لاغری سریع – شش شکل چالش

حتی خانم لیزا سیمپرمن، متخصص بالینی دانشگاه کلیولند، معتقد است با رژیم کتوژنیک بیشتر آب بدن است که کاهش می یابد. در پاسخ به این سوال باید بگوییم بهترین کار برای رسیدن به وزن ایده آل مراجعه به متخصص تغذیه و راهنمایی گرفتن از وی است. این چرخه هر هفته تکرار می شود تا زمانی که فرد به وزن ایده آل خود برسد. رژیم غذایی مناسب برای هفت روزه هفته و قرار دادن آن در برنامه غذایی خود می تواند به کاهش وزن و ثابت نگه داشتن وزن کمک زیادی کند. در نتیجه انسان احساس گرسنگی و ولع بیشتری می کند. در نتیجه راحت تر می توانید رژیم غذایی خود را ادامه دهید. با خوردن یک دانه سیب یا یک برش لیمو و غیره به گرسنگی خود فائق آئید و بعد با خیال آسان غذا درست کنید. به دلیل اینکه در رژیم کتوژنیک، مصرف چربی در بدن به کتون متابولیزه خواهد شد، محدود کردن یا نامحدود کردن میزان کالری دریافتی توسط فرد، می تواند در امر کاهش وزن بسیار موثر واقع شود. اگر فرد از این قند در حالت ستیز یا گریز استفاده نکند، بدن آن را به عنوان چربی ذخیره می کند. در این رژیم غذایی میان وعده انتخابی شما می تواند شامل یک فنجان از انواع توت ها یا 150 گرم ژله بدون قند یا 20 عدد بادام یا 1 فنجان آووکادو قطعه قطعه شده با لیمو و کمی نمک باشد . Th is  data was g enerated by GSA Con te᠎nt᠎ Generator D​emoversion.

رژیم لاغری سریع بدون گرسنگی

گنجاندن مواد غذایی غنی از ویتامین C مانند لیمو (انگور فرنگی هندی) نیز به کاهش وزن کمک میکنند. زمانی که منبع سوختوساز بدن بهجای کربوهیدراتها، چربیهای مجاز مانند گوشت، ماهی، تخممرغ، آجیل و روغنهای سالم باشد بدن کتوز میشود. داشتن عضلات قوی، کلید اصلی سوزاندن چربیهاي بدن است، پس سعی کنید همواره در تقویت عضلانی خود بکوشید. تمام این رژیم ها در نوع خود مؤثر هستند و میتوانند جهت کاهش وزن به شما کمک کنند. در این میان بسیاری از افراد به دنبال راههای سریع و رژیمهای کوتاه مدت و معجزهگر میگردند و به نوعی میخواهند در کوتاهترین زمان بیشترین نتیجه را بگیرند. رنگهاي سرد و ملایم مانند آبی و خاکستری درست نتیجه عکس رنگها تند رابهدست می دهد. برای لاغر شدن شام را حذف نکنید و یک شام متعادل مانند 150 تا 180 گرم از قلوه گاه کبابی با سالاد خرد شده یا 180گرم مرغ کبابی با 1 فنجان اسفناج بخار پز یا 150 گرم ماهی میل کنید.

رژیم کتوژنیک (رژیم کتو) - راهنمای کامل و ایمن برای کسانی که میخواهند کاهش وزن داشته باشند - یک پزشک تنقلات سالم بخورید. تنقلات و خوراکیهای مورد علاقهی خود را بههمراه میزان کالری هرکدام یادداشت کنید (هویج، انگور، آجیل یا ماست)، و با نگهداری آنها در بستههای مناسب، در طول هفته هر زمان که احساس نیاز کردید، میتوانید بهراحتی از آنها استفاده کنید. در این رژیم شما باید کالری مورد نیاز خود را از پروتیین و چربی های سالم دریافت کنید و کربوهیدراتی همچون شکر، نوشابه، شیرینیها و نان سفید که هضم آن ها آسان است را حذف کنید. در واقع در رژیم کتو اساس رژیم بر کاهش مصرف کربوهیدراتها (فرآوردههای قندی، نشاسته، برنج، نان و… ) و افزایش مصرف پروتئین و چربی است. راه حل برای لاغر شدن در یک هفته ممکن است به یک رژيم شوک احتیاج داشته باشد. یکی از بزرگترین دغدغههای خانمها قبل از رسیدن مناسبتهای خاصی مثل یک مهمانی یا مراسم عروسی و عید نوروز، لاغر کردن اندام هاست. درصورتیکه به شیر یا موز آلرژی دارید یا آنها را دوست ندارید، میتوانید انجیر و شیر سویا را جایگزینشان کنید. موز هم به انقباض ماهیچهای کمک میکند و هم سوخت وساز بدنتان را افزایش میدهد.

