5 سوال مهم در مورد تغذیه گیاهی برای کودکان


کنجکاو در مورد خوردن گیاهی برای کودکان هستید؟ همه چیز را در مورد مهم ترین ملاحظات برای کودکان در مورد رژیم غذایی گیاهی بیاموزید.

اگر رژیم غذایی کودکتان را با گیاهان تقویت می کنید، احتمالاً سؤالات زیادی در مورد چگونگی برنامه ریزی مناسب وعده های غذایی کودکتان برای برآورده کردن تمام نیازهای غذایی او برای رشد و تکامل سالم دارید. و تو تنها نیستی! والدین روز به روز در حال زندگی با سبک زندگی گیاهی در خانه با خانواده خود هستند، بنابراین طبیعتاً آنها سؤالات مختلفی در مورد چگونگی استفاده حداکثری از این سبک تغذیه سالم دارند. به همین دلیل است که من به برخی از رایج ترین سوالاتی که در مورد تغذیه با پایه گیاهی برای کودکان و نحوه برنامه ریزی یک رژیم غذایی سالم و متعادل دریافت می کنم پاسخ می دهم.

5 سوال مهم در مورد تغذیه گیاهی برای کودکان

1. رژیم غذایی گیاهی به چه معناست؟ از نظر فنی، رژیم غذایی مبتنی بر گیاه به معنای رژیمی است که عمدتاً روی گیاهان متمرکز است. برای برخی، این به معنای مقدار کمی از غذاهای حیوانی، از جمله گوشت، مرغ، ماهی، تخم مرغ و محصولات لبنی در رژیم غذایی است که اکثر رژیم غذایی مبتنی بر گیاهان است، مانند لوبیا، غذاهای سویا، غلات کامل، سبزیجات، میوه ها، آجیل و دانه ها. با این حال، امروزه بسیاری از مردم رژیم غذایی مبتنی بر گیاه را به عنوان 100٪ گیاهی – اساساً وگان تعریف می کنند. انتخاب با شماست که دوست دارید رژیم غذایی خانواده شما چقدر گیاهی باشد. مهم نیست که چه باشد، مهم است که روی خوردن گیاهان بیشتر و غذاهای حیوانی کمتر تمرکز کنید.

5 سوال مهم در مورد تغذیه گیاهی برای کودکان
میله‌های تاهینی جو توت مناسب برای کودکان 100% گیاهی هستند.

2. اگر کودک من از رژیم غذایی گیاهی استفاده کند آیا فوایدی دارد؟ آره! مطالعات نشان می‌دهد که کودکانی که رژیم‌های گیاهی مصرف می‌کنند، مواد مغذی محافظ سلامت بیشتری را در رژیم غذایی خود دریافت می‌کنند، مانند فیبر، برخی مواد معدنی، و فیتوکمیکال‌ها (ترکیبات گیاهی با اثر آنتی اکسیدانی و ضد التهابی). جای تعجب نیست که بچه های گیاهی در آینده در معرض خطر کمتری برای چاقی و بیماری های مزمن هستند. به علاوه، مطالعات نشان می دهد که با خوردن یک رژیم غذایی گیاهی می توانید به طور جدی اثر محیطی خود را در طول زندگی خود کاهش دهید. به این دلیل که رشد گیاهان و خوردن آنها بسیار کارآمدتر است تا اینکه گیاهان را پرورش دهید، آنها را به حیوانات بدهید و سپس حیوانات را بخورید.

شامل انواع غذاهای گیاهی سالم، مانند این دستور پخت برگر گیاهی جو دو سر لوبیا سفید.

3. آیا مشکلاتی برای رشد کودکان در ارتباط با خوردن یک رژیم غذایی گیاهی وجود دارد؟ در حالی که آکادمی تغذیه و رژیم‌شناسی اذعان می‌کند که یک رژیم غذایی مبتنی بر گیاه (گیاه‌خواری و گیاه‌خواری) که به خوبی برنامه‌ریزی شده باشد، می‌تواند از نظر تغذیه برای افراد در هر سنی – از جمله کودکان – مناسب باشد، تاکید بر “برنامه‌ریزی خوب” است. این در اصل به این معنی است که آن است ممکن است برای تامین نیازهای غذایی خود از طریق یک رژیم غذایی گیاهی، اما مهم است که برنامه ریزی کنید تا اطمینان حاصل شود که کودک شما از تمام مواد مغذی مورد نیاز برای ارتقای رشد سالم برخوردار است. این شامل دریافت کافی پروتئین ضروری، کربوهیدرات، چربی ها، ویتامین ها و مواد معدنی در رژیم غذایی است.

