10 دستور غذای گیاهی نخود


برای پختن دستور العمل های خوشمزه، سالم، 100% گیاهی (وگان)، از سالاد گرفته تا خوراکی ها و دسرها، با نخود همه کاره الهام بگیرید. امروز ده تا از دستور العمل های مورد علاقه خود را به اشتراک می گذارم!

نخود یکی از منابع پروتئین گیاهی مورد علاقه من است. فقط یک فنجان از این نبض پر از فیبر تقریباً یک سوم پروتئین مورد نیاز روزانه شما را تامین می کند. نخود (همچنین به عنوان لوبیا گاربانزو شناخته می شود) همچنین سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی مانند ویتامین B، آهن، منیزیم و سلنیوم است، مواد مغذی که می تواند به محافظت در برابر بیماری های قلبی، سرطان و فشار خون بالا کمک کند. این غذاهای گیاهی همه کاره انتخابی عالی برای یک وعده غذایی متعادل هستند، زیرا حاوی پروتئین و کربوهیدرات های دیر هضم هستند. آنها نسبت به سایر سبزیجات نشاسته ای مانند سیب زمینی دارای شاخص گلیسمی پایین تری هستند، به این معنی که نخود منجر به افزایش سطح گلوکز خون شما نمی شود.

راه‌های زیادی برای لذت بردن از نخود وجود دارد، از سالادهای خوش طعم، خورش‌ها و کاری‌های گرم و هوموس پر جنب و جوش. شما حتی می توانید این نبض شگفت انگیز را به دسرهای سالم و خوشمزه تبدیل کنید! واقعاً هیچ محدودیتی برای غذاهایی که می توانید با نخود درست کنید وجود ندارد، اما امروز ده تا از دستور العمل های مورد علاقه خود را که حاوی این ماده عالی است را به اشتراک می گذارم. به یاد داشته باشید که در انبار خود را با کنسرو نخود تهیه کنید و حتی نخود خشک را برای بافتی متفاوت امتحان کنید.

10 دستور غذای گیاهی نخود

هوموس پسته

من فقط عاشق قرار دادن یک چرخش خلاقانه در هوموس کلاسیک هستم. در اینجا یک مثال عالی وجود دارد: این هوموس پسته خوش طعم و خوش طعم. این غذا برای ساندویچ، سبزیجات و نان پیتا، یا به عنوان کنار سالاد، غذاهای غلات، یا خوراکی های خوش طعم، بهترین دیپ با انرژی گیاهی است. در واقع، به لطف چربی های سالم روغن زیتون، تاهین و پسته و همچنین فیبر و سایر مواد مغذی آنتی اکسیدانی، می توانید آن را با هر وعده غذایی یا میان وعده ای برای فواید سلامت قلب میل کنید.

سالاد برنج قهوه ای سبز و طلایی

تضاد رنگ‌های سبز و سبز و سایه‌های طلایی و آفتابی – و همچنین طعم‌ها و بافت‌های پر جنب و جوش – در این سالاد ساده گیاهی واقعاً می‌درخشد. این سالاد پرکننده بر اساس برنج قهوه‌ای پخته شده و ترکیبات مدیترانه‌ای نخود، فلفل دلمه‌ای زرد، تره فرنگی، کنگر فرنگی، ریحان و پسته، طعم و مزه و فواید سلامتی جالبی دارد. مقداری از چربی های سالم، آب لیمو و گیاهان، یک وینگرت خوشمزه و سبک را فراهم می کند. سرشار از فیبر، پروتئین گیاهی، ویتامین‌ها، مواد معدنی و فیتوکمیکال‌ها، این یک تغذیه عالی برای روز شما ارائه می‌کند.

سالاد لوبیا سبز، نخود و فرارو با زعتر

این دستور غذای دلچسب از farro – نوعی گندم باستانی از ایتالیا، نخود – یکی از اولین غذاهای گیاهی ثبت شده در مدیترانه شرقی، لوبیا سبز ترد، گوجه فرنگی خشک شده و فلفل دلمه ای استفاده می کند. گیاهان تازه، آب لیمو و روغن زیتون فوق بکر یک وینگرت پر جنب و جوش برای این غذای روستایی و دلچسب ایجاد می کند که به عنوان یک غذای یک ظرف مناسب است، یا به عنوان پیش غذا یا سالاد برای غذای شما سرو می شود.

نخود تبوله

در اینجا یک پیچ و تاب سرگرم کننده و دلچسب در یک تبوله کلاسیک وجود دارد. دفعه بعد که غذاهای خاورمیانه مانند فلافل، هوموس یا بادمجان کبابی را می‌پزید، این دستور غذا را درست کنید. یا حتی آن را به عنوان یک غذای جانبی روستایی برای سبزیجات برگر یا سوپ سبزیجات سرو کنید. با جایگزین کردن یک دانه بدون گلوتن آن را بدون گلوتن کنید.

