غذاهای مجاز و غیر مجاز در رژیم کتوژنیک کدامند ؟

در این مقاله نگاهی دقیقتر به موضوع عوارض رژیم کتو، غذاهای مجاز و غیرمجاز در این رژیم و مجاز بودن یا نبودن رژیم کتوژنیک برای افراد برنامه غذایی 21 روزه کتو مختلف خواهیم داشت. این موضوع میتواند منجر به تجمع سموم در سراسر بدن و ایجاد جوش، التهاب و سایر لکهای پوستی شود. پس از این مدت بدن شما برای تامین انرژی شروع به شکستن سلول های پروتئین و چربی می کند. رژیم غذایی که میوه و سبزی را محدود می­کند در طولانی مدت منجر به کمبود ریز مغذی ها در بدن می­شود و عوارض بلند مدت بعدی خواهد داشت. ​Th is po​st w as do​ne with GSA Con​tent Gen erator Demoversion .

کتوژنیک و شیردهی

رژیم کتو و مشکلات قلبی: همانطور که قبلا اشاره شد یکی از عوارض رژیم کتو کم آبی و از دادن الکترولیت هایی همچون منیزیم، پتاسیم و سدیم است. التبه این موضوع هم فراموش نشه که خیلی از غذاهای چربی که در رژیم کتوژنیک استفاده میشه، از چربی های مفید که خطری برای بدن ندارن تشکیل شدن. بنابراین، تغذیه سالم و استفاده از بهترین محصولات مراقبت از پوست برای حفظ جوانی و درخشندگی پوست ضروری است. یکی از دلایل این امر احتمالا در ژنتیک افراد نهفته است.

نحوه گرفتن رژیم کتوژنیک

شواهد مستدل علمی در مورد ارتباط بین رژیم کتو و پیگمانتوزا پروریگو محدود است اما بااینحال، مدارکی وجود دارد که ارتباط بین این دو را نشان میدهد. رژیم غذایی لاغری سریع شواهد نشان می دهند که رژیم های حاوی مقدار بالای کربوهیدرات های سالم مانند غلات کامل هنوز هم برای بسیاری از بیماری ها تجویز می شوند اما در مقابل رژیم های کم کربوهیدرات هم برای کاهش وزن، بهبود سندروم متابولیک، دیابت ، کنترل فشار خون ترشح انسولین بسیار ایده آل هستند. بررسیهای بعدی نشان داد که تشنجهای بیماران پس از قطع رژیم غذایی، دوباره بازگشته بودند. سیبهای قرمز از آن دستهاند که به دلیل داشتن قند بالا نمیتوانند در رژیم کتو جایگاهی داشته باشند، اما مصرف سیب سبز و زرد بلامانع است. رژیم غذایی بسیار کمکربوهیدرات و پرچرب، نه تنها به کاهشوزن کمک میکند، بلکه در مدیریت علائم دیابت و کلسترول بالا نیز موثر است.

This artic le was w ri​tten with GSA C᠎onte nt Gen er ator᠎ D​emover si᠎on !

رژیم کتوژنیک برای لاغری

این رویکرد نیز می تواند بسیار کارآمد باشد. طبق بررسی علمی که توسط شخصی به نام مسیج باناک استاد دانشگاه پزشکی لودز لهستان انجام گرفت، افرادی که کربوهیدرات را از رژیم غذایی خود حذف می­ کنند و یا از رژیم­ های بسیار کم کربوهیدرات استفاده می­ کنند، بیشتر در معرض خطر مرگ زودرس قرار می­ گیرند. در این قسمت از نمناک نکاتی را به شما معرفی می کنیم که برای کاهش وزن مردان بالای ۴۰ سال بسیار مفید است.

به طورکلی در این مقاله قصد داشتیم در رابطه با رژیم کتوژنیک و چگونگی خارج شدن از آن بیشتر برای شما بگوییم. این بنیاد همچنین، پشتیبانی مالی از یک مطالعهٔ پژوهشی در چندین مرکز را بهعهده گرفت که نتایجش در ۱۹۹۶ میلادی منتشر شد و آغازی برای توجه علمی دوباره به این رژیم غذایی درمانی بود. این مطالعه شامل شرکت کنندگان دچار اضافه وزن (متوسط توده بدنی بالاتر از۳۴) بود که سطوح قند خون بالا داشتند ولی هنوز مبتلا به دیابت نشده بودند. برای اینکه متابولیسم از گلیکولیز (سوزاندن قند) به کتوز (چربیسوزی) تبدیل شود، باید ۵۰٪ تا ۷۵٪ از کل کالری را از چربی دریافت کنید.  This art᠎icle was ​done ​by GSA C᠎ontent ᠎Gene᠎ra᠎tor DEMO​!

