۱۶ ماده غذایی برای رژیم کتوژنیک

Spitfire Pilot رژیم غذایی کتوژنیک سبب کاهش سطح انسولین (به علت کاهش مصرف کربوهیدرات و در نتیجه کاهش سطح قند خون) در بدن میشود؛ بنابراین نقش مهمی در درمان این بیماری

برنامه غذایی 21 روزه کتو دارد. نکته بسیار مهم اینکه انتخابهای صحیح غذایی بسیار موثرتر از نوع رژیم لاغری خواهد بود و صرفا نباید کالری غذاها را کنترل کرد بلکه خوراکیهای سالم متناسب با انرژی مورد نیاز باید در برنامه غذایی گنجانده شود. به عنوان مثال، غذاهایی مانند گوشت فرآوری شده مانند سوسیس و بیکن، پنیر و کره با کیفیت پایین و روغن های تصفیه شده ممکن است کالری روزانه زیادی را در هنگام رژیم کتو کثیف تامین کنند. در ضمن، طبق مطالعهای، افرادی که به مدت سه ماه رژیم کتو میگیرند، در مقایسه با افرادی که از رژیمهای لاغری دیگر تبعیت میکنند، همان میزان وزن کم می کنند و حجم عضله از دست میدهند. با این حال خانمهای حامله، مادرانی که نوزاد شیر میدهند و افرادی که اختلال غذا خوردن دارند باید از رژیم فستینگ دوری کنند.

انواع غذاهای رژیم کتوژنیک

در رژیم تثبیت وزن بعد از رژیم کتو، ممکن است چند کیلویی اضافه کنید که اصلا نگران کننده نیست و به زودی وزن شما پایین آمده و ثابت خواهد ماند. می تواند به کاهش وزن کمک کند. هرچند مصرف برخی از این مکملها ضروری نیست؛ اما به تقویت سیستم ایمنی بدن و بهبود عملکرد ورزشی کمک میکند. از جملهی این مکملها میشود به منیزیم، روغن MCT، اسید چرب امگا ۳، ویتامین D، آنزیمهای گوارشی و مکملهای تقویت کننده عملکرد ورزشی نام برد.

تغذیه کتوژنیک چیست

از آنجا که شمارش روزانه ریزمغذی ها (“ماکرو کتو” شما) در رژیم کتوژنیک می تواند برای بعضی از افراد دشوار و خسته کننده باشد، اگر کاهش وزن و سایر مزایا مورد نظر باشد، لیزی کتو جایگزین مناسبی است، اما در عین حال محدود بودن و جزییات گرا بودن، واقع گرایانه نیست. از طرف دیگر لیزی کتو لزوماً یک رژیم ناسالم نیست.آیا هنوز هم می توانید با رژیم کتو کثیف وزن کم کنید؟ دقیقاً مانند یک رژیم کتوژنیک سنتی (TKD)، رژیم لیزی کتو یک رژیم کم چربی و کم کربوهیدرات است، اما به طور کلی این رژیم سخت گیری کمتری دارد. سنگ کلیه یک عارضه جانبی احتمالی رژیم کتوژنیک است. اگر سابقه ابتلا به سنگ را دارید، با پزشک معالج خود مشورت کنید.

در صورت طولانی بودن علائم، خصوصاً حالت تهوع، با پزشک خود تماس بگیرید. روغنهای MCT (MCT به معنای تری گلیسرید با زنجیره متوسط است که هضم آنها نسبت به اسیدهای چرب طولانی زنجیر آسانتر است. کاهش وزن خیلی سریع میتواند شانس موفقیت طولانی مدت شما را به خطر بیندازد، به علاوه میتواند عوارض جانبی زیادی را به همراه داشته باشد. خزینه یک استخر کوچک، بسیار تاریک و خیلی کثیف بود که مردم روستا در آن حمام می کردند. MCTهمان تری گلیسیریدهای زنجیره متوسطاند که توسط کبد شکسته و خیلی سریع وارد جریان خون میشوند. ۷- این رژیم روی حیواناتی که تست و آزمایش شده است، محققین را به این نتیجه رسانده است که صدمه هایی که به مغز وارد شده است را می تواند به خوبی کم کند و روند بهبود را سرعت ببخشد. اما حجم و میزان چربیهای اشباعشده از روغنها (پالم، نارگیل)، کره و کره کاکائو در این رژیم زیاد است و افراد تشویق به مصرف آنها میشوند.

شیرهای گیاهی همچون شیر سویا، شیر بادام و شیر نارگیل از دیگر غذاهای مخصوص رژیم کتوژنیک هستند. در این مقاله رژیم غذایی کتوژنیک توضیح داده می شود و یک نمونه برنامه غذایی رژیم کتوژنیک برای یک هفته ارائه می گردد. این امکان وجود دارد، زیرا حتی یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات می تواند باعث کاهش اشتها و در نتیجه دریافت کالری کمتر شود. از مزیتهای رژیمهای غذایی کتوژنیک این است که چنین مشکلی را احساس نخواهید کرد؛ چون بیشترین کالری که مصرف میکنید چربی است. با فرض اینکه شما در این رژیم غذاهای بی ارزش نمی خورید و بیشتر کالری خود را از چربی های کتو دریافت می کنید، پس کاهش وزن قطعا ممکن است. بعضی افراد همزمان با شروع رژیم کتوژنیک دچار عوارضی مانند حالت تهوع و استفراغ، خستگی شدید، بیحالی و مشکلات گوارشی میشوند.

