رژیم کتوژنیک Ketogenic اصولی و استاندارد + نمونه رژیم کتوژنیک رایگان

رژیم کتوژنیک به عنوان یک درمانِ همراه (مکمل) در کودکان و نوجوانان مبتلا به صرعمقاومبهدارو، کاربرد برنامه غذایی 21 روزه کتو دارد. بدن شما از منابع جدید انرژی و شکر به عنوان سوخت استفاده می کند. در رژیم کتوژنیک با محدود کردن مصرف کربوهیدرات و در نتیجه ورود گلوکوز و همینطور افزایش مصرف چربی های سالم، کتون ها را به عنوان سوخت اصلی جایگزین گلیکوژن میکنیم. گوشت و مرغ اصلی ترین اجزای رژیم کتو محسوب می شود. از این رو یکی از بهترین مکمل های رژیم کتوژنیک که مصرف آن ها به ورزشکاران پیشنهاد می شود ، الکترولیت ها می باشد. از این رو مصرف این مکمل رژیم کتوژنیک بسیار حائز اهمیت رژیم کتوژنیک می باشد.

فروشگاه کتوژنیک اهواز

اگر شک دارید که آیا میزان مصرف شما کافی است ، متخصصین توصیه می کنند روزانه 310 میلی گرم منیزیم برای زنان و 400 میلی گرم روزانه برای آقایان استفاده کنید. اگر شما قهوه زیاد می نوشید ، قطعا می دانید که چه احساس بدی خواهید داشت زمانی که قهوه خود را ننوشید و فراموش کنید. اگر قرار است از رژیم کتوژنیک پیروی کنید ، پودر پروتئین هنوز هم می تواند دوست شما بعد از تمرین باشد ، اما همه پروتئین ها موثر نیستند!

رژیم غذایی کتوژنیک برای لاغری

شما می توانید با مصرف سبزیجات برگ دار سبز ، آجیل ها و انواع دانه ها در لیست منوی رژیم کتو ، منیزیم کافی دریاف کنید. همچنین می توانید از آرد بادام به جای آرد معمولی استفاده کنید. گروه دیگر افرادی هستند که از رژیم های متنوع غذایی استفاده می کنند. خیلی ها به اشتباه تصور می کنند که این رژیم همان رژیم گیاهخواری و یا رژیم های شبیه آن است اما همانطور که گفتیم کربوهیدرات تنها در گیاهان یافت نمی شود بلکه درصنایع گوشتی هم می توانید آن را بیابید. همانطور که گفته شد رژیم کتوژنیک دارای محدودیت شدید کربوهیدرات و محدودیت نسبی پروتیین است و بیشتر انرژی مورد نیاز فرد از طریق چربی ها تامین میشود. رژیم کتوژنیک یک رژیم غذایی با میزان چربی بالا، پروتئین متوسط و کربوهیدرات بسیار پایین میباشد، در رژیم کتوژنیک بدن را وادار میکنیم تا بجای سوزاندن گلوکز از چربی برای تولید انرژی استفاده کند. ​Post has ​been c re ated  by G​SA C​on tent G​enerator DE᠎MO !

رژیم کتوژنیک در درمان صرع

کاهش رشد در کودکانی که به علت صرع از رژیم کتوژنیک استفاده میکنند هم دیده میشود و علت اصلی آن کاهش ترشح هورمون رشد به علت دریافت پایین کربوهیدرات میباشد. علت اصلی به جود آمدن رژیم کتوژنیک برای درمان صرع بود، در گذشته به دلیل نبود داروهای ضد تشنج از رژیم های کتوژنیک برای درمان صرع استفاده میشد، اما امروزه با وجود داروهای ضد تشنج در صرع میتوان بسیاری از بیماران را درمان کرد. کاهش شدت رژیم و استفاده از مکملهای معدنی سودمند است. اگر به دنبال ناهاری هستید که خوش خوراک و دلچسب باشد و باز هم بتواند نیاز شما را به خوردن سبزیجات تامین کنید، ما به شدت به شما درست کردن این سالاد را پیشنهاد میکنیم. هنگامی که شما مصرف پروتئین خود را پایین می آورید سطح کتوز شما نیز به همان نسبت پایین می آید.از همین رو اگر مقدار مناسب و ایده آلی از پروتئین مصرف نکنید دچار کاهش وزن از ناحیه عضلات خواهید شد.

