نمک را به آب یا نوشیدنی هایتان اضافه کنید

رژیم کتوژنیک یکی از انواع روشهای برنامه غذایی 21 روزه کتو لاغر شدن است. سرطان: این رژیم غذایی در حال حاضر برای درمان انواع مختلفی از سرطان و کند شدن رشد تومور، مورد استفاده قرار میگیرد. حال تصور کرده که این منبع انرژی را محدود و بدن کربوهیدرات کافی برای سوختن نداشته باشد، چه میشود؟ تا حدودی به این دلیل که رشد عضلانی به میزان کافی پروتئین نیاز دارد و برخی از نسخههای این رژیم غذایی شامل محدود کردن میزان پروتئین دریافتی است. بنابراین، اگر به دنبال کاهش وزن با رژیم کتوژنیک هستید، تنظیم فاصله میزان کالری دریافتی و میزان کالری که میسوزانید، همچنان ضروری است. در ابتدا این رژیم غذایی با نسبتهای 4:1 یا 3:1 (گرم چربی به غیر چربی) جهت رسیدن به کتوز شدید و مداوم تنظیم میشد، اما اکنون انواع با محدودیت کمتر نیز موجودند که میتوانند مؤثر نیز واقع شوند. اگرچه آنها کاهش وزن و بهبودهایی را در وضعیت التهاب عضلات تجربه کردند، اما در فعالیتهایی با شدت بالا، با مشکل مواجه شدند.

کاهش وزن در رژیم کتوژنیک

در چالش 21 روزه رژیم کتو لازم نیست تا هزینه های گران قیمت را صرف برنامه غذایی 21 روزه کنید. این که چگونه از رژیم کتوژنیک خارج شویم هم از این قاعده مستثنی نیست. چند لقمه نان و پنیر و گردو آماده کنید ولی لازم نیست همین الان آن را میل کنید . شواهد نشان میدهد که غذاهای کتوژنیک خواص ضد التهابی را تقویت میکنند، اما تعداد کمی از افراد متوجه تأثیر آن بر سلامتی میشوند. با این حال، این مطالعه با استفاده از مکملهای کتون انجام شد، نه با پیروی از رژیم کتوژنیک (که متابولیسم بدن را در وضعیت کتوز قرار میدهد) . در رژیم کتوژنیک به شما گفته میشود، از خوردن کربوهیدرات دوری کرده و چربی را جایگزین آن نمایید. This content has be᠎en do ne  by GSA C onte nt Gener ator DE MO!

نحوه رژیم کتوژنیک

اگر وعده عذایی بخصوص را دوست دارید و گرسنگی شما را برآورده می کند ، خوردن دوباره آن اشکالی ندارد . در ابتدای مطالعه، ورزشکاران کاهش سطح انرژی را تجربه کردند که به تدریج به مرور زمان به حالت عادی بازگشت. با این حال، رژیم کتوژنیک در نهایت عملکرد ورزشی را در این ورزشکاران مختل کرد. علاوه بر این، یک بررسی دیگر نشان داد که افزایش سطح کتون با استفاده از مکملها، ممکن است ریکاوری عضلانی را تسریع کند و تجزیه پروتئین را به دنبال تمرینات استقامتی کاهش دهد. روزه داری ۲۴ ساعته می تواند چالش برانگیز باشد و ممکن است باعث خستگی ، سردرد یا کج خلقی شود.

کاهش مصرف کربوهیدرات ها باعث می شود که بدن انسان در یک حالت متابولیک که به آن کتوز گفته می شود قرار گیرد. به عنوان مثال، یک مطالعه روی ۳۹ ورزشکار نشان داد که قرار گرفتن در حالت متابولیک کتوز، به دلیل استفاده بدن از چربی به عنوان منبع جایگزین انرژی، استقامت فیزیکی را افزایش میدهد. عملکرد رژیم کتوژنیک درمانی است و شامل بهبود کنترل تشنج در کودکان، نوجوانان و برخی از بزرگسالان مبتلا به صرع، درمان برخی از اختلالات متابولیک نادر، کند کردن پیشرفت برخی از بیماری های دیگر از قبیل اسکلروز جانبی آمیوتروفیک میشود. رژیم کتوژنیک یک راه موثر برای از دست دادن وزن و کاهش عوامل خطر برای بیماری است. از آنجا که این رژیم سرشار از چربی و پروتئین است بنابراین خیلی سریع احساس سیری به ما دست می دهد و کمتر احساس گرسنگی خواهیم داشت؛ و لاغری خیلی سریع حاصل می شود.

برنامه رژیم کتوژنیک برای لاغری

رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا شامل 60 درصد چربی، 35 درصد پروتئین و 5 درصد کربوهیدرات است. اما بهترین رژیم غذایی برای شما آن است یک پزشک متخصص با توجه به وضعیت جسمی و روحی شما تعیین کند و بتوانید بدون هیچ نگرانی و عوارضی در دراز مدت به آن پایبند باشید. توجه داشته باشید که بعضی از سوسیسها حاوی قندهای پنهان و موادی هستند که میتوانند میزان کربوهیدرات مصرفی شما را افزایش دهند. اگر تصور میکنید با خوردن سالاد سیر نمیشوید، سالاد تن ماهی را امتحان نمایید. تن ماهی را میتوان به صورتهای مختلف مصرف کرد. البته باید مصرف خوراکیها را با توجه به برنامه غذایی خود هماهنگ کرده و در این زمینه میتوانید با متخصص رژیمهای غذایی نیز مشورت کنید. در میان صدها روش و برنامه لاغری، رژیم کتوژنیک بسیار خاص است.