این ویتامین به تقویت سیستم ایمنی نیز کمک میکند و جلوگیری از پیشرفت آلزایمر، بهبود بیماریهای چشم، مقابله با کمخونی، کندشدن روند پیری سلولها و کاهش دردهای پیش از قاعدگی از جمله تاثیرات آن بر سلامت بدن است. کتوژنیک یا رژیم کِتونزا در اصل یک رژیم و برنامه غذایی است که در آن از چربی بالا استفاده میشود. تحقیقات نشان می دهد که رژیم های کتوژنیک می توانند عملکرد را تا 20 درصد در مراحل اولیه رژیم کاهش دهند. برخی تحقیقها اولیه حاکی از آن است که رژیم کتو ممکن است، برای برخی از افراد مبتلا به دیابت نوع ۲، بیخطر و مؤثر باشد؛ اما همچنان خطر ابتلا به قند خون پایین، به خصوص برای افرادی وجود دارد که انسولین میزنند. با این حال اگر همچنان به دریافت این رژیم علاقهمندید. ۲۱ زن ۱۸-۳۵ ساله با حداقل ۲ سال سابقه تمرین مقاومتی مداوم به صورت داوطلبانه در این مطالعه شرکت کردند.

فواید رژیم کتوژنیک

بااینحال، مصرف پروتئین و میزان بالای کتون میتواند تحلیل رفتگی عضلات را به حداقل برساند بهویژه اگر وزنه میزنید. رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا : تقریباً شبیه به حالت استاندارد است ولی پروتئین بالاتری دارد که شامل 60% چربی ،35%پروتئین و 5% کربوهیدرات است. ممکن است در شروع رژیم کمی نگران باشید. متخصصان تغذیه معتقدند که تقریبا 25 درصد افراد با شروع رژیم کتوژنیک دچار این علائم میشوند. این رژیم سطح الکترولیت بدن را کاهش داده که نتیجه آن کمبود بعضی از مواد معدنی مانند پتاسیم و منیزیم و سدیم خواهد شد. این کار منیزیم را بیشتر میکند و این مشکل حل میشود. است و در کنار گرسنگی شدید موجب کاهش توانایی مطلوب برای انجام فعالیتهای روزانه میشود. برای تشریح این موضوع دو تحقیق را بررسی می کنیم که در سال 2019 و 2020 انجام شده اند. مطالعهای منتشر شده در ماه مه سال ۲۰۱۸، در ژورنال پزشکی دیابت نشان میدهد که رژیم غذایی کتو ممکن است، به کنترل سطح hba۱c (میانگین دو تا سه ماه قند خون) کمک کند. ᠎Da᠎ta h as be en c᠎reat​ed  by GS​A Co​nt​ent  Gene​ra᠎tor DE​MO.

نوار تست کتون برای سنجش کتون بدن مناسب است ضمن این که نسبت به دو روش دیگر کارامد تر و اقتصادی تر است. در کتواسیدوز دیابتی ، انسولینی برای تنظیم کتون زایی ( تولید کتون ها در بدن در اثر اکسیده شدن ناقص مواد آلی مثل اسیدهای چرب و غیره ) وجود ندارد. برای اینکه دچار فقر مواد مغذی نشوید، ناچارید مکمل مصرف کنید. عسل، یکی از بهترین خوراکیهای مغذی است که مصرف آن در رژیم غذایی متعادل توصیه میشود. اگرچه چربیها تاریخچه بحثبرانگیزی در علم تغذیه دارند، اما چربیها (اشباع و غیراشباع) باید جایگاه مشخصی در رژیم غذایی ما داشته باشند، زیرا چربی بهعنوان یکی از اجزای مغذی و مهم در رژیمهای غذایی ما شناخته میشود. اگر تحت فشار هستید و به یک رژیم لاغری کتو سریع نیاز دارید، چنین امکانی وجود دارد. شما می توانید با هیدراته ماندن، جایگزینی الکترولیت ها، خواب کافی، اجتناب از فعالیت های سنگین، خوردن چربی کافی و کاهش آهسته کربوهیدرات ها در طول زمان، با آنفولانزای کتو مبارزه کنید.

رژیم کتوژنیک در ماه رمضان

۲- بعد از کاهش وزن با رژیم کتوژنیک چه کنیم تا دچار بازگشت وزن نشویم؟ همچنین مادران باردار و شیرده نیز نباید به سراغ این رژیم بروند. رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا: این نوع از رژیم تا حدودی شبیه به روش استاندارد است با این تفاوت این روش حاوی مقدار بیشتری پروتئین است. امروزه رژیمهای غذایی مختلفی برای کاهش وزن توصیه میشود که رژیم سوپ برای کاهش وزن در مدت کوتاه از جمله آنهاست. درک این نکته مهم است که رژیم غذایی به تنهایی نمی تواند به کاهش وزن یا زندگی سالم کمک کند. خانمهایی که قصد دارند در دهههای سنی بالاتر هم تناسب اندام شان را حفظ کنند، بیش از هرچیزی به رژیم غذایی شان توجه دارند، اما تعداد زیاد رژیمهای غذایی معمولا باعث سردرگمی آنان میشود؛ صرفنظر از اینکه همه این رژیمهای غذایی برای همه دهههای سنی مناسب نیستند.

اما نکته مهمی که همه ما باید به آن توجه داشته باشیم، انتخاب بهترین منابع برای دریافت انواع چربیها است. قرص لاغری گلوریا بنفش (کپسول مشکی ماه را انتخاب کنید و انتخاب کنید ستاره) (Gloria) همراه خود از گرفتن ترکیبات طبیعی شخصی باعث ترتیب ساخت هورمون های مدیریت تمایل به غذا تبدیل می شود. به این ترتیب میتوان گفت که با کاهش مصرف کربوهیدرات میتوان از خطر سندم متابولیسم در امان بود… با این حال بهترین کار قبل از شروع این رژیم مشورت با پزشک متخصص بوده تا بتوانید کمترین عارضه را تجربه کنید.