ساندویچ نخود سوخاری-سالاد دریا

این فیلینگ ساندویچی مبتنی بر نخود با طعم سبزیجات دریایی و خیارشورهای تخمیری، جایگزینی عالی برای سالاد تن ماهی در ساندویچ ها و سالادهای سبز است. این سالاد دریایی نخود سرشار از پروتئین، فیبر و سایر مواد مغذی ضروری است، همچنین به باکتری‌های سالم کمک می‌کند و ترشی‌های تخمیر شده را نیز در بر می‌گیرد – آنها دارای باکتری‌های زنده هستند و به طور فزاینده‌ای در فروشگاه‌های مواد غذایی طبیعی در دسترس هستند. این واقعاً یکی از دستور العمل های مورد علاقه من از کتاب من است نیروگاهی برای زندگی.

پخت آسان نخود کنگر مدیترانه ای

با طعم مدیترانه‌ای نخود، غلات باستانی، کنگر فرنگی، زیتون، گوجه‌فرنگی و گیاهان دارویی، این دستور غذا از نظر طعم قوی و سرشار از مواد مغذی مهم مانند پروتئین گیاهی، چربی‌های سالم، ویتامین‌ها، مواد معدنی، فیبر و مواد شیمیایی گیاهی است. آن را برای یک وعده غذایی با هم بزنید و باقیمانده آن را برای کار روز بعد جمع کنید.

کاری نخود قابلمه فوری

برای درست کردن این غذای کلاسیک در عرض چند دقیقه به یک قابلمه فوری بروید. این 100% گیاهی (وگان) کاری نخودی قابلمه فوری به غذای راحتی کلاسیک هندی با طعمی پر جنب و جوش، Chana Masala، ادای احترام می کند. و تهیه این غذای روستایی و پر پروتئین در خانه نیز با چند ماده ساده مانند نخود، گوجه فرنگی کنسرو شده، ادویه جات و غلات کامل پخته شده آسان است. این یک راه ساده برای خوردن شام روی میز در عرض چند دقیقه، به لطف درخشندگی قابلمه فوری است.

کاسه سورگوم نخود مراکشی

هیچ چیز مانند یک کاسه غذا، پر از غلات کامل، حبوبات و سبزیجات برشته نیست. طعم مراکش – ادویه، لیمو، و زیتون – در این کاسه سورگوم نخود مغذی مراکشی آسان و مغذی می درخشد. برای تهیه غذا عالی است – این دستور غذا را آماده کنید و آن را برای 4 وعده غذایی سالم در طول هفته بسته بندی کنید. یا آن را برای وعده غذایی بعدی خانوادگی خود به عنوان یک غذای شگفت انگیز سرو کنید.

تاکوهای گیاهی هوموس تند

هوموس یک عنصر اصلی در آشپزخانه من است که از گیاهان تغذیه می کند – شما همیشه آن را در یخچال من پیدا خواهید کرد. و شما می توانید آن را برای خیلی بیشتر از یک غوطه ور کردن یا پخش کردن ساده استفاده کنید. هوموس می تواند یکی از مواد تشکیل دهنده غذاها باشد. من به یک هوموس تند روی آوردم تا پایه خامه ای این تاکوهای تازه و آسان گیاهی بهاری را تشکیل دهم. می‌توانید آن‌ها را به یک میان‌وعده عالی تبدیل کنید یا این تاکوها را با یک وعده برنج و لوبیا شگفت‌انگیز به یک وعده غذایی تبدیل کنید.

میله های نخود شکلاتی کره بادام زمینی

با تحریک یک شیشه کره بادام زمینی واقعا خوب، من الهام گرفتم یکی از بهترین غذاهای عاشقانه غذایی تمام دوران – کره بادام زمینی و شکلات – را در یک نوار گیاهی سالم بگنجانم که می‌توانید از لذت بردن از آن واقعاً احساس خوبی داشته باشید. شما هرگز حدس نمی زنید که این میله های شکلاتی کره بادام زمینی مرطوب حاوی یک قوطی کامل نخود است. حتی مایع (aquafaba) برای جایگزینی تخم مرغ در این میله استفاده می شود.

برای دستور العمل های بیشتر نخود، این موارد مورد علاقه دیگر را بررسی کنید:

بهترین چانا ماسالا با برنج قهوه ای
سالاد کلم نخود برنج قهوه ای با سس تاهینی زنجبیل
سالاد نخود سورگوم ماسالا

دستور غذا و تصاویر توسط شارون پالمر
ویرایش شده توسط الی میرین، کارآموز رژیم

تصویر: کاری نخود خامه ای، شارون پالمر، MSFS، RDN

این پست ممکن است حاوی پیوندهای وابسته باشد. برای اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنید.