25 وعده غذایی راحت گیاهی با کمتر از 500 کالری


اگر در خلق و خوی یک وعده غذایی گیاهی مقوی و در عین حال سالم هستید، پس مجموعه ای از 25 دستور غذای راحت گیاهی رضایت بخش و مغذی را بررسی کنید که یک وعده غذایی متعادل را ارائه می دهد، همگی با کمتر از 500 کالری در هر وعده.

غذاهای آرامبخش راهی برای تسکین ذهن، بدن و روح دارند. آنها شما را از درون پر می کنند! با این حال، بسیاری از اوقات غذاهای راحت نیز می توانند شما را سنگین کنند، زیرا اغلب مملو از کالری، چربی و سدیم هستند که می تواند رسیدن به اهداف سلامتی را برای شما دشوار کند. به همین دلیل است که من این مجموعه از 25 دستور غذای راحت گیاهی (وگان) مورد علاقه خود را که سرشار از سلامت، طعم و رضایت هستند، گردآوری کردم. از غذاهای پاستا و پای قابلمه گرفته تا پای تاماله و پیتزا، برای همه چیزهایی وجود دارد. هر دستور غذا می تواند یک وعده غذایی را در کمترین زمان ارائه دهد. علاوه بر این، این غذاهای مقوی همچنین مقدار زیادی غذای باقیمانده را درست می کنند که باعث صرفه جویی در وقت شما در طول هفته می شود. بنابراین، سرعت خود را کم کنید، یک دستور غذا را انتخاب کنید و برای لذت بردن از غذاهای آرامش بخش و خوش طعم آماده شوید که به شما احساس راحتی و خرخر کردن مانند یک بچه گربه خوب می دهد.

25 وعده غذایی راحت گیاهی با کمتر از 500 کالری

فتوچین تازه با سبزیجات رزماری بوداده

این فتوچین تازه با سبزیجات رزماری بوداده یک غذای ماکارونی خوش طعم است که می‌توان آن را با ماکارونی خانگی خوشمزه‌تر کرد، اگرچه می‌توانید از ماکارونی تازه از پیش ساخته نیز استفاده کنید. قبل از سرو، روی ماکارونی را با پارمزان بادام هندی پر می کنیم که با کمی پروتئین اضافی به آن یک لقمه مغزی می دهد. می‌توانید با ریختن یک قوطی لوبیا سفید پروتئین بیشتری به این غذا اضافه کنید تا به یک وعده غذایی متعادل تبدیل شود.

پخت آسان بادمجان ایتالیایی

این پخت آسان بادمجان ایتالیایی «پنیردار» است، سرشار از سبزیجات و تنها ۲۶۵ کالری در هر وعده. فقط آن را با ماکارونی پخته شده یا غلات کامل سرو کنید تا یک وعده غذایی با کمتر از 500 کالری داشته باشید. بهتر از همه، فقط از یک ظرف استفاده می کند. فقط خرد کنید، لایه لایه کنید، بپزید و صبر کنید. در عرض یک ساعت، سبزیجات گرم و خوش طعم خواهید داشت!

پای تاماله وگان

هر لقمه از این پای تاماله وگان پر از طعم ها و بافت های خوش طعم است. دستور غذا با پایه نان ذرت شروع می شود، سپس لوبیا، کرامبل سبزیجات، سبزیجات، پنیر گیاهی و سالسا قبل از اینکه در فر بپزد به آن اضافه می شود. در فر، این مواد در کنار هم قرار می گیرند و یک غذای مقوی را با تنها 345 کالری در هر وعده درست می کنند.

قارچ وگان استروگانف

قارچ‌های خوشمزه و معطر با توفو، پیاز و سیر ترکیب می‌شوند تا این قارچ وگان استروگانف را درست کنند. توفو موجود در این غذا در هر وعده 12 گرم پروتئین به آن می دهد و در کمتر از 30 دقیقه آماده می شود!

پیتزای گیاهی رنگین کمان وگان با پوسته آرد ذرت

هیچ چیز مانند یک تکه (یا دو) پیتزای خانگی، راحتی را بیان نمی کند. این پیتزای رنگارنگ گیاهی رنگین کمان وگان با پوسته آرد ذرت منبع خوشمزه ای از مواد مغذی است و به خوبی با سالاد جانبی ترد جفت می شود. هر دستور غذا دو پیتزا درست می کند و با 488 کالری در هر وعده، چه چیزی را دوست ندارید؟ روی آن را با سوسیس گیاهی بپوشانید تا پروتئین دریافتی را افزایش دهید.

لازانیا اسپند چارد سوئیسی

در دستور پخت اصلی چغندر سوئیسی آمده است، اما این غذا را می توان با هر سبزی برگ سبزی که در آشپزخانه خود دارید نیز درست کرد. این لازانیا اسپند چارد سوئیسی تنها 380 کالری در هر وعده دارد و این یک راه خوشمزه و خلاقانه برای دریافت سبزیجات روزانه شماست. برای افزایش مصرف پروتئین در این دستور غذا توفو را خرد کنید.

