علائم یک واکنش آلرژیک شدید


آبریزش یا گرفتگی بینی

اگر چند دقیقه بعد از راه رفتن در بیرون از خانه، بینی شما چکه می کند یا پر می شود، ممکن است رینیت آلرژیک باشد.

اگر چند دقیقه بعد از راه رفتن در بیرون از خانه، بینی شما چکه می کند یا پر می شود، ممکن است رینیت آلرژیک باشد. این واکنشی است به ذرات ریز موجود در هوایی که تنفس می کنید. علل شایع عبارتند از هاگ های کپک، گرده، مواد شوینده و پاک کننده ها. آبریزش بینی می تواند یک هشدار جدی باشد، اما اگر حدود یک ساعت پس از مصرف داروی جدید شروع شود. ممکن است به این دارو حساسیت داشته باشید.

عطسه کردن

عطسه خیلی مهم به نظر نمی رسد.

عطسه خیلی مهم به نظر نمی رسد. اما این می تواند یک نشانه خفیف و اولیه از یک آلرژی شدید باشد، حتی به غذایی که می خورید. عطسه های شما نیز می تواند به سرعت جای خود را به علائم جدی تری بدهد. دفعه بعد که آن غذا را می خورید، ممکن است عطسه نکنید. اما ممکن است واکنش شدیدتری داشته باشید که شما را به بیمارستان بفرستد.

خارش، آبریزش چشم

بسیاری از چیزها ممکن است گاهی باعث خارش یا پر شدن اشک چشم شما شوند.

بسیاری از چیزها ممکن است گاهی باعث خارش یا پر شدن اشک چشم شما شوند. این می تواند یک واکنش خفیف به گرده بهار باشد. اما ممکن است چیزی جدی تر مانند آلرژی دارویی باشد. هنگام شروع یک داروی جدید توجه داشته باشید. یک واکنش ممکن است بلافاصله یا چند روز یا چند هفته بعد رخ دهد.

خارش گوش یا دهان

ممکن است بلافاصله پس از خوردن غذای جدید متوجه خارش ناگهانی در مکان های عجیب و غریب شوید.

ممکن است بلافاصله پس از خوردن غذای جدید متوجه خارش ناگهانی در مکان های عجیب و غریب شوید. در حالی که خارش گوش بی ضرر به نظر می رسد، اما می تواند نشانه اولیه این باشد که شما به سمت یک واکنش آلرژیک شدیدتر به این غذا می روید.

تغییرات تنفسی

تغییرات عجیب و غریب می تواند نشانه یک واکنش آلرژیک شدید به یک غذا یا دارو باشد.

تغییرات عجیب و غریب می تواند نشانه یک واکنش آلرژیک شدید به یک غذا یا دارو باشد. ممکن است متوجه خس خس ناگهانی شوید. یا ممکن است احساس کنید که نمی توانید کاملاً نفس بکشید. اگر تنفس شما تغییر کرد، فوراً به دنبال درمان باشید. این می تواند نشانه آنافیلاکسی، یک واکنش شدید باشد.

کندوها

این توده های برجسته، قرمز و خارش دار می توانند بسیار ترسناک به نظر برسند.

این توده های برجسته، قرمز و خارش دار می توانند بسیار ترسناک به نظر برسند. کهیر نیز نامیده می شود، آنها به طور ناگهانی روی پوست شما ظاهر می شوند. علل شامل آلرژی به داروها، مواد شیمیایی، غذاها یا تقریباً هر چیز دیگری است. کهیر به تنهایی ممکن است جدی نباشد، اما اگر همراه با تورم لب ها یا خس خس سینه همراه باشد، می تواند علامت هشدار دهنده یک واکنش شدیدتر باشد.

بثورات پوستی

بثورات ممکن است خارش دار، دردناک، داغ، برآمده یا تاول دار باشند.

بثورات ممکن است خارش دار، دردناک، داغ، برآمده یا تاول دار باشند. آنها یک نتیجه معمول از یک واکنش آلرژیک به پوست حیوانات خانگی، مواد شیمیایی، غذاها، داروها یا آرایش هستند. یک بثورات خفیف ممکن است با درمان یا با اجتناب از محرک ها به سرعت از بین برود. اما ممکن است نشانه اولیه آنافیلاکسی باشد، یک واکنش آلرژیک شدید که می تواند زندگی شما را تهدید کند.

تهوع، استفراغ، اسهال

اگر شکم شما مدت کوتاهی پس از خوردن یک غذای خاص به شدت واکنش نشان می دهد، می تواند به این معنی باشد که شما آلرژی دارید.

