ریاست جمهوری نیکی هیلی برای مراقبت های بهداشتی چگونه خواهد بود؟


[UPDATED at 11:15 a.m. PT]

چارلستون، اس سی – نیکی هیلی، نامزد جمهوریخواه ریاست جمهوری، خواهد آموخت که چگونه مبارزات انتخاباتی او پس از انتخابات حزبی در آیووا در 15 ژانویه، اولین رقابت نامزدهای ریاست جمهوری در سال جاری، طنین انداز شده است.

پیش از این، فرماندار سابق کارولینای جنوبی – که در دوران تصدی مسئولیت خود از سال 2011 تا 2017 به عنوان یکی از پر سر و صداترین منتقدان قانون مراقبت مقرون به صرفه شناخته شد – سؤالاتی را در مورد اینکه ریاست جمهوری او می تواند برای سیاست مراقبت های بهداشتی کشور معنی داشته باشد، مطرح کرده است.

سو برکوویتز، مدیر سیاستگذاری و مشاور ویژه مرکز عدالت حقوقی Appleseed کارولینای جنوبی، گفت: “من بسیار نگران خواهم بود.” کارولینای جنوبی به دلیل تعدادی از تصمیماتی که در زمان فرمانداری گرفت، در رتبه‌بندی بسیاری از موارد در کشور ما در انتهای جدول قرار دارد.

در حالی که پس از تیراندازی در کلیسا در سال 2015 در این شهر ساحلی، سیاستمداران هر دو حزب در حمایت از هیلی از قانونگذاران خواست که پرچم نبرد کنفدراسیون را از روی ساختمان ایالتی بردارند، سیاست او به شدت از سیاست‌های همکاران دموکرات‌اش در مورد بیشتر مسائل مراقبت‌های بهداشتی متفاوت بود.

کمپین هیلی به درخواست‌های متعدد برای اظهار نظر پاسخ نداد، اما اظهاراتی که او در جریان مناظره‌های اخیر بیان کرد، سرنخ‌هایی در مورد مواضع مراقبت‌های بهداشتی او ارائه می‌دهد.

او از دولت بایدن به دلیل هزینه‌های بالای فدرال برای کمک به کووید و تعداد افرادی که در Medicaid استفاده می‌کنند، انتقاد کرده است، برنامه‌ای که او استدلال کرده است که دولت فدرال باید انعطاف‌پذیری بیشتری در تأمین مالی و مدیریت به ایالت‌ها بدهد.

او همچنین بر لزوم اجماع در مورد ممنوعیت سقط جنین در اواخر بارداری تاکید کرده است. و در 10 ژانویه، در جریان گفتگوی پرشور خود با فرماندار فلوریدا، ران دیسانتیس، در مناظره نهایی قبل از جلسات اتحادیه آیووا، موضع انتقادی خود را در مورد مراقبت های تایید کننده جنسیت تکرار کرد.

او گفت: «من همیشه گفته‌ام که پسرها باید به حمام پسران بروند، دخترها باید به حمام دختران بروند، که ما نباید قبل از 18 سالگی تغییر جنسیت داشته باشیم. همانطور که ما قبل از 18 سالگی خالکوبی نداریم، نباید تغییر جنسیت یا مسدود کننده های بلوغ داشته باشیم.

در مسیر مبارزات انتخاباتی، او به اصلاح خدمات درمانی و تامین اجتماعی پرداخت. اما دوران تصدی او به عنوان فرماندار، که با چندین سال پرفراز و نشیب اصلاحات مراقبت‌های بهداشتی ملی همپوشانی داشت، تصویر واضح‌تری از نحوه ظاهر ریاست‌جمهوری هیلی ارائه می‌دهد.

آنتونی کک، مدیر سابق مدیکید کارولینای جنوبی اشاره کرد که یکی از دستاوردهای اولیه او به عنوان فرماندار، رفع کسری 228 میلیون دلاری مدیکید بود.

کک، معاون اجرایی نوآوری سیستم در Ballad Health در تنسی، گفت: «مردم فراموش می‌کنند که برنامه Medicaid در چه وضعیت بدی قرار داشت، و اینکه چطور چند سال طول کشید تا کشتی را اصلاح کنیم.

