آیا ممکن است این غذاها را اشتباه بخورید؟


چقدر مهم است

دریابید که چه کاری می توانید انجام دهید تا بیشترین ارزش غذایی را از آنچه در دهان خود می گذارید به دست آورید.

بله، تغذیه سالم به معنای انتخاب غذاهای مناسب است، اما این تنها بخشی از آن است. به عنوان مثال، پوست بسیاری از میوه ها و سبزیجات (یا فقط زیر آن) جایی است که بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی در آن وجود دارد، بنابراین وقتی پوست آن را جدا می کنید، از دست می دهید. دریابید که چه کاری می توانید انجام دهید تا بیشترین ارزش غذایی را از آنچه در دهان خود می گذارید به دست آورید.

کلم بروکلی

برای طعم دادن، بروکلی بخارپز شده را با کمی روغن زیتون، نمک دریا و آب لیمو بپوشانید.

بخارپز کنید. اگر می خواهید بیشترین ضربه را در هر لقمه داشته باشید، این بهترین روش پخت و پز است. جوشاندن، مایکروویو و سرخ کردن همگی، ویتامین C، کلروفیل، پروتئین ها و سایر مواد مغذی بیشتری را تجزیه می کنند. و هر چه زمان پخت کمتر باشد، در مصرف مواد مغذی بیشتری صرفه جویی می کنید. برای طعم دادن، بروکلی بخارپز شده را با کمی روغن زیتون، نمک دریا و آب لیمو بپوشانید.

سیب زمینیها

وقتی تا دمای اتاق خنک شوند یا در سالاد سیب زمینی سرد شوند، نشاسته های مقاوم تری خواهند داشت که هضم آنها به زمان بیشتری نیاز دارد.

وقتی تا دمای اتاق خنک شوند یا در سالاد سیب زمینی سرد شوند، نشاسته های مقاوم تری خواهند داشت، که هضم آن به زمان بیشتری نیاز دارد. اینها به سلامت روده شما کمک می کند و ممکن است شانس چاقی، سرطان روده بزرگ و دیابت را کاهش دهد.

تخم مرغ

تخم مرغ آب پز شده را با مقداری اسفناج سرخ شده یا آب پز شده روی نان تست غلات کامل امتحان کنید.

تنها در حدود 75 کالری، یک تخم مرغ حدود 6 گرم پروتئین با کیفیت بالا، تمام 9 اسید آمینه ضروری بدن شما و مقدار زیادی ویتامین D (که به سختی از طریق غذا به دست می آید) به شما می دهد. اما وقتی آن را در چربی بپزید و انبوهی از پنکیک را که در کره و شربت می‌چکد، با یک طرف بیکن و قهوه‌ای هاش اضافه کنید، همه این خوبی‌ها جبران می‌شود. تخم مرغ آب پز شده را با مقداری اسفناج سرخ شده یا آب پز شده روی نان تست غلات کامل امتحان کنید.

اب

تقریباً تمام سازمان های دندانپزشکی و بهداشت عمومی از افزودن این ماده معدنی به آب آشامیدنی عمومی حمایت می کنند.

آب بطری برای هیدراته ماندن خوب است، اما احتمالاً یک عنصر مهم برای محکم نگه داشتن دندان ها و کمک به جلوگیری از پوسیدگی دندان کافی ندارد: فلوراید. چیزهایی که از شیر شما معمولا انجام می شود. تقریباً تمام سازمان های دندانپزشکی و بهداشت عمومی از افزودن این ماده معدنی به آب آشامیدنی عمومی حمایت می کنند. CDC آن را 10 دستاورد برتر برای سلامت عمومی در قرن 20 می نامد.

کلم

غذاهای تخمیر شده مانند این، که با تغذیه باکتری ها از قندهای موجود در سبزیجات ساخته می شوند، دارای پروبیوتیک های طبیعی هستند که باکتری های روده شما را تغذیه می کنند.

آن را به کلم ترش یا کیمچی تبدیل کنید. غذاهای تخمیر شده مانند این، که با تغذیه باکتری ها از قندهای موجود در سبزیجات ساخته می شوند، دارای پروبیوتیک های طبیعی هستند که باکتری های روده شما را تغذیه می کنند. آنها ممکن است به محافظت در برابر بیماری های قلبی عروقی، سرطان و دیابت کمک کنند. (اما اگر نگران سلامت قلب یا فشار خون بالا هستید، کلم ترش نسبت به کلم خام سدیم بیشتری دارد.)

میوه

حتی آبمیوه 100% خالص نیز وقتی فرآوری می شود، مواد مغذی خود را از دست می دهد.

بهتر است هنگام تشنگی میوه خود را بجوید و آب بنوشید، به خصوص اگر اضافه وزن دارید یا دیابت دارید. حتی آبمیوه 100% خالص نیز وقتی فرآوری می شود، مواد مغذی خود را از دست می دهد. آبمیوه همچنین فیبری ندارد که به شما احساس سیری بدهد و جذب قند را در سیستم شما کند کند. افزایش منظم قند از آب میوه می تواند منجر به مشکلات سلامتی مانند دیابت، چاقی و آسیب کبدی شود.

