افزایش نرخ خودکشی در میان اسپانیایی‌ها باعث نگرانی رهبران جامعه می‌شود


اگر شما یا شخصی که می‌شناسید ممکن است دچار بحران سلامت روانی شده‌اید، با شماره‌گیری یا ارسال پیامک «988» با خط زندگی خودکشی و بحران 988 تماس بگیرید.

دالتون، گا. – گروهی از نوجوانان تا سالمندان در دفتری در داخل یک خواربار فروشی جمع شدند، جایی که تابلوهای غذایی به زبان اسپانیایی برای جمعیت بزرگ اسپانیایی تبار در این شهر شمال غربی جورجیا که صنعت فرش بر آن تسلط دارد، جمع‌آوری شد.

این گفتگو که توسط رهبر جامعه آمریکا گرونر مدیریت شد، بر سلامت روان و خودکشی متمرکز بود. جلسات سه‌شنبه‌شب حدود دوازده نفر را به خود جذب می‌کنند که روی مبلمان موقت می‌نشینند و داستان‌های اغلب احساسی خود را تعریف می‌کنند. گرونر در سال 2019 پس از اینکه سه لاتین تبار 17 تا 22 ساله در یک دوره دو هفته ای در اینجا بر اثر خودکشی جان خود را از دست دادند، گروه پشتیبانی را تشکیل داد.

گرونر، بنیانگذار و رئیس انجمن لاتین‌های آمریکا، گفت: «ما نمی‌توانستیم منتظر تحقیق باشیم. ما می‌خواستیم کاری برای آن انجام دهیم.»

میزان خودکشی برای مردم اسپانیایی تبار در ایالات متحده در دهه گذشته به طور قابل توجهی افزایش یافته است. این روند رهبران جامعه را نگران کرده است: حتی کودکان اسپانیایی تبار دبستانی سعی کرده اند به خود آسیب برسانند یا افکار خودکشی را ابراز کرده اند.

رهبران جامعه و محققان سلامت روان می گویند که این بیماری همه گیر به شدت به جوانان اسپانیایی تبار ضربه زد. معمولاً از کودکان مهاجر انتظار می رود که وقتی والدینشان انگلیسی صحبت نمی کنند – حتی اگر خودشان مسلط نباشند – مسئولیت بیشتری را بر عهده بگیرند. بسیاری از آنها در خانواده های فقیرتر زندگی می کنند و برخی یا همه اعضای خانواده بدون اقامت قانونی زندگی می کنند. و موانع فرهنگی و زبان ممکن است بسیاری را از جستجوی مراقبت در یک سیستم بهداشت روانی که قبلاً دسترسی نادری به خدمات دارد، باز دارد.

آلخاندرا وارگاس، هماهنگ کننده برنامه دوزبانه اسپانیایی مرکز پیشگیری از خودکشی در خدمات بهداشت روان دیدی هیرش در لس آنجلس، گفت: «توانایی صحبت درباره چیزهای دردناک به زبانی که با آن راحت هستید، نوع خاصی از درمان است.

او گفت: «وقتی ما به تماس‌ها به زبان اسپانیایی پاسخ می‌دهیم، می‌توان این آرامش را از طرف دیگر شنید. “این، “بله، آنها مرا درک خواهند کرد.”

داده‌های موقت مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها برای سال 2022، رکورد بالای نزدیک به 50000 مرگ ناشی از خودکشی را برای همه گروه‌های نژادی و قومی نشان می‌دهد.

آمار وحشتناک KFF نشان می دهد که افزایش نرخ مرگ و میر خودکشی در میان جوامع رنگین پوست بارزتر بوده است: بر اساس داده ها، از سال 2011 تا 2021، نرخ خودکشی در میان اسپانیایی ها از 5.7 در هر 100000 نفر به 7.9 در هر 100000 افزایش یافت.

