به عنوان پایه ای برای تشخیص “هذیان هیجان زده” ترک، Fallout گسترش می یابد


وقتی خانواده آنجلو کوئینتو متوجه شدند که مقامات مرگ او در سال 2020 را “هذیان هیجان‌انگیز” می‌دانند، اصطلاحی که قبلاً هرگز نشنیده بودند، نمی‌توانستند آن را باور کنند. برای آنها واضح بود که علم پشت تشخیص واقعی نیست.

کوئینتو 30 ساله توسط پلیس در کالیفرنیا حداقل 90 ثانیه روی زمین گیر کرده بود و دیگر نفس نمی کشید. او سه روز بعد درگذشت.

اکنون نزدیکان او از یک قاضی فدرال می‌خواهند که هرگونه شهادت در مورد “هذیان هیجان‌انگیز” در پرونده مرگ نادرست آنها علیه شهر انطاکیه را حذف کند. پرونده آنها ممکن است قوی تر از همیشه باشد.

فشار آنها در پایان یک سال مهم برای تلاش طولانی مدت و سراسری برای کنار گذاشتن استفاده از هذیان هیجان‌انگیز در دادرسی‌های رسمی صورت می‌گیرد. در طول 40 سال گذشته، تئوری بی‌اعتبار و مغرضانه نژادی برای تبیین جرم پلیس برای بسیاری از مرگ‌های زندانی مورد استفاده قرار گرفته است. اما در ماه اکتبر، کالج آمریکایی پزشکان اورژانس مقاله کلیدی را که ظاهراً به آن مشروعیت علمی می داد، رد کرد و کالج آسیب شناسان آمریکایی گفت که دیگر نباید به عنوان دلیل مرگ ذکر شود.

در همان ماه، فرماندار دموکرات کالیفرنیا، گاوین نیوسام، اولین قانون این کشور را امضا کرد که عبارت «هذیان هیجان‌انگیز» را به عنوان تشخیص و علت مرگ در گواهی‌های مرگ، گزارش‌های کالبد شکافی و گزارش‌های پلیس ممنوع می‌کرد. انتظار می‌رود قانون‌گذاران در سایر ایالت‌ها در سال آینده لوایح مشابهی را بررسی کنند و برخی از سازمان‌های مجری قانون و سازمان‌های آموزشی اشاره به هذیان هیجان‌انگیز را از دستورالعمل‌های خط‌مشی خود حذف کرده‌اند و از آموزش پلیس در مورد تئوری بی‌حساب خودداری کرده‌اند.

علیرغم تمام این شتاب، خانواده ها، وکلا، کارشناسان پلیس و پزشکان می گویند که کارهای زیادی برای اصلاح اشتباهات گذشته، تضمین عدالت در محاکمه های جاری و جلوگیری از مرگ های قابل اجتناب در آینده باقی مانده است. اما پس از سال‌ها جنگ، آن‌ها از دیدن هرگونه حرکتی خوشحال می‌شوند.

بلا کالینز، خواهر آنجلو، گفت: “این همه چیز، یک کابوس است.” اما همه جا پوشش‌های نقره‌ای وجود دارد، و من خیلی خوش شانس هستم که می‌توانم شاهد وقوع تغییرات باشم.»

در نهایت، کمپین علیه هذیان هیجان‌انگیز به دنبال تغییر نحوه برخورد پلیس با افرادی است که در معرض بحران‌های سلامت روان هستند.

جوآنا ناپل-میچل، وکیلی که در بررسی تأثیرگذار پزشکان برای حقوق بشر در مورد هذیان هیجان‌انگیز کار می‌کرد، گفت: «این واقعاً در مورد نجات زندگی است.

تغییر آموزش اجرای قانون

استفاده از اصطلاح “سندرم هذیان هیجان زده” پس از انتشار یک مقاله سفید در سال 2009 توسط کالج پزشکان اورژانس آمریکا فراگیر شد. این اصطلاح پیشنهاد کرد که افرادی که در یک بحران سلامت روانی، اغلب تحت تاثیر مواد مخدر یا الکل قرار دارند، می توانند فوق بشری نشان دهند. در حالی که پلیس سعی می کند آنها را کنترل کند و سپس به طور ناگهانی به دلیل این وضعیت جان خود را از دست می دهد، نه پاسخ پلیس.

