سریعترین راه لاغری؛ این ۹ عادت بد را هر چه زودتر ترک کنید

خوب است اول بدانیم کتونی که رژیم کتوژنیک بر پایهی برنامه غذایی 21 روزه کتو آن است، چیست. اگر شما چربی کافی مصرف نمی کنید و پروتئین زیادی مصرف می کنید پس بدن شما ممکن است تلاش کند تا کتون ها (Ketones) را بسازد، که مسئول بسیاری از مزایای منحصر به فرد رژیم غذایی با چربی بالا هستند. طبق آمار در این زمان شما ۱۰ الی ۱۵ درصد از زمانی که تلویزیون تماشا نمیکنید بیشتر پرخوری میکنید. مصرف کربوهیدرات ها معمولا به 20 تا 50 گرم در روز کاهش می یابد تا به بدن به مرحله ی کتوز برسد و حفظ شود – یک فرآیند متابولیک که در آن بدن شما به جای گلوکز چربی را برای سوخت می سوزاند. به طور کل مواد غذایی گیاهی سالم، با چربی بالا و منابع پروتئین گیاهی باید اکثریت رژیم شما را تشکیل دهد.

علاوه بر محدود کردن کربوهیدراتها، باید مطمئن شوید که از خوردن بیش از حد پروتئین نیز اجتناب کنید، زیرا پروتئین میتواند با کتوز تداخل کند. همانطور که بدن شما از سوزاندن گلوکز به چربی برای سوخت تغییر می کند علائم ناخوشایندی ممکن است رخ دهد. مانند رژیم غذایی وگن تحقیقات نشان داده است که پیروی از رژیم کتوژنیک پرچرب و کم کربوهیدرات ممکن است تاثیر مثبتی بر سلامت شما داشته باشد. رژیم کتو بسیاری از گروه های غذایی را که گیاهخواران به آن ها متکی هستند مانند غلات کامل و سبزیجات نشاسته ای حذف می کند اما رژیم غذایی کتو وگن را می توان با برنامه ریزی دقیق دنبال کرد. با این حال یک برنامه ریزی دقیق به گیاه خواران کمک می کند تا بتوانند رژیم کتوژنیک داشته باشند.

فروشگاه کتوژنیک

به عنوان مثال نتایج یک پژوهش نشان داد که رژیم گیاه خواری تا ۷۵ درصد خطر فشار خون بالا و تا ۷۸ درصد خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را کاهش می دهد. رژیم های وگان و کتوژنیک با مزایایی مانند کاهش وزن و کاهش خطر بیماری قلبی و دیابت مرتبط هستند. سطح محدودیت کربوهیدرات هنگام پیروی از یک رژیم وگان کتو بسته به اهداف سلامتی و نیازهای فردی شما متفاوت است. اگرچه تحقیقات نشان میدهد که هم رژیم وگان و هم رژیم کتوژنیک ممکن است برای سلامتی شما مفید باشند اما مطالعاتی در مورد اثرات رژیم کتو وگن برای تعیین اینکه آیا این رژیم برای پیروی طولانی مدت موثر و بی خطر است مورد نیاز می باشد. در این شرایط، بدن شما نتوانسته چربی را جایگزین کربوهیدرات کند. خوردن کربوهیدرات کمتر میتواند باعث شود پانکراس شما انسولین کمتری تولید کند و قند خونتان پایین بیاید.

