پروتئین بالا بطور گسترده تری مورد مطالعه قرار گرفته اند و بیشتر توصیه میشوند ،درحالی که رژیم های دوره ای یا هدفمند روش های پیشرفته تری هستند که در درجه اول توسط ورزشکاران و بدنسازان استفاده میشوند. اگر ورزشکار یا بدنساز حرفهای هستید به علت نیاز به ذخایر گلیکوژن بالا رژیم های غذایی کتوژنیک هدفمند و چرخهای، رژیم های مناسبی برای شما هستند. ولی در رژیم غذایی کم کربوهیدرات یا کتو ، اینطور نیست و شما دوباره می توانید به احساسات بدنتان اعتماد کنید و به محض اینکه گرسنه شدید ، غذا بخورید. چند وعده در روز غذا بخورم؟ این معمولا بین ۳ تا ۴ روز طول می کشه. رژیم کتوژنیک می تواند باعث کاهش شدید حملات تشنج در کودکان صرع شود و جالب است بدانید که رژیم کتوژنیک اولین بار برای درمان این گروه از افراد تجویز شده است.

برنامه رژیم کتوژنیک

اولین ایده ای که برای کاهش وزن به ذهن افراد میرسه کاهش وزن با برنامه غذایی. روزانه یک ساعت به ورزش نیاز دارین و اگر ورزشی هست که به آن علاقه مند هستین به عنوان برنامه روتین در کار های روزانتون ورزش مورد علاقتون رو قرار بدین. گوشت و مرغ به عنوان غذاهای اصلی در رژیم کتوژنیک در نظر گرفته میشوند. دستور رژیم غذایی کتوژنیک به طور طبیعی به عنوان سرکوب کننده اشتها شناخته شده، داشتن اشتهای پایین یکی از سه رکن اصلی این رژیمه، به همین دلیل در رژیم کتوژنیک لازم به کالری شماری نیست . غذاها اغلب دارای ۴ بخش اصلی هستند: خامهٔ غلیظ زدهشده، یک غذای سرشار از پروتئین (معمولاً گوشت)، میوه یا سبزی و یک منبع چربی همچون کَره، روغن گیاهی یا سس مایونز. به علاوه با تبدیل چربی به کتون در کبد ، انرژی مورد نیاز مغز تامین می شود ( 6 منبع معتبر ، 7 منبع موثق) . Artic le has been gener​ated  wi​th the ᠎he​lp ​of GSA  Content Generator  Dem ov ersi on!

معایب رژیم کتوژنیک

کتون ها بعنوان منبع سوخت در بدن، به ویژه برای مغز، استفاده میشوند؛ زیرا مغز ما مستقیما قادر به استفاده از چربی نیست. رژِیم های کتوژنیک گاهی با کاهش شدید قند خون و سطح انسولین همراهند که این امر همراه با افزایش کتون ، فواید بسیاری را برای سلامت شما به ارمغان می آورد . گاهی رژیم های کم کربوهیدرات باعث سنگ کلیه یا افزایش اسید بدن می شوند ( اسیدوز) . غذاهای کتو باعث میشوند بدن شما کمتر هورمونهای گرسنگی ترشح کند. پس از آن بدن برای تامین انرژی به تجربه چربی و پروتئین روی آورده و درنتیجه وزن شما کاهش می یابد .

رژیم کتوژنیک و بارداری

از آنجایی که میلیون ها نفر قبلا تجربه اش کرده اند، مزایای اثبات شده زیادی برای کاهش وزن ، سلامتی و عملکرد دارد اینها شامل کاهش شدید مصرف کربوهیدرات و جایگزینی آن با چربی است. علاوه بر این، بدن آب زیادی هم از دست میدهد. آنها حاوی کمتر از ۱ گرم کربوهیدرات خالص و تنها ۱۵ کالری در هر وعده هستند، زیرا عمدتاً آب هستند. شاید فکر کنید هر چقدر سریع غذا بخورید مهم نیست، مهم این است که چه مقدار غذا میخورید. با توجه به اینکه در رژیم کتوژنیک کربوهیدرات به شدت کاهش پیدا میکند؛ نقش و جایگاهش را برای تامین انرژی بدن به چربی و مقدار کمی به پروتئین میدهد. کتون موادی ست که از سوختن چربی های داخل کبد به وجود می آید، وقتی که کربوهیدرات بسیار کمی می خورید، کبدتان کتون بیشتری تولید می کند. هنگامی که بدن کتون تولید میکند، وارد وضعیت متابولیکی به نام کتوز می شود.

مغز تنها میتواند گلوکز (کربوهیدرات تجزیهشده) یا کتون را برای تأمین انرژی مورد نیاز خود بسوزاند. تقریبا بیشتر افراد در مورد وارد شدن به رژیم کتوژنیک اطلاعات دارن. حتی گاهی برخی از افراد روزانه چند بار خودشان را وزن می کنند. خیلی از افراد بعد از اتمام دوره رژیم کتوژنیک خیلی سریع رو به مصرف غذاهای پر کربوهیدارت میارن. اگر فردی هستید که سابقه رویآوردن به رژیمهای مختلف را دارید و در دورههای زمانی مختلف رژیم گرفته، لاغر شدهاید و بعد دوباره با رهاکردن رژیم دچار چاقی شدهاید، به رژیم کتو فکر هم نکنید. با از دست دادن این آب موجود در ذخایر گلیکوژن وزن شما نیز کاهش پیدا میکند.

