چه کسی دیگری می خواهد درباره لاغری سریع بیاموزد؟

رژیم کتوژنیک برای چه کسانی مفید است؟ اگر تصمیم گرفتید که برای لاغری از قرصهای رژیمی و گیاهی استفاده کنید ترکیبات تشکیلدهنده آن را قبل از استفاده بررسی کنید. در رژیم لاغری ۳ روزه چگونه غذاها را تهیه کنیم؟ وعدههای غذایی در رژیم لاغری سه روزه چگونه است؟ مواد غذایی که ما به صورت روزانه مصرف می کنیم، شامل دو دسته هستن. بدن ما هم شبیه همین ماشینهاس که دو جور سوخت داره. سردردهای تنشی معمولاً در هر دو طرف سر بروز پیدا میکنند، کوبشی نیستند و کمتر فعالیت معمولی را مختل میکنند. اگر شما فردی را که وزنش ۶۹ است و چندان تحرکی نیز ندارد را درنظر بگیرید، باید روزی ۲ هزار کالری دریافت کند تا افزایش وزن نداشته باشد. وقتی با یک برنامه غذایی غیر کتوژنیک شروع به کاهش وزن میکنید بدن شما حس میکنه در موقعیت قحطی قرار داره و شروع به تولید هورمون گرلین میکنه. اگر محصولی پیدا میکنید که با مواد اولیهی آن آشنا نیستید به احتمال زیاد به سراغ گزینهی ناسالم رفتهاید. اگر به دنبال یک رژیم غذایی موثر هستید، اگر حوصله دنبال کردن برنامههای بلندمدت را ندارید، اگر دوست دارید که خیلی زود وزن کم کنید و از همه مهمتر اگر فکر میکنید که اراده خوبی دارید، خواندن این مقاله را از دست ندهید و با ایده آل مگ همراه باشید.

رژیم غذایی سریع برای لاغری

با این حال این رژیم عدم مصرف میوهها و سبزیجات را در خود دارد. با این حال ، نسبت دقیق این مواد مغذی ، به نیازهای خاص شما بستگی دارد. مناسب برای ورزشکاران نسبت درشت مغذی ها در این رژیم: ۷۵ درصد چربی، ۱۵ تا ۲۰ درصد پروتئین، ۵ تا ۱۰ درصد کربوهیدرات در روزهای کتو و ۲۵ درصد چربی، ۲۵ درصد پروتئین و ۵۰ درصد کربوهیدرات در روزهای آزاده رژیم کتوژنیک سیکلیکال یا دورهای راهی آسانتری برای اضافه کردن چربیها به برنامه ی غذایی هست که باعث میشه در روزهای آزاد، رژیم متعادلتری داشته باشید. این خاصیت نعناع به کمک کاهش وزن نیز میآید، وقتی سطح هورمون کورتیزول بالا میرود استرس حاصل از آن باعث تاثیر منفی روی سوخت و ساز میشود. نبود منبع ویتامین و مواد معدنی در این رژیم باعث افزایش خطر ابتلا به سنگ کلیه، بیماری های کبدی و کمبود ریزمغذیها میشود که این مورد از این رژیم ممکن است شدیدا به بدن آسیب بزند.

همانطور که در بالا بیان کردیم، در رژیم کتوژنیک مقدار کمی ویتامین به بدن میرسد، پس این رژیم برای کسانی که بدن آنها فقر ویتامین برنامه غذایی 21 روزه کتو دارد مضر است. همچنین ممکن است بعضی از افراد با این رژیم بیشتر اضافه وزن پیدا کنند. بهترین گزینه اضافه کردن میوه، لبنیات و یا غذاهایی با پایهی غلاته. اینکه کدوم یکی از انواع رژیم کتو رو انتخاب میکنید، کاملا به هدفتون بستگی داره اما خوب رایج ترینشون، رژیم کتوژنیک استاندارد هست که برای تازهکارها گزینه ی خوبی محسوب میشه. برای اینکه بتوانید سریع و راحت از شر وزن اضافی خود خلاص شوید، باید بهطور منظم میوه و سبزیجات مصرف کنید. اما کسانی مقدار لازم را دریافت نمیکنند بهتر از مکملهای آب پنیر (پروتئین وی) استفاده کنند. روزی ۳۵ دقیقه رقص به شما کمک می کند تا بدن خودتان را بسازید. بنابر این می تواند باعث یبوست شود. اگر ورزشکاری به این بیماریها مبتلاست میتواند به راحتی از این رژیم زیر نظر پزشک استفاده کند تا درکنار کم کردن وزن به سلامت بدن خود نیز کمک کند. این مضرات معمولا اثرات جبران ناپذیری روی بدن دارد و به همین دلیل این رژیم باید با صلاح دید پزشک استفاده شود. و علت این سطح ثابت قند، آن است که محتوای چربی زیادتر در غذا، باعث میشود که جذب معدود کربوهیدراتهای آن، کمتر شود. Post w as gen​er ated by GSA​ Content Generator᠎ Dem over᠎si​on.

