شروع رژیم کتوژنیک + برنامه غذایی

رژیم کتوژنیک برای کسانی که وزن بالا دارند مناسب است ، اما احتمالا برای ورزشکاران حرفه ای نمی تواند به طور کامل مناسب برنامه غذایی 21 روزه کتو باشد. با این وجود، برخی از این نوشیدنی ها به طور طبیعی با کمی آب میوه طعم دار شده و حاوی کربوهیدارت هستند. از خوردن غذاهایی فرآوری شده رژیم غذایی لاغری سریع با چربی و قند و الکل پرهیز کنید، با میوه ها و سبزیجات تازه شروع کنید، به آرامی سایر غذاها را نیز وارد برنامه غذایی خود کرده و مقدار هر وعده های غذایی تان را افزایش دهید.

ماهی های سالمون، قزل آلا، ماکرل، ساردین و تن در هر ۱۱۵ گرم کربوهیدرات ندارند. برای شروع رژیم کتو، کربوهیدرات خالص دریافتی خود را به ۲۰ تا ۵۰ گرم برسانید. افرادی که در سیستم گوارشی خود جراحی داشته باشند هرگز نمی توانند چنین رژیمی را داشته باشند. بسیاری از مردم در پایبندی به چنین رژیم غذایی محدودکنندهای مشکل دارند (این رژیم تقریباً آخرین رتبه را در فهرست آسانترین رژیمهای غذایی برای پیروی دارد). در این رژیم به میزان زیادی کربوهیدرات دریافتی کم شده و با چربی جایگزین می گردد. یک تحقیق نشان داده است که افرادی که رژیم کتو می گیرند ۲٫۲ برابر کسانی که در رژیم خود کالری را محاسبه می کنند وزن کم کرده اند. چه کسانی باید برای شروع رژیم کتوژنیک محتاطتر رفتار کنند؟ همچنین احتمال عود در کسانی که تصویر امآرآی مغزشان، دارای شواهدی از ضایعات موضعی باشد (مثلاً در کودکان مبتلا به توبروز اسکلروزیس) بیشتر است.

رژیم کتوژنیک برای گیاهخواران

همچنین می توانید به روش های زیر آب الکترولیت کتویی تهیه کنید. مصرف الکترولیت را افزایش دهید ، اما از نوشیدنی های ورزشی الکترولیت با قند بالا خودداری کنید. بسیاری از میوهها مملو از الکترولیت هایی مانند پتاسیم و منیزیم هستند که انواع عملکردهای حیاتی بدن را تنظیم می کنند و همچنین آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین C دارند که ایمنی را تقویت می کند. همچنین چربی با همراهی پروتئین , خاصیت سیرنندگی بالاتری دارد . در این رژیم هر غذایی با میزان کربوی بالا باید محدود شود.

انواع پنیر در رژیم کتوژنیک

و این اجازه را به فرد می دهد که تا ۵۰گرم کربوهیدرات مصرف کند. که شامل کاهش انرژی و عملکرد ذهنی ، افزایش گرسنگی ، مشکلات در خواب ، ناراحتی گوارشی و کاهش عملکرد ورزش می شود. پروتئین وی (Whey): نوعی مکمل غذایی که میتوان برای افزایش دریافت پروتئین روزانه از آن در تهیه شیکها یا داخل ماست استفاده کرد. این روش اگرچه در مقایسه با آی وی اف، ارزان تر است اما ضمانت صد در صدی ندارد و ممکن است زمان بر نیز باشد. این برنامه برای راهنمایی شما نوشته شده و بنا به شرایط می تواند تغییر کند. در اینجا یک لیست از مواردی که باید حذف یا محدود شوند ارایه می شود.

چربی های غیر اشباع پیچیده باید بسیار کم مصرف شوند . پژوهشهای رژیم غذایی در مورد بیماری کبد چرب در موشها نشان میدهند که کاهش مصرف آمینواسیدهای کتوژنیک لیزین و ترئونین ممکن است باعث استئاتوز کبدی شود که دلیل اصلی بیماری کبد چرب غیر الکلی است. آیا این گفته که کتوز بسیار خطرناک است درست است؟ این خوراک شامل برنج، سیب زمینی سرخ شده، چیپس سیب زمینی، ماکارونی، پاستا، سیب زمینی، خوراک سبوس دار، موسلی، نان و… این رژیم شامل یک برنامهی غذایی ۳ روزه و به دنبال آن ۴ روز استراحت است؛ چرخهای که بارها و بارها تکرار میشود تا اینکه به وزن هدف خود برسید. با این حال، در حالی که کتوزیس بهطور کلی ایمن است، کتواسیدوز میتواند تهدید کنندهٔ زندگی باشد. اگر چه این رژیم برای افراد سالم ایمن است اما برخی عوارض جانبی نیز در مورد آن گزارش گردیده اند. در اینجا به برخی از سؤالات متداول در مورد رژیم کتوژنیک پاسخ داده میشود.