پس وزن شما را کاهش میدهد و از پرخوری جلوگیری میکند. اگر ازآن تمرین هم خسته شدید با راکت، زمانی را توپ بزنید. این نوع رژیم مناسب افرادی است که فعالیت بدنی شدید دارند. اما با داشتن بدنی عضلانی، بدن شما باید در پی هر مرحله از تمرینات ورزشی استراحتی بخود بدهد. پیادهروی، پیش از صرف غذا، بیش از تمرینات بدنی ورزشی در سوخت وساز بدن مؤثر است. هدف اصلی از این عدم تعادل در نسبت درشت مغذیها در رژیم غذایی، وادار کردن بدن به استفاده از چربی به عنوان منبع انرژی است. با خوردن مقدار بیش از حد چربی رژیم غذایی، به جای چربی های ذخیره شده بدن، از طریق چربی هایی که به تازگی خورده اید، می سوزانید. به یاد داشته باشید که روش ها و توصیه هایی که در ادامه مطلب وجود دارند ، علاوه بر اینکه باعث کاهش وزن شما می شوند ،کیفیت زندگی شما را نیز افزایش داده و باعث سلامت عمومی بدنتان خواهند شد. به خاطر داشته باشید که نیازی به رعایت تمام ۲۵ ترفند معرفی شده در این مطلب ندارید. لاغری تضمینی یک روش برای کم کردن وزن است که در آن بهترین مواد غذایی برای سوزاندن چربی ها ارائه می شود .

کتوژنیک، یک برنامه غذایی با چربی بالا؛ کم کربوهیدرات و پروتئین متوسط است که موجب کاهش وزن سریع در فرد می شود. وقتی اشتیاق و علاقه شما برای صرف نوعی غذا به اوج میرسد، اگر کمی در برابر آن مقاومت کنید، طبق معمولً از میزان هوش و اشتیاق شما کاسته خواهد شد. هنگامیکه غذا در دهان دارید، هرگز چنگال به دست نگیرید، چون این عمل سرعت غذا خوردن را زیاد می کند. در رژیم لاغری سریع، در ابتدا مقدار زیادی آب از عضلات خارج شده و از راه ادرار دفع میشود. علاوه بر این کلروژنیک اسید موجود در قهوه سبز با تداخل در جذب کربوهیدراتها (نشاسته و قند) منجر به کاهش مقدار جذب و کاهش سرعت جذب آنها و همچنین کاهش ترشح انسولین میشود و مقاومت به انسولین کاهش پیدا میکند. در رژیم های غذایی خوردن میان وعده بسیار مهم می باشد زیرا میان وعده ها سبب می شوند شما در وعده های اصلی کالری کمتری مصرف کنید . در این رژیم شما باید در برخی از روزها کربوهیدرات بیشتری مصرف کنید. ماست یونانی مارکهای مختلفی داشته و در طعمهای گوناگون تولید میشود اما به طور معمول این ماد غذایی در هر ۱۵۰ گرم، ۱۳۰ کالری و ۱۱ گرم پروتئین دارد.

رژیم اسان و سریع لاغری ۵:۲ : فقط ۵۰۰ تا ۶۰۰ کالری بخورید.دو روز در هفته.ولی پنج روز دیگر را به صورت عادی غذا میل کنید. مثلا برای صبحانه در اولین روز می توانید یک فنجان قهوه تلخ یا آب، نصف یک گریپ فروت، یک تکه نان تست همراه با یک قاشق غذاخوری کره بادام زمینی میل کنید. صبحانه: 1 کف دست نان سبوس دار با 2 قاشق غذاخوری کره بادام زمینی، 1/2 گریپ فروت، 1 فنجان قهوه یا چای. اما این رژیم گزینه ی مناسبی برای ورزشکاران حرفهای که قصد عضله سازی در بدن خود دارند و یا به دنبال افزایش وزن هستند، نمی باشد. اگر مراسمی دارید که می خواهید در آن بدرخشید و وقت کمی برای شرکت در این مراسم دارید یا به طور کلی فرصت کمی برای کم کردن وزن خود دارید ، برنامه غذایی لاغری تضمینی را به کار ببرید تا در 2 هفته 10 کیلو وزن کم کنید.

