4 روش ساده برای مقابله با چربی شکم در دوران یائسگی – دکتر رویا هادیمیان


4راهی آسان برای مقابله با چربی شکم در دوران یائسگی

افزایش وزن ممکن است به محض رسیدن به میانسالی اجتناب ناپذیر باشد ، اما حقیقت این است که می توان با آن مقابله کرد. تغییرات طبیعی هورمونی به این معنی است که ممکن است علائم یائسگی مانند گرگرفتگی ، تعریق شبانه و تغییرات خلقی را تجربه کنید ، اما نگران نباشید و اعتراف کنید که در دوران یائسگی نمی توان کاری برای چربی شکم انجام داد.

قبل ، در طول یا بعد از یائسگی ، سطح استروژن کاهش می یابد و متابولیسم کند می شود و کاهش وزن به ویژه در قسمت های میانی بدن دشوارتر می شود. چربی شکمی در دوران یائسگی نه تنها آزاردهنده است ، بلکه می تواند برای سلامتی انسان نیز مضر باشد. مطالعات نشان می دهد که چربی شکم در دوران یائسگی خطر بیماری های قلبی ، دیابت ، برخی سرطان ها و حتی مرگ زودرس را افزایش می دهد.

1. راههای مقابله با چربی شکم در دوران یائسگی

برای مبارزه با چربی شکم در دوران یائسگی بیشتر ورزش کنید. با ترکیبی از تمرینات متوسط ​​تا شدید شروع کنید تا چربی شکم در دوران یائسگی از بین برود. برنامه روزانه شما باید شامل تمرینات هوازی مانند شنا ، پیاده روی ، دوچرخه سواری و دویدن و همچنین تمرینات مقاومتی یا قدرتی باشد.

2. ایستادن بهتر از نشستن در زمانی است که می توانید

هرچه بدن شما بیشتر حرکت کند ، کالری بیشتری می سوزانید. یک راه آسان برای انجام این کار این است که تا جایی که ممکن است در طول روز قائم باشید. این نه تنها کالری می سوزاند ، بلکه می تواند از سایر مشکلات سلامتی نیز جلوگیری کند.

نشستن طولانی مدت با سطوح بالاتری از چربی شکمی و همچنین تجمع چربی در اطراف اندام هایی مانند کبد همراه است که خطر ابتلا به دیابت و بیماری های قلبی را افزایش می دهد. برای طولانی تر ماندن ، هنگام تلفن ایستاده یا کمی دورتر از پارکینگ ها پارک کنید تا مجبور شوید کمی دورتر راه بروید. اگر به پرخوری جلوی تلویزیون عادت دارید ، دوچرخه ای با پدال روی زمین جلوی مبل قرار دهید تا بتوانید حین حرکت در برنامه های مورد علاقه خود حرکات مورد نیاز خود را انجام دهید.

3. زمان خوردن وعده ها و میان وعده ها برای خوردن آگاهانه فرا رسیده است

مهم نیست که در میانسالی از چه رژیمی پیروی می کنید ، مهم این است که وقتی غذا می خورید. به عنوان مثال ، خوردن بستنی در نیمه شب و چیپس سیب زمینی ایده های بدی هستند و حتی در طول روز انتخاب مناسبی نیستند. پیام کلی در مورد زمان غذا مشخص است: خیلی دیر غذا نخورید.

غذا خوردن در اواخر شب در واقع تلاشی برای کاهش وزن است. در مورد محدودیت زمانی خود سختگیر باشید. وعده غذایی خود را در زمان معقولی ، به عنوان مثال ساعت 7 بعد از ظهر به پایان برسانید و 12 ساعت بعد ، صبح روز بعد ، ساعت 7 صبح ، آن را از سر بگیرید.

استراتژی های خواب سالم خود را برای استراحت بهتر و مبارزه با چربی شکم در دوران یائسگی به روز کنید.

بی خوابی یک علامت بسیار شایع در دوره ای است که بدن زن در حال حرکت به سمت آخرین چرخه قاعدگی است. یکی از مواردی که واقعاً در مبارزه با یائسگی کمک می کند خواب با کیفیت است. خواب ناکافی بر هورمون های گرسنگی گرلین و لپتین تأثیر می گذارد. شما باید آشپزخانه خود را ببندید و دندان های خود را تا 7 بعد از ظهر مسواک بزنید. این امر باعث می شود تا دیر غذا نخورید و شب ها خوب نخوابید. نباید قبل از خواب غذا بخورید زیرا خواب شما را مختل می کند.

دیدگاهتان را بنویسید