ذات الریه در چین: هر آنچه تاکنون در مورد بیماری مرموز می دانیم


کودکان تحت درمان در بیمارستانی در پکن، چین، در 23 نوامبر

کودکان تحت درمان در بیمارستانی در پکن، چین، در 23 نوامبر

JADE GAO/AFP از طریق Getty Images

افزایش موارد یک بیماری ناشناخته در چین توسط مقامات بهداشتی در حال بررسی است و کودکانی که به دلیل ذات الریه در بیمارستان بستری شده اند. در حالی که وضعیت نامشخص است، به نظر می‌رسد که به احتمال زیاد این شیوع‌ها به دلیل تجدید حیات پاتوژن‌های تنفسی رایج پس از قرنطینه‌های شدید ویروس کرونا در کشور باشد، نه اینکه نتیجه یک عفونت جدید باشد. این چیزی است که ما تاکنون می دانیم.

ذات الریه چیست؟

ذات الریه یک اصطلاح عمومی برای التهاب ریه ها است که معمولاً در نتیجه عفونت ایجاد می شود. علائم می تواند شامل سرفه، تنگی نفس، تب و درد قفسه سینه باشد. اکثر افراد در عرض چند هفته بهبود می یابند، اما کسانی که به دلیل سن یا سایر شرایط سلامتی آسیب پذیر هستند ممکن است نیاز به بستری شدن در بیمارستان داشته باشند.

اولین بار کی و کجا موارد مشاهده شد؟

در 21 نوامبر، شبکه نظارت بر بیماری‌های عفونی ProMED گزارش خبری از چین را خلاصه کرد که می‌گوید بیمارستان‌های پکن و جاهای دیگر «غرق از کودکان بیمار» با ذات‌الریه تشخیص داده نشده بودند. این باعث نگرانی در مورد یک بیماری همه گیر جدید بالقوه شده است و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا در 22 نوامبر اطلاعات بیشتری را از چین درخواست کند.

چه علائمی در چین مشاهده می شود؟

اولین پست از دو پست ProMED در مورد این موضوع به «یک شهروند پکنی» اشاره می‌کند که می‌گوید تب اصلی‌ترین علامتی است که در کودکان دیده‌اند، بدون سرفه، اما بسیاری از آنها ندول‌های ریوی را ایجاد می‌کنند. در هیچ یک از پست های ProMED به مرگ اشاره ای نشده است.

ندول ریوی چیست؟

این یک توده کوچک در ریه است که با اشعه ایکس یا سی تی اسکن آشکار می شود. آنها در یک سوم افرادی که ریه‌هایشان اسکن شده است و معمولاً در نتیجه عفونت‌های جاری یا گذشته هستند، دیده می‌شوند. به گفته پل هانتر از دانشگاه East Anglia، انگلستان، آنها معمولاً نشانه عفونت باکتریایی به جای ویروسی هستند و می توانند به عنوان مثال در نتیجه ابتلای افراد به عفونت باکتریایی پس از ابتلا به ویروس آنفولانزا باشند.

آیا عفونت باکتریایی کمتر از عفونت ویروسی نگران کننده است؟

در حالی که عفونت‌های باکتریایی می‌توانند به اندازه عفونت‌های ویروسی خطرناک باشند، وقتی صحبت از پتانسیل همه‌گیری به میان می‌آید، به عنوان تهدید کمتری در نظر گرفته می‌شوند. این به این دلیل است که باکتری ها بسیار کندتر از ویروس ها تکثیر و تکامل می یابند. آنها معمولاً با آنتی بیوتیک های طیف وسیع نیز قابل درمان هستند. به عبارت دیگر، معمولاً کنترل شیوع بیماری های ناشی از عفونت های باکتریایی آسان تر است.

چه باکتری می تواند مسئول ذات الریه باشد؟

دومین پست ProMED بیان می کند که طی دو ماه گذشته گزارش هایی از شیوع بیماری به دلیل یک باکتری رایج به نام وجود داشته است. مایکوپلاسما پنومونیه. این معمولا باعث عفونت خفیف گلو و نای می شود، اما همچنین علت اصلی ذات الریه در کودکان بستری در بیمارستان با این بیماری در ایالات متحده است.

با این حال، ندول های ریوی توصیف شده در چین معمولی نیستند مایکوپلاسمابه گفته یکی از مدیران ProMED. مایکوپلاسما ناظم خاطرنشان می کند که معمولاً باعث “نفوذهای تکه ای” می شود، همانطور که در اشعه ایکس دیده می شود، به جای ندول های ریوی، اگرچه تظاهرات غیر معمول ممکن است.

آیا اوضاع به جای دیگری هم کشیده شده است؟

کره جنوبی بیش از 200 مورد ذات الریه در کودکان را در سراسر این کشور گزارش کرده است. اینها همه ناشی از مایکوپلاسما، بنابراین یا این جدا از شیوع چین است یا موارد چین نیز به دلیل مایکوپلاسما.

یک روزنامه کره جنوبی به نقل از یک پزشک بیمارستان، ما سانگ هیوک، می گوید که این کشور مطمئن است که می تواند با شیوع این بیماری مقابله کند. در طول یک مایکوپلاسما این روزنامه می گوید شیوع بیماری در کره جنوبی در سال 2019، 13500 نفر در بیمارستان بستری شدند.

چرا الان این اتفاق می افتد؟

افزایش عفونت های تنفسی در زمستان طبیعی است. علاوه بر این، این اولین زمستان چین از زمان قرنطینه سخت این کشور برای جلوگیری از کووید-19 است. این بدان معناست که تعداد کودکانی که قبلاً در معرض ویروس‌ها و باکتری‌های خاصی قرار نگرفته‌اند، بسیار بیشتر از حد معمول خواهند بود و بنابراین ایمنی ندارند.

علاوه بر این، ایمنی افرادی که قبلاً توسط این ویروس ها و باکتری ها آلوده شده اند تا حدودی از بین می رود. این بدان معناست که موج بزرگی از عفونت ها محتمل است، همانطور که در کشورهای دیگر پس از قرنطینه رخ داد.

این به نوبه خود به این معنی است که موارد ذات الریه که معمولاً در طول سال ها پخش می شود ممکن است به یکباره اتفاق بیفتد. تصور می‌شود که به همین دلیل است که در سال 2022 بیش از 1000 گزارش از هپاتیت حاد در کودکان در سراسر جهان به عنوان یک عارضه نادر از یک ویروس رایج که پس از قرنطینه دوباره بازگشته است، گزارش شده است.

پس آیا قرار نیست همه گیری دیگری ایجاد کند؟

قطعاً یک بیماری همه گیر دیگر وجود خواهد داشت، به دلیل برخی عفونت ها، در نهایت، صرفاً به دلیل تعداد پاتوژن های ناشناخته در این سیاره. اما همانطور که هانتر اشاره می کند، اگر این موارد در چین توسط یک پاتوژن جدید ایجاد می شد، بسیاری از بزرگسالان نیز باید بیمار می شدند، زیرا آنها قبلاً در معرض تماس قرار نگرفته بودند.

او در بیانیه‌ای که توسط مرکز رسانه‌های علوم در این باره منتشر شد، گفت: «احساس من این است که منجر به یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی با نگرانی بین‌المللی نمی‌شود، اما تا زمانی که تشخیص قطعی نداشته باشیم، این احتمال را کاملاً رد نمی‌کنم». انگلستان.

موضوعات:

  • فرزندان/
  • بیماری های عفونی



منبع