البته ناگفته نماند که در روزهای آزاد از کربوهیدراتهای سالم مثل میوهها، سبزیجات نشاستهای، لبنیات و غلات کامل (به غیر از غذاهای یا فرآوری شده یا شیرین) استفاده کنید. اینکه کودک روی کدام منحنی درصد قرار دارد از اهمیت کمتری برخوردار است نسبت به اینکه روند رشد کودک چگونه است؛ لذا از بدو تولد پزشک اطفال، والدین یا مراکز آموزشی باید اطلاعات قد و وزن کودک را در سنین مختلف پایش کنند تا از روند طبیعی رشد همواره مطلع باشند. همچنین باید حدود ۱۱۲ گرم گوشت، ماهی یا مرغ در هر وعده مصرف کنید. رژیم کتوژنیکِ درمانیِ کلاسیک در دههٔ ۱۹۲۰ میلادی گسترش یافت و یک دهه بعد نیز همچنان رایج بود، ولی با ساخت داروهای ضد صرع، کمکمرو به فراموشی رفت. آب میوه های شیرین نشده ولی در این روز از سوپ کلم بعنوان میان وعده استفاده کنید. کارشناس های تناسب اندام زیبیتو این این رژیم رو تهیه و در اختیار کاربران مجموعه قرار دادن و این رژیم تا الان موفق ترین رژیم لاغری ایران در دو سال اخیر بوده. شما در این رژیم غذایی می توانید در وعده ناهار سینه مرغ کبابی با خیار و گوجه فرنگی خرد شده یا دو عدد تخم مرغ آب پز با کرفس و هویچ میل کنید زیرا این مواد غذایی کم کالری و با انرژی بال هستند.

رژیم غذایی مناسب کاهش وزن سریع

برای نتیجهی بهتر در روزهای آزاد از کربوهیدراتهای سالم مثل میوهها، سبزیجات نشاستهای، لبنیات و غلات کامل (به غیر از غذاهای یا فرآوری شده یا شیرین) استفاده کنید. شما می توانید با انجام آزمایش خون، ادرار و تنفس میتوان مقدار کتون در بدن را اندازهگیری کنید تا مشخص شود بدن وارد کتوز شده یا خیر. همچنین لازم به ذکر است که رژیم کتوژنیک در بیماران مبتلا به پانکراتیت، نارسایی کبد، اختلالات متابولیسم چربی، کمبود اولیه کارنیتین، کمبود کارنیتین پالمیتویل ترانسفراز، کمبود کارنیتین ترانسلوکاز، پورفیریا یا کمبود پیروات کیناز ممنوع است. پلی فنولها رایجترین آنتی اکسیدانهای مواد غذایی هستند و از طریق مهار رادیکالهای آزاد نقش مهمی در پیشگیری از بیماریهای مزمن از جمله سرطان دارند. مصرف منظم سبزیجات در طول روز میتواند به حفظ وزن کمک کرده و خطر ابتلا به بیماریهای مزمن مثل دیابت و بیماریهای قلبی را کاهش دهد. استفاده از رژیم های کم کالری ، رمز موفقیت در لاغری و کاهش وزن است. خوردن کافئین در رژیم غذایی لاغری سه روزه منعی ندارد، البته توصیه می شود که در این رژیم از مایعاتی مثل چای سبز و آب استفاده شود. پرداختن به حرکات و تمرینات متفاوت روش تمرینی شما را در حالت مثبت نگاه خواهد داشت. در واقع این عمل روش ساخت چربیهاي ذخیره رابهکار میاندازد.

این رژیم برای تازهکارها مناسب می باشد.

حتی زمانی که از روش های تهیه غذای سالم استفاده می کنید، اضافه کردن مقدار کمی چربی برای طعم دادن می تواند ایده خوبی باشد. اما این چربی باید به مقدار مشخص و کمی باشد. می توانیم در هر رژیمی به مقدار کمی از غذاهایی که دوست داریم را بخوریم ولی اگر تعداد دفعات اینکار را زیاد کنیم قطعا نمی توانیم به رژیم خودمان پایبند باشیم. تأثیر حرارتی موجود در غذا باعث دور برداشتن و فزونی گرفتن متابولیسم بدن می شود. بهتر است بهمقدار کمتر اما در چندین نوبت غذا بخورید. شما می توانید با این دستور العمل غذایی در 3 روز 3 کیلو گرم وزن کم کنید. این رژیم برای تازهکارها مناسب می باشد. استواستات و بتا-هیدروکسیبوتیرات از کتونهایی هستند که برای تولید انرژی استفاده میشوند. بدین ترتیب که نوشیدن آب سرد و نوشیدنیهاي خنک باعث مصرف انرژی می شود. روز اول: هر گونه میوه به جز موز را مصرف کنید.

رژیم کتوژنیک چه بخوریم

در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت برنامه غذایی 21 روزه کتو.