انسولین: داروسازان عمده هزینه را در ایالات متحده تا 70 درصد کاهش می دهند


میلیون ها نفر در ایالات متحده روزانه از انسولین استفاده می کنند

Shutterstock / InnaLu

شرکت سازنده دارو Eli Lilly and Company اعلام کرد که از ماه مه هزینه انسولین های تجویز شده خود را تا 70 درصد برای مردم ایالات متحده کاهش می دهد. این شرکت همچنین فوراً هزینه ای را که مردم برای انسولین می پردازند 35 دلار در ماه محدود می کند، در نتیجه دسترسی به دارو را افزایش می دهد و هزاران دلار را برای برخی افراد در هر ماه پس انداز می کند.

بیش از 7 میلیون نفر در ایالات متحده از انسولین استفاده می کنند – دارویی نجات بخش برای بسیاری از مبتلایان به دیابت. تخمین زده می شود که 1.3 میلیون نفر در ایالات متحده به دلیل هزینه هایی که در چند سال گذشته به شدت افزایش یافته است، دارو را جیره بندی می کنند. تولیدکنندگان به طور متوسط ​​برای یک ویال استاندارد انسولین در ایالات متحده نزدیک به 100 دلار در مقایسه با 12 دلار در کانادا یا 7.52 دلار در بریتانیا دریافت می کنند. قیمت پرداختی بستگی به بیمه درمانی فرد – یا عدم وجود آن – دارد که برخی تقریباً هیچ پرداخت نمی کنند و برخی دیگر هزینه کامل را پرداخت می کنند.

کاهش قیمت پیشنهادی فقط برای برخی از محصولات انسولین اعمال می‌شود، عمدتاً محصولات قدیمی‌تر، از جمله داروهای انسولین که بیشترین تجویز را سازنده دارو می‌کند. این کاهش – همراه با سقف قیمت ماهانه 35 دلار – بیشترین تأثیر را بر آمریکایی‌هایی که بیمه نشده‌اند، خواهد داشت، که برخی از آنها هر ماه هزاران دلار برای انسولین می‌پردازند.

دیوید A. Ricks در Eli Lilly and Company در یک بیانیه مطبوعاتی گفت: «در حالی که سیستم مراقبت های بهداشتی فعلی دسترسی به انسولین را برای اکثر افراد مبتلا به دیابت فراهم می کند، هنوز انسولین مقرون به صرفه برای همه فراهم نمی کند و این باید تغییر کند. ما به دنبال تغییر در قیمت گذاری مجدد انسولین های قدیمی هستیم، اما می دانیم که از هر 10 آمریکایی 7 نفر از انسولین لیلی استفاده نمی کنند. ما از سیاست‌گذاران، کارفرمایان و سایرین می‌خواهیم که برای مقرون‌به‌صرفه‌تر کردن انسولین به ما بپیوندند.»

تنها دو تولیدکننده دارو دیگر – Novo Nordisk و Sanofi – انسولین را در ایالات متحده عرضه می کنند. چارلز هندرسون در انجمن دیابت آمریکا در بیانیه ای گفت: «ما الی لیلی را به خاطر برداشتن گام مهم برای محدود کردن تقسیم هزینه برای انسولینش تحسین می کنیم و دیگر تولیدکنندگان انسولین را تشویق می کنیم که همین کار را انجام دهند.

اندرو مولکاهی در شرکت RAND، یک اندیشکده آمریکایی، می‌گوید که اعلام الی لیلی می‌تواند سایر تولیدکنندگان دارو را تحت فشار قرار دهد تا از این روش پیروی کنند، اما بعید است که به طور گسترده‌تری بر قیمت دارو، از جمله محصولات جدیدتر انسولین تأثیر بگذارد.

برای گردآوری همه اخبار سلامت و تناسب اندام که باید بدانید، در خبرنامه رایگان Health Check ما ثبت نام کنید، هر شنبه

موضوعات: