مردی در فلوریدا توسط آمیب نایگلریا فاولری نادر مغزخوار کشته شد


آمیب ناگلریا فاولری

میکروگراف نوری یک نمونه بافت مغز در مورد عفونت آمیبی Naegleria fowleri

کتابخانه عکس علوم

مردی پس از ابتلا به آمیب نادر مغزخوار به نام آمیب جان خود را از دست داد ناگلریا فاولریمقامات بهداشتی در فلوریدا گفته اند.

به گفته وزارت بهداشت فلوریدا، مرد ناشناس ممکن است پس از شستن سینوس های خود با آب لوله کشی با آب لوله کشی به آمیب آلوده شده باشد. یک گلدان نتی آب را از طریق بینی و به ناحیه سینوس بینی وارد می کند. در 23 فوریه، مقامات فلوریدا گفتند که این مرد به آمیب آلوده شده بود و آنها در 2 مارس مرگ او را اعلام کردند.

N. fowleri ساترلند ماسیور در دانشگاه ادینبورگ بریتانیا و یکی از نویسندگان مقاله ای در سال 2020 می گوید که آمیب بسیار خطرناکی است که این سوال را مطرح می کند که آیا آمیب یک “انگل نوظهور” است یا خیر، به این معنی که موارد در آینده شایع تر خواهند شد.

Maciver می‌گوید: «در حین شنا کردن به سوراخ‌های بینی وارد می‌شود و سپس آمیب به صفحه کریبریفورم به مغز نفوذ می‌کند. “این آمیب مغزخوار نامیده می شود که نام مستعاری مبهم، اما نسبتا قابل دفاع است.”

ماسیور این را می گوید N. fowleri یک “عفونت ویرانگر برای کسانی که به آن مبتلا می شوند” با نرخ مرگ و میر 96 درصد است. این عفونت قابل درمان است، اما از آنجایی که علائم بسیار مشابه علائم مننژیت است و عفونت با انگل بسیار نادر است – تا سال 2020، تنها حدود 430 مورد در سراسر جهان گزارش شده است – افراد اغلب تنها در طی یک پس از مرگ تشخیص داده می شوند.

اگر یک پزشک قادر به ایجاد کسی است N. fowleri عفونت، آنها می توانند درمان با داروی میلتفوسین را انجام دهند. Maciver می گوید: «ما واقعاً مطمئن نیستیم که چگونه کار می کند. “احتمالاً مربوط به غشاها است.”

N. fowleri در توده های طبیعی آب گرم رشد می کند. Maciver می گوید: “آب باید تقریباً به طور دائمی در حدود 30 درجه سانتیگراد باشد تا آمیب بتواند با چیزهای دیگر در آب رقابت کند.” او می گوید که موارد در ایالات متحده متمرکز شده است، تا حدی به دلیل تمرکز بالای متخصصان در این کشور که قادر به تشخیص دقیق بیماری هستند. این ممکن است کشور را به عنوان یک کانون برای عفونت بیش از حد اعلام کند.

مکیور می گوید: «نقطه داغ دیگر کراچی پاکستان است، زیرا کراچی سیستم تامین آب بسیار ضعیفی دارد. اگر به اندازه کافی کلر بزنید، مشکلی نخواهید داشت – و همچنین مهمتر از همه، باکتری هایی که آمیب از آنها تغذیه می کند، می کشد.

در حالی که عفونت‌ها نادر هستند، Maciver توصیه می‌کند در آب گرم و باز شنا نکنید – و به‌ویژه توصیه می‌کند که سینوس‌های خود را با آب شستشو نکنید. او می گوید: «این یک مشکل است زیرا خشونت فیزیکی در عمل می تواند غشای مخاطی بینی را به خطر بیندازد.

موضوعات: