5 گزینه غذایی را جایگزین مولتی ویتامین کنید! – دکتر روی هادیمیان


۵ مولتی ویتامین ها را با غذا جایگزین کنید!!

مصرف میوه ها و سبزیجات خطر بیماری های قلبی ، سکته مغزی ، برخی از سرطان ها را کاهش داده و وزن سالم را حفظ می کند. اما هنوز چنین ادعایی در مورد مکمل های غذایی یا مولتی ویتامین ها ثابت نشده است.

محققان و متخصصان تغذیه بر این عقیده اند که مصرف مولتی ویتامین در برخی موارد ضروری است ، اما بدست آوردن مواد مغذی از طریق مصرف منظم اینگونه نیست و بهتر است رژیم غذایی خود را با انواع میوه ها و سبزیجات رنگ آمیزی کنید:

انواع سیب:

سیب سرشار از مواد معدنی ، ویتامین و آنتی اکسیدان است و ثابت شده است که مصرف روزانه سیب نیاز شما به داروهای تجویزی را کاهش می دهد. سیب سرشار از فیبر است ؛ به ویژه فیبر محلول ، که می تواند قند و کلسترول خون را تنظیم کند. سیب همچنین منبع خوبی از پتاسیم است که در کاهش فشار خون بسیار مثر است. مواد مغذی موجود در سیب از شما در برابر بیماری های قلبی عروقی محافظت می کند. همچنین خطر ابتلا به برخی سرطان ها از جمله سرطان ریه را کاهش می دهد. مصرف سیب همچنین با کاهش خطر ابتلا به آلزایمر و آسم ارتباط دارد.

آجیل:

آجیل ها منبع چربی های سالم ، پروتئین ، فیبر و آنتی اکسیدان ها هستند. مطالعات نشان می دهد که برخی از انواع آجیل حتی بیشتر از غذاهای گیاهی دارای آنتی اکسیدان هستند. مصرف منظم آجیل به طور مستقیم با کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی و کاهش مرگ و میر در زنان یائسه ارتباط دارد.

میوه های جنگلی:

رنگ های مختلف میوه ها نشان دهنده وجود آنتوسیانین ها در آنها است که مواد شیمیایی گیاهی هستند و دارای خواص سالم زیادی هستند. میوه ها همچنین منبع فیبر ، ویتامین B ، پتاسیم و ویتامین C هستند. آنتوسیانین ها در مبارزه با سلول های سرطانی و مبارزه با التهاب مفید هستند. به عنوان مثال ، ترکیبات موجود در زغال اخته از پوکی استخوان جلوگیری می کند ، کلسترول بد را کاهش می دهد و عوامل رشد تومور را سرکوب می کند.

سبزیجات کریستالی:

مصرف این سبزیجات مانند کلم بروکسل ، کلم بروکلی ، تربچه و ارتباط با کاهش خطر ابتلا به برخی سرطان ها همراه است. به گفته موسسه ملی سرطان در ایالات متحده ، مصرف این سبزیجات منجر به غیرفعال شدن و مرگ سلول های سرطانی می شود و از آسیب اولیه DNA جلوگیری می کند. این سبزیجات علاوه بر کاهش خطر ابتلا به سرطان ، منابع غنی فیبر ، مواد معدنی و ویتامین ها هستند ، از جمله ویتامین K ، ویتامین B ، ویتامین C ، ویتامین E ، پتاسیم و سلنیوم.

تخم مرغ:

به دلیل کلسترول بالا ، هنوز ترس از مصرف بیش از حد آن وجود دارد ، اما در سال های اخیر ثابت شده است که تخم مرغ یک منبع غذایی بسیار سالم است. مطالعات نشان می دهد که خوردن بیش از یک تخم مرغ در روز نه تنها خطر بیماری قلبی یا سکته مغزی را افزایش نمی دهد ، بلکه سطح کلسترول خوب را نیز افزایش می دهد. تخم مرغ همچنین حاوی تمام آمینو اسیدهای ضروری است که بدن را با پروتئین تامین می کند و منبع خوبی از ویتامین A ، ویتامین B ، آهن ، سلنیوم ، کولین و ید است.

برای استفاده از رژیم غذایی آنلاین دکتر روی هادیمیان ، روی پیوند زیر کلیک کنید:

برنامه غذایی دریافت کنید

دیدگاهتان را بنویسید