گفت که کاغذ سفید ACEP در تسریع آموزش و سیاست پلیس مهم بود مارک کروپانسکی، مدیر عدالت کیفری و پلیس در Arnold Ventures، یکی از بزرگترین سرمایه گذاران غیرانتفاعی سیاست های عدالت کیفری. او گفت که این تئوری باعث مرگ و میر شد، زیرا افسران را تشویق می‌کرد تا با مشاهده افرادی که در حالت‌های تهاجمی هستند، به جای تماس با متخصصان پزشکی، نیروی بیشتری را اعمال کنند.

پس از مرگ جورج فلوید در سال 2020، که افسران آن را هذیان هیجان‌انگیز می‌دانستند، انجمن پزشکی آمریکا و انجمن روان‌پزشکی آمریکا رسما آن را به عنوان یک وضعیت پزشکی رد کردند. سپس مخالفت‌هایی از سوی انجمن ملی بازرسان پزشکی و گروه‌های پزشکان و پاتولوژیست‌های اورژانس در سال جاری مطرح شد.

تحرکات جوامع پزشکی برای کنار گذاشتن این اصطلاح قبلاً تأثیرات ملموس، هرچند محدود، داشته است. در نوامبر، Lexipol، یک سازمان آموزشی که توسط هزاران آژانس ایمنی عمومی در ایالات متحده استفاده می‌شود، با استناد به قانون کالیفرنیا و انصراف ACEP از کاغذ سفید 2009، حرکت قبلی خود را از هذیان هیجان‌انگیز دور کرد.

مایک رانالی، وکیل و مربی پلیس در این گروه مستقر در تگزاس، گفت که Lexipol اکنون افسران را راهنمایی می کند تا به آنچه می توانند مشاهده کنند تکیه کنند و وضعیت روانی یا وضعیت پزشکی یک فرد را حدس نزنند. او با اشاره به خدمات فوریت های پزشکی گفت: “اگر به نظر می رسد فردی در مضیقه است، فقط EMS را دریافت کنید.”

پاتریک کاسرس، یک محقق ارشد در دفتر ترانزیت سریع در منطقه خلیج از حسابرس مستقل پلیس، پس از اطلاع از مرگ کوئینتو در سال 2020 و مشاهده رد آن توسط انجمن پزشکی آمریکا، با موفقیت تلاش کرد تا هذیان هیجان‌انگیز را از دفترچه راهنمای سیاست اداره پلیس BART حذف کند. سال

کاسرس می ترسد که ریشه یابی این مفهوم – نه فقط این اصطلاح – به طور کلی در کشوری که اجرای قانون در آن در حدود 18000 آژانس که توسط روسای پلیس یا کلانترهای مستقل اداره می شوند، زمان ببرد.

کاسرس گفت: “انواع آموزش ها و انواع گفتگوهایی که باید اتفاق بیفتد، ما هنوز خیلی با آن فاصله داریم.”

در تاکوما، واشنگتن، جایی که سه افسر پلیس به مرگ مانوئل الیس در سال 2020 متهم شده اند، سیاتل تایمز گزارش داد که اولین پاسخ دهندگان محلی در ماه اکتبر شهادت دادند که هنوز این مفهوم را “آغوش می گیرند”.

KUSA-TV گزارش داد، اما در کلرادو، هیئت استانداردها و آموزش افسران صلح ایالت در 1 دسامبر تصمیم گرفت که آموزش هیجان انگیز هذیان را برای افسران جدید مجری قانون متوقف کند.

و دو قانونگذار کلرادو، نمایندگان ایالت دموکرات، جودی آمابیل و لزلی هرود، لایحه‌ای را برای جلسه قانونگذاری سال 2024 تهیه کرده‌اند که در آن هذیان هیجان‌انگیز از دیگر آموزش‌های پلیس و EMS ممنوع است و پزشکان پزشکی از ذکر آن به عنوان علت مرگ منع می‌شوند.

آمابیل گفت: «این ایده که به شما قدرت مافوق بشری می‌دهد باعث می‌شود پلیس فکر کند که باید به روشی واکنش نشان دهد که اغلب برای آنچه واقعاً اتفاق می‌افتد کاملاً نامناسب است. به نظر بدیهی است که ما باید این کار را متوقف کنیم.»

او می‌خواهد پلیس بیشتر بر تاکتیک‌های کاهش تنش تمرکز کند و مطمئن شود که تماس‌های 911 برای افراد در بحران سلامت روان به متخصصان سلامت رفتاری که بخشی از تیم‌های مداخله در بحران هستند ارسال می‌شود.

