علم ورزش: هفت بهترین مطالعه طولانی ما را در این مطلب بخوانید


تصویر پیش فرض New Scientist

هریت نوبل برای Studio PI

فعالیت بدنی یکی از بهترین کارهایی است که می‌توانیم انجام دهیم تا بدن و ذهنمان به خوبی کار کند و از بیماری دور بماند. اما چه عاشق ورزش باشید چه نباشید، غربال کردن سیل تحقیقات، مدها و توصیه های متناقض می تواند بسیار سخت باشد.

آخرین راهنمای ضروری دانشمند جدید تمام پاسخ های مبتنی بر شواهد به سوالات تمرینی شما را در اختیار شما قرار می دهد. به مناسبت انتشار آن، هفت مورد از محبوب‌ترین مقاله‌های عمیق خود را می‌سازیم که علم تناسب اندام را تا ۲۷ مارس رایگان می‌خوانند.

چه به دنبال نکاتی برای آموزش ماراتن هستید یا نمی‌خواهید هر روز واقعاً چند قدم بردارید، قفل دسترسی رایگان خود به این مقالات برتر را با کلیک کردن و ثبت نام رایگان به عنوان کاربر newscientist.com باز کنید.

واقعا به چند قدم در روز نیاز دارید؟

ده هزار قدم در روز به یک هدف گسترده برای فعالیت بدنی روزانه تبدیل شده است. با این حال آیا می‌دانستید که این عدد برخاسته از علم نبود، اما در عوض زمانی که اولین قدم‌سنج تجاری در ژاپن به فروش رفت، یک ابزار بازاریابی بود؟ در این مقاله، به مردم هادزا در تانزانیا می پردازیم که سبک زندگی شکارچی-گردآورنده دارند – و از سلامت قلبی عروقی فوق العاده خوبی برخوردارند – تا دریابیم که واقعاً باید چه هدفی داشته باشیم. اسپویلر: 10000 نیست.

واقعا چقدر باید انعطاف پذیر باشید؟

بسیاری از مردم تلاش می کنند انگشتان پاهای خود را لمس کنند یا شکاف ها را انجام دهند، و ما تمایل داریم فکر کنیم که انعطاف پذیری به مواردی مانند درد و وضعیت بدن کمک می کند. در حقیقت، کشش می تواند مفید باشد، اما احتمالاً نه به دلیلی که شما فکر می کنید.

چرا انجام بیشتر ورزش به سوزاندن کالری بیشتر کمک نمی کند

برای بسیاری از ما، ورزش بخشی از تلاش برای حفظ وزن سالم است. مدت‌ها پیش فرض بر این بود که اگر می‌خواهیم وزن کم کنیم، کالری‌هایی که می‌سوزانیم باید بیشتر از کالری‌هایی باشد که از طریق رژیم غذایی مصرف می‌کنیم. اما، در سال‌های اخیر، کار هرمان پونتزر در دانشگاه دوک در کارولینای شمالی و همکارانش، درک جدیدی از متابولیسم را آشکار کرده است.

کار آنها نشان می دهد که افرادی که به شدت فعال هستند تقریباً همان کالری را می سوزانند که کسانی که تمام روز را پشت میز کار می نشینند. چه اتفاقی می‌افتد و برای سلامتی و دور کمر ما چه معنایی دارد؟

دویدن برای شما بهتر است یا پیاده روی؟

بر کسی پوشیده نیست که ورزش برای سلامتی ما شگفت‌انگیز است، اما وقتی صحبت از نوع ورزش، میزان و تعداد دفعات انجام آن می‌شود، همه چیز پیچیده‌تر می‌شود. سوال دویدن را در نظر بگیرید: ما می دانیم که این کار باعث می شود قلب فوایدی برای بدن و مغز داشته باشد، اما برای برخی افراد، فکر دویدن باعث ناراحتی و ترس می شود. در این مقاله می‌پرسیم که آیا واقعاً لازم است پیاده‌روها را بکوبید یا پیاده‌روی آرام می‌تواند این کار را انجام دهد؟ در هر اردویی که هستید، باید یک خبر خوش آمدید.

چرا تمرینات قدرتی می تواند بهترین کاری باشد که برای سلامتی خود انجام می دهید؟

حالا تصمیم گرفته اید که بدوید یا راه بروید، قبل از بستن مربیان خود، کمی مکث کنید و این مقاله را بخوانید. وقتی صحبت از تناسب اندام به میان می‌آید، ساختن قدرت عضلانی مدت‌هاست که دومین کمانچه بعد از تمرینات هوازی بوده است، شاید به این دلیل که بسیاری از مردم فکر می‌کنند وزنه‌برداری تماماً برای ایجاد عضلات دوسر بازوی بزرگ است. اما تمرینات قدرتی اثرات بسیار شگفت انگیزی بر سلامتی ما دارد، از جمله بهبود تناسب اندام قلبی عروقی، و می تواند سال ها به زندگی شما اضافه کند و از شما در برابر برخی از قاتلان بزرگ محافظت کند. در خطر خود از آن بگذرید. خبر خوب این است که برای دریافت تقویت نیازی به پمپاژ آهن ندارید.

چگونه هنگام دویدن ماراتن از برخورد به دیوار جلوگیری کنیم؟

وقتی صحبت از مشاوره ورزش به میان می آید، برخی از پدیده ها وجود دارد که واقعاً به داشتن علم در کنار شما کمک می کند. یکی از اینها ضربه زدن به دیوار در حین مسابقه است، با نام مستعار “بوکینگ” – احساسی که پاهای شما تبدیل به ژله می شود و شما باور می کنید که نمی توانید ادامه دهید. ما می دانیم که این نتیجه کم شدن ذخایر انرژی است، اما علم اکنون می تواند به توضیح اینکه چرا فقط برای برخی از افراد اتفاق می افتد، گاهی اوقات، کمک می کند و نکات مفیدی برای جلوگیری از وقوع آن برای شما ارائه می دهد. اگر برای مدت طولانی تمرین می کنید، این مطلب را حتما بخوانید.

نحوه حرکت شما چگونه می تواند طرز فکر و احساس شما را تغییر دهد

در نهایت، بیایید نگاهی بیندازیم به آنچه که ورزش می تواند نه برای بدن، بلکه برای مغز مفید باشد. تأثیرات بالقوه در اینجا بسیار گسترده است، اما کارولین ویلیامز، روزنامه نگار و نویسنده علمی، این کتاب را به معنای واقعی کلمه در مورد تأثیرات ذهنی قدرتمند فعالیت نوشته است. در این مقاله بر اساس کتاب او حرکت، متوجه خواهید شد که هر چیزی که از ذهن خود می خواهید – خلاقیت بیشتر، انعطاف پذیری بهتر یا عزت نفس بالاتر – شواهد نشان می دهد راه هایی برای حرکت بدن وجود دارد که می تواند کمک کند.

راهنمای اساسی New Scientist’s Essential No16: Exercise

برای راهنمای عمیق ورزش، اینکه با ما چه می کند، به چه مقدار از آن نیاز دارید و چگونه انجام آن را آسان تر انجام دهید، جدیدترین ها را بررسی کنید. راهنمای ضروری دانشمند جدید، به صورت چاپی و در دسترس است دانشمند جدید برنامه

موضوعات: