دومین ریاست جمهوری ترامپ برای مراقبت های بهداشتی چگونه خواهد بود؟


در مسیر مبارزات انتخاباتی ریاست‌جمهوری، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق، بار دیگر وعده لغو و جایگزینی قانون مراقبت مقرون به صرفه را داد – هدفی مبهم که به یکی از بدترین شکست‌های سیاست دولت او تبدیل شد.

ما برای مراقبت های بهداشتی بسیار بهتر از اوباماکر مبارزه خواهیم کرد. اوباماکر یک فاجعه است.

احیای گیج‌کننده یکی از مخرب‌ترین جنگ‌های صلیبی ترامپ در زمانی اتفاق می‌افتد که قانون بهداشت دوران اوباما حتی از سال 2017 محبوب‌تر و پرکاربردتر از سال 2017 است، زمانی که ترامپ و جمهوری‌خواهان کنگره نتوانستند طرح خود را برای جایگزینی آن تصویب کنند. . این تلاش ناموفق بخش بزرگی از این بود که چرا جمهوری خواهان کنترل مجلس نمایندگان را در میان دوره ای 2018 از دست دادند.

علیرغم وعده های مکرر، ترامپ هرگز جایگزین اوباماکر خود را معرفی نکرد. و بسیاری از کارهایی که دولت ترامپ در زمینه مراقبت های بهداشتی انجام داد توسط دولت بایدن برعکس شده است.

با این حال، ترامپ برخی از تغییرات مهم سیاستی را که امروز نیز پابرجا هستند، تضمین کرد، از جمله تلاش‌ها برای شفاف‌سازی بیشتر در قیمت‌هایی که توسط بیمارستان‌ها و بیمه‌گران پرداخت می‌شود.

تلاش برای پیش‌بینی اولویت‌های ترامپ در دوره دوم، با توجه به اینکه او مرتباً مواضع خود را در مورد مسائل تغییر می‌دهد، گاهی اوقات چندین بار، دشوارتر است.

کمپین ترامپ به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.

شاید بزرگترین دستاورد ترامپ چیزی باشد که او به ندرت در مسیر مبارزات انتخاباتی درباره آن صحبت می کند. «عملیات Warp Speed» دولت او موفق شد واکسن کووید-19 را در کمتر از یک سال ایجاد، آزمایش و به بازار عرضه کند، بسیار سریع‌تر از خوش‌بینانه‌ترین پیش‌بینی‌ها.

با این حال، بسیاری از حامیان ترامپ از واکسن‌های کووید حمایت نمی‌کنند – و حتی برخی به شدت مخالف هستند.

در اینجا خلاصه ای از پرونده مراقبت های بهداشتی ترامپ آمده است:

سلامت عمومی

واکنش همه گیر ترامپ بر کارنامه کلی او در زمینه مراقبت های بهداشتی تسلط دارد.

بیش از 400000 آمریکایی در طول سال گذشته ریاست جمهوری ترامپ بر اثر کووید جان خود را از دست دادند. ممنوعیت سفر و سایر تلاش‌های او برای جلوگیری از انتشار جهانی ویروس بی‌اثر بود، مدیریت او نسبت به دولت‌های دیگر کشورها برای ایجاد یک آزمایش تشخیصی کندتر بود، و او علناً با مقامات بهداشتی دولت خود بر سر پاسخ درگیر شد.

پیش از انتخابات 2020، ترامپ راهپیمایی های بزرگ و سایر رویدادهای تبلیغاتی عمومی را از سر گرفت که بسیاری از کارشناسان بهداشت عمومی آن را در مواجهه با یک ویروس بسیار مسری و کشنده بی پروا می دانستند. او شخصاً پس از ابتلا به کووید و بستری شدن در بیمارستان، دستورالعمل های بهداشت عمومی را زیر پا گذاشت.

در همان زمان، علی‌رغم آنچه که بسیاری آن را سیاسی کردن بهداشت عمومی توسط کاخ سفید می‌دانستند، ترامپ لایحه بزرگی را برای کمک به کووید امضا کرد (پس از اینکه ابتدا تهدید کرد آن را وتو می‌کند). او همچنین ریاست برخی از بزرگ‌ترین افزایش‌ها برای بودجه مؤسسه ملی بهداشت از ابتدای قرن را برعهده داشت. و واکسن‌های مبتنی بر mRNA که Operation Warp Speed ​​به توسعه آنها کمک کرد، یک پیشرفت علمی شگفت‌انگیز بود که به نجات جان میلیون‌ها نفر کمک کرد و در عین حال زمینه را برای تزریقات بعدی برای مبارزه با بیماری‌های دیگر از جمله سرطان فراهم کرد.

