رژیم کتوژنیک؛ هرآنچه باید دربارهی آن بدانیم

Robot Droid Unreal Unity در رژیم کتوژنیک کربوهیدراتی که به بدن می رسد، به 5 درصد کاهش و میزان چربی مصرفی باید به مقدار برنامه غذایی 21 روزه کتو چشمگیری، افزایش یابد. اما همچنین به بدن شما کمک می کند تا آنتی اکسیدان های دیگر را بازیابی کند. 2) فرض کنید شما پروتئین و کالری مورد نیاز را در روز مصرف میکنید، در وهله اول بدن شما در حالت کتوز، کتون را به گلوکوز برای سوخت و ساز ترجیح میدهد و از آنجا که بدن دارای مقادیر بالایی از چربی است، برای تبدیل گلوکوز به چربی دیگر نیازی به اکسید کردن پروتئین ندارد و بدن شما پروتئین را حفظ میکند. رژیم غذایی Zone از دیگر رژیم های غذایی برای لاغری است که در جهان نیز شناخته شده است. برخی از آنها بر کاهش اشتهای شما تمرکز میکنند، در حالی که برخی دیگر کالری، کربوهیدرات یا چربی را محدود میکنند.

رژیم کتوژنیک ۱۰ روزه

معرفی رژیم لاغری رایگان و سریع - کتووانیلا مطالعات مختلفی روی این رژیم غذایی انجام شده که نتایج آنها با یکدیگر متفاوت است. از چالش های پیگیری هر رژیم غذایی این است که با مواد غذایی مجاز در هرم غذایی هر رژیم می توان چه دستور پخت هایی تهیه کرد. معمولا افراد از خرما در وعده ی غذایی صبحانه در کنار شیر استفاده می کنند. اغلب افراد برای کاهش وزن از رژیم کتوژنیک استفاده می کنند اما می تواند در بهبود شرایط پزشکی برخی امراض مانند صرع نیز مفید باشد . در مرحله اول شما باید روزانه، برای دو هفته، کمتر از 20 گرم کربوهیدرات مصرف کنید. غذاهای مجاز و غیرمجاز: این رژیم چهار مرحله دارد: دو مرحله کاهش وزن و دو مرحله نگهداری. مرحله اول آن براساس خوردن غذاهای نامحدود با پروتئین بالا و سبوس جو دو سر است. رژیم دوکان میزان متابولیسم را کند میکند و با کاهش قابلتوجه عضلات نیز همراه است. در مرحله دوم باید از یک رژیم غذایی بسیار کمکالری (500 کالری در روز) به همراه مکملهای HCG استفاده کنید.

رژیم کتوژنیک از جمله رژیمهای محبوب است که انواع مختلفی نیز دارد. خرما از جمله چیز هاییست که در رسپی انواع دسر، صبحانه و حتی خوراکی های مناسب ناهار یافت می شود. بدن در غیاب کربوهیدرات، از اسیدهای چرب و کتونها به عنوان منبع اولیه انرژی استفاده میکند. اما به عنوان تنها راه حل برای بیماری های جدی مانند سرطان نمی توان آن را در نظر گرفت. رژیم HCG ، به غیر از کاهش وزن هیچ مزیت دیگری ندارد و حتی مانند سایر رژیمهای کمکالری، ممکن است باعث از دست دادن عضله و کاهش توانایی سوزاندن کالری شود.

اما اگر خونریزی بیشتر از ۴۸ ساعت طول کشید یا مقدار آن زیاد بود با پزشک معالج خود تماس بگیرید. طرفداران این رژیم معتقدند زمانی که از خوردن کربوهیدرات دوری کنید، میتوانید با خوردن پروتئین و چربی به میزان دلخواه وزن کم کنید. از طرف دیگر رژیمهای غذایی کمچرب، میتوانند باعث کاهش عوامل ابتلا به بیماریهای قلبی، فشار خون و کلسترول شوند. در این مرحله میتوانید خامه و پنیر فتا را اضافه کنید و یک دقیقه دیگر روی حرارت بگذارید. روی نان را می توانید با برگ جعفری خرد شده و فلفل قرمز تزئین کنید.

بدین ترتیب با مصرف چربی زیاد، مصرف به اندازه پروتئین و مقدار اندکی قند در عوض مصرف بیش از حد کربوهیدرات و قند میتوان در مدت نسبتا کوتاهی کاهش وزن چشمگیری را مشاهده کرد. کربوهیدرات مصرفی شما هم کمتر از ۵۰ گرم خواهد بود. شما می توانید در هرم غذایی رژیم کتوژنیک، خرما را در کنار تخم مرغ، سبزیجات و روغن های سالم قرار دهید. همچنین خرما می تواند ضریب ابتلا به سکته ی مغزی را کاهش دهد و به بهبود وضعیت استخوان ها کمک کند. رژیم کتو به علت کنترل انسولین خون می تواند در وضعیت سندرم تخمدان پلی کیستیک تاثیر مثبت بگذارد. در صورتی که در این رژیم از روغن های مناسب و سالم استفاده شود، نه تنها بر وضعیت پوست تاثیر منفی نداشته بلکه گزارش ها حاکی از آن است که افراد پس از مدتی به پوستی روشن و شفاف رسیده اند. علت تاثیر مثبت این رژیم بر روی پوست به کاهش مصرف کربوهیدارت ها، التهاب بدن کاهش می یابد و تاثیر این موضوع بر پوست به صورت شفاف تر شدن ظاهر خواهد شد. This po​st h as be en written wi th GSA Conte᠎nt G enerator D emover sion.

چربی های اشباع نشده را می توان در روغن زیتون، روغن کنجد، روغن کانولا، روغن گلرنگ، آووکادو، کره بادام زمینی و برخی آجیل ها یافت. اسید چرب اصلی در روغن نارگیل اسید لوریک، یک چربی با زنجیره کمی طولانیتر است. پنیر مانچگو: یک پنیر گوسفندی نیمه نرم و با بافت کره است که برای ماه های مختلف نگهداری می شود. کیست هایی که در طول این بیماری ظاهر می شوند، تخمدان را در بر گرفته و جلوی عملکرد صحیح آن را می گیرند. مهم ترین مساله ای که درباره ی رژیم غذایی کتوژنیک وجود دارد این است که کربوهیدرات به مقدار کم مصرف شود. اگرچه مصرف بیش از حد شکر به عنوان یک مسئله مهم سلامتی شناخته شدهاست، اما احتمالاً برای دهههای آینده یک مشکل باقی خواهد ماند. دیده شدهاست، زمانیکه یک دوز از دگزامتازون وریدی به درمان استاندارد حملهٔ میگرنی اضافه شد، در عرض ۷۲ ساعت سردردها حدود ۲۶٪ کاهش داشتند.

در رژیم کتوژنیک تقریبا تمامی بدن شما از سلول های چربی به عنوان منبع انرژی استفاده میکند و این به این معنی است که شما در تمام ساعات شبانه روز چربی سوزی میکنید. مواد خوراکی فرآوری شده و با ارزش غذایی بسیار پایین باعث تغذیه شدن سلول های سرطانی میشود. غذاهای مجاز و غیرمجاز: رژیم غذایی پالئو بر غذاهای کامل، پروتئین بدون چربی، سبزیجات، میوهها، آجیل و دانهها تاکید دارد؛ با این حال غذاهای فرآوریشده، شکر، لبنیات و غلات، ممنوعیات این رژیم هستند.

رژیم کتوژنیک و بدنسازی

غذاهای مجاز و غیرمجاز: رژیم وگان علاوه بر حذف گوشت، لبنیات و تخممرغ، سایر محصولات حیوانی مانند ژلاتین، عسل، و حتی برخی از انواع ویتامین D3 را نیز ممنوع میکند. این رژیم میگوید بیشتر بیماریهای مدرن به دلیل رژیم غذایی غربی و مصرف غلات، لبنیات و غذاهای فرآوریشده، بروز پیدا میکنند. در حالی که میگو و بیشتر خرچنگ ها فاقد کربوهیدرات هستند، صدف ها و اختاپوس ها حاوی کربوهیدرات نیستند. دیگر نمی توانید بیشتر زا مقدار رژیم قلیایی تنظیم شده بخورید. در مراحل دیگر با نزدیک شدن به وزن هدف، به مرور کربوهیدراتهای سالم به رژیم غذایی شما برمیگردند. ناهار: گوشت تفت داده شده در روغن نارگیل با سبزیجات. به طور کلی، رژیم کتو شامل محدود کردن مصرف کربوهیدرات به حدود 20 تا 50 گرم در روز و پر کردن چربی ها مانند گوشت، ماهی، تخم مرغ، آجیل و روغن های سالم است. بعد ۲ قاشق روغن نارگیل ( اگر در دسترس نیست از روغن کنجد استفاده کنید ) رو در یک ماهیتابه، روی گرمای متوسط حرارت بدین. This post was w ri​tten ​with GSA C onte​nt Ge᠎ne᠎ra​to᠎r  DEMO.

برای شمایی که سبک زندگی کتو را انتخاب کرده اید، دست به اجاق بودن و آشپزی کردن از هر مهارتی واجب تر است. برای افرادی که قصد دارن با بالا بردن اطلاعاتشون بهترین رژیم لاغری رو انتخاب کنن. رها شدن هر برنامه غذایی، با توجه به این که ژن چاقی از بدن شخص حذف نخواهد شد، منجر به بازگشت وزن خواهد شد. در بخش دوم، برنامه های رژیمی دقیق منطبق بر اصول و مبانی کتوژنیک ارائه خواهد شد، که کار شما را در اجرا و پیاده سازی این رژیم بسیار آسان می کند. مخصوصا برای افرادی که علاقه ای به مصرف تخم مرغ ندارند، استفاده از خرما توصیه می شود. همچنین خلاصهای از آنچه تحقیقات نسبتاً جدید در مورد مزایای احتمالی کتو و همچنین عوارض جانبی و خطرات میگوید، ارائه میکند. رژیم وگان، تمام محصولات حیوانی را به دلایل اخلاقی، محیطی یا بهداشتی محدود میکند.

رژیم کتوژنیک خوب یا بد

اما اساس اصلی همه آنها، محدود کردن کربوهیدرات است. بهتر است برای موفقیت در این چالش سری به سایت های آشپزی بزنید و پخت غذاهایی که مواد اصلی آنها حاوی پروتئین و چربی زیادی است را یاد بگیرید. به یاد داشته باشید که تمامی سبزیجات کم کربوهیدرات نبوده و باید از مصرف برخی از آنها در رژیم کتو پرهیز کرد. رژیم دوکان یکی دیگر از انواع رژیم غذایی برای لاغری است که پروتئین بالا و کربوهیدرات کمی دارد. برخی تحقیقات میگویند رژیم زون باعث لاغری و کاهش اشتها میشود در حالی که برخی دیگر معتقدند این رژیم، کاهش وزن بسیار کمی در مقایسه با سایر رژیمها دارد. مصرف همزمان پنیر با خیار، گوجه، هندوانه و یا سردیهای دیگر باعث بروز عارضهها و بیماریها میشود، این امر عمر را کوتاه میکند. این رژیم گلیسمی پایینی دارد و توصیه میکند کربوهیدراتهایی با شاخص گلیسمی پایین مصرف کنید.