8 مورد برتر پزشکان در بین مواد مغذی – دکتر رویا هادیمیان


8 پزشک برتر در بین مواد اولیه غذایی

بسیاری از پزشکان دریافته اند که بهترین راه برای افزایش انرژی مبارزه با بیماری ها و انتخاب موادی است که نیروگاه های غذایی هستند. به گفته محققان دانشگاه ایلینوی در Urbana-Champaign ، هشت بهترین انتخاب برای پزشکان در بین مواد مغذی عبارتند از:

فلفل قرمز:

این نوع فلفل حاوی ویتامین A ، بتاکاروتن و سایر کاروتنوئیدها است. کاروتنوئیدها دارای خواص آنتی اکسیدانی هستند و از آسیب سلولی جلوگیری کرده و خطر بیماری های مزمن مانند بیماری های قلبی عروقی و آرتریت را کاهش می دهند.

زردچوبه:

بسیار ضدالتهاب است و به عنوان یک مهار کننده Cox0-2 مانند Celebrex عمل می کند. زردچوبه شرایط التهابی مانند آرتریت و بیماری التهابی روده را کاهش می دهد.

غلات گندم:

این یک غذای عالی برای بیماران دیابتی است زیرا دارای فیبر بالا و شاخص گلیسمی پایین است و برخلاف برنج سفید باعث افزایش شدید قند خون نمی شود.

زیره:

سرشار از فیبر و مواد معدنی است. این گیاه با فعالیت آنتی اکسیدانی و ضد میکروبی خود یکی از ادویه های مفید برای بهبود سلامت چشم است.

دانههای چیا:

خوردن این دانه ها راهی عالی برای به دست آوردن فیبر ، چربی های ضروری و پروتئین است. فقط یک اونس از این دانه های کوچک دارای 10 گرم فیبر و 5 گرم پروتئین است. فیبر موجود در این غلات به تثبیت قند خون و جلوگیری از یبوست کمک می کند.

سیر:

کالری کمی دارد و سرشار از ویتامین B ، C ، سلنیوم و روی است که به تولید انرژی و تقویت سیستم ایمنی کمک می کند. سیر یک راه عالی برای کاهش فشار خون ، کاهش کلسترول ، بهبود سلامت استخوان ها و کاهش ضعف است. مصرف سیر همچنین به افزایش طول عمر کمک می کند.

زنجبیل:

خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی شگفت انگیزی دارد و به بهبود مشکلات گوارشی کمک می کند. زنجبیل همچنین به بهبود عوارض جانبی شیمی درمانی کمک کرده و از حالت تهوع جلوگیری می کند.

عدس:

سرشار از مواد معدنی ، پروتئین ، فیبر محلول ، منگنز ، آهن ، فسفر ، تیامین ، پتاسیم ، ویتامین B6 است و منبع ریبوفلاوین ، نیاسین ، اسید پانتوتنیک ، سلنیوم ، منیزیم و روی است. عدس یک غذای پر پروتئین برای گیاه خواران است.

برای استفاده از رژیم غذایی آنلاین دکتر روی هادیمیان ، روی پیوند زیر کلیک کنید:

برنامه غذایی دریافت کنید

دیدگاهتان را بنویسید