چه کسی دیگری می خواهد راز پشت برنامه رژیم کتوژنیک رایگان را بداند؟

رژیم شوک کتوژنیک رژیم کتوژنیک هم از این قضیه مستثنا نیست و یبوست یک عارضه شایع در اوایل این رژیم می باشد که علت آن عمدتا عدم مصرف فیبر کافی و نوشیدن مایعات است. از جمله: تغییر خلقوخو، زودرنجی، افسردگی یا سرخوشی، خستگی، ولع مصرف مواد غذایی خاص، سفتی عضلات (بهخصوص عضلات گردن)، یبوست یا اسهال، و حساسیت به بو یا صدا. پژوهشگران معتقدند که وزن اضافی موجب تغییر در شرایط محیطی مجاری ادرار می شود و همین موضوع کار را برای شکل گرفتن سنگ های کلیه ساده تر می کند. در بخش های پیشین تمام نکاتی که در رژیم تثبیت وزن باید رعایت کنین رو عنوان کردیم.

برنامه رژیم کتوژنیک چیست؟برنامه رژیم کتوژنیک رایگان دیگر محققان اعتقاد دارند که هر دو این عوامل احتمالاً در این بیماری نقش مهمی داشته باشند. محققان بر این باورند که بهویژه اتساع عروق برونجمجمهای نقش مهمی را در بروز درد برعهده داشته باشد. این عارضه ممکن است با مصرف تریپتان، ارگوتامین و مسکنها، بهویژه مسکنهای مخدر بروز پیدا کند. این مسئله میتواند در افراد مبتلا به میگرن همراه با علائم پیشدرآمدی یا بدون این علائم بروز کند. برای دلیل رویداد این فعالیتها توضیحاتی وجود دارد که از میان آنها میتوان به فعال شدن گیرندگان NMDA که موجب وارد شدن کلسیم به درون مغز میشوند، اشاره کرد. اعتقاد بر این است که زمانی که قطبشزدایی از ناحیهٔ زیرین مغز به پایین حرکت میکند، عصبهایی که در سر و گردن درد را احساس میکنند، تحریک میشوند. Po st was g enerat​ed ᠎wi th the he lp of GSA  C​on tent G᠎ener᠎at or Demoversion.

محققان بر این باورند که این نوع میگرن، در نتیجهٔ گرفتگی سرخرگ قاعدهای یا سرخرگی که خون را به ساقهٔ مغز میرساند، ایجاد میشود. محققان دانشگاه سنت لوئیس عملکرد ورزش بی هوازی ۱۶ مرد و زن را که از یک رژیم کتوژنیک کم کربوهیدرات یا رژیم پر کربوهیدرات به مدت چهار روز پیروی میکردند، آزمایش کردند. در طول قرن ۲۰ به دنبال مطالعات بیشتر، مواد پیشگیرانهٔ مؤثرتری ساخته شدند و مورد تأیید قرار گرفتند. تحقیقات گذشته نشان داد که در بین کودکانی که رژیم کتو را به عنوان درمان صرع دنبال میکردند، 13 نفر از 195 نفر دچار سنگ کلیه شدند. زمانی که رژیم کتوژنیک ۷ روزه را دنبال میکنید میتوانید اکثر خوراکیهای حاوی چربی را مصرف کنید.

همچنین تمرینات کاردیو را هم در طول این مدت زمان کم کنید. میگرن مزمن نوع عارضه میگرنی است و یکی از معیارهای تشخیص آن سردرد میگرن میباشد که برای مدت زمان طولانی تری اتفاق میافتد. این بو در عرق و ادرار هم قابل تشخیص است. یودکین از این پیشرفت قدردانی چندانی دریافت نکرد، حتی با وجود اینکه او پنج کتاب در مورد کاهش وزن منتشر کرده بود، که همه آنها بر محدودیت قند تأکید داشتند، از سال ۱۹۵۸ تا ۱۹۹۰، قبل از نوشتن هر یک از رژیمهای غذایی کم کربوهیدرات محبوب. انسولین هورمونی است که به بدن اجازه می دهد از قند به عنوان یک سوخت استفاده کند و یا اینکه آن را ذخیره نماید.