در زیر تعدادی از این مضرات را نام میبریم.

زیرا عدم مصرف کربوهیدرات و قند در آن وجود دارد که باعث میشود قند خون در بیشتر افراد پایین آید. لازم به ذکر است که طرفداران رژیم نظامی، نوشیدن آب لیمو گرم را توصیه می کنند که در برابر نوشیدنی های مصنوعی مزایای زیادی به همراه دارد. در زیر تعدادی از این مضرات را نام میبریم. مثلا اگه در رژیم استانداد فقط ۲۰ درصد از کالری های مصرفی باید از پروتئینها تامین بشه در رژیم کتو با پروتئین بالا این مقدار باید به ۳۵ درصد افزایش پیدا کنه. در این رژیم افراد اجازه دارن قبل و بعد از ورزش ۲۰ تا ۳۰ درصد کربوهیدرات مصرف کنن تا بتونن شدت ورزششون رو افزایش بدن (مقدار کربوهیدرات مصرفی در کل روز ۷۰ تا ۸۰ گرم هست). تا می توانید در این رژیم غذایی آب بخورید در این صورت چربی سوزی بدن افزایش می یابد و وزن مورد نظر در کوتاهترین مدت زمان به دست می آید.

رژیم لاغری سریع با روزه گرفتن

اما بعد از مدتی بدن شروع به چربی سوزی میکند و فرآیند کاهش وزن آغاز میشود. اسم علمی این تغییر وضعیت بدن از حالت گلوکز سوزی به چربی سوزی کتوزیسه. رژیم های غذایی پالئو ، ساوت بیچ و اتکینز همگی در این گروه قرار می گیرند. رژیم تعدیلشدهٔ اتکینز تعداد تشنجها را در ۴۳٪ بیماران، بیش از ۵۰٪ و در ۲۷٪ از مصرفکنندگان بیش از ۹۰٪ کاهش میدهد. اگر تقریبا یک جلسه کامل را به حرکات پا اختصاص دادهاید دو بار در هفته بیشتر حرکت پا نزنید؛ زیرا عضلات پا دیرتر ریکاوری میشوند و نیاز هست که ۴۸ الی ۷۲ ساعت بین جلسات تمرینی پا فاصله باشد. کربوهیدراتها همچنان محدود هستن و کمتر از ۱۰ درصد کالری روزانه رو به خودشون اختصاص میدن. رژیم کتوژنیک اولین بار برای درمان بیماران صرعی به کار گرفته شد، اما در حال حاضر یکی از محبوبترین رژیمهایغذایی برای کاهش وزنه.تو رژیم کتو مصرف کربوهیدراتها به شدت کاهش داده میشه (چیزی حدود ۵ درصد) و چربیها جایگزینش میشن.

در طول روزه کامل یا گرسنگی، بدن هیچ منبع انرژی ندارد.

حال به شما بستگی دارد که به کدام رژیم احساس بهتری داشته باشید و آن را انتخاب کنید. توصیه متخصصین تغذیه این است که به دلیل ارتباط چربی های اشباع شده با بیماری های قلبی ، مقدار مصرف آنها را در طول روز به 7 درصد کالری روزانه خود محدود کنید. اما به طور کلی این نوع رژیم کتوژنیک هم منجر به کاهش وزن میشه. البته ممکنه این نوع رژیم منجر به کتوز نشه چون پروتئین هم درست مثل کربوهیدرات میتونه به گلوکز و سوخت تبدیل بشه. به دلیل محدودیت کربوهیدرات در این رژیم، بدن برای تامین انرژی خود چربی را به جای گلوکز، منبع اصلی در نظر می گیرد – این فرایند کتوزیس ketosis نامیده می شود. در طول روزه کامل یا گرسنگی، بدن هیچ منبع انرژی ندارد. در این روش به سه صورت میتوان روزه گرفت. اگه از یک رژیم غذایی استاندارد (پر کربوهیدرات) استفاده کنید دچار نوسانات شدید قند خون می شید که این موضوع احساس گرسنگی رو تشدید میکنه.

Base Meshes Character Starter Kit᠎Artic le h as  been cre᠎ated ᠎with GSA  C​on᠎te nt Gener ator Dem᠎ov ersion᠎!