فراتر از آن، کک گفت که هیلی می‌دانست که هزینه مراقبت‌های بهداشتی «سریع‌تر از دستمزد اکثر مردم در حال رشد است» و افزود که مقرون‌به‌صرفه و دسترسی «واقعاً برای او مهم است».

در حالی که هیلی به کاخ سفید چشم دوخته است، در اینجا خلاصه ای از سوابق مراقبت های بهداشتی او به عنوان فرماندار کارولینای جنوبی است، پستی که او در سال 2017 پس از منصوب شدن ترامپ به عنوان سفیر در سازمان ملل متحد ترک کرد.

قانون مراقبت مقرون به صرفه

در سال 2011، هیلی یک کمیته مشورتی تشکیل داد تا تصمیم بگیرد که آیا کارولینای جنوبی باید به جای شرکت در بازار فدرال که تحت قانون مراقبت مقرون به صرفه تأسیس شده است، بازار بیمه درمانی خود را بسازد یا خیر.

اما قبل از اینکه گروه برای اولین جلسه خود جمع شود، هیلی در ایمیلی به مشاورانش نوشت که «هدف اصلی این کمیسیون باید این باشد که چگونه انصراف دهیم و چگونه از تصرف فدرال جلوگیری کنیم، نه ایجاد یک مبادله ایالتی». طبق گزارش منتشر شده توسط The Post and Courier.

زمانی که آن ایمیل عمومی شد، سن. تام هارکین (D-Iowa) درخواست تحقیقات فدرال کرد تا مشخص شود آیا هیلی نتیجه کمیته را از پیش تعیین کرده است یا خیر. او در نهایت از هرگونه تخلف پاک شد.

نیویورک تایمز گزارش داده است که هیلی در طول دوران ریاست جمهوری خود بارها از لغو و جایگزینی ACA دفاع کرده است، اما در جریان مبارزات انتخاباتی پاسخ قطعی در مورد اینکه آیا در صورت انتخاب شدن به عنوان رئیس جمهور، تلاش خواهد کرد این قانون را لغو کند یا خیر نداده است. .

مدیکید

در سال 2012، زمانی که دادگاه عالی ایالات متحده قانون اساسی ACA را تایید کرد و گسترش Medicaid را به گزینه ای برای هر ایالت تبدیل کرد، هیلی از گسترش آن در کارولینای جنوبی خودداری کرد. کریستین سورا، یکی از اعضای سابق کابینه وی، در سال 2019 تخمین زد که “چند صد” نفر در ایالت پالمتو به دلیل این تصمیم جان خود را از دست داده اند.

بر اساس نظرسنجی KFF، در مسیر مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری، موضع هیلی در مورد گسترش Medicaid بدون تغییر باقی مانده است، حتی با وجود اینکه مردمی که در ایالت های بدون توسعه زندگی می کنند به طور گسترده از آن حمایت می کنند.

طبق گزارش KFF در سال 2023، کارولینای جنوبی یکی از 10 ایالتی است که واجد شرایط بودن Medicaid را تحت ACA گسترش نداده است و بیش از 90,000 نفر از ساکنان را در پوشش بیمه درمانی دچار شکاف می کند.

با این وجود، ثبت نام و هزینه های مدیکید در کارولینای جنوبی در دوران تصدی هیلی به طور قابل توجهی رشد کرد و انتقاد برخی محافظه کاران را برانگیخت.

در سال 2012، دولت او تصمیم گرفت یک برنامه فدرال را اجرا کند که به طور خودکار پوشش جدید Medicaid را برای کودکان خانواده های کم درآمد بر اساس داده های کمک های رفاهی و برنامه کمک تغذیه تکمیلی، که قبلاً به عنوان کوپن غذا شناخته می شد، صادر می کرد. یک مطالعه موردی در سال 2013 نشان داد که ابتکار واجد شرایط بودن خط اکسپرس باعث افزایش ثبت نام در Medicaid در کارولینای جنوبی به میزان بیش از 92000 کودک در کمتر از یک سال شد و این فرآیند ساده شده “به پیشرفت های زیادی در ثبت نام و نگهداری منجر شد.”