سبزیجات کنسرو شده

کنسرو کردن یک راه شگفت‌آور خوب برای حفظ مواد مغذی و طراوت در سبزیجات است، اما در این فرآیند پخته می‌شوند.

شما نمی خواهید آنها را دو بار بپزید. کنسرو کردن یک راه شگفت‌آور خوب برای حفظ مواد مغذی و طراوت در سبزیجات است، اما در این فرآیند پخته می‌شوند. بنابراین بعد از اینکه آنها را بیرون آوردید، فقط باید آنقدر حرارت دهید تا دوباره گرم شوند. طولانی تر از آن می تواند به طعم، بافت و مواد مغذی آسیب برساند.

گوشت قرمز

برش های بدون چربی گوشت قرمز را انتخاب کنید و قبل از پختن گوشت، تمام چربی هایی را که می توانید از آن جدا کنید، جدا کنید.

این منبع عالی از پروتئین، ویتامین B12، نیاسین، روی و آهن و همچنین برخی از اسیدهای چرب امگا 3 است. مشکل این است که می تواند با چربی اشباع شده نیز پر شود، که فقط باید بخش کوچکی از رژیم غذایی شما را تشکیل دهد. برش های بدون چربی را انتخاب کنید و قبل از پختن گوشت، تمام چربی هایی را که می توانید از آن جدا کنید، جدا کنید.

قهوه

در کنار افزایش کافئینی که دریافت می کنید، آنتی اکسیدان های قهوه به محافظت از سلول های شما کمک می کنند.

در کنار افزایش کافئینی که دریافت می کنید، آنتی اکسیدان های آن به محافظت از سلول های شما کمک می کند. این می تواند یک انتخاب کم کالری به جای نوشابه های شیرین شده با شکر باشد – اما فقط در صورتی که از شربت، شکر و خامه اضافه شده به برخی قهوه ها خودداری کنید. دم کرده اصلی را بچسبانید و «دو کاراملی-فراپه-موکا-لاته-چینو» را که در یک فنجان به اندازه سطل سرو می شود، بریزید.

پاستا

ماکارونی که بیش از حد پخته شده نرم می شود و شاخص گلیسمی (GI) بالاتری دارد، به این معنی که بدن شما کربوهیدرات ها را سریعتر جذب می کند.

ماکارونی که بیش از حد پخته شده نرم می شود و شاخص گلیسمی (GI) بالاتری دارد، به این معنی که بدن شما کربوهیدرات ها را سریعتر جذب می کند. ماکارونی «ال دنته» کمی فنری طعم بهتری دارد و برای شما بهتر است. بلافاصله پس از از دست دادن ترد بیرونی آن را تخلیه کنید، حتی اگر هنوز ردی از زرد تیره در داخل وجود دارد. نوع پاستا بر زمان پخت آن تأثیر می گذارد. قبل از اولین زمان توصیه شده روی بسته، آزمایش آماده بودن را شروع کنید.

گوجه فرنگیها

آنتی اکسیدان قوی لیکوپن موجود در گوجه فرنگی به محافظت در برابر سرطان، بیماری قلبی، سکته مغزی و سایر مشکلات کمک می کند.

آنتی اکسیدان قوی لیکوپن موجود در گوجه فرنگی به محافظت در برابر سرطان، بیماری قلبی، سکته مغزی و سایر مشکلات کمک می کند. و به جای میوه‌های خام، راحت‌تر می‌توان آن را از غذاهای پخته (به کنسرو گوجه‌فرنگی و سس‌های پخته شده فکر کنید) راحت‌تر دریافت کرد. به هر حال آنها را می خورید، کمی روغن زیتون اضافه کنید: چربی به بدن شما کمک می کند تا مواد مغذی گیاهی را جذب کند.

طالبی

حتی اگر قرار نیست پوست این خربزه را بخورید، باید قبل از برش دادن آن، با یک برس محصول یک اسکراب خوب به آن بدهید.

حتی اگر قرار نیست پوست این خربزه را بخورید، باید قبل از برش دادن آن، با یک برس محصول یک اسکراب خوب به آن بدهید. شما می‌خواهید از شر آلودگی‌ها و باکتری‌هایی که ممکن است در پوست خشن گیر کرده‌اند خلاص شوید تا هنگام برش، میکروب‌ها را روی گوشت پخش نکنید. برخلاف سایر میوه ها، اسید طبیعی کافی برای از بین بردن آنها وجود ندارد. طالبی کامل و همچنین تکه های آن را در یخچال نگهداری کنید.

شراب قرمز

به نظر می رسد این ایده که شراب قرمز می تواند به محافظت از سلامت شما کمک کند درست باشد - در حد اعتدال.

به نظر می رسد این ایده که می تواند به محافظت از سلامت شما کمک کند درست باشد – در حد اعتدال. با این حال، بیش از یک نوشیدنی در روز برای زنان، دو نوشیدنی برای مردان، اثرات را در جهت دیگری ارسال می کند. نوشیدن زیاد می تواند به کبد و قلب آسیب برساند، به کودک متولد نشده آسیب برساند و احتمال ابتلا به انواع سرطان را افزایش دهد.