دیوان عالی در مقابل بوروکراسی


میزبان

Julie Rovner KFF Health News


@jrovner

داستان های جولی را بخوانید. جولی روونر، خبرنگار ارشد واشنگتن و میزبان پادکست اخبار هفتگی سیاست سلامتی KFF Health News، «سلامت چیست؟» است. جولی که یک کارشناس برجسته در زمینه مسائل مربوط به سیاست های سلامت است، نویسنده کتاب مرجع «سیاست مراقبت های بهداشتی و خط مشی A تا Z» است که مورد ستایش انتقادی قرار گرفته است، که اکنون به چاپ سوم رسیده است.

دادگاه عالی این هفته پرونده ای را مورد بررسی قرار داد که توسط دو شرکت ماهیگیری شاه ماهی مطرح شد که می تواند نحوه اجرای قوانین مصوب کنگره توسط کل قوه مجریه را متزلزل کند. چیزی به نام «تفاوت شورون» از پرونده 1984 در خطر است شورون علیه شورای دفاع از منابع طبیعی. حکم در آن پرونده قضات فدرال را به پذیرش هرگونه تفسیر «معقول» توسط یک آژانس فدرال از قانونی که در غیر این صورت مبهم است، هدایت می کند. واژگون شدن شورون به قوه قضاییه فدرال قدرت بسیار بیشتر و آژانس های قوه مجریه بسیار کمتر می دهد.

در همین حال، دولت بایدن در حال مبارزه با ممنوعیت سیگارهای با طعم منتول است. در میان سیگاری‌ها، آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار این محصول را با بالاترین میزان مصرف می‌کنند و جامعه آفریقایی آمریکایی دودسته شده است، به طوری که برخی گروه‌ها استدلال می‌کنند که این ممنوعیت سلامت عمومی را بهبود می‌بخشد و برخی دیگر نگران هستند که غیرقانونی کردن این محصول به پلیس بهانه دیگری برای آزار و اذیت سیاه‌پوستان بدهد.

میزگردهای این هفته جولی روونر از اخبار سلامت KFF، جوآن کنن از دانشگاه جان هاپکینز و مجله پولیتیکو، لورن وبر از واشنگتن پست و ریچل کورز از استات هستند.

اعضای پانل

جوآن کنن جان هاپکینز بلومبرگ دانشکده بهداشت عمومی و سیاست


@JoanneKenen

داستان های جوآن را بخوانید. اخبار آماری راشل کورز


@rachelcohrs

داستان های راشل را بخوانید. لورن وبر واشنگتن پست


@LaurenWeberHP

داستان های لورن را بخوانید.

از جمله نکات مهم اپیزود این هفته:

  • به نظر می رسد کنگره آماده تصویب یک لایحه هزینه های موقت دیگر برای ادامه کار دولت فدرال است – این لایحه تا مارس تمدید می شود. اما مشخص نیست که آیا تمام سیاست‌های بهداشتی که به «قطعنامه‌های مستمر» موقت قبلی پیوست شده‌اند، در حالی که قانون‌گذاران با مسائل بودجه تمام‌سال دست و پنجه نرم می‌کنند، به کاهش ادامه خواهند داد.
  • هیئت منصفه بزرگ در اوهایو از کیفرخواست بریتنی واتس که پس از سقط جنین در خانه توسط مقامات به “سوء استفاده از جسد” متهم شده بود، خودداری کرد. این پرونده نشان می‌دهد که چگونه زنان می‌توانند حتی در ایالت‌هایی که سقط جنین قانونی باقی می‌ماند، در معرض خطر قانونی برای نتایج بارداری خود قرار بگیرند.
  • همچنین در اوهایو، مقامات داروخانه ایالتی پس از اینکه بازرسان تشخیص دادند که کمبود پرسنل ایمنی بیمار را تهدید می کند، یک فروشگاه CVS در کانتون را جریمه و به صورت مشروط قرار می دهند. حداقل در یک مورد، به بیمار دارویی غیر از داروی تجویز شده داده شد، و منتظر می ماند تا چند نسخه به مدت یک ماه تکمیل شود. اوهایو همچنین در حال بررسی سایر مکان‌های CVS در این ایالت است تا از کافی بودن کارکنان اطمینان حاصل کند.