طرز رژیم کتوژنیکاختلالات ژنتیکی که باعث به وجود آمدن میگرن میشوند، اندک هستند. مطالعهٔ دوقلوها نشان میدهد که تأثیر ژنتیکی ۳۴ تا ۵۱٪ در احتمال ابتلا به میگرن مؤثر میباشد. این رابطهٔ ژنتیکی در میگرنهایی که دارای آئورا هستند نسبت به میگرنهایی که آئورا ندارند قویتر میباشد. این رژیم نیز مانند دوکان از چهار فاز تشکیل شده ولی محدودیتهایی مانند مصرف میوه تازه در آن کمتر میباشد. در دوران بارداری خانمها به علت افزایش ترشح هورمونها تعداد حملات میگرنی و دردهای آن به طرز چشمگیری کاسته میشود، اما در بیشتر موارد پس از زایمان، سردرد دوباره برمیگردد. عوارض آئورای دیداری رایجترین آنهاست و تا ۹۹٪ موارد میتواند اتفاق بیفتد و در بیش از نیمی از موارد، با اثرات حسی یا حرکتی همراه نیست.

برنامه رژیم کتوژنیک استاندارددر مصرف این مواد نهایت دقت را داشته باشید زیرا آنها سرشار از کربوهیدرات بوده و مصرف آن محدود است. نیاز به کربوهیدرات به عنوان جزئی از رژیم غذایی را میتوان بهطور کامل با نشاسته (اغلب به شکل نان یا ماکارونی) که در بدن به گلوکز تجزیه میشود، برآورده کرد. این یک مشکل متداول است و ممکن است به بروز سردردهای مزمن روزانه شود. ممکن است بیمار احساس خستگی یا «خماری» سردرد، مشکلات شناختی، عوارض گوارشی، تغییر خلقوخو، و ضعف داشته باشد. غذاهای آماده نوع بشر زمانی برای سازگاری با این تغییر بسیار سریع نداشتهاست. این رژیم غذایی هم مانند تمام رژیمهای غذایی دیگر تنها زمانی موثر خواهد بود که به مدت طولانی به آن پایبند باشید. محرّک عصبی از شبیهسازهای عصبی مشابه ضربانسازها برای درمان میگرنهای مزمن استفاده میکند و نتایج امیدوارکنندهای در موارد شدید به همراه داشتهاست.

رژیم کتوژنیک برای چاق شدناگر فردی دو مورد از موارد روبرو مانند نورهراسی، احساس تهوع، یا ناتوانی در انجام کار یا مطالعه برای مدت یک روز در وی ظاهر شود، آنگاه لزوم انجام آزمایش تشخیص بیماری بیشتر میشود. برای تشخیص میگرن با آئورا، دو حمله کافی است. تشخیص بیماری میگرن از روی علائم و نشانههای آن امکانپذیر است. علائم حرکتی نشان میدهند که میگرن از نوع نیمهفلجکننده است، و این ضعف غالباً برخلاف سایر نشانههای پیشدرآمدی بیش از یک ساعت طول میکشد. این علائم دو ساعت تا دو روز قبل از شروع درد یا آئورا در فرد بروز پیدا میکنند. تجزیه و تحلیل نتایج پس از ۱۰۵ روز از شروع مطالعه نشان دهنده کاهش حمله و کیفیت درد در ۸۲/۹٪ از افراد تحت درمان با کپسول تاناستوم بودهاست و تفاوت معنی داری بین گروه تاناستوم و پلاسبو مشاهده گردید.

رژیم کتوژنیک کلاسیک چیستیک محرک میتواند بیش از ۲۴ ساعت قبل از شروع علائم بیماری خود را نشان دهد. در طول دوران یائسگی، اغلب قبل از آنکه شدت علائم میگرن کاهش پیدا کند، بدتر میشود. پیشنشانه، که چند روز یا چند ساعت قبل از سردرد بروز پیدا میکند. همچنین تجربه نشان داده است در رژیمهای خیلی سفت و سخت که با ترکیب غیر عادی غذاها سبب کاهش وزن فرد در مدت کوتاه میشوند، این احتمال وجود دارد که بعد از مدتی انگیزه اولیه از دست برود و دوباره وزن فرد اضافه شود. در این رژیم، اکثر وعدهها را میوه تشکیل میدهد، بسیاری از متخصصان رژیم میوه خواری را پیشنهاد نمیدهند، چرا که می تواند سبب مشکلات سوءتغذیهای شود. رژیم کتوژنیک هندی به سبب تعارض فرهنگی با مسئله گرسنگی دادن به کودکان، بدون گرسنگی طولانیِ اولیه آغاز میشود.

