20+ دستور پخت ماکارونی وگان از متخصصان تغذیه – کلی جونز تغذیه


ماکارونی اصلی‌ترین غذای شیرینی‌پزی است – این ماکارونی یک غذای مقرون‌به‌صرفه برای جمعیت است، و این واقعیت که به سرعت پخته می‌شود، آن را برای یک وعده غذایی آسان شب‌هفته عالی می‌کند. حتی بهتر از آن، ظروف ماکارونی را می‌توان به گونه‌ای سفارشی کرد که در هر الگوی غذایی مناسب باشد. فرقی نمی‌کند گیاهخوار باشید، از یک رژیم غذایی عمدتاً گیاهی پیروی کنید، یا صرفاً سعی کنید مصرف محصولات حیوانی خود را کاهش دهید، راه‌های رضایت‌بخش و خوشمزه زیادی برای لذت بردن از پاستا وجود دارد. همچنین گزینه های بدون گلوتن زیادی در ترکیب برای کسانی که به آنها نیاز دارند وجود دارد! این دستور العمل های ماکارونی بیش از 25 وگان، بدون لبنیات و گوشتی که معمولاً در دستور العمل های سنتی پاستا یافت می شوند، خامه ای و دلچسبی را که میل می کنید، ارائه می دهند.

چگونه یک وعده غذایی پاستا وگان متعادل بسازیم

همانطور که به این دستور العمل های ماکارونی وگان نگاه می کنید، ممکن است برخی از آنها را با کناره ها، رویه ها یا افزودنی های اضافی جفت کنید تا نیازهای غذایی خود را برآورده کنید. به خاطر داشته باشید که سه ماده مغذی درشت مغذی – پروتئین، کربوهیدرات و چربی – همگی برای سوخت بدن شما ضروری هستند و اطمینان از اینکه وعده غذایی شما حاوی همه آنها به مقدار کافی باشد به شما کمک می کند احساس رضایت و انرژی داشته باشید. در اینجا چند نکته برای دریافت مقدار کافی از هر کدام در شب پاستا آورده شده است:

پروتئین

متوجه خواهید شد که چندین مورد از این دستور العمل‌ها به ماکارونی حبوباتی نیاز دارند، که راهی آسان برای افزایش محتوای پروتئین یک ظرف ماکارونی است. برندهایی مانند Banza، Tolerant، Explore Cuisine و Barilla انواع تهیه شده از نخود، عدس، و سویا را ارائه می دهند که حاوی 11 تا 24 گرم پروتئین در هر وعده 2 اونس است. همچنین می‌توانید پاستاهای حبوبات را در فروشگاه‌های Sprouts، Trader Joe و Whole Foods پیدا کنید. با تنوع بسیار زیادی که وجود دارد، ایده خوبی است که چند مورد را امتحان کنید تا ببینید کدام (در صورت وجود!) برای شما جذاب است، و موارد دلخواه خود را با دستور پخت عوض کنید. اگر ماکارونی سنتی مبتنی بر گندم را انتخاب می‌کنید، افزودنی‌های غنی از پروتئین مانند جایگزین‌های گوشت گیاهی، لوبیا و عدس می‌توانند به متعادل کردن وعده غذایی کمک کنند، مانند این پاستا با لوبیا سفید بروکلی.

کربوهیدرات ها

تعدادی از این دستور العمل ها از گزینه های کم کربوهیدرات مانند کدو اسپاگتی یا کدو سبز به جای نودل های جعبه ای سنتی استفاده می کنند. اگر از این جایگزینی لذت می برید، این یک راه عالی برای دریافت سبزیجات اضافی است. با این حال، ممکن است بخواهید یک طرف نان اضافه کنید یا مقداری پاستا معمولی را مخلوط کنید تا مطمئن شوید که کربوهیدرات کافی برای رضایت و سطح انرژی بهینه دریافت می کنید، به خصوص اگر در حال خوردن یک وعده غذایی قبل یا بعد از تمرین! برای دستور العمل هایی که حاوی مقدار زیادی سبزیجات نیستند، هرگز نمی توانید کمی کدو سبز و اسفناج ریز خرد شده را به سس اضافه کنید یا مقداری مارچوبه یا کلم بروکلی پخته شده را در ظرف آماده برای افزایش فیبر و مواد مغذی اضافی بریزید.

چربی

مواد تشکیل دهنده زیادی در دستور پخت ماکارونی وگان وجود دارد که حاوی چربی های رضایت بخشی مانند روغن زیتون، آجیل و هوموس است. آجیل کاج یا یک “پارمسان” وگان مبتنی بر آجیل نیز به عنوان یک رویه روی هر غذای ماکارونی خوشمزه است!

20+ دستور پخت ماکارونی وگان خوشمزه

حالا برویم سراغ خوشمزه بودن از سس‌های قرمز گرفته تا سس‌های خامه‌ای گرفته تا پستو، که با انواع افزودنی‌ها و انواع نودل سرو می‌شود، این بیش از 20 دستور غذای ماکارونی وگان چیزی برای همه ارائه می‌کند!