دولت هیلی همچنین به دلیل ایجاد ائتلافی از بیمه‌گران سلامت، بیمارستان‌ها و ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی برای بهبود نتایج زایمان در ایالتی که Medicaid بیش از 60 درصد از همه زایمان‌ها را پرداخت می‌کند، مورد تشویق گسترده قرار گرفت. نرخ مرگ و میر نوزادان و مادران در کارولینای جنوبی مدت‌هاست که در بین بدترین‌ها در این کشور قرار دارد.

با این حال، تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که برخی از سیاست‌هایی که دولت هیلی در اولویت قرار داده است، مانند برنامه بازدید از منزل و کمپینی برای جلوگیری از زایمان زودرس، نتایج سلامت مادر یا نوزاد را بهبود نمی‌بخشد.

سقط جنین

به مناسبت یک سالگی دادگاه عالی آمریکا سازمان بهداشت زنان دابز علیه جکسون هیلی این تصمیم را “پیروزی زندگی و دموکراسی” خواند.

موضع او با لایحه بحث‌برانگیزی که در سال 2016 به قانون ایالتی امضا کرد، مطابقت داشت که این عمل را در کارولینای جنوبی 20 هفته پس از تاریخ احتمالی لقاح ممنوع می‌کرد – کمی بیشتر از اواسط بارداری یک زن.

وقتی او این قانون را امضا کرد، این قانون فقط بیمارستان‌ها را تحت تأثیر قرار داد، زیرا سه کلینیک سقط جنین سرپایی این ایالت قبلاً پس از 15 هفته بارداری سقط جنین انجام نمی‌دادند. این لایحه، که او از آن حمایت می کرد، استثناهایی را برای تشخیص «ناهنجاری» جنین و مرگ یا تهدید جان مادر قائل شد. اما هیچ استثنایی برای تجاوز جنسی یا زنای با محارم وجود نداشت.

در جریان مناظره اخیر در آیووا، هیلی خود را “غیر عذرخواهی طرفدار زندگی” خواند.

او گفت: «نه به این دلیل که حزب جمهوری‌خواه به من می‌گوید، بلکه به این دلیل که شوهرم به فرزندخواندگی گرفته شده است، و من دو فرزند نازنینم را جلوی من نشسته‌ام و من برای داشتن هر دوی آنها مشکل داشتم. “هدف ما باید این باشد که چگونه تا حد امکان نوزادان را نجات دهیم و تا حد امکان از مادران بیشتری حمایت کنیم.”

در مسیر مبارزات انتخاباتی، هیلی سعی کرده است که بین طرفدار زندگی و تشخیص دشواری اجرای ممنوعیت ملی سقط جنین فاصله بیندازد. او از یافتن زمینه‌هایی که برای جمهوری‌خواهان قابل پیروزی است، از جمله افزایش دسترسی به پیشگیری از بارداری و حمایت از فرزندخواندگی صحبت کرده است. با این حال، هیلی نشان داد که اگر چنین لایحه‌ای به دفتر بیضی شکل برسد، به عنوان رئیس‌جمهور ممنوعیت سقط جنین ملی را امضا خواهد کرد.

گواهی نیاز

هیلی در دوره اول ریاست جمهوری خود بیش از یک میلیون دلار از بودجه ایالتی را که برای اداره برنامه طولانی مدت “گواهی نیاز” وزارت بهداشت اختصاص داده شده بود، وتو کرد. این برنامه بیمارستان‌ها و ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی را ملزم می‌کرد تا قبل از ساختن امکانات جدید یا خرید تجهیزات گران قیمت، با هدف کنترل هزینه‌های مراقبت‌های بهداشتی و جلوگیری از تکرار خدمات بهداشتی موجود، از دولت درخواست مجوز کنند.

در آن زمان، هیلی قوانین را «به شدت سیاسی» خواند و گفت که به «سیاست‌گذاران بوروکراتیک» اجازه می‌دهند تا ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی را از ارائه درمان منع کنند. او گفت: «ما باید اجازه دهیم بازار به جای سیاست کار کند.

با این وجود، دادگاه عالی ایالتی در سال 2014 حکم داد که وتوی بودجه برای حذف مقررات کافی نیست.