کاسه نودل کیمچی وگی اودون

این کاسه نودل سریع کیمچی گیاهی Udon پر کننده است و انفجاری هیجان انگیز از بافت ها و طعم ها را به شما می دهد. کیمچی تخمیر شده کره ای در این غذا به سلامت روده کمک می کند و یک عنصر ترش تند را به وعده غذایی بعدی شما اضافه می کند. این فقط 323 کالری در هر وعده دارد و رایحه وسوسه انگیز نارگیل و زنجبیل مطمئناً این غذا را به یک غذای راحت تبدیل می کند.

گارنی چاکروت وگان

یکی دیگر از غذاهای تخمیر شده الهام گرفته شده جهانی که مطمئناً به چرخش غذای راحت شما راه پیدا می کند، این گارنی چاکروت وگان است. منشا آلزاسی دارد و فقط 391 کالری دارد. کلم ترش، سوسیس وگان و سبزیجات ریشه دار با هم ترکیب می شوند تا این غذای تند را درست کنند.

اسفناج آسان لوبیا سیاه انچیلادا با سس سبز

لوبیا سیاه و تورتیلاهای سبوس دار موجود در این غذا این انچیلادا اسفناج لوبیا سیاه را با سس سبز منبع عالی پروتئین و فیبر می کند. آنها ساده، مقرون به صرفه هستند و فقط 365 کالری در هر وعده دارند. اگر به دنبال این هستید که این غذا را به یک وعده غذایی تبدیل کنید، آن را با یک سالاد ساده همراه کنید.

بوریتو با لوبیا و ذرت سرخ شده

این دستور فوق العاده ساده برای بوریتو با لوبیا و ذرت سرخ شده در کمتر از 20 دقیقه آماده خوردن است. این فقط 324 کالری در هر وعده دارد و از شش ماده تشکیل دهنده استفاده می کند. تورتیلاهای گندم کامل، لوبیاهای سرخ شده، ذرت، کلم، گوجه فرنگی و آووکادو همه چیزهایی هستند که برای تهیه یک بوریتوی گیاهی لذیذ نیاز دارید.

چیلی ذرت لوبیا سیاه

این چیلی ذرت لوبیا سیاه در هر آب و هوایی عالی است. در ماه‌های سردتر با نان ذرت و سالاد و در ماه‌های گرم با سبزیجات، آووکادو و تورتیلا سازگار است. پس از پخته شدن حبوبات، فقط همه چیز را به یک قابلمه بزرگ اضافه کنید، بپزید و لذت ببرید. یک وعده از این فلفل دلمه ای 258 کالری است و فیبر، کربوهیدرات و پروتئین فراوانی دارد تا احساس سیری راحت به شما بدهد. برای تبدیل شدن به یک وعده غذایی، آن را با سالاد کناری سرو کنید.

جک فروت لوبیا سیاه و کینوا تاکو

این تاکوهای جک فروت سیاه لوبیا و کینوآ بدون گلوتن، فیبر بالا و 360 کالری در هر تاکو هستند. کارنیتاهای تند جک فروت، کینوآ با پروتئین بالا و لوبیا سیاه، کلم ترد، و کرم آووکادویی صاف با هم ترکیب می شوند تا در کمتر از یک ساعت یک وعده غذایی سیر کننده درست کنند.

ماهی تابه نودل تمپه تایلندی

این غذای دلپذیر که با تمپه، رشته برنج قهوه ای و سبزیجات درست می شود را می توان در کمتر از 30 دقیقه درست کرد. این غذا با 324 کالری در هر وعده، طعم بالایی دارد و کالری کمی دارد. مشخصات طعم شیرین و تند این ماهیتابه نودل تمپه تایلندی مطمئناً تبدیل به یک غذای مورد علاقه می شود که هر بار ذائقه شما را هیجان زده می کند.

پای توفو اسفناج قارچ

توفو، قارچ های خوش طعم و اسفناج موجود در این غذا، این پای توفو اسفناج قارچی را به یک فروشگاه رضایت بخش تبدیل کرده است. این غذا را می توانید روز بعد نیز سرو کنید و در صبحانه، ناهار یا شام میل کنید. با 255 کالری در هر وعده، به تنهایی یا با یک سالاد جانبی تازه عالی است.

فاجیتای سبزیجات

اگر به دنبال یک وعده غذایی بدون گلوتن با لقمه‌های طعم‌دار سبزیجات کبابی هستید، دیگر دنبال غذا نباشید. این فاجیتای سبزیجات ساده، آسان و به عنوان باقیمانده غذا عالی هستند. این دستور غذا با هر سبزیجاتی که در دسترس دارید به خوبی کار می کند و آنها را به گزینه ای عالی برای پاک کردن یخچال تبدیل می کند.

