8 روش مغذی برای استفاده از سبزیجات ریشه پاییزی برای راحتی در این فصل


اگرچه ما عاشق دستور العمل های سبزیجات ریشه ای در هر زمان از سال هستیم ، اما این سبزیجات مغذی در ماه های پاییز ، در فصل اوج خود ، سزاوار توجه ویژه ای هستند. متشکل از انواع رنگ ها ، طعم ها ، بافت ها (و البته سبزیجات) ، هیچ ایده ای در مورد نحوه استفاده از سبزیجات ریشه ای وجود ندارد. از همه بهتر ، این هشت دستور غذایی مغذی پاییزی فقط به پنج ماده یا کمتر نیاز دارد!

سبزیجات ریشه ای چیست؟

همانطور که به نظر می رسد ، سبزیجات ریشه در زمین ریشه دارند. این غذاهای آرامش بخش و رضایت بخش در زیر زمین در خاک رشد می کنند و با مواد مغذی زیادی جوانه می زنند. در حالی که ما معمولاً از برگ و گل سبزیجات استفاده می کنیم ، مزایای سلامتی سبزیجات ریشه ای یافت می شود … بله ، در ریشه ها!

در اینجا برخی از رایج ترین سبزیجات ریشه ای فصلی آورده شده است:

  • سیب زمینی های شیرین
  • سیب زمینیها
  • چغندر
  • کدو تنبل (از انواع مختلف!)
  • هویج
  • شوید
  • ریشه کرفس
  • هویج وحشی
  • سیر
  • موسیر ها
  • زنجبیل
  • پیازها
  • زردچوبه

فواید سبزیجات ریشه برای سلامتی

همانطور که در اعماق خاک زمین رشد می کنند ، محصولات ریشه ای بدیهی است که همه مزایای مادر طبیعت را جذب می کنند! این سبزیجات گیاهان قوی و سرشار از مواد مغذی هستند. پر با آنتی اکسیدان ها،، ضد التهاب خواص و مواد مغذی گیاهی مانند ویتامین C ، فولات و آهن ، سبزیجات ریشه ای باعث راحتی هر غذایی می شوند ، در حالی که دهان پر از مواد مغذی مفید را برای شما ارائه می دهند.

به علاوه ، اینها سبزیجات مغذی پاییزی آنها به مدت طولانی احساس سیری می کنند ، در حالی که به لطف فیبر غذایی و کربوهیدراتهای پیچیده انرژی خود را افزایش می دهند.

نحوه طبخ با سبزیجات ریشه ای

نمی دانید چگونه با سبزیجات ریشه ای طبخ کنید؟ اگرچه ما عاشق کباب گیاهی کلاسیک با ریشه هستیم ، اما روش های خوشمزه و غیرمنتظره زیادی برای استفاده از این سبزیجات دلچسب پاییزی وجود دارد. آنها را در یک سوپ یا اسموتی با طعم پاییز مخلوط کنید ، آنها را در یک سالاد گرم کننده بریزید ، آنها را در یک ساندویچ قرار دهید و حتی از آنها به جای نان تست استفاده کنید.

8 روش تغذیه ای ساده برای استفاده از سبزیجات ریشه ای

با بسیاری از ایده های دستور العمل خوشمزه ، در طول فصل تغذیه ، انرژی و آرامش خواهید داشت.

شماره 1 آنها را به نان تست برش دهید

آیا می دانستید که می توانید از نان صرفنظر کنید و به جای نان تست سبزیجات دلپذیر را با ریشه جایگزین کنید؟ باور کنید نان تست سبزیجات ریشه ای به اندازه غذای واقعی خوشمزه است. مورد علاقه ما؟ نان تست سیب زمینی شیرین!

یک تکه ضخیم از سیب زمینی شیرین را از طول برش دهید و آن را در فر بپزید. روی آن را با آووکادو و دانه های کنف برای یک غذای تند یا روغن آجیل و دارچین برای طعم شیرین پاییزی بپاشید.

شماره 2 آنها را به صورت فرنی گیاهی ریشه درآورید

پوره سیب زمینی سنتی خود را برای چیزی مغذی تر و معطرتر ارتقا دهید! سیب زمینی شیرین ، ریشه کرفس ، کدو زمستانی و هویج گزینه های خوشمزه ای برای یک فرنی ریشه گیاهی تغذیه کننده هستند.

سبزیجات ریشه ای دلخواه خود را بجوشانید یا سرخ کنید ، سپس آنها را با اسپری روغن زیتون یا روغن آووکادو ، نمک و فلفل به مخلوط کن یا غذاساز اضافه کنید و در صورت تمایل شیر را بدون محصولات لبنی (مانند نارگیل یا جو دوسر) برای بیشتر مخلوط کنید.

شماره 3 آنها را به چیپس یا سیب زمینی سرخ کرده برش دهید

چگونه می توان از سبزیجات ریشه ای خارج از کباب اصلی خود استفاده کرد؟ آنها را در میان وعده های سالم بپزید! وقتی می توانید خودتان آن را تهیه کنید ، نیازی به چیپس های بسیار فرآوری شده در فروشگاه یا سیب زمینی آغشته به روغن نیست.