رژیم کتو در ابتدا برای کمک به بیمارانی به وجود آمد که از سرع و تشنج رنج می بردند. رژیم کتو نیز مانند هر رژیم غذایی در صورتی اثرگذار است که به طور منظم و طولانی مدت دنبال شود. اگرچه در رتبهبندی در مورد رژیمهای غذایی کاهش وزن رتبه بالایی ندارد، اما این امکان وجود دارد که به دنبال این رژیم وزن کم کنید اما نه لاغری سریع، زیرا این رژیم غذایی بر غذاهای پرکالری مانند لبنیات، شیرینیها و غذاهای سرخ شده را محدود میکند. رژیمهای غذایی کتوژنیک میتوانند برای افرادی که عوارض و بیماریهایی دارند خطرناک باشد، مثلاً فشارخون بالا، بیماری قلبی، اختلالات خوردن، دیابت یا بیماری کلیوی. در دنیای رژیمهای کاهشوزن، برنامههای غذایی کمکربوهیدرات و پروتئین بالا، اغلب توجه بیشتری را به خود جلب میکنند. با انجام این کار به بدن تان یاد می دهید قبل از حذف کامل کربوهیدرات ها چگونه چربی بیشتری بسوزاند. رژیم کتوژنیک و اتکینز دو برنامه غذایی پرطرفدار هستند که با هدف کاهش وزن و بهبود سلامت بدن ، مصرف کربوهیدرات را محدود می کنند.

همچنین در آنها، سطح تری گلیسرید و کلسترول HDL نیز بهبود یافته است. البته باید در نظر داشت که این رژیم سطح تری گلیسرید و HDL را بهبود می بخشد ولی تغییر محسوسی در مقادیر LDL مشاهده نخواهد شد. به خصوص اگر با در نظر گرفتن کاهش وزن از رژیم کتو پیروی می کنید ، باید در طول تمرین نوشیدن مایعات پر از آمینو اسیدهای شاخه دار (BCAA) را در نظر بگیرید. این رژیم بر پایه کربوهیدرات ها بنا شده است و بسیاری آن را رژیم کتو نیز می نامند. برخلاف بسیاری از رژیم های غذایی بی پایه و اساس که پس از مدت محدودی ناپدید می شوند رژیم کتوژنیک یا رژیم کتو بیش از ۹ دهه ( از سال ۱۹۲۰ میلادی ) تجویز شده است و براساس درک جامعی از علوم فیزیولوژی و تغذیه تنظیم شده است . طبق گفتهی “پائول سالتر” کارشناس ارشد تغذیه و کارشناس علوم ورزشی، قبل از معرفی رژیم کتو به بیشتر بیماران مبتلا به صرع توصیه میشد تا روزه بگیرند، اما این برای بسیاری از آنها دشوار بود.

انواع سالاد کتوژنیک

کارشناسان تغذیه آن را برای یک روش بلند مدت توصیه نمی کنند. عرضه محدود است. رنگ و طراوت برگ های نزدیک به سر (معروف به کشک) را بررسی کنید. دسرهایتان را پر میوه میل کنید. همچنین به اهمیت فعالیت بدنی و مدیتیشن را تأکید می کند. شما می دانید که در این برنامه رژیم غذایی به طور چشمگیری کربوهیدرات ها را کاهش خواهید داد ، اما آیا می دانید کاهش کربوهیدرات ها به معنای کاهش میزان مایعات و سدیم در سیستم شما است ؟ توجه داشته باشید که نوشیدن بیش از حد مایعات غنی شده با BCAA – یا نوشیدن زیاد آنها – می تواند ناخواسته سطح انسولین شما را افزایش دهد که ممکن است کتوز را به خطر بیاندازد. اکنون تصور کنید که این احساس را به جای چند دقیقه برای چند روز داشته باشید. اگر می خواهید بدانید که رژیم کتوژنیک چیست و نمونه برنامه رژیم کتوژنیگ چگونه است حتما تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