انواع صبحانه در رژیم کتوژنیک

اگر برنامه روزانه پرمشغله ای داشته باشید، مبارزه با کم آبی و از دست دادن الکترولیت می تواند دشوار باشد. این برنامه غذایی در بازه کوتاهی برنامه ریزی میشه و بدون کربوهیدراته. مثلاً افرادی که ناگهان تمام کربوهیدراتها را از برنامه غذایی خود حذف و حجم زیادی از چربی را وارد رژیم خود میکنند. این شامل آنتی اکسیدان و زآکسانتین است که به سلامت چشمها کمک میکنند. با بالابردن سطح آگاهی خود امسله چاقی و جستجو در منابع مختلف می توانید بهتر و آسان تر به کاهش وزن و پایین آوردن شاخص توده بدنی خود کمک کنید. ۵.مناسب برای دیابت نوع ۲: این رژیم لاغری به دلیل پایین آوردن قند خون و از بین بردن تاثیر منفی انسولین بالا در خون ، نه تنها برای لاغری و کاهش وزن مناسب است بلکه تاثیر خوبی بر کنترل روند بیماری دیابت نوع ۲ دارد. کاهش وزن، کنترل قند خون، افزایش طول عمر و…

انواع کتوژنیک

This art​ic le w᠎as c​re᠎ated  by GSA C onte nt Gen᠎erator D​emov᠎er si​on.

مطالعات نشون داده که رژیم های با چربی بالا مثل رژیم کتوژنیک معمولا باعث افزایش کلسترول نمی شه و ممکنه حتی خطر بیماری های قلبی رو هم کاهش بده. به علاوه برای مبتلایان به بیماری های قلبی ، بیماری های خاص مغزی و حتی سرطان نیز توصیه می شود ولیکن دراین زمینه به تحقیقات بیشتری نیاز داریم. این رژیم حتی برای مبتلایان به دیابت ، سرطان ، صرع و آلزایمر نیز توصیه می شود . سلام، هیچ وعده غذایی حذف نمیشه بلکه حتی میتونید بین هر وعده غذایی میان وعده هم داشته باشید.

خیر ، در واقع درسته که مصرف کربوهیدرات تا حدود بسیار زیادی محدود میشه اما پس از گذشت ۲ الی ۳ ماه از رژیم کتو میتونید به آهستگی میزان کربوهیدرات رژیم خودتون رو افزایش بدید. با اینکه چربی در بین ما ایرانی ها از محبوبیت زیادی برخوردار بوده و خوردن چربی در رژیم برایمان خوشایند هست، اما باید بدانید که از چربی هایی مانند کله پاچه، فست فود و غذاهایی با روغن های مضر … این عامل فواید زیادی را برای سلامتی بدن دارد. برای برخی از بیماریها خطراتی وجود دارد برای گرفتن این رژیم در طولانیمدت با پزشک خود صحبت کنید. برخی دیگر پیشنهاد می کنند که مصرف متوسط لبنیات پرچرب ممکن است خطر حمله قلبی و سکته را کاهش دهد. از آنجایی که رژیم کتو شامل کاهش شدید کربوهیدرات ها می شود، هنگام شروع این رژیم، برخی عوارض جانبی اولیه وجود خواهد داشت. شبیه رژِیم کتوژنیک استاندارد است اما پروتئین بیشتری دارد ؛ شامل 60% چربی ، 35% پروتئین و 5 % کربوهیدرات .

برنامه غذایی کتوژنیک

معمولا شامل 75% چربی ، 20% پروتئین و فقط 5% کربوهیدرات است . رژیم کتوژنیک در درجه اول از چربی های بالا، پروتئین های متوسط و کربوهیدرات های بسیار کم تشکیل شده است. رژیم کتوژنیک ( به اختصار رژیم کتو)یک رژیک کم کربوهیدرات و پرچرب است که فواید بسیاری را برای سلامتی شما به همراه دارد . رژیم کتوژنیک ، رژیمی کم کربوهیدرات و غنی از چربی است که شباهت بسیاری به رژِیم اتکینز و رژیم های کم کربوهیدرات دارد . خبر خوب ما به شما اینه که این مقاله همان پاسخنامه سوالات بسیاری از شماست. اگر به رژیم کتوژنیک علاقمند شدید و تصمیم به انجامش دارید توصیه میکنیم حتما مقاله زیر رو که درباره مضرات و فواید رژیم کتوژنیک و نمونه رژیم ۷ روزه کتوژنیک هست، مطالعه کنید. کره ، آجیل ، روغن نارگیل و روغن زیتون و چربی های گوشت همگی در نمونه رژیم کتوژنیک قرار دارند. آجیل و مغزهای مفید.