اگر شکم شما مدت کوتاهی پس از خوردن یک غذای خاص به شدت واکنش نشان می دهد، می تواند به این معنی باشد که شما آلرژی دارید. علائمی مانند تهوع، استفراغ، اسهال و درد معده سرنخ‌هایی هستند. آنها می توانند به سرعت بدتر شوند. آنها همچنین نشانه های آنافیلاکسی هستند، بنابراین آنها را به عنوان یک حشره معده نادیده نگیرید.

تنگی قفسه سینه

گاهی اوقات هنگام نفس کشیدن قفسه سینه شما به طور ناگهانی سفت می شود یا درد می کند.

گاهی اوقات هنگام نفس کشیدن قفسه سینه شما به طور ناگهانی سفت می شود یا درد می کند. گلوی شما همچنین می تواند احساس سفت شدن یا منقبض شدن داشته باشد. این یک علامت رایج آلرژی غذایی شدید است. وقتی این اتفاق افتاد، فوراً کمک پزشکی دریافت کنید.

تورم زبان یا لب

اگر دهان، لب ها یا زبان شما بدون هیچ دلیل مشخصی متورم شود، می تواند آنژیوادم باشد، نشانه ای از یک واکنش آلرژیک.

اگر دهان، لب ها یا زبان شما بدون هیچ دلیل مشخصی متورم شود، می تواند آنژیوادم باشد، نشانه ای از یک واکنش آلرژیک. همیشه جدی نیست اما اگر تورم تنفس را سخت کند، ممکن است تهدید کننده زندگی باشد. اگر لب ها یا زبان شما اغلب متورم می شود، به پزشک خود اطلاع دهید تا بتوانید درمان کنید و علت را پیدا کنید.

پوست برافروخته

آلرژی غذایی می تواند باعث قرمزی اطراف دهان و چشم شود.

آلرژی غذایی می تواند باعث قرمزی اطراف دهان و چشم شود. اگر بلافاصله پس از تماس با محرک های آلرژیک پوست شما به سرعت برافروخته یا قرمز می شود، می تواند به این معنی باشد که آلرژی شما شدید است. سریع کمک بگیرید منتظر نباشید تا قرمزی از بین برود.

گیج یا مضطرب

عجیب به نظر می رسد، اما سردرگمی یا احساس عذاب، نشانه های آلرژی شدید غذایی است.

عجیب به نظر می رسد، اما سردرگمی یا احساس عذاب، نشانه های آلرژی شدید غذایی است. واکنش آلرژیک چگونه این احساسات را ایجاد می کند؟ پزشکان فکر می کنند که با کاهش ناگهانی فشار خون شما مرتبط است. اگر متوجه این علامت در خود یا دیگران شدید فوراً به دنبال کمک پزشکی باشید.

فشار خون پایین

افت ناگهانی فشار خون می تواند باعث شود فکر کنید در شرف غش هستید.

افت ناگهانی فشار خون می تواند باعث شود فکر کنید در شرف غش هستید. ممکن است در کل احساس ضعف کنید یا گیج شوید. این یک وضعیت پزشکی جدی است. اگر فشار خون شما بیش از حد کاهش یابد، ممکن است زندگی شما در خطر باشد.

آنافیلاکسی

این واکنش آلرژیک ناگهانی و شدید اگر فوراً در اورژانس درمان نشود، می‌تواند منجر به مرگ شود.

این واکنش آلرژیک ناگهانی و شدید اگر فوراً در اورژانس درمان نشود، می‌تواند منجر به مرگ شود. ممکن است تا زمانی که آنافیلاکسی اتفاق نیفتد، ندانید که به چیزی حساسیت دارید. علائم شامل مشکلات تنفسی، پوست رنگ پریده یا آبی، کهیر، خارش، استفراغ یا اضطراب است. علائم می تواند در عرض چند دقیقه پس از تماس شما با علت شروع شود.

علل شایع آنافیلاکسی

بسیاری از چیزها می توانند باعث واکنش های آلرژیک شدید مانند آنافیلاکسی شوند.

بسیاری از چیزها می توانند باعث واکنش های آلرژیک شدید مانند آنافیلاکسی شوند. ممکن است به برخی غذاها، داروها، نیش حشرات یا لاتکس موجود در دستکش حساسیت شدید داشته باشید. در حالی که درمان اورژانسی برای یک واکنش آلرژیک شدید وجود دارد، به یک متخصص آلرژی مراجعه کنید تا علت آن را بفهمید. ممکن است بتوانید در آینده از محرک اجتناب کنید و از این حملات جدی جلوگیری کنید.