به همین دلیل ممکنه در رژیم کتوژنیک حسرت خوردن بعضی از میوهها به دلتون بمونه. همچنین استفاده زیاد از این رژیم به قلب و عروق آسیب میزند و فعالیت این سیستم در بدن را نیز مختل میکند. زیرا نه تنها قدرت شما را افزایش میدهند، بلکه استقامت، هماهنگی و تحرک شما را نیز افزایش میدهند. یادتان باشد خوردن زیادی میوه دارای کالری و مواد قندی زیادی است که شما را نه تنها چاق می کند بلکه برای پوست و مو و عضلات و اندام های شما به شدت مضر است. به همین دلیل گفتیم که این رژیم برای افرادی مفید است که استپ وزنی داشتهاند و میخواهند در زمان کم وزن خود را دوباره پایین آورند و به اصطلاح به بدن خود شوک دهند. شاید این عدد تو نگاه اول زیاد به نظر نیاد اما تو بلند مدت این مقدار روی هم رفته زیاد میشه. شام : دو تکه از هات داگ بدون پنیر(اینجا منظور سوسیسی بوده که از مواد مناسب و به روش بهداشتی تولید شده)، نصف یک فنجان هویج و نصف یک فنجان کلم بروکلی، نصف یک عدد موز و نصف فنجان بستنی وانیلی. در روز اول، یک عدد چایی به همراه دوعدد شیرینی، همچنین نصف یک عدد گریپ فروت و بعلاوه یک تیکه نان تست برشته شده به همراه یک قاشق سوپ خوری کره بادام زمینی برای وعده صبحانه بایستی مصرف شود.برای ناهار بایستی نصف یک تن ماهی به همراه یک تیکه برشته نان و همچنین قهوه یا چایی به همراه یک یا دو شیرینی استفاده شود.

محاسبه ماکرو در رژیم کتوژنیک

ناهار نیز می تواند یک چهارم تن ماهی، یک تکه نان تست و یک فنجان قهوه تلخ یا آب باشد. اگر برنامه غذایی رژیم کتوژنیک را انتخاب کرده اید، مصرف کربوهیدرات به کمتر از 50 گرم در روز کاهش پیدا می کند، چربی ها جایگزین کربوهیدرات حذف شده می شوند و حدود 75 درصد کالری دریافتی از چربی هاست. به طور مثال کسانی که دوران نقاهت بیماری را پشت سر گذاشتهاند نباید از این رژیم استفاده کنند. این صفحه آخرینبار در ۶ اوت ۲۰۲۲ ساعت ۰۶:۲۲ ویرایش شدهاست. از قضا، مهمترین معیار تأثیر فزاینده یودکین از خود صنعت قند گرفته شدهاست. هرم غذایی نموداری هرمی شکل است که در آن، میزان بهینه غذایی که از هر گروه غذایی بایستی به صورت روزانه مصرف شود، نشان داده شدهاست. در این روز تنها مجاز هستید که به هر اندازه ، از انواع میوه ای که دوست دارید استفاده نمایید، تنها باید میوه های موز، انبه و انگور را از رژیم غذایی خود حذف نمایید. سعی کنید این روند لاغری را با استرس همراه نکنید.

رژیم لاغری سریع در دوران شیردهی

غذاهایی که در این رژیم غذایی لاغری سریع گنجانده شده است میزان کالری کمی را به بدن میرسانند و درعوض، برای جذب میزان کالری بالایی مصرف میکنند. هر روز حتی به میزان کم و کوتاه ورزش انتخابی را انجام دهید. ۶-بعد از هر وعده غذایی بررسی کنید که چه چیزهایی خوردهاید. مقدار مصرف پروتئین هم متوسطه یعنی چیزی حدود ۱۱۲ گرم گوشت، ماهی یا مرغ در هر وعده. اما دریافت چربی های اشباع شده از منابع روغنی (نخل ، نارگیل) ، گوشتهای چرب ، کره و کره کاکائو به مقدار زیاد تشویق می شوند. در عوض گوشتها (مخصوصا از انواع پرچرب آنها)، چربیها و روغنهای سالم مثل روغن زیتون، مغزها و دانهها، تخم مرغ، سبزیجات با کربوهیدرات پایین، کره، پنیر و ماهی مخصوصاً با چربی بالا، در برنامه غذایی این رژیم به وفور یافت میشود. زیرا فرد از انجام رژیم خسته میشود و پس از رها کردن آن وزن بیشتری از قبل پیدا میکند. پس برای اگاهی از لیست بهترین ورزش لاغری تا پایان مطلب با ما همراه باشید. باید بدانیم هرچقدر هم که استفاده از روشهای لاغری سریع برای ما وسوسه کننده باشد، اما بازهم باید در مورد آنها نهایت احتیاط را رعایت کنیم.