قانونگذار کارولینای جنوبی در نهایت قوانین گواهی نیاز ایالت را در سال گذشته لغو کرد.

در طول مناظره 10 ژانویه، هیلی گفت که گواهی نیاز را در سراسر کشور حذف خواهد کرد. این قوانین هنوز در حدود دو سوم ایالت ها وجود دارد.

بیمارستان های روستایی

در طول دومین سال حضور هیلی در دفتر فرماندار، بیمارستانی که او در سال 1972 در آن متولد شد، درهای خود را بسته بود. پس از تلاش ناموفق برای ادغام با بیمارستان های دیگر در منطقه، باز ماندن آن بیمارستان در شهر روستایی بامبرگ از نظر مالی غیرممکن شد.

در سال 2013، هیلی اعلام کرد که دولت او تمام هزینه‌های مراقبت‌های غیرقابل جبران را به بیمارستان‌های روستایی در سراسر ایالت بازپرداخت می‌کند، که در طول مدت زمان ریاستش به ده‌ها میلیون دلار می‌رسد. این سیاست هنوز در حال اجراست.

اساساً، زمانی که بیماران بیمه نشده قبض‌های خود را پرداخت نمی‌کنند، بیمارستان‌ها ضرر می‌کنند. قانون فدرال حمایت هایی را ارائه می دهد. برای مثال، برنامه‌های Medicaid ایالتی را ملزم می‌کند که به بیمارستان‌هایی که به تعداد زیادی از افراد کم‌درآمد و بیمه نشده خدمات ارائه می‌دهند، پرداخت‌های «سهم نامتناسب» انجام دهند.

اما برنامه هایی مانند آن لزوماً تمام ضررها را پوشش نمی دهند.

هیلی مجلس قانونگذاری کارولینای جنوبی را بر آن داشت تا از بیمارستان‌های روستایی با افزایش پرداخت‌های نامتناسب سهمشان حمایت کند، زیرا بدون تزریق پول نقد، تعدادی از آنها به سرنوشت بیمارستان یادبود شهرستان بامبرگ دچار شدند.

هیلی در سال 2014 به The Post and Courier گفت: «من مطمئناً فکر نمی‌کنم که این یک کمک مالی باشد.

اما نقشه او بی خطر نبود. دو بیمارستان روستایی دیگر در زمان تصدی هیلی به عنوان فرماندار بسته شدند.

دستورات واکسن

به عنوان یکی از اعضای مجلس نمایندگان ایالتی در سال 2007، هیلی از لایحه ای حمایت کرد که بر اساس آن واکسن HPV، ویروسی که تقریباً همه موارد سرطان دهانه رحم را ایجاد می کند، برای دخترانی که وارد کلاس هفتم می شوند اجباری می شد. به گزارش KFF Health News، این واکسن در نهایت توسط لابی‌های انجیلی کشته شد، که به طور تاریخی واکسن HPV را با تشویق جنسی افراد زیر سن قانونی مرتبط دانسته‌اند.

چندین سال بعد، هیلی حمایت خود از آن لایحه را اشتباه خواند.

در سال 2012، هیلی لایحه‌ای را وتو کرد که واکسن‌های داوطلبانه HPV را برای دانش‌آموزان کلاس هفتم در کارولینای جنوبی فراهم می‌کرد.

در طول همه‌گیری، هیلی که خواهر شوهرش بر اثر کووید درگذشت، گفت که واکسن کووید دریافت کرده است، اگرچه او گفته است که قاطعانه با دستورات واکسن کووید مخالف است.

این مقاله توسط اخبار سلامت KFF، که قبلاً با نام Kaiser Health News (KHN) شناخته می شد، یک اتاق خبر ملی که روزنامه نگاری عمیق در مورد مسائل بهداشتی تولید می کند و یکی از برنامه های اصلی عملیاتی در KFF – منبع مستقل برای تحقیقات سیاست سلامت، نظرسنجی، و روزنامه نگاری.

[Clarification: This article was updated at 11:15 a.m. PT on Jan. 12, 2024, to clarify the details in South Carolina’s 2016 abortion law.]

مطالب مرتبط

تماس با ما ارسال یک نکته داستان





منبع