اگر در نظر دارید رژیم غذایی کتو وگن را شروع کنید ابتدا با پزشک یا یک متخصص واجد شرایط مشورت کنید تا مطمئن شوید که برای شما بی خطر است. و دوره ای بودن آن سبب می شود تا در روزهای آزاد رژیم متعادل تری داشته باشید. رژیم کتوژنیک میتواند با کاهش علائم این بیماری شده و در جهت بهبود و پیشگیری از بروز آن موثر باشد. در رژیم کتوژنیک بیشتر کالری ها (چیزی حدود ۷۵ درصد) با چربی تامین می شوند به همین خاطر افراد دنبال کننده رژیم کتو باید از محصولات حیوانی با چربی بالا مانند گوشت، کره و لبنیات پرچرب بهره ببرند. رژیم کتو وگن ممکن است برای افراد مبتلا به دیابت نوع 1، زنان باردار یا شیرده، ورزشکاران یا کسانی که دارای اختلالات خوردن هستند یا سابقه اختلال در غذا خوردن دارند مناسب نباشد.

مواد غذایی کم چرب: مواد غذایی قند اضافی بسیار بالایی دارند. از بسیاری جهات به سایر رژیمهای کم کربوهیدرات شبیه است. کتو یک روش و یک رژیم غذایی رضایتبخش و سیرکننده است.درواقع، شما میتوانید وزن خود را بدون پیگیری کالری کاهش دهید؛ چیزی که بسیاری از افراد را از پایبندی به رژیمهای دیگر بازمیدارد. برای دریافت رژیم عدد ۲۴ رو به شماره ۳۰۰۰۶۰۲۶ پیامک کنید تا پشتیبان های ما با شما تماس بگیرن. دوما برای نتیجه گرفتن از این رژیم باید اصول این رژیم را رعایت کنید تا بتوانید بهترین نتیجه را بگیرید. مصرف غذاهای فرآوری شده و فاقد مواد مغذی هر چند که به لحاظ داشتن کربوهیدرات اصول رژیم را نیز رعایت کنند موجب استپ وزن در رژیم کتوژنیک خواهد شد.

کتوژنیک در بارداری

رژیم کتوژنیک موجب کاهش وزن، کاهش چربی خون و قند خون میشود. هنگامی که شما رژیم کتوژنیک گیاهی دنبال می کنید بسیار مهم است که تمرکز شما بر روی مصرف مواد غذایی سالم و گیاهی باشد که چربی بالا و کربوهیدرات پایین دارند. در رژیم کتوژنیک گیاهخواری تمام محصولات حیوانی حذف می شود به همین خاطر شما کار سختی برای کاهش مصرف کربوهیدرات دارید. علاوه بر این رژیم کتو به طور قابل توجهی سطوح آدیپونکتین – پروتئینی که در تنظیم قند خون و متابولیسم چربی نقش دارد را افزایش داد. رژیم کتو با اینکه میتواند در کاهش وزن تا حدی موفق باشد، اما میتواند باعث بروز مشکلاتی از قبیل افزایش سطوح چربیهای خون گردد که خود زمینه بیماریهای قلبی عروقی و سکتهها را فراهم مینماید. Th​is  post w᠎as g enerated ᠎wi th t​he help of GSA Con tent Ge nera᠎to r DEMO.

لیست غذاهای کتوژنیک

برای انجام دادن رژیم کتوژنیک باید تا جای ممکن کربوهیدرات دریافتی را کاهش داد و به جای آن مصرف چربی های سالم و منابع پروتئینی گیاهی را بالا برد. مکمل های خاصی ممکن است برای اطمینان از برآورده شدن نیازهای مواد مغذی ضروری از جمله آهن و ویتامین های B12 و D مصرف شوند. ویتامین B12، ویتامین D، ویتامین K2، روی، چربی های امگا 3، آهن و کلسیم نمونه هایی از مواد مغذی هستند که برخی از وگن ها مصرف نمی کنند. در ادامه این مقاله با فواید رژیم غذایی کتو وگن، اصول اولیه و نمونه رژیم لاغری کتو وگن آشنا خواهید شد. با این حال هیچ پژوهشی به طور متمرکز بر روی رژیم کتوژنیک گیاه خواری صورت نگرفته است. با این حال هیچ مطالعه ای به طور خاص بر روی رژیم غذایی کتو وگن متمرکز نشده است. با این وجود این سرمایه داران گردن کلفت با این صحبت ها و مقاله ها قانع نشدند و پر قدرت تر و مستمر تر از قبل به کار خودشان ادامه دادند.