تمپه بادام زمینی نارنجی با برنج قهوه ای

طعم و بافت پرتقال شیرین، تمپه ترشی و سبزیجات ترد با هم ترکیب می شوند تا این غذای پر جنب و جوش و سیر کننده را درست کنند. در کمتر از یک ساعت، این غذا روی برنج قهوه ای سرو می شود و با گشنیز تازه تزیین می شود.

چغندر طلایی و چغندر با لوبیا سفید و پنه

این غذای ماکارونی سرشار از فیبر، ویتامین و مواد معدنی است. چغندر طلایی، شاتوت سوئیسی و لوبیا به رنگ، طعم و بافت این غذای ماکارونی دلپذیر کمک می کنند. همچنین می توان آن را بدون گلوتن با تعویض پنه با جعبه ماکارونی بدون گلوتن مورد علاقه خود درست کرد.

پای سبزی قابلمه ای با بیسکویت سبوس دار

این پای سبزی قابلمه ای با بیسکویت سبوس دار بهترین غذای راحتی است و در هر وعده تنها 364 کالری دارد. این غذای مقوی را با تفت دادن سبزیجات کلفت و توفوی مکعبی قبل از پوشاندن آنها در یک سس خامه ای گیاهی شروع کنید. سپس مخلوط را در ماهیتابه ای بریزید و روی آن را با بیسکویت های سبوس دار خانگی اضافه کنید. بعد از حدود 40 دقیقه در فر، برای خود یک پای قابلمه سبزیجات خوش طعم تهیه می کنید.

قابلمه آسان گیاهی بریانی

تنها در 35 دقیقه، این غذای کلاسیک هندی آماده است تا از دیگ فوری به میز شما برود. این گیاهی بریانی آسان قابلمه فوری یک وعده غذایی است که با سبزیجات پر شده و با ادویه هایی مانند زردچوبه، گارام ماسالا، سیر و زنجبیل تزئین شده است.

خورش وگان گینس

نسخه گیاهی این کلاسیک قوی ایرلندی با تمپه و یک وعده سخاوتمندانه سبزیجات ساخته شده است. در این غذا سبزیجات و تمپه با هم ترکیب می‌شوند تا خورش سبزی با طعم آبجو گینس و رب گوجه فرنگی درست شود. اگر می خواهید یک عنصر ایرلندی دیگر به این غذا اضافه کنید، این خورش گیاهی گینس را می توانید با سالاد کلم نیز میل کنید.

کوفته مرغ و سبزیجات وگان

این محصول گیاهی مورد علاقه دوران کودکی مطمئناً احساس راحتی و نوستالژی را برای شما به ارمغان می آورد. این وعده غذایی پر از پروتئین گیاهی، غلات کامل و سبزیجات با استفاده از تنها یک ظرف، مطمئناً دقیقاً همان چیزی است که برای آرامش و آرامش به آن نیاز دارید.

پنه با لوبیا سفید و سبزی

این پنه با لوبیا سفید و سبزی یکی دیگر از وعده های غذایی است که مطمئناً تبدیل به یک دستور غذا می شود. در کمتر از 30 دقیقه آماده می شود و از مواد ساده ای مانند ماکارونی لوبیا، لوبیا سفید و سیر استفاده می کند تا شما را در طول هفته انرژی نگه دارد.

بولونیز گردو عدس با اسپاگتی

به لطف گوجه‌فرنگی موجود در سس، این بولونیز گردوی عدس با اسپاگتی سرشار از لیکوپن است، یک ترکیب گیاهی که با کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات مرتبط است. عدس و گردو در سس نیز این غذا را به یک منبع عالی پروتئین (20 گرم!) با تنها 463 کالری در هر وعده تبدیل می کند.

پای قارچ لوبیا سبز با پوره سیب زمینی

این پای قارچ لوبیا سبز برای دوستان، خانواده و غذاهای باقیمانده آسان در طول هفته عالی است. چهار وعده را درست می کند که هر وعده پر از سبزیجات و تمپه است که در سس خامه ای خیس شده و روی آن سیب زمینی زده شده است.

دستور العمل ها و تصاویر توسط شارون پالمر

ویرایش شده توسط کارا جوزف، کارآموز رژیم

من دوست دارم از قابلمه فوری خود برای دستور العمل های غذای راحت استفاده کنم. کد تخفیف من را برای سفارش از اینجا دریافت کنید!

برای سایر مجموعه‌های دستور پخت 500 کالری، برخی از موارد دلخواه من را بررسی کنید:

20 وعده غذایی با پایه گیاهی زیر 500 کالری
20 کاسه گیاهی زیر 500 کالری
شش وعده شام ​​گیاهی زیر 500 کالری