9 نکته برای تغذیه گیاهی با بودجه


وارد آشپزخانه شوید و خودتان غذا بپزید، و در هزینه های آرایشی صرفه جویی خواهید کرد! در اینجا چند نکته برای خوردن گیاهی بر اساس بودجه وجود دارد.

آن وان های کوچک توت های 5 دلاری، کیسه های 15 دلاری دانه و مکمل های 40 دلاری در راهروی سلامت سوپرمارکت. واقعاً شما را به این فکر می‌اندازد که آیا می‌توانید از پس رژیم غذایی گیاهی برآیید. در واقع، یک تصور غلط رایج وجود دارد که خوردن یک رژیم غذایی مبتنی بر گیاه باید گران باشد. با این حال، این مورد لازم نیست! همانطور که بسیاری از مصرف کنندگان گیاهی آموخته اند، تغییر به یک رژیم غذایی گیاهی تر در واقع می تواند در هزینه شما صرفه جویی کند. اغلب، پروتئین حیوانی گران ترین غذای موجود در بشقاب است. از سوی دیگر، لوبیا، بادام زمینی و توفو انتخاب های پروتئینی بسیار مقرون به صرفه ای هستند. کلید واقعی ایجاد یک انبار غذای گیاهی خوشمزه و سالم بدون به حداکثر رساندن بودجه غذایی خود بسیار ساده است: غذای واقعی بخورید. مطمئناً، گوشت های تقلبی، خوراکی های گیاهی و غذاهای بسته بندی شده ممکن است آسان و راحت باشند، اما اغلب گران تر از تهیه وعده های غذایی از گیاهان کامل هستند. وارد آشپزخانه شوید و خودتان غذا بپزید، و در هزینه های آرایشی صرفه جویی خواهید کرد! در اینجا چند نکته برای خوردن گیاهی بر اساس بودجه وجود دارد.

9 نکته برای تغذیه گیاهی با بودجه

1. انبار تجهیزات ضروری پخت و پز. ابزار مناسب آشپزخانه می تواند به شما در صرفه جویی در زمان و هزینه در آشپزخانه کمک کند. سعی کنید این اصول اولیه را بدست آورید:

  • پلوپز: می‌توانید از آن برای بخارپز کردن غلات کامل مانند برنج قهوه‌ای و سورگوم استفاده کنید. یک سبد بخارپز را دریافت کنید.
  • آرام پز / زودپز / قابلمه فوری: برای خانواده های پرمشغله ضروری است. ممکن است بخواهید یک ظرف فوری را انتخاب کنید زیرا هر سه این عملکرد را انجام می دهد. شما فقط می توانید مواد خود را برای یک فلفل یا خورش سالم بریزید، دکمه را فشار دهید و بعد از بازگشت غذای شما آماده است.
  • غذاساز یا مخلوط کن: داشتن یک غذاساز موثر برای خرد کردن و رنده کردن سبزیجات، آجیل و لوبیا بسیار مفید است. من همیشه از آن برای درست کردن توپ های گوشتی سبزیجات، پنیر بادام هندی و هوموس استفاده می کنم. همچنین می توانید از مخلوط کن برای تهیه چیزهایی مانند اسموتی، دیپ لوبیا و پنیر آجیلی استفاده کنید. اگر تازه شروع کرده اید، یک مخلوط کن غوطه وری را به عنوان گزینه ای کم هزینه امتحان کنید که باعث صرفه جویی در فضای ذخیره سازی نیز می شود.

2. ادویه ها و گیاهان اولیه را جمع آوری کنید. یک وعده غذایی می‌تواند با چند ادویه و سبزی ساده از «بلا» به «اوو لا لا» تبدیل شود. برای حفظ تنوع روی مواد اولیه (پودر سیر، نمک دریا، فلفل سیاه، زیره، پاپریکا، زردچوبه، دارچین، آویشن، مریم گلی، فلفل هندی، پودر کاری، زنجبیل، فلفل دلمه ای، جوز هندی، رزماری، شوید، ریحان، پونه کوهی) سرمایه گذاری کنید. در وعده های غذایی شما و سپس شروع به اضافه کردن موارد بیشتر به مجموعه خود کنید. خوش خواهد گذشت! همچنین می توانید برای صرفه جویی در وقت و هزینه به دنبال ترکیب های چاشنی بگردید، زیرا آنها چندین ماده در یک بطری دارند (مانند چاشنی ایتالیایی، چاشنی مکزیکی، گارام ماسالا). ادویه جات فله ای را ارزان عرضه کنید! در منطقه خود برای گزینه ها تحقیق کنید. و به خاطر داشته باشید که یک بطری 4 دلاری ادویه می تواند ده ها وعده غذایی خوشمزه را ارائه دهد.