سس گوشت وگان روی پاستا نخود

پاستا سس گوشت وگان

سس گوشت وگان روی پاستا نخود

این غذای ماکارونی «گوشتی» از همکار RD Lauren of Nutrition Starring YOU که با کرامبل های بدون گوشت و ماکارونی نخود تهیه شده است، هم گیاهخوار و هم بدون گلوتن است و مقدار زیادی پروتئین گیاهی ارائه می کند.

دستور غذا را دریافت کنید

پاستا سس گوشت وگان

لازانیا وگان با پروتئین بالا

بهترین لازانیا وگان

لازانیا وگان با پروتئین بالا

این لازانیا دوستداران لبنیات را با توفو ریکوتا و طعم های تند خود فریب خواهد داد. با مواد پروتئینی بالا، افراد فعال را راضی می کند و در عین حال عضله را نیز ترمیم می کند!

دستور غذا را دریافت کنید

بهترین لازانیا وگان

ودکای پنه بدون لبنیات

ودکا پنه بدون لبنیات

ودکای پنه بدون لبنیات

هوموس گوجه فرنگی خشک شده در آفتاب به این ودکای پنه وگان خوشمزه از همکار RD Emily of Sinful Nutrition حالت خامه ای می بخشد!

دستور غذا را دریافت کنید

کدو حلوایی و پاستا نخودی شیرین

ماکارونی کدو حلوایی وگان

کدو حلوایی و پاستا نخودی شیرین

این کدو حلوایی و ماکارونی نخودی وگان و بدون گلوتن را می توان در 20 دقیقه به عنوان یک وعده غذایی خوش طعم و پرکننده در شب درست کرد.

دستور غذا را دریافت کنید

ماکارونی کدو حلوایی وگان

پاستا هوموس وگان

پاستا هوموس وگان

پاستا هوموس وگان

این غذای وگان یک قابلمه ای از همکار RD Nicole of Lettuce Veg Out مملو از غذاهای الهام گرفته از مدیترانه است و به خوبی با توفو یا تمپه پخته شده جفت می شود.

دستور غذا را دریافت کنید

پاستا هوموس وگان

سس گوجه فرنگی خامه ای بدون لبنیات

بادام هندی سس گوجه فرنگی بدون لبنیات

سس گوجه فرنگی خامه ای بدون لبنیات

با کمک بادام هندی، این سس گوجه فرنگی خامه‌ای بدون لبنیات بافت‌ها و طعم‌هایی را که می‌خواهید، به علاوه دوز چربی‌های تک غیراشباع سالم را ارائه می‌دهد.

دستور غذا را دریافت کنید

بادام هندی سس گوجه فرنگی بدون لبنیات

پاستا یک تابه با نخود و گوجه فرنگی

پاستا مارچوبه نخود وگان

پاستا یک دیگ با نخود و گوجه فرنگی

یک غذای قابلمه دیگر، این دستور پخت آسان ماکارونی وگان از همکار RD Melissa، از سبزیجات بهاری برای یک غذای طعم‌دار و پر از مواد مغذی استفاده می‌کند.

دستور غذا را دریافت کنید

ماکارونی گیاهی

کلم بروکلی راب و پاستا لوبیا سفید

دستور العمل های ماکارونی سالم وگان

کلم بروکلی راب و پاستا لوبیا سفید

این ماکارونی کلم بروکلی پر از طعم‌های رضایت‌بخش، کربوهیدرات‌های مغذی، پروتئین گیاهی و مواد مغذی ضروری است تا شما را برای زندگی پرمشغله‌تان پرانرژی نگه دارد.

دستور غذا را دریافت کنید

دستور العمل های ماکارونی سالم وگان

وگان مک و پنیر

پنیر مک ان بدون آجیل بدون لبنیات

وگان مک و پنیر

این غذای وگان از یک غذای راحتی کلاسیک از RD Emily از Sinful Nutrition خامه‌ای، رضایت‌بخش و بدون آجیل است!

دستور غذا را دریافت کنید

پنیر مک ان بدون آجیل بدون لبنیات

سالاد پاستا لوبیا سیاه با بادام هندی تند رومسکو

سالاد ماکارونی لوبیا سیاه با پایه گیاهی تند

سالاد پاستا لوبیا سیاه با بادام هندی تند رومسکو

این ماکارونی با لوبیا سیاه دلچسب با سس رومسکو بادام هندی گیاهی سرشار از پروتئین گیاهی است و باعث می شود به بودجه غذایی شما بچسبید.

دستور غذا را دریافت کنید

سالاد ماکارونی لوبیا سیاه با پایه گیاهی تند

پنه با سس خامه ای کاری شده با گل کلم

پاستا وگان گل کلم

پنه با سس خامه ای کاری شده با گل کلم

گل کلم مخلوط خامه ای به این غذای ماکارونی کاری شده خوشمزه و منحصر به فرد از همکار RD Ginger of Champagne Nutrition باعث تقویت مواد مغذی می شود.