همه چیز درباره کتوژنیک

من شنبده بودم که توی کتو محدودیت مصرف کالری نیست و همینکه تناسب این سه گروه رعایت بشه کافیه. در مورد رژیم های غذایی به جرات میتوان گفت یک رژیم مشخص در افراد با ویژگی های فیزیکی مشابه و سبک زندگی یکسان نیز مشابه نیست. Keri Glassman، R.D., C.D.N.، بنیانگذار Nutritious Life میگوید: «در کتوژنیک نیز همانند هر رژیم غذایی سخت دیگری، بازگشت به سبک غذا خوردن عادی میتواند دشوار باشد. همچنین، ممکن است به افراد مبتلابه بیماری قلبی، برخی بیماریهای مغزی و حتی آکنه نیز کمک کند، اما باید تحقیقات بیشتری در این زمینهها انجام شود. زیتون دارای خاصیت ضد التهابی نیز هست و برای سلامت عمومی بدن بسیار مفید است. در این نوع رژیم مصرف قندها بسیار کاهش می­ یابد. همراه با کاهش وزن، پارامترهای سلامت مرتبط با وزن، مانند مقاومت به انسولین، فشار خون بالا و کلسترول و تری گلیسیرید بالا بهبود می یابد. بههمین دلیل است که بسیاری از کارشناسان ممکن است به شما توصیه کنند که برای داشتن پوستی شفاف، سمزدایی را امتحان کنید که شامل غذاهایی با آنتیاکسیدان بالا برای کمک به کاهش استرس اکسیداتیو و بهبود سلامت کلی بدن است. This po st w as c​reated ᠎by G SA Con​te nt᠎ Gen erat​or Dem ov᠎ersi on!

بر اساس یک مطالعه مصرف روزانه یک عدد آووکادو به بهبود عوامل خطر سلامت قلب، از جمله سطوح پایین کلسترول LDL (بد) کمک می کند. مصرف غذاهای حاوی کلاژن مانند ماهی، مرغ، تخممرغ و آووکادو، آنتیاکسیدانها و چربیهای سالم در رژیمهای کتو میتواند به فرآیند تولید کلاژن بدن کمک کند. رژیم کتوژنیک به چه افرادی توصیه میشود؟ علت آن نیز کاملا واضح است، زیرا در این رژیم با کم کردن کربوهیدرات، سوخت مورد نیاز بدن از چربیها تامین میشود که میتواند باعث لاغری و چربی سوزی شود. و البته هدف رژیم کتوژنیک نیز همین است که بدن در حالت کتوز قرار بگیرد.

از طرف دیگر این روش هزینهبر است و فقط پرو تعیین جنسیت حدود ۳ میلیون تومان هزینه میبرد و با داروهایش حدود ۷ تا ۸ میلیون تومان تمام میشود، اما از همه روشها مطمئنتر است. در حدود یک نفر از هر ۲۰ کودکی که رژیم کتوژنیک مصرف میکنند دچار سنگ کلیه خواهند شد (در مقام مقایسه، در کودکان سالم سنگ کلیه شیوعی در حدود یک در چندین هزار کودک دارد). در این نوع رژیم کتوژنیک لازمه که روزانه ۱۲۰ گرم پروتئین (یا چهار وعده ۱۱۵ گرمی گوشت قرمز، ماهی یا مرغ) و حدود ۱۳۰ گرم چربی مصرف کنید. جوش صورت: جوش زدن در رژیم کتو به این دلیل است که رژیم کتو باعث ترشح بیش از حد سبوم می­شود.

محصولات سویا سرشار از مواد مغذی شبه استروژن به نام فیتواستروژن هستند که میتواند درطول زمان بر سطح هورمونها تأثیر بگذارد. در حقیقت این رژیم با وجودی که چربی بالایی دارد اما اثر منفی بر سطح کلسترول نمیگذارد. محتوای چربی بالا در رژیم غذایی سیرکننده است، بنابراین باعث میشود کمتر غذا بخورید.البته مزایای سلامتی رژیم کتوژنیک متفاوت است، اما برخی فواید مانند مدیریت دیابت، سرطان، کلسترول و صرع را به همراه دارد. به طور معمول حاوی 75٪ چربی، %20 و پروتئین و %5 کربوهیدرات است. مراقب قوطیهای کنسرو حاوی مواد شیمیایی BPA باشید. رژیم کتوژنیک سیکلیکال یا دورهای راهی آسانتری برای اضافه کردن چربیها به برنامه ی غذایی هست که باعث میشه در روزهای آزاد، رژیم متعادلتری داشته باشید. به دنبال تکرر ادرار، از دست دادن الکترولیت ها از بدن بیشتر شده که خود بر وخیم تر شدن علائم دامن می­زند.

رژیم غذایی لاغری سریع بدن برای فعالیت های خود نیاز به ویتامین ها و مواد معدنی دارد ولی در رژیم شوک این مواد به میزان کافی به بدن نمی رسد و ارگان های بدن نمی توانند عملکرد مناسب خود را داشته باشند. طرفداران رژیم کتوژنیک بیان می کنند که اگر رژیم غذایی به دقت اجرا شود، سطح کتون ها در خون به سطح مضری نمی رسد (کتواسیدوز) زیرا مغز از کتون ها برای سوخت استفاده می کند و افراد سالم معمولاً انسولین کافی برای جلوگیری از آن تولید می کنند.