3. خرید عمده. در بخش عمده، می توانید در هزینه ادویه جات، آجیل، دانه ها، آرد، مخمر تغذیه ای، میوه های خشک، لوبیا، غلات کامل و عدس صرفه جویی کنید. همچنین به دنبال حجم بیشتری از غذاهایی باشید که مرتباً در انبار می‌خرید، مانند برنج قهوه‌ای، شیر سویا، میوه‌های منجمد و جو.

برگر گیاهی Chipotle Bean Black Bean Quinoa

4. خودتان را بسازید. نان، محصولات پخته شده، شیر آجیل / پنیر … شما می توانید آن را خودتان درست کنید! به جای بسته های طعم دار، فرنی بلغور جو دوسر خانگی خود را درست کنید. یا حتی ترکیب گرانولای خود را به جای کیسه های گران قیمت گرانولای مد روز. سعی کنید سبزی برگرهای خانگی نیز درست کنید.

5. خرید محصول در فصل. به یاد داشته باشید که در فصل، از محصولات تازه حداکثر استفاده را ببرید – پرتقال در زمستان، کدو حلوایی در پاییز، توت فرنگی در تابستان. آنها را با قیمت های معقول تری نیز خواهید یافت.

خاویار می سی سی پی

6. از سبزیجات منجمد یا کنسرو شده استفاده کنید. وقتی تازه از فصل خارج شد، آن را به حالت منجمد و کنسرو کنید. شما می توانید در پول خود صرفه جویی کنید، به علاوه آنها گزینه های پایدارتری هستند.

کاسه برقی برنج زردچوبه پسته

7. برنج و لوبیا را به خاطر بسپارید! این ستون فقرات رژیم های غذایی سنتی در قاره آمریکا است که ترکیبی از وعده های غذایی سالم، غنی از پروتئین و مقرون به صرفه را ارائه می دهد. با زدن فلفل دلمه‌ای سبز، سیر و پیاز در غذاساز و اضافه کردن آن به لوبیاها در حین پخت، آن را ادویه کنید. برنج و لوبیا را در ظرفی سرو کنید. روی آن را با سالاد و مقداری چیپس تورتیلا تزیین کنید. کارهای زیادی می توانید با این جفت قدرتمند انجام دهید.

پای گیاهی شپرد

8. سیب زمینی فروتن را جشن بگیرید. این گیاه ریشه ای بسیار سیر کننده و بسیار متنوع است. با پختن سیب زمینی و پر کردن آن با پنیر آجیلی، کلم بروکلی و گیاهان، آنها را جزء اصلی رژیم غذایی خود قرار دهید. آنها را به عنوان یک غذای جانبی راحت برای وعده غذایی بعدی خود له کنید (از باقیمانده آن برای کیک شپرد استفاده کنید). آنها را در هش صبحگاهی تفت دهید.

9. بدانید از کجا خرید کنید. به دنبال قیمت های خوب برای انواع مواد غذایی گیاهی باشید. بازارهای آسیایی برای مواد گیاهی مانند توفو و سبزیجات با قیمت های خوب، مکان مناسبی هستند. بازارهای هند برای ادویه های عجیب و غریب اقتصادی عالی هستند. در صورت امکان به بازارهای کشاورزان بروید تا محصولاتتان از انواع فصلی لذت ببرید. فروشگاه های ارزان قیمت را به فروشگاه های شیک مواد غذایی طبیعی انتخاب کنید. فروشگاهی با بخش عمده خوب پیدا کنید. محصولات مارک فروشگاهی (ماکارونی، اقلام منجمد، کنسروها، چیپس شکلات) معمولاً ارزان‌ترین قیمت را دارند.

برای نکات بیشتر در مورد غذای مقرون به صرفه، بررسی کنید:

5 شام مبتنی بر گیاهان مقرون به صرفه
نکاتی درونی برای خوردن گیاهی مقرون به صرفه
نکات سرآشپز برای وعده های غذایی گیاهی مقرون به صرفه

تصویر: بهترین لوبیاهای سرخ شده گیاهی، شارون پالمر، MSFS، RDN