دستور غذا را دریافت کنید

پاستا وگان گل کلم

سالاد پاستا هوموس بدون گلوتن

سالاد پاستا هوموس بدون گلوتن

سالاد پاستا هوموس بدون گلوتن

Hummus این سالاد ماکارونی وگان را از همکار RD Sarah of Bucket List Tummy یک درجه بالا می گیرد. فقط در 15 دقیقه آماده می شود و برای آماده سازی غذا بسیار مناسب است.

دستور غذا را دریافت کنید

سالاد پاستا هوموس بدون گلوتن

پاستا پستو با پروتئین بالا

پاستا پستو با پروتئین بالا

پاستا پستو با پروتئین بالا

این پاستا پستو با پروتئین بالا که فقط با 5 ماده ساخته شده است، می تواند گیاهی یا گیاهی باشد و به خوبی به شما کمک می کند تا به اهداف تناسب اندام خود برسید.

دستور غذا را دریافت کنید

پستو کدو تنبل وگان گشنیز

پستو گشنیز گیاهی

پستو کدو تنبل وگان گشنیز

این پستو گشنیز وگان ساخته شده با پوره کدو تنبل و دانه کنف، سس منحصر به فرد و خوشمزه ای است که به هر غذای ماکارونی طعم می بخشد. آن را در دستور العمل پاستا پستو با پروتئین بالا در بالا امتحان کنید!

دستور غذا را دریافت کنید

پستو گشنیز گیاهی

سالاد پاستا مکزیکی

سالاد ماکارونی مکزیکی

سالاد پاستا مکزیکی

این سالاد ماکارونی گیاهی از همکار RD Jess با سس لیموی خوش طعم گشنیز، برای خوردن غذا، پیک نیک، و ناهارهای آماده عالی است!

دستور غذا را دریافت کنید

سالاد ماکارونی مکزیکی

پاستا کاری قرمز تایلندی

ماکارونی کاری قرمز وگان

پاستا کاری قرمز تایلندی

این غذای بی‌نظیر ماکارونی وگان از همکار RD Nicole of Lettuce Veg Out مملو از طعمی از خمیر کاری قرمز تایلندی، سیر تازه و شیر نارگیل خامه‌ای به همراه پروتئین گیاهی از نخود و ادامام است.

دستور غذا را دریافت کنید

ماکارونی کاری قرمز وگان

گوجه فرنگی آلو و عدس بولونیز با کدو اسپاگتی

دستور پخت ماکارونی وگان بولونی

گوجه فرنگی آلو و عدس بولونیز با کدو اسپاگتی

این بولونیز وگان پروتئین و فیبر اضافی از عدس دریافت می کند و با کدو اسپاگتی یا رشته فرنگی انتخابی شما عالی می شود.

دستور غذا را دریافت کنید

بولونی وگان

ماکارونی وگان برای کودکان نوپا

ماکارونی کودک نوپا وگان

ماکارونی وگان برای کودکان نوپا

آیا به جایگزینی گیاهی برای مک و پنیر نیاز دارید که کودک نوپای شما آن را دوست داشته باشد؟ به این دستور العمل ساده و خانواده پسند از همکار RD Kacie از Mama Knows Nutrition نگاه نکنید.

دستور غذا را دریافت کنید

مرگ وگان

پاستا مدیترانه ای با کلم پیچ

پاستا مدیترانه ای با کلم پیچ

پاستا مدیترانه ای با کلم پیچ

این ماکارونی مدیترانه ای از همکار RD Jessianna از The KidneyRD مملو از سبزیجات و گیاهان تازه است. این برای هر کسی که نیاز به رژیم غذایی با پروتئین کمتر دارد، عالی است، اما همچنین می تواند با نودل پروتئین بالاتر یا با منابع پروتئین گیاهی مورد علاقه شما همراه شود.

دستور غذا را دریافت کنید

پاستا پیازچه و مارچوبه کدو سبز

زودل های وگان با مارچوبه

پاستا پیازچه و مارچوبه کدو سبز

این غذای بهاری سبک که به جای نودل با زودل درست شده است، چندین وعده سبزیجات را در خود جای داده است!

دستور غذا را دریافت کنید

زودل با مارچوبه

پاستا کدو حلوایی اسفناج با سیر و لیموترش

زودل با اسفناج و لیموترش

پاستا کدو حلوایی اسفناج با سیر و لیموترش

این غذای جانبی خوشمزه از همکار RD Jeanette از The Radiant Root از روبان های کدو سبز به جای رشته فرنگی سنتی استفاده می کند تا به افزایش مصرف سبزیجات شما کمک کند.

دستور غذا را دریافت کنید

مارینارای خانگی خوش طعم

مارینارای خانگی

سس مارینارا خانگی خوش طعم

این سس مارینارای خانگی نسبت به اکثر گزینه های خریداری شده در فروشگاه، شکر افزوده کمتری دارد و یک نقطه شروع عالی برای پاستا یا پیتزاهای گیاهی است.

دستور غذا را دریافت کنید

دستور پخت ماکارونی وگان مورد علاقه شما چیست؟ در نظرات به ما اطلاع دهید!

دستور العمل های پاتای گیاهی سالم