5 سوال مهم در مورد تغذیه گیاهی برای کودکان
اسموتی ها، مانند این سوپر اسموتی هلو کدو حلوایی، راهی عالی برای دریافت مواد مغذی گیاهی قدرتمند در رژیم غذایی کودکان هستند.

4. چگونه یک رژیم غذایی متعادل و گیاهی برای کودکان برنامه ریزی می کنید؟ مهم است که همه گروه های غذایی اصلی را در رژیم غذایی کودک خردسال خود به همراه داشته باشید، زیرا او از شیرخشک صرفاً سینه یا شیرخوار به سمت غذاهای جامد حرکت می کند. آنها باید برای برآوردن نیازهای خود غذاهای زیر را در رژیم غذایی خود مصرف کنند (بافت و انواع غذاها بسته به سن متفاوت است؛ برای اطلاعات بیشتر این راهنمای مفید را بررسی کنید):

  • پروتئین: منابع پروتئین گیاهی شامل توفو، شیر سویا، لوبیا، عدس، کره بادام زمینی و کره بادام است.
  • دانه ها: غلات، مانند گندم، برنج، کینوا، جو و جو، منابع مهم انرژی (کربوهیدرات ها)، فیبر، ویتامین ها (B6، E، نیاسین، اسید پانتوتنیک، ریبوفلاوین، تیامین و فولات)، مواد معدنی (کلسیم، آهن) را فراهم می کنند. منیزیم، فسفر، روی، مس، منگنز، سلنیوم و پتاسیم) و حتی برخی پروتئین ها و مواد شیمیایی گیاهی.
  • سبزیجات: انواع سبزیجات مانند هویج، گوجه فرنگی، سبزیجات، چغندر، کدو حلوایی و نخودفرنگی کربوهیدرات های سالم، فیبر، ویتامین ها (A، B6، C، K، فولات، تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین، و اسید پانتوتنیک)، مواد معدنی ( آهن، پتاسیم، منگنز، منیزیم، فسفر، کلسیم، روی، مس و سلنیوم)، مجموعه ای از مواد شیمیایی گیاهی و حتی مقداری پروتئین.
  • میوه ها: میوه های فراوانی مانند انواع توت ها، هلو، موز و گلابی، شیرینی طبیعی، به علاوه کربوهیدرات های سالم، فیبر، ویتامین ها (A، B6، C، E، K، ریبوفلاوین، تیامین، نیاسین و اسید پانتوتنیک)، مواد معدنی را ارائه می دهند. (کلسیم، پتاسیم، منگنز و مس) و مقداری از مواد شیمیایی گیاهی.
  • چربی های سالم: اطمینان حاصل کنید که چربی های سالم مانند آجیل، دانه ها، زیتون، آووکادو و روغن های گیاهی بخشی از رژیم غذایی هستند تا نیاز به اسیدهای چرب ضروری را تامین کنند.
  • مکمل: مهم است که از تامین کافی ویتامین B12 – که فقط در غذاهای حیوانی موجود است – در رژیم غذایی از طریق مکمل ها اطمینان حاصل شود. سایر مواد مغذی که ممکن است به مکمل نیاز داشته باشند عبارتند از ویتامین D و اسیدهای چرب امگا 3 با زنجیره بلند. با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود در مورد گزینه ها صحبت کنید.
Pumpkin Spice Energy Bites با 3 گرم پروتئین گیاهی در هر وعده بسته بندی شده است.

5. چگونه پروتئین گیاهی کافی را در رژیم غذایی فرزندم دریافت کنم؟ باور کنید یا نه، می توانید پروتئین کافی در رژیم غذایی فرزندتان با گیاهان دریافت کنید. کام جوانتر (6 تا 8 ماهگی) می تواند شامل شیر سویا، توفوی خوب پخته، پوره شده، لوبیا یا عدس باشد. در 8 تا 12 ماهگی، بچه ها می توانند بافت غذاها را افزایش دهند تا شامل توفوی له شده و لوبیا و همچنین کره های آجیل شود. وقتی کودکان 1 تا 3 ساله هستند، می توانند از انواع حبوبات (لوبیا، عدس، نخود)، توفو، تمپه و غلات لذت ببرند.

برای الهام بیشتر در مورد تغذیه سالم برای کودکان، موارد زیر را بررسی کنید:

گفتگوی زنده: غذا خوردن بر پایه گیاه برای کودکان با الکس کاسپرو و ​​ویتنی انگلیسی
عشق کودک خود را به سبزیجات افزایش دهید!
کمک به کودکان برای ابراز قدردانی از غذاهای سالم
عادات غذایی کودکان را تقویت کنید
5 نکته برای ترغیب کودکان به خوردن سبزیجات