الکساندر ریوس، یک مرد بالغ جوان، بیرون نشسته است.  عکس فیلم رنگی دارای یک مهر زمانی در گوشه سمت راست پایین است که روی آن نوشته شده است: «08.30.2013».
الکساندر ریوس، 28 ساله، در سال 2019 در زندانی در شهرستان ریچلند، اوهایو درگذشت.(دان مولد)

حذف “هذیان هیجان زده” از معادله

از آنجایی که خانواده کوئینتو به دنبال عدالت در مورد مرگ جانباز 30 ساله نیروی دریایی هستند، امیدوارند ردیه های جدید هذیان هیجان انگیز شکایت مرگ نادرست آنها علیه شهر انطاکیه را تقویت کند. از طرف دیگر، وکلای مدافع استدلال کرده اند که هیئت منصفه باید شهادت در مورد این نظریه را بشنوند.

در 26 اکتبر، خانواده به قانون جدید کالیفرنیا و توبیخ ACEP از این تشخیص اشاره کردند، زمانی که از یک قاضی دادگاه منطقه ای ایالات متحده در کالیفرنیا خواستند که شهادت شاهد و شواهد مربوط به هذیان هیجانی را حذف کند و گفت: “نمی توان آن را به عنوان یک تشخیص علمی پذیرفت. تشخیص معتبر که ارتباطی با مرگ کوئینتو دارد.”

بن نیسنبام، وکیل خانواده، گفت: “دفاعی مبتنی بر BS می تواند موفق شود.” می‌تواند با دادن بهانه‌ای به هیئت منصفه برای فرار از این موضوع به پلیس‌ها موفق شود.»

در همین حال، مدافعان خواستار بررسی مجدد کالبد شکافی کسانی هستند که در بازداشتگاه اجرای قانون جان خود را از دست داده‌اند و خانواده‌ها برای تغییر گواهی‌های مرگ که هذیان هیجان‌انگیز را مقصر می‌دانند، مبارزه می‌کنند.

دفتر دادستان کل مریلند در حال انجام ممیزی از کالبد شکافی تحت تصدی رئیس سابق پزشکی قانونی دیوید فاولر است که مرگ های مختلف را به هذیان هیجان انگیز نسبت داده است. اما این تنها یک ایالت است که زیرمجموعه ای از مرگ های خود را در بازداشت بررسی می کند.

الکساندر ریوس بیهوش روی تخت بیمارستان دراز کشیده است.  او با دستگاه تنفس مصنوعی تحت درمان است و به گردن بند مجهز شده است.
افسران زندان در شهرستان ریچلند، اوهایو، الکساندر ریوس، 28 ساله را انباشته کردند و او را شوکه کردند تا اینکه در سپتامبر 2019 آبی و لنگی شد. هذیان هیجان انگیز به عنوان علت رسمی مرگ او ذکر شد.(دان مولد)

خانواده الکساندر ریوس، 28 ساله، در سال 2021 پس از اینکه افسران زندان روی ریوس انباشته شدند و او را شوکه کردند تا اینکه در سپتامبر 2019 آبی و لنگی شد، با شهرستان ریچلند، اوهایو، به توافقی 4 میلیون دلاری دست یافتند. در طول یک محاکمه جنایی علیه یکی از افسران که پاتولوژیست که در انجام کالبد شکافی ریوس در یک محاکمه به پایان رسید، شهادت داد که سرپرستش او را تحت فشار قرار داده است تا «هذیان هیجان‌انگیز» را به عنوان علت مرگ ذکر کند، حتی اگر او موافق نبود. با این حال، هذیان هیجان‌انگیز علت رسمی مرگ او باقی مانده است.

شهرستان از به‌روزرسانی رکورد خودداری کرد، بنابراین بستگان او برای تغییر علت رسمی مرگ او شکایت کردند. دادگاه برای ماه می تعیین شده است.

دون مولد، ناپدری ریوس، که اکنون به بزرگ کردن یکی از سه فرزند ریوس کمک می کند، گفت: تغییر گواهی فوت نوعی عدالت خواهد بود، اما آسیبی را که مرگ او ایجاد کرده جبران نمی کند.

