سقط جنین و SCOTUS، دوباره با هم


میزبان

Julie Rovner KFF Health News


@jrovner

داستان های جولی را بخوانید. جولی روونر، خبرنگار ارشد واشنگتن و میزبان پادکست اخبار هفتگی سیاست سلامتی KFF Health News، «سلامت چیست؟» است. جولی که یک کارشناس برجسته در زمینه مسائل مربوط به سیاست های سلامت است، نویسنده کتاب مرجع «سیاست مراقبت های بهداشتی و خط مشی A تا Z» است که مورد ستایش انتقادی قرار گرفته است، که اکنون به چاپ سوم رسیده است.

دادگاه عالی این هفته با رسیدگی به پرونده‌ای موافقت کرد که می‌تواند سقط جنین را محدودتر کند – حتی در ایالت‌هایی که هنوز قانونی است. پرونده تعیین سرنوشت قرص سقط جنین میفپریستون اولین پرونده بزرگ سقط جنین است که از زمان لغو آن به دادگاه می رود. رو در مقابل وید در سال 2022. همچنین می تواند سابقه ای را برای قضات ایجاد کند تا احکام علمی توسط FDA را حدس بزنند.

در همین حال، در نهایت قانون در مجلس نمایندگان و سنا برای تمدید فهرست بلندبالایی از برنامه‌های بهداشتی که از نظر فنی در پایان سال مالی گذشته، در 30 سپتامبر به پایان رسیده بود، در حال حرکت است. بعید است که اپیدمی مواد افیونی تا ژانویه در اسرع وقت به قانون تبدیل شود.

میزگردهای این هفته جولی روونر از اخبار سلامت KFF، رایلی گریفین از اخبار بلومبرگ، آلیس میراندا اولشتاین از پولیتیکو و لورن وبر از واشنگتن پست هستند.

اعضای پانل

رایلی گریفین بلومبرگ


@rileyraygriffin

داستان های رایلی آلیس میراندا اولشتاین پولیتیکو را بخوانید


@AliceOllstein

داستان های آلیس لورن وبر را در واشنگتن پست بخوانید


@LaurenWeberHP

داستان های لورن را بخوانید

از جمله نکات مهم اپیزود این هفته:

  • دیوان عالی پرونده‌ای را بررسی خواهد کرد که دسترسی به میفپریستون را به چالش می‌کشد و تصمیمات سازمان غذا و دارو در سال‌های اخیر را در مورد کاهش برخی الزامات برای توزیع و استفاده از قرص‌های سقط جنین مورد بررسی قرار می‌دهد – مانند درخواست آژانس که به افراد باردار اجازه می‌دهد این دارو را بدون نیاز به دارو تهیه کنند. ویزیت دکتر در حالی که تایید کلی دارو در این مورد مورد سوال نیست، صنعت دارو استدلال می‌کند که تضعیف اختیارات FDA می‌تواند راه را برای چالش‌ها برای سایر داروها باز کند و اثری دلخراش بر توسعه دارو داشته باشد.
  • کارشناسان حقوقی می گویند حکم دادگاه عالی تگزاس مبنی بر ممانعت از سقط جنین یک زن باردار که جنینش دارای شرایط کشنده است، این سوال را مطرح می کند که آیا پزشکان می توانند شرایط پزشکی لازم را تحت استثنائات قانونی موجود شناسایی کنند. و در دیگر اخبار دادگاه، دیوان عالی قانون ایالت واشنگتن را در مورد ممنوعیت درمان تبدیلی اجازه خواهد داد.
  • در کاپیتول هیل، قانونگذاران مجموعه‌ای از اقدامات بهداشتی دو حزبی و عموماً نامرتبط را جمع‌آوری می‌کنند تا احتمالاً به عنوان بخشی از بسته هزینه‌های دولت در ژانویه تصویب شوند. اما آیا این کنگره – که حتی با استانداردهای اخیر هم بی‌مولد بوده است – می‌تواند کار خود را در سال انتخابات ریاست‌جمهوری به پایان برساند؟
  • یکی از قوانینی که در دست بررسی است، به اپیدمی مواد افیونی، تمدید کمک های مالی برای تلاش های ایالتی برای پیشگیری و درمان اختلال مصرف مواد افیونی می پردازد. این اپیدمی تلفات زیادی را به همراه داشته است، اما این تنها مشکلی نیست که به کاهش نگران کننده امید به زندگی در ایالات متحده کمک می کند.
  • و حملات سایبری در مراقبت‌های بهداشتی در حال افزایش است، با افشاگری‌های جدید در مورد حمله‌ای که در آغاز همه‌گیری، وزارت بهداشت و خدمات انسانی را هدف قرار داد.