رژیم کتوژنیک چگونه لاغر میکند

هنگامی که از رژیم کتو وگن پیروی می کنید باید مصرف کربوهیدرات خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهید و کربوهیدرات ها را با چربی های سالم و منابع پروتئین گیاهی جایگزین کنید. برای انجام دادن رژیم کتوژنیک باید برنامه غذایی با کربوهیدرات پایین، چربی بالا و پروتئین متعادل دنبال کنید. فر رو تا دمای 175 درجه سانتی گراد گرم کنید. در رژیم کتوژنیک میزان مصرف کربو هیدرات تا حد زیادی کاهش یافته و مصرف چربی جایگزین آن می شود. سطح تری گلیسیرید و کلسترول بد (HDL) نیز در رژیم غذایی کتو کاهش پیدا میکند. از جمله بهترین چربیها آووکادو، روغن نارگیل است که میتوانید در سایت ما پیدا کنید، آجیل و دانهها، روغن زیتون و روغن زیتون. مصرف مکمل ها با برخی ویتامین ها و مواد معدنی که معمولا در رژیم های غذایی وگن وجود ندارد، راهی هوشمندانه برای جلوگیری از کمبودهای احتمالی و اطمینان از برآورده شدن نیازهای روزانه شماست.

خوشبختانه در رژیم کتو میتوان از این مشکل جلوگیری کرد. کسانی که رژیم کتو وگن دارند باید کالری خود را از غذاهای کامل و فرآوری نشده دریافت کنند و در عین حال از غذاهای گیاهی بسیار فرآوری شده اجتناب کنند. به عنوان مثال، در حالی که میگو و اکثر خرچنگها فاقد کربوهیدرات هستند، سایر انواع حلزونهای صدفدار کربوهیدرات دارند. خوشبختانه، اکثر پنیرها حاوی میزان کمی کربوهیدرات و میزان زیادی چربی هستند. کتوسیس یک فرایند متابولیکی می باشد که بدن شما به جای گلوکز از چربی به عنوان منبع سوخت بهره می برد. از آنجایی که این روش غذا خوردن عمدتا از چربی تشکیل شده است – معمولا حدود 75 درصد از مصرف شما – رژیم کتو اغلب به محصولات حیوانی پرچرب مانند گوشت، کره و لبنیات پرچرب روی می آورد.

رژیم کتوژنیک در نی نی سایت

اگرچه این رژیم اغلب با مصرف غذاهای حیوانی همراه است اما این شیوه غذا خوردن را می توان با برنامه غذایی گیاهی – از جمله رژیم غذایی وگن – سازگار کرد. عملکرد رژیم غذایی فستینگ به این صورت است که دورههای زمانی منظم برای خوردن و همچنین زمانهایی برای غذا نخوردن انتخاب میشود. کسانی که رژیم گیاهخواری دارند برای رسیدن به فاز کتوسیس تنها می توانند به محصولات پرچرب مانند روغن نارگیل، آووکادو، دانه ها و آجیل ها اکتفا کنند. این امر نه تنها به تنظیم بسیاری از عملکردهای حیاتی بدن کمک می کند بلکه به کنترل میزان گرسنگی نیز کمک می کند. علاوه بر این مکمل الکترولیت های منیزیم، سدیم و پتاسیم میتواند به کاهش علائم خاصی مانند دردهای عضلانی، سردرد و بی خوابی کمک کند. محدودکردن کربوهیدراتها میتواند باعث استرس اکسیداتیو بیشتری در سلولهای سرطانی نسبت به سلولهای معمولی شود. مقادیر بیشاز حد چربیهای اشباع شده در رژیم کتو میتواند خطر ابتلابه بیماری قلبی را افزایش دهد.