باید برنامهریزی کنید که دوباره چه چیزی به رژیم غذایی خود اضافه کنید. والدین سه روز اول را بهطور کامل در کلاسهای آموزشی میگذرانند که شامل مباحثی دربارهٔ تغذیه، مدیریت رژیم غذایی، تهیه غذا، خودداری از مصرف قند و رسیدگی و ادارهٔ بیماری است. در این رژیم، غذاهای کربوهیدارتی بر حسب اینکه چقدر سریع قند خون را بالا میبرند، دستهبندی میشوند. سن، وزن، میزان فعالیت، فرهنگ و اولویتها و علائق غذایی، طراحی این رژیم را تحتالشعاع خود قرار میدهند. همه چربیها کالری زیادی دارند، بنابراین در رژیم کم چرب، میزان کالری دریافتی به شدت کم میشود. انواع مختلف مکملها برای افرادی که میخواهند وزن کم کنند وجود دارد که ادعا میشود میتوانند چربیها را بسوزانند، متابولیسم را بالا ببرند یا جلوی اشتها را بگیرند.

جوان بودن، مؤنث بودن، استفاده از داروهای ضدبارداری هورمونی و سیگار کشیدن این خطر را افزایش میدهند. این داروها اعتیادآور نیستند ولی اگر بیش از ۱۰ بار در ماه استفاده شوند ممکن است باعث بروز سردرد ناشی از مصرف زیاد دارو شوند. مصرف مستمر دارو ممکن است به سردرد ناشی از مصرف بیش از حد دارو منجر شود که درد آن شدیدتر و بسامد بروز آن بیشتر است. یافتههای مطالعه سلامت مؤسسه ملی آمریکا حاکی از آن است که ترکیب یک رژیم لاغری و فعالیت بدنی منجر به کاهش ۷ درصدی ریسک پیشرفت دیابت میشود. همچنین میتواند برای افراد مبتلا به بیماریهای قلبی، دیابت نوع ۲ و برخی بیماریهای مغزی موثر باشد. برخی افراد قسمتی از میدان دید خود را از دست میدهند که به نابینایی یک سویه معروف است درحالیکه برخی در این شرایط، تجربهٔ تاری دید دارند.

رژیم کتوژنیک با فرشتهو گل مینا وجود دارد، هرچند آزمایشهایی با کیفیت بهتر باید برای تأیید این نتایج اولیه به عمل آید. در روزهای اول و شاید هفتههای اول باید وسوسه خوردن شیرینی و قندها را کنترل کنید. اما نگران نباشید، بدن انسان شگفتانگیز است و خودش را سازگار خواهد کرد. کتونها مواد شیمیایی هستند که پس از شکسته شدن چربیها در بدن آزاد میشوند. در این رژیم لاغری، مصرف چربیها و کربوهیدرات، به حداقل خود رسیده، و بیشتر وعدههای غذایی را پروتئین تشکیل میدهد. همچنین حداقل 5 روز در هفته و روزی 30 دقیقه ورزش کنید. داروهای پیشگیری از میگرن در صورتی مؤثر تلقی میشوند که بسامد یا شدت حملات میگرنی را به میزان حداقل ۵۰٪ بهترین روغن برای رژیم کتوژنیک کاهش دهند. تعداد کربوهیدرات های توصیه شده برای همه افراد متفاوت است و بسته به مواردی مانند اهداف و سطح فعالیت شما متفاوت است.

اطلاعات تکان دهنده درباره رژیم کتوژنیک Exposurاگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد رژیم کتوژنیک و پریود، اثر کتو بر قاعدگی چیست؟ لطفا از سایت ما دیدن کنید.