همچنین در این هفته، رونر با جن گلبک، استاد دانشگاه مریلند و سوپراستار رسانه‌های اجتماعی درباره کتاب جدیدش به نام «پاک‌ترین پیوند» که علم رابطه انسان و سگ را بیان می‌کند، مصاحبه می‌کند.

به‌علاوه، برای «اعتبار اضافی»، اعضای پانل داستان‌های مربوط به سیاست‌های بهداشتی را که این هفته خوانده‌اند پیشنهاد می‌کنند که فکر می‌کنند شما نیز باید بخوانید:

جولی روونر: نوشته واشنگتن پست “آنها دیدند شوهرانشان هیزمن را بردند – سپس آنها را در CTE از دست دادند” نوشته کنت باب.

آلیس میراندا اولشتاین: «یک تحویل مرگبار رکوردهای حرارتی «جعلی» در USPS را برجسته می‌کند» توسط آریل ویتنبرگ از Politico.

لورن وبر: روزنامه واشنگتن پست «موارد سرب سیب در کودکان در میان پرسش‌هایی درباره نظارت سازمان غذا و داروی آمریکا افزایش یافت» توسط آماندا موریس، تدی آمنابار، لورا ریلی و جنا پورتنوی.

رایلی گریفین: بلومبرگ نیوز «مواد مخدر پرفروش بعدی ممکن است در فضا ساخته شود» نوشته رابرت لانگرث.

همچنین در قسمت این هفته ذکر شده است:

وام

فرانسیس یانگ تهیه کننده صدا، اماری هوتمن ویرایشگر

برای شنیدن همه پادکست های ما، اینجا را کلیک کنید.

و در «سلامت چیست؟» در KFF Health News مشترک شوید. در Spotify، Apple Podcasts، Pocket Casts یا هر جا که به پادکست گوش می دهید.

این مقاله توسط اخبار سلامت KFF، که قبلاً با نام Kaiser Health News (KHN) شناخته می شد، یک اتاق خبر ملی که روزنامه نگاری عمیق در مورد مسائل بهداشتی تولید می کند و یکی از برنامه های اصلی عملیاتی در KFF – منبع مستقل برای تحقیقات سیاست سلامت، نظرسنجی، و روزنامه نگاری.

KFF Health News یک اتاق خبر ملی است که روزنامه نگاری عمیقی در مورد مسائل بهداشتی تولید می کند و یکی از برنامه های عملیاتی اصلی در KFF است – منبعی مستقل برای تحقیقات سیاست سلامت، نظرسنجی و روزنامه نگاری. درباره KFF بیشتر بدانید.

از مطالب ما استفاده کنید

این داستان را می توان به صورت رایگان بازنشر کرد (جزئیات).

ما سازمان ها را تشویق می کنیم که محتوای ما را به صورت رایگان بازنشر کنند. در اینجا چیزی است که ما می پرسیم:

شما باید ما را به عنوان ناشر اصلی، با یک پیوند به سایت californiahealthline.org ما اعتبار دهید. در صورت امکان، لطفاً نویسنده(های) اصلی و “California Healthline” را در خط فرعی وارد کنید. لطفا لینک های موجود در داستان را حفظ کنید.

مهم است که توجه داشته باشید، همه چیز در californiahealthline.org برای انتشار مجدد در دسترس نیست. اگر داستانی با عنوان “همه حقوق محفوظ است” باشد، نمی‌توانیم اجازه انتشار مجدد آن مورد را اعطا کنیم.

سوالی دارید؟ به ما اطلاع دهید.





منبع