بر اساس مطالعه ای که در مجله سلامت جامعه منتشر شده است، برای کودکان 12 ساله و کمتر اسپانیایی تبار، این میزان از سال 2010 تا 2019 92.3 درصد افزایش یافته است.

این مشکلی است که ساحل به ساحل، در جوامع شهری و روستایی دیده می شود.

آمریکا گرونر در کنار پوستری به زبان اسپانیایی ایستاده است که روی آن نوشته شده است: "CLILA / ائتلاف رهبران لات[inos]."
America Gruner یک سازمان دهنده جامعه در دالتون، جورجیا، شهری در گوشه شمال غربی ایالت با جمعیت زیادی لاتین است. گرونر که در مکزیک به دنیا آمده است، گردهمایی های گروهی حمایتی را در دفتری در یک فروشگاه مواد غذایی محلی راه اندازی کرد، جایی که مردم می توانند در مورد نگرانی های خود در مورد سلامت روان و خودکشی به زبان اسپانیایی صحبت کنند.(اندی میلر/ اخبار سلامت KFF)

دایان الیاس، معاون بهداشت رفتاری در موسسه کودکان، گفت: مؤسسه کودکان، یک سازمان خدمات اجتماعی مستقر در لس آنجلس با مشتریان عمدتاً لاتین تبار، افزایش قابل توجهی در مراجعات به اورژانس و بستری شدن در بیمارستان در میان جوانان به دلیل رفتارهای مخاطره آمیز و افکار خودکشی گزارش کرده است. موسسه او گفت که کودکان 8 ساله به دلیل تلاش برای آسیب رساندن به خود نیاز به بستری شدن در بیمارستان دارند.

بر اساس گزارش وزارت بهداشت عمومی ایالتی، در جورجیا، خانه جمعیت رو به رشد اسپانیایی تبار، میزان خودکشی از سال 2018 تا 2022 55 درصد افزایش یافته است. سر فامیلیا، یک سازمان خدمات اجتماعی در مترو آتلانتا، گفت که تعداد نگران کننده ای از کودکان اسپانیایی تبار را دیده است که گزارش کرده اند افکار خودکشی دارند.

بلیسا اوربینا، مدیر عامل سر فامیلیا، گفت: “بچه های ما مترجم هستند، قبض ها را پرداخت می کنند، به قرارهای پزشکی می روند.”

خودکشی به ندرت توسط یک موضوع ایجاد می شود. عوامل زیادی می توانند خطر ابتلا را افزایش دهند. رابین لی، سرپرست واحد علوم کاربردی در دانشگاه، گفت که اینها می تواند شامل تلاش قبلی برای خودکشی، جدایی یا از دست دادن، سابقه افسردگی یا سایر بیماری های روانی، مشکلات مالی یا شغلی، عدم دسترسی به مراقبت های بهداشتی و انزوای اجتماعی باشد. بخش پیشگیری از آسیب CDC.

کارشناسان بهداشت روان گفتند که فشارهای اجتماعی و اقتصادی زیادی بر گروه های اقلیت وجود دارد. برای اسپانیایی‌ها، موانع فرهنگی و سیستمی نیز ممکن است در بازی وجود داشته باشد.

به گفته صندوق جامعه لاتین جورجیا، استرس مرتبط با وضعیت مهاجرت منجر به افزایش مشکلات سلامت روانی شده است.

وارگاس، کارمند بهداشت روان در لس آنجلس گفت: «احساس تعلق نداشتن به شما و ندانستن آنچه زندگی شما در پیش دارید» می تواند باعث ایجاد احساس عدم اطمینان و اضطراب شود.

مطالعه ای روی 547 نوجوان لاتین تبار 11 تا 16 ساله نشان داد که بازداشت یا اخراج یکی از اعضای خانواده با احتمال بیشتری برای افکار خودکشی مرتبط است.