سقط جنین

بزرگترین سهم ترامپ در سیاست سقط جنین غیرمستقیم بود: او سه قاضی دیوان عالی را منصوب کرد که در لغو حق قانونی سقط جنین نقش اساسی داشتند.

ترامپ در طول مبارزات انتخاباتی خود در سال 2024 همه جا در مورد این موضوع داغ بوده است. از زمانی که دیوان عالی کشور لغو شد رو در مقابل وید در سال 2022، ترامپ این موضوع را از نظر سیاسی بد برای جمهوری خواهان خواند. از یکی از رقبای خود، فرماندار فلوریدا، ران دیسانتیس، به دلیل امضای شش هفته ممنوعیت سقط جنین انتقاد کرد. و متعهد شد که با “هر دو طرف” در مورد سقط جنین مصالحه کند و قول داد که “برای اولین بار در 52 سال گذشته، شما با مشکلی روبرو خواهید شد که ما می توانیم آن را پشت سر بگذاریم.”

او تا کنون از بیان اینکه چگونه این کار را انجام می دهد، یا اینکه آیا از ممنوعیت ملی سقط جنین پس از چند هفته حمایت می کند اجتناب کرده است.

با این حال، اخیراً، به نظر می رسد ترامپ به دلیل انتقاداتش از ممنوعیت شش هفته ای فلوریدا و بیشتر با مخالفان کلیدی سقط جنین، که حمایت آنها به او در انتخاب شدن در سال 2016 کمک کرد – و با فهرست طولانی از تغییرات سیاستی در دوران ریاست جمهوری خود جبران کرد، موانع را اصلاح کرده است. .

از جمله اقدامات ضد سقط جنین توسط دولت ترامپ، بازگرداندن «سیاست شهر مکزیک» بود که اعطای بودجه فدرال به سازمان‌های بین‌المللی حامی حقوق سقط جنین را ممنوع می‌کند. مقرراتی برای ممنوعیت والدین برنامه ریزی شده و سایر سازمان هایی که سقط جنین را از برنامه تنظیم خانواده فدرال انجام می دهند، عنوان X. تغییرات مقرراتی که به منظور سهولت در امتناع ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی و کارفرمایان از شرکت در فعالیت هایی که عقاید مذهبی و اخلاقی آنها را نقض می کند، طراحی شده است. و تغییرات دیگری که انجام تحقیقات با استفاده از بافت جنین حاصل از سقط های انتخابی را برای دانشمندان NIH دشوارتر کرد.

همه این سیاست ها از آن زمان توسط دولت بایدن لغو شده است.

بیمه سلامت

برخلاف سیاست های ترامپ در مورد سلامت باروری، بسیاری از اقدامات دولت او در رابطه با بیمه درمانی همچنان پابرجاست.

به عنوان مثال، در سال 2020، ترامپ قانون بدون غافلگیری را امضا کرد، یک اقدام دو حزبی با هدف محافظت از بیماران در برابر صورت حساب های پزشکی غیرمنتظره ناشی از اختلافات پرداخت بین ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی و بیمه ها. این لایحه در بسته 900 میلیارد دلاری کمک به کووید-کووید که او قبل از امضا با آن مخالف بود گنجانده شد، اگرچه ترامپ از پایان دادن به صورت‌حساب‌های پزشکی غافلگیرکننده حمایت کرده بود.

دولت او همچنین – به دلیل مخالفت شدید مقامات صنعت بهداشت – مقررات شفافیت قیمت را تحت فشار قرار داد که بیمارستان‌ها را ملزم می‌کند قیمت‌ها را اعلام کنند و بیمه‌گران هزینه‌های تخمینی را برای روش‌ها ارائه کنند. این الزامات نیز به قوت خود باقی است، اگرچه بیمارستان‌ها به‌ویژه در اجرای آن کند بوده‌اند.