او گفت: “اینجا یک بچه است که زندگیش وارونه است.” هیچ کس نباید به زندان برود و وارد شود و نتواند بیرون برود.»

در برخی موارد، بازیابی گواهی فوت ممکن است دشوار باشد. خانواده کوئینتو از یک قاضی ایالتی خواسته اند که یافته های پزشکی قانونی درباره مرگ او در سال 2020 را کنار بگذارد. توماس گایگر، مشاور شهرستان کنترا کاستا در یک پرونده قضایی گفت، اما قانون کالیفرنیا، که در ژانویه اجرایی می‌شود و هذیان هیجان‌انگیز در گواهی‌های فوت را ممنوع می‌کند، نمی‌تواند ماسبق به ماسبق شود.

و علیرغم رد سال 2023 توسط گروه‌های اصلی معاینه‌کنندگان پزشکی و آسیب‌شناسان، هذیان هیجان‌انگیز – یا توضیحی مشابه – همچنان می‌تواند در گزارش‌های کالبد شکافی آینده در خارج از کالیفرنیا نمایان شود. هیچ گروه واحدی بر هزاران بازرس پزشکی و پزشکی قانونی که برخی از آنها از نزدیک با مقامات مجری قانون همکاری می کنند، اختیار ندارد. سیستم تعیین علت مرگ عمیقاً از هم گسیخته است و به طور مزمن کمبود بودجه دارد.

آنا تارت، یکی از اعضای کمیته آسیب شناسی قانونی کالج آسیب شناسان آمریکایی، گفت: «یکی از چیزهای تاسف بار، حداقل در آسیب شناسی پزشکی قانونی، این است که بسیاری از چیزها بسیار تکه تکه هستند. او گفت که CAP قصد دارد از طریق کنفرانس‌ها و وبینارها به اعضا آموزش دهد، اما اعضایی را که همچنان از این اصطلاح استفاده می‌کنند تنبیه نخواهد کرد.

جاستین فلدمن، دانشمند پژوهشی اصلی مرکز عدالت پلیس، گفت که بازرسان پزشکی نیاز به فشار و نظارت بیشتری دارند تا مطمئن شوند که راه‌های دیگری برای نسبت دادن مرگ‌های ناشی از محدودیت پلیس به چیز دیگری پیدا نمی‌کنند.

او گفت که اکنون فقط تعداد کمی از مرگ‌ها در بازداشتگاه پلیس به هذیان هیجان‌انگیز اشاره می‌کنند. درعوض، بسیاری از مرگ و میرها ناشی از محرک ها هستند، حتی اگر مصرف بیش از حد کوکائین یا متامفتامین در غیاب مواد افیونی نادر است.

با این حال، مدافعان امیدوارند که امسال به اندازه کافی نقطه عطف باشد که شرایط جایگزین کشش کمتری داشته باشد.

جولیا شروین، وکیل حقوق مدنی کالیفرنیا که یکی از نویسندگان گزارش پزشکان برای حقوق بشر است، گفت که قانون کالیفرنیا و تصمیم ACEP “یک بخش بزرگ از علم ناخواسته را از معادله خارج می کند.”

شروین وکالت خانواده ماریو گونزالس است که در سال 2021 در بازداشت پلیس در دعوی قضایی علیه شهر آلامدا، کالیفرنیا جان باخت. هذیان هیجان‌انگیز در گواهی مرگ گونزالس دیده نمی‌شود، اما کارشناسان پزشکی که برای افسرانی که او را مهار کرده‌اند شهادت می‌دهند، این نظریه را در سپرده‌ها ذکر کردند.

او گفت که قصد دارد درخواستی ارائه کند که شهادت در مورد هذیان هیجان‌انگیز در آن پرونده آتی و حرکت‌های مشابه در تمام موارد منع خفگی که او انجام می‌دهد، نباشد.

شروین گفت: «و در هر موردی، وکلای سراسر کشور باید این کار را انجام دهند.

این مقاله توسط اخبار سلامت KFF، که قبلاً با نام Kaiser Health News (KHN) شناخته می شد، یک اتاق خبر ملی که روزنامه نگاری عمیق در مورد مسائل بهداشتی تولید می کند و یکی از برنامه های اصلی عملیاتی در KFF – منبع مستقل برای تحقیقات سیاست سلامت، نظرسنجی، و روزنامه نگاری.

مطالب مرتبط

تماس با ما ارسال یک نکته داستان





منبع