الیاس گفت: «موجی از مهاجران به عنوان افراد زیر سن قانونی، آواره و گاهی اوقات نه با مراقبان فوری وجود دارد. «این می‌تواند بار سنگینی بر دوش کودکان بگذارد. از آن‌ها انتظار می‌رود که به‌عنوان خردسال، بین تأمین مالی خود و کسب درآمد برای حمایت از خانواده یا کمک به مهاجرت به ایالات متحده تعادل برقرار کنند.»

عدم دسترسی به مراقبت‌های بهداشت روانی مشکلی برای همه اقشار جامعه به‌ویژه از ابتدای همه‌گیری است. ماریا اوکوندو، رئیس سابق انجمن روانپزشکی آمریکا و محقق خودکشی، گفت: اما اقلیت ها با موانع اقتصادی و اجتماعی بیشتری روبرو هستند.

Nirmita Panchal، تحلیلگر ارشد سیاست در KFF، گفت: کودکان رنگین پوست “ممکن است غربالگری های بهداشت روانی حساس فرهنگی را دریافت نکنند و علائم سلامت روان آنها ممکن است به اشتباه به عنوان رفتارهای مخرب توصیف شود.”

زبان نیز یک مانع مهم باقی مانده است.

پیرلوئیجی مانچینی، رئیس و مدیر عامل مؤسسه توسعه چند فرهنگی، یک سازمان مشاوره مستقر در گرجستان، گفت: «ما در گرجستان به ارائه دهندگان سلامت روان دوزبانه نیاز داریم.

گرونر، که گروه پشتیبانی لاتین را در دالتون راه‌اندازی کرد، گفت که تنها از سه ارائه‌دهنده دوزبانه در آن منطقه آگاه است. این شهر در شهرستان ویتفیلد است که بیش از یک سوم از 100000 ساکن آن اسپانیایی تبار هستند.

و تعصب می تواند مانع دیگری بیافزاید.

مطالعه اخیر شرکت رند، با استفاده از فرآیند خرید مخفی، شواهدی مبنی بر تبعیض احتمالی در طول فرآیند برنامه ریزی برای قرار ملاقات سلامت روان در کالیفرنیا یافت. حدود 1 از هر 5 تماس اسپانیایی زبان با قطع کردن تماس توسط برنامه‌ریز یا اطلاع به تماس‌گیرنده که کسی برای کمک به زبان اسپانیایی در دسترس نیست، پایان یافت.

بیماری روانی همچنین می تواند از نظر فرهنگی در میان بسیاری از سیاه پوستان و اسپانیایی ها تابو باشد. (اسپانیکایی ها می توانند از هر نژاد یا ترکیبی از نژادها باشند.)

فرانسیسکو، 55 ساله، یکی از اعضای گروه حمایتی دالتون که خود در نوجوانی اقدام به خودکشی کرد، گفت: «این اعتقاد وجود دارد که مردان نباید به دنبال کمک باشند، بلکه باید خودشان مشکلاتشان را حل کنند. Healthline کالیفرنیا در جلسه ای که او و دیگران صحبت کردند، شرکت کرد و فقط از نام کوچک آنها به دلایل حفظ حریم خصوصی استفاده کرد.

عکسی از گروهی از افراد که روی صندلی ها به صورت دایره ای از پاها به پایین نشسته اند.  همه گروه پاهای خود را تا مرکز دایره دراز می کنند.
گروه کوچکی در اواسط نوامبر در اتاقی در دفتری در دالتون، جورجیا، خواربار فروشی جمع می شوند تا درباره سلامت روان و خودکشی در میان جمعیت بزرگ لاتین تبار این جامعه بحث کنند. میزان خودکشی در میان لاتین تبارها در دهه گذشته به طور قابل توجهی در ایالات متحده افزایش یافته است.(اندی میلر/ اخبار سلامت KFF)

برای رسیدگی به بحران سلامت روان، دولت فدرال، همراه با ایالت ها، خط زندگی خودکشی و بحران 988 را در سال 2022 برای ارتباط افراد با مشاور بحران و سایر منابع معرفی کرد. در ماه ژوئیه، یک سرویس متنی و چت 988 به زبان اسپانیایی اضافه کرد، اما سخنگوی اداره خدمات سوء مصرف مواد و سلامت روان اذعان کرد که باید کارهای بیشتری برای دسترسی به جوامع در معرض خطر انجام شود.