شما میتوانید از این سالاد در میان وعدهها و یا قبل از میل کردن غذای اصلی استفاده کنید. برای جلوگیری از این اتفاق میتوانید از میان وعدههایی قبل از خواب استفاده کنید که دارای کربوهیدرات و پروتئین باشد. رژیم کتوژنیک یک برنامه غذایی با چربی بالا، پروتئین متوسط و کربوهیدرات کم است که با توصیههای غذایی سالم و دیگر رژیمها متفاوت است. کتو به برنامه ریزی و آمادگی زیادی نیاز دارد. از طرف دیگر، برخی تحقیقات دیگر نشان دادهاند که درست برعکس، رژیم کتو بر عملکرد ورزشکاران استقامتی به دلیل اختلال در مصرف انرژی و تسریع خستگی، تاثیر منفی دارد.

لیست برنامه غذایی رژیم کتوژنیک

بنابراین برای

رسیدن به نتیجه قطعی در تاثیر مثبت رژیم کتوژنیک بر عملکرد ورزشکاران استقامتی، نیاز به مطالعات بیشتری وجود دارد. البته به خاطر داشته باشید که رژیم کتوژنیک بیشتر شامل چربی است و این احتمالا توضیح میدهد که چرا چربی بیشتری در طول ورزش میسوزد. مراقب کربوهیدرات باشید: کربوهیدراتهای پنهان در غذاهایی مانند سوسیس، غذاهای آماده، سسها و دسرها وجود دارند و باید مراقب مصرف آنها باشید. دوست طب سنتی ما می گفت آقای مردانی سالاد سرد است و نباید در رژیم لاغری سالاد بنویسید. طبق نتایج تحقیقات، افرادی که از رژیمهای کتوژنیک یا رژیم کم کربوهیدرات استفاده میکنند در مقایسه با افرادی که یک رژیم سنتی کمچرب یا حتی رژیم مدیترانه ای دارند کاهش وزن سریعتری را تجربه میکنند.

یک مطالعه قدیمی در مؤسسه Annals of Internal Medicine Trusted Source شرکت کنندگان را به گروه رژیم کتو و گروه رژیم کم چرب تقسیم کرد. اسیدهای چرب موجود در تن ماهی از نوع اشباع نشده هستند. تن ماهی دارای ارزش غذایی بسیار بالایی است. اما به صورت کلی ارزش غذایی بسیار بالایی در این خوراکی وجود دارد. کتون های برونی: این مکمل موجب افزایش سطح کتون در بدن می شود. پروتئین باید متوسط باشد، زیرا مصرف بسیار زیاد آن میتواند باعث افزایش سطح انسولین و کاهش کتون شود. طبق نتایج مطالعات انجام شده این رژیم میتواند تاثیر چشمگیری در کاهش وزن و بهبود سلامتی داشته باشد. رژیم کتوژنیک نوعی از رژیم غذایی با کربوهیدرات کم و چربی بالا است که فواید بسیار زیادی را برای سلامتی افراد به دنبال دارد. حتی ممکن است خطر حملات قلبی را نیز افزایش دهد.

کسانی که برای تطبیق با رژیم کتوژنیک مشکل دارند، ممکن است مجبور شوند کربوهیدرات ها را به تدریج حذف کنند، نه یکباره. در استفاده از چربی های غیراشباع اولویت را به حداکثر مقدار امگا ۳ دهید و حدالامکان از امگا ۶ دوری کنید . همچنین اگر به دنبال حفظ توده عضلانی خود هستید، رژیم کتوژنیک ممکن است برایتان خوب باشد، اما این رژیم در به حداکثر رساندن رشد عضلانی کمی چالشبرانگیز است. میزگرد این هفته به بررسی پرطرفدارترین رژیم های کاهش وزن، ویژگی ها، مزایا و معایب، راحتی اجرا، هزینه، کنترل گرسنگی و مهم تر از همه تاثیرشان بر سلامت و نظر متخصصان درباره عوارض و آسیب هایی که ممکن است به بدن برسانند، اختصاص دارد. علاوه بر این، از آنجایی که انجام رژیم کتوژنیک بسیار سخت است و افراد نمیتوانند برای مدت طولانی به این روش غذا بخورند، بنابراین ما اطلاعات زیادی درباره سایر اثرات درازمدت این رژیم نداریم.

داشتن این اطلاعات در مسیر کاهش وزن بسیار مفید است. یک مطالعه کوچک در پنج نفر، اثرات رژیم کتوژنیک را بر عملکرد ورزشی طی ۱۰ هفته ارزیابی کرد. با این وجود ، بیایید دلایلی را بررسی کنیم که چرا کتو برای برخی از افراد به عنوان یک ابزار کاهش وزن عمل می کند. میزان مجاز مصرف کربو در رژیم کتو کمتر از ۲۰ تا ۵۰ گرم آیا رژیم کتوژنیک باعث اسهال میشود در روز است.