همچنین در این هفته، روونر با داریوش طاهر مصاحبه می‌کند، که آخرین اخبار KFF Health-NPR “بیل ماه” را در مورد دعوای طولانی بر سر صورت‌حساب برای ویزیت سریع از راه دور، گزارش و نوشت. اگر صورتحساب پزشکی ظالمانه یا گیج کننده ای دارید که می خواهید با ما در میان بگذارید، می توانید این کار را در اینجا انجام دهید.

به‌علاوه، برای «اعتبار اضافی»، اعضای پانل داستان‌های مربوط به سیاست‌های بهداشتی را که این هفته خوانده‌اند پیشنهاد می‌کنند که فکر می‌کنند شما نیز باید بخوانید:

جولی روونر: Stat’s “پمپ زدن شیر در JPM یک کابوس بود. این بخشی از یک مشکل بزرگتر در صنعت است» نوشته تارا بانو.

جوآن از: Undark’s “چرا مشوق ها برای جذب پزشکان به مناطق روستایی موثر نبوده است” توسط آرجون وی کی شارما.

لورن وبر: «اکثریت بدهکاران به بیمارستان‌های ایالات متحده در حال حاضر افرادی با بیمه سلامت» توسط گاردین نوشته جسیکا گلنزا.

ریچل کورز: واشنگتن پست “فرمانداران جمهوریخواه در 15 ایالت پول غذای تابستانی برای کودکان را رد می کنند” نوشته آنی گوون.

همچنین در پادکست این هفته ذکر شده است:

وام

فرانسیس یانگ تهیه کننده صدا، اماری هوتمن ویرایشگر

برای شنیدن همه پادکست های ما، اینجا را کلیک کنید.

و در «سلامت چیست؟» در KFF Health News مشترک شوید. در Spotify، Apple Podcasts، Pocket Casts یا هر جا که به پادکست گوش می دهید.

این مقاله توسط اخبار سلامت KFF، که قبلاً با نام Kaiser Health News (KHN) شناخته می شد، یک اتاق خبر ملی که روزنامه نگاری عمیق در مورد مسائل بهداشتی تولید می کند و یکی از برنامه های اصلی عملیاتی در KFF – منبع مستقل برای تحقیقات سیاست سلامت، نظرسنجی، و روزنامه نگاری.

KFF Health News یک اتاق خبر ملی است که روزنامه نگاری عمیقی در مورد مسائل بهداشتی تولید می کند و یکی از برنامه های عملیاتی اصلی در KFF است – منبعی مستقل برای تحقیقات سیاست سلامت، نظرسنجی و روزنامه نگاری. درباره KFF بیشتر بدانید.

از مطالب ما استفاده کنید

این داستان را می توان به صورت رایگان بازنشر کرد (جزئیات).

ما سازمان ها را تشویق می کنیم که محتوای ما را به صورت رایگان بازنشر کنند. در اینجا چیزی است که ما می پرسیم:

شما باید ما را به عنوان ناشر اصلی، با یک پیوند به سایت californiahealthline.org ما اعتبار دهید. در صورت امکان، لطفاً نویسنده(های) اصلی و “California Healthline” را در خط فرعی وارد کنید. لطفا لینک های موجود در داستان را حفظ کنید.

مهم است که توجه داشته باشید، همه چیز در californiahealthline.org برای انتشار مجدد در دسترس نیست. اگر داستانی با عنوان “همه حقوق محفوظ است” باشد، نمی‌توانیم اجازه انتشار مجدد آن مورد را اعطا کنیم.

سوالی دارید؟ به ما اطلاع دهید.





منبع