در سراسر کشور، متخصصان سلامت روان، محققان، و رهبران اسپانیایی تبار به چندین راه برای کاهش خودکشی اشاره می کنند.

جاگدیش خوبچاندانی، استاد و محقق در دانشگاه ایالتی نیومکزیکو، گفت: بسیار مهم است که بودجه بیشتر به سمت سلامت روان اختصاص یابد، از جمله برنامه‌های پیشگیری که نیازهای فرهنگی، قانونی و زبانی را تشخیص می‌دهند.

در حال حاضر، برخی از رهبران محلی با انجام کارهای اجتماعی، مانند تشکیل گروه های حمایتی برای جمعیت اسپانیایی تبار، شکاف ها را پر می کنند.

میگل سریکیو از سانتا کلاریتا، کالیفرنیا، گروه‌های حمایتی دوزبانه را برای افرادی که زندگی‌شان تحت تاثیر خودکشی قرار گرفته است، تسهیل می‌کند. پسرش الکس که با اضطراب دست و پنجه نرم می کرد، در سال 2016 پس از جدایی از دوست دخترش جان خود را از دست داد.

سریکیو گفت: «من می‌خواستم حرف را به گوشم برسانم.

گرونر، 64 ساله، که در مکزیکوسیتی به دنیا آمده است، از افرادی در گروه پشتیبانی هفتگی خود می شنود که به خودکشی فکر کرده اند، اقدام به خودکشی کرده اند یا نگران این هستند که فرزندانشان نیز همین کار را انجام دهند.

در جلسه ای که با شرکت سلامت کالیفرنیا برگزار شد، زنی به نام آنجلا گفت که سه دخترش دارای اضطراب و افسردگی هستند. او گفت: «یکی از آنها به من گفت که از این که ما مهاجر هستیم رنج می‌برد.

یکی دیگر از شرکت کنندگان، کاترین، 16 ساله، از جمله عوامل دیگر، شرایط ناپایدار زندگی را ذکر کرد. برای مدتی، او گفت: «ما در تلاش بودیم تا خانه ای پیدا کنیم. ما با خانواده های دیگر هم اتاقی خواهیم بود.»

دوست او الخاندرو که 16 سال سن دارد، گفت که پس از مرگ مادربزرگش با افکار خودکشی و مشاجره بین والدینش دست و پنجه نرم کرده است.

وارگاس گفت که جوانان به دنبال صداقت و عدم قضاوت هستند. آنها نمی خواهند بزرگترها مشکلات آنها را نادیده بگیرند و به آنها بگویند که از آنها بیرون خواهند آمد.

وارگاس گفت: «در حالی که موضوع خودکشی می‌تواند واقعاً ترسناک یا ناراحت‌کننده باشد، وقتی کسی به شما نزدیک می‌شود و به شما می‌گوید که در مورد خودکشی فکر می‌کند، می‌تواند یک لحظه واقعا شگفت‌انگیز و زیبا برای امید باشد.» “این افتتاح فرصتی برای ارتباط و حمایت از یکدیگر است.”

این مقاله توسط اخبار سلامت KFF، که قبلاً با نام Kaiser Health News (KHN) شناخته می شد، یک اتاق خبر ملی که روزنامه نگاری عمیق در مورد مسائل بهداشتی تولید می کند و یکی از برنامه های اصلی عملیاتی در KFF – منبع مستقل برای تحقیقات سیاست سلامت، نظرسنجی، و روزنامه نگاری.

مطالب مرتبط

تماس با ما ارسال یک نکته داستان





منبع