مدیکید

در حالی که ترامپ برای اولین بار، نامزد انتخاباتی متعهد شد که برنامه های استحقاقی عمومی مانند Medicare، Medicaid و Social Security را قطع نکند، دولت او به این وعده پایبند نبود. قانون مراقبت مقرون به صرفه لغو قانونی که ترامپ در سال 2017 از آن حمایت کرد، کاهش‌های عمده‌ای را برای Medicaid اعمال می‌کرد، و وزارت بهداشت و خدمات انسانی او بعداً ایالت‌ها را تشویق کرد که دریافت‌کنندگان Medicaid را ملزم کنند تا ثابت کنند که برای دریافت بیمه سلامت کار می‌کنند.

قیمت داروها

یکی از موضوعاتی که دولت ترامپ بیشتر روی آن فعال بود، کاهش قیمت داروهای تجویزی برای مصرف‌کنندگان بود که اولویت اصلی رای دهندگان دموکرات و جمهوری‌خواه است. اما بسیاری از این پیشنهادات توسط دادگاه مسدود شد.

یکی از طرح‌های دوران ترامپ که هرگز اجرایی نشد، قیمت برخی از داروهای گران‌قیمت تحت پوشش مدیکر را با قیمت‌های سایر کشورها مرتبط می‌کرد. دیگری از شرکت های دارویی خواسته بود که قیمت ها را در تبلیغات تلویزیونی خود لحاظ کنند.

مقرراتی که به ایالت‌ها اجازه می‌داد داروهای ارزان‌تر از کانادا وارد کنند، در نوامبر 2020 اجرایی شد. با این حال، تا ژانویه سال 2024 طول کشید تا FDA، در زمان جانشین ترامپ، اولین طرح واردات از فلوریدا را تصویب کند. کانادا گفته است که اجازه صادراتی را که خطر کمبود دارو در آن کشور را به همراه دارد، نمی دهد و مشخص نیست که آیا این سیاست قابل اجرا است یا خیر.

ترامپ همچنین قوانینی را امضا کرد که به داروسازان اجازه می‌دهد زمانی که قیمت نقدی یک دارو کمتر از هزینه استفاده از بیمه آن‌ها است، به بیماران افشا کنند. قبلاً داروسازان تحت قراردادهای خود با بیمه‌گران و مدیران سود داروخانه از انجام این کار منع می‌شدند.

سلامت جانبازان

برخی از حامیان، ترامپ را برای بازسازی مراقبت های بهداشتی وزارت امور کهنه سربازان اعتبار می دانند. با این حال، در حالی که او لایحه بزرگی را امضا کرد که به کهنه سربازان اجازه می داد تا در خارج از امکانات VA مراقبت کنند، مقامات کاخ سفید همچنین سعی کردند از تصویب هزینه های مورد نیاز برای پرداخت این ابتکار جلوگیری کنند.

آزادی پزشکی

ترامپ با امضای قانون «حق امتحان کردن» که هدف آن تسهیل دسترسی بیماران مبتلا به بیماری‌های لاعلاج به داروها یا درمان‌هایی است که هنوز توسط FDA تأیید نشده است، به پیروزی بزرگی برای جناح آزادیخواه حزب جمهوری‌خواه دست یافت.

اما مشخص نیست که چه تعداد از بیماران توانسته‌اند با استفاده از این قانون درمان دریافت کنند، زیرا هدف آن سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) است که به‌طور سنتی درخواست‌های «استفاده دلسوزانه» از داروهایی که هنوز تأیید نشده‌اند را می‌پذیرد. مانعی که قانون به آن توجهی نمی کند، وادار کردن شرکت های دارویی به انتشار دوزهایی از داروهایی است که هنوز در حال آزمایش هستند و ممکن است کمبود داشته باشند.

ترامپ در 10 ژانویه در تالار شهر فاکس نیوز گفت که این قانون جان هزاران و هزاران نفر را نجات داده است. هیچ مدرکی برای ادعا وجود ندارد

این مقاله توسط اخبار سلامت KFF، که قبلاً با نام Kaiser Health News (KHN) شناخته می شد، یک اتاق خبر ملی که روزنامه نگاری عمیق در مورد مسائل بهداشتی تولید می کند و یکی از برنامه های اصلی عملیاتی در KFF – منبع مستقل برای تحقیقات سیاست سلامت، نظرسنجی، و روزنامه نگاری.

مطالب مرتبط

تماس با ما ارسال یک نکته داستان





منبع