چه چیزهایی در رژیم کتوژنیک بخوریم

اگر پودر پروتئین وی را انتخاب می کنید ، پروتئین وی ایزوله را در نظر بگیرید که دارای کربوهیدرات کمتری نسبت به کنسانتره پروتئین وی است. شما در طی دوره برنامه غذایی چه به هدف چاقی و چه به هدف لاغری به وزن مورد نظر خودتون میرسین. بهتر است، بدانید که رعایت کردن اصولی رژیم غذایی کتوژنیک موجب کم شدن زیاد قند خون و انسولین می شود و از این راه نیز می تواند مفید واقع شود و برای بیماری های متعددی در نظر گرفته می شود. این برنامه که توسط Aquila Soft ایجاد شده است، اکنون برای همه افرادی که به دنبال تغذیه خوب و کاهش وزن در طول جلسات هستند در دسترس است. حتی توصیه میشود اگر میتوانید آن را به صفر برسانید؛ بنابراین باز هم رژیم متعادل نیست که بتوانید همیشه آن را دنبال کنید اما بخصوص برای افرادی که نمیتوانند کالری مصرفی را کنترل نمایند و از طرفی هم میخواهند در عرض مدت کوتاهی یعنی 3 الی 4 ماه به وزن ایده آل برسند بسیار مناسب است.

اما در افراد سالمی که برای کاهش وزن به این رژیم روی میاورند ممکن است مضر باشد و عوارضی را در ایشان به جای بگذارد، از آنجا که با افزایش اجسام کتونی در بدن و ایجاد حالت کتوز میزان اسیدیته خون افزایش میابد استخوان های بدن شروع به از دست دادن مواد معدنی خود میکنند و این مواد معدنی و بخصوص کلسیم از طریق ادرار دفع شده و میتواند موجب سنگ های کلیه شود. کافئین می تواند مزایای اضافی مانند افزایش تمرکز و حتی کاهش درد عضلانی با تاخیر (DOMS) را فراهم کند. چرا که در حقیقت هورمون های زنان به تغییرات رژیم غذایی و سبک زندگی حساس تر می باشند.براساس نظرات برترین پزشکان سلامت زنان مانند Dr Anna Cabeca پیروی از یک رژیم کتوژنیک قلیایی می تواند هم برای آقایان و هم برای خانم ها مفید باشدDr cabec. همچنین معتقد است “رژیم کتو قلیایی به طراحی طبیعی بدن ما احترام می گذارد.” همچنین براساس نتایج تحقیقاتی که Dr Cabeca روی ۱۰۰۰۰ خانم انجام داده است مشخص شده که رژیم کتوژنیک می تواند بر سلامت خانم ها تاثیر مثبت داشته باشد.

خانم ها با این رژیم لاغر می شوند؟ اگرچه رژیم کتو برای کم کردن وزن و کمک به عملکرد بهتر ورزشکاران استفاده میشود، اما در ابتدا برای این منظورها نبود. این موضوع ممکن است عوارض جانبی دارو را کاهش دهد و در نتیجه عملکرد ذهنی را افزایش دهد. اگرچه این میان وعده های کتو می توانند بین وعده های غذایی کامل باشند، اما اگر در طول روز بیش از حد استفاده کنید، می تواند به افزایش وزن نیز کمک کند. تحقیقات نشان داده است که این رژیم تنها بر مردان و حیوانات ( عمدتا موش) تاثیر دارد و برخی از محققان شک کرده اند که رژیم کتوژنیک می تواند به همان اندازه برای زنان نیز موثر باشد.سوال اینجاست که آیا ایده خوبی است که زنان رژیم غذایی کتوژنیک را امتحان کنند؟