رژیم کتوژنیک و سرطان

در ابتدا پیاز را نگینی خرد کرده و با روغن به خوبی تفت داده تا رنگ پیاز طلایی شود، سپس سیر له شده را با پیاز تفت دهید. اگر این را با ورزش همراه کنید فواید زیادی برای بدن دارد. پیروان رژیم غذایی کتوژنیک بیشتر برای کاهش وزن از آن استفاده میکنند، اما این رژیم میتواند به مدیریت بعضی از بیماریهای قلبی، مغزی خاص، آلزایمر و حتی درمان آکنه کمک کند. برخی عوامل که ممکن است احتمال ابتلا به صرع را افزایش دهند عبارتند از: 1. آسیبدیدگی سر به عنوان مثال در هنگام حوادث رانندگی 2. بیماریهای مغزی مانند سکته مغزی یاتومورهای مغزی 3. بیماریهای عفونی به عنوان مثال ایدز و انسفالیت ویروسی 4. آسیبهای پیش از تولد یا آسیبدیدگیهای مغزی قبل از تولد 5. اختلالات رشدی به عنوان مثال اوتیسم یا نوروفیبروماتوز. و به نظر نمیرسد که بهطور کلی میگرن خطر مرگ بر اثر سکته مغزی یا بیماریهای قلبی را افزایش دهد.

رژیم کتوژنیک در دوران شیردهی

در یک مطالعه انجام شده دسته ای از افراد رژیم غذایی محدود با کربوهیدرات و دسته ای دیگر رژیم غذایی محدود با چربی را به مدت ۶ امتحان کردند. اما اگر رژیم کتو را امتحان کنیم، چه چیزی میتوانیم بخوریم؟ رژیم کتوژنیک که خیلی ها آن را با نام رژیم کیتو یا کتون زا می شناسند امروزه مورد استقبال و توجه خیلی از افراد درسرتاسرجهان برای کاهش وزن و یا حتی بهبود برخی بیماری ها قرار گرفته است. هنگامی که رژیم کتوژنیک را شروع می کنید، اشتهای شما به خوردن غذا کم شده و طبعا تولید بزاق نیز کم و کمتر می شود و محیط مناسبی برای رشد باکتری ها فراهم می شود. علاوه بر لیست غذاهای قلیایی جدول غذاهای قلیایی را نیز در همین سایت لاغر فیت می توانید مشاهده نمایید. یک رژیم کتوژنیک اصولی , تمام منابع کربوهیدراتش را از سبزیجات حاوی فیبر تامین میکند. غذاهای فرآوری شده در رژیم کتوژنیک , روند محاسبه فیبر و نت کرب را پیچیده تر میکنند .

کتوژنیک و لاغری

در صورت ادامه ، سبزیها حاوی فیبر بیشتری مصرف کنید. این رژیم شبیه به رژیم استاندارد کتوژنیک است اما پروتئین بیشتری دارد. راهکار : برای مقابله با این مشکل پیشنهاد می کنیم در ابتدا مقدار کربوهیدارت را کم کنید. و اگر علاقه و ذائقه تان متفاوت است و حتی می خواهید از سس بر روی سالاد استفاده کنید، می توانید از مخلوط، ماست کم چرپ، آبلیمو و ادویه جهت ساخت سس خانگی استفاده کنید. اگر شما به خوردن سبزی و سبزیجات مداومت داشته باشید، حتما این مسئله را تائید می کنید، که پس از مصرف آن ها چه آثار خوب و ایده آلی را بر سلامتی تان گذاشته است و گذشته از این حرف ها غذا خوردن بدون سبزی کیف نمی دهد، بخصوص اگر نون پنیر باشد یا غذا های سنتی. ممکن است کاملاً متابولیسم کتوز انجام نشود یا از چربیها و کتون ها بهطور مؤثر استفاده نکنید.

ممکن است برای ورزشکاران حرفه ایی یا افرادی که به دنبال افزایش زیاد عضله اند مناسب نباشد.این رژیم ممکن است برای همه افراد برای درازمدت مناسب نباشد . ممکن است رژیم کتوژنیک در بهبود بعضی از بیماری ها مانند دیابت , سرطان , صرع و آلزایمر نیز مفید باشد. چاشنی ها : نمک ، فلفل و برخی از طعم دهنده های سالم. بااینکه هیچ مکمل دیگری موردنیاز نیست ، اما برخی از آنها میتوانند مفید واقع شوند. این رژیم هم مانند هر رژیم دیگری نکات مثبت و منفی خود را دارد. برای جلوگیری از این مسئله ، میزان کربوهیدرات مصرفی خود را کاهش دهید و نکات بالا را دوباره مرور کنید.

مانعی ندارد. ماهیهای چرب همچون ماهی سالمون و تن ماهی نیز از غذاهایی هستند که در این رژیم مجاز به مصرف آنها هستید.کره و خامه که ترجیحا از شیر طبیعی تهیه شده باشند، تخم مرغ و پنیرهای فرآوری نشده همچون پنیر موزارلا و چدار نیز از انواع سالم تغذیه در رژیم کتوژنیک هستند. گوشت، پنیر، تخممرغ، آجیل، روغن، آووکادو، ماهی و خامه بخرید، زیرا این مواد غذایی جزء اصلی رژیم شما هستند. این عارضه جانبی اغلب بعد از 3 تا 4 هفته از بین میرود. این عارضه جانبی معمولاً پس از 3 تا 4 هفته از بین میرود.

Th is has be en c᠎reat ed ᠎by G SA  C᠎onte nt Generat or  Dem oversi on᠎.