سبزیجات ریشه مورد علاقه خود را به این شکل تبدیل کنید:

چیپس سبزیجات ریشه ای: با استفاده از ماندولین یا برش دستی به صورت نازک برش دهید و با روغن آووکادو ، نمک و فلفل در دمای 375 درجه فارنهایت به مدت 15-20 دقیقه بپزید.

ریشه سیب زمینی سبزیجات: برش های ضخیم یا سیب زمینی سرخ کرده و با روغن آووکادو ، نمک و فلفل در دمای 400 درجه فارنهایت به مدت 30 دقیقه (یا تا زمانی که طلایی و ترد شوند) بپزید.

شماره 4 آنها را در یک ساندویچ بمالید

سبزیجات ریشه ای مورد علاقه خود را بپزید ، کباب کنید یا سرخ کنید ، سپس آنها را در یک ساندویچ فصلی قرار دهید! سعی کنید نان مورد نظر خود را با این ترکیبات ساندویچی مغذی پر کنید:

چغندر سرخ شده و هویج با سبزیجات برگ تیره و پنیر خامه ای بدون محصولات لبنی مانند شیر بادام پنیر کایت هیل (حتی بهتر ، طعم کدو فصلی آنها را امتحان کنید!)

بوقلمون ، آووکادو ، سیب زمینی شیرین پخته ، کاهو و خردل.

هویج خام یا بو داده ، خیار ، جوانه ، کاهو ، آووکادو و پوره لوبیا گاربانزو.

شماره 5 آنها را در اسموتی با طعم پاییزی مخلوط کنید

اگر هرگز سبزیجات ریشه ای به اسموتی خود اضافه نکرده اید ، آن را کنار بگذارید! میوه های پر قند را با این سبزیجات فراوان عوض کنید و یک اسموتی تهیه کنید که به همان اندازه غلیظ و خامه ای است. سیب زمینی شیرین پخته و منجمد ، کدو تنبل ، هویج و چغندر برخی از افزودنی های اسموتی مورد علاقه ما هستند!

این اسموتی کدو تنبل خوشمزه FitOn PRO را امتحان کنید! فاقد لبنیات است ، خامه ای تخریب شده و فقط با چهار ماده (به علاوه طعم دهنده ها) ساخته شده است.

شماره 6 آنها را در یک کیسه پروتئینی به مکعب برش دهید

با مخلوط کردن سبزیجات ریشه ای ، صبحانه خود را تغذیه و غنی از پروتئین کنید.

سبزیجات ریشه ای مورد علاقه خود را (ما عاشق سیب زمینی شیرین ، چغندر ، سیر و پیاز هستیم) خرد کنید و آنها را برای یک صبحانه ساده به تابه خود اضافه کنید. ماهی تابه را با کمی روغن گرم کنید ، سپس سبزیجات برگ سبز (مانند کلم یا اسفناج) ، منبع پروتئین (مانند تخم مرغ ، بوقلمون یا لوبیا) و چاشنی های اختیاری (مانند آووکادو ، سالسا یا سبزیجات) و ادویه جات ترشی جات را اضافه کنید.

شماره 7 آنها را روی سالاد بریزید

اگر تا به حال سالاد گرم پاییزی خورده اید ، می دانید که چقدر می تواند خوشمزه (و مقوی) باشد. ما دوست داریم از برگ سبز (مانند اسفناج یا کلم) استفاده کنیم و آن را با سبزیجات ریشه ای گرم کننده مانند سیب زمینی شیرین پخته ، کدو زمستانی یا چغندر تزئین کنیم. حتی می توانید میوه های پاییزی مانند انجیر ، انار یا سیب را مخلوط کنید! روی آن را با آجیل یا دانه های برشته مانند پیکانی یا تخم کدو تنبل بپزید و با کمی روغن یا سس مورد علاقه خود تمام کنید.

# 8 یک سوپ گرم کننده فصلی درست کنید

ما نمی توانیم در مورد نحوه استفاده از سبزیجات ریشه بدون ذکر سوپ طعم پاییزی صحبت کنیم! فکر کنید: سوپ کدو نارگیل خامه ای یا رشته فرنگی و هویج – خوشمزه است!

در اینجا چند ایده برای ترکیب دستور العمل های اساسی آورده شده است:

سوپ مرغ با رشته فرنگی تهیه شده از آب سبزیجات یا استخوان ، هویج ، کرفس ، پیاز و مرغ رنده شده.

سوپ کدو تنبل با شیر نارگیل ، کدو تنبل ، آبگوشت ، پیاز و سیر.

سوپ زنجبیل هویج با هویج بو داده ، آبگوشت ، زنجبیل ، پیاز ، سیر و اختیاری یک پایه خامه ای مانند شیر نارگیل تهیه می شود.

این فصل با دستور العمل های مغذی پاییز روی زمین بمانید

با استفاده از روشهای مغذی فراوان برای استفاده از سبزیجات ریشه فصلی ، در شلوغ ترین فصل روی زمین بمانید. بهترین بخش این است که این ایده های دستور العمل خوشمزه فقط به پنج ماده یا کمتر نیاز دارد!

آیا به دنبال دستور العمل های بیشتر الهام گرفته از پاییز هستید؟ ثبت نام برای FitOn PRO برای دسترسی به جعبه دستور العمل های سالم و خلاق بودن در آشپزخانه.

دیدگاهتان را بنویسید