کمبود منیزیم و 5 هشدار جدی برای بدن! – دکتر روی هادیمیان


کمبود منیزیم و 5 هشدار جدی برای بدن!

میزان کافی منیزیم برای عملکرد مغز ، قلب و ماهیچه ها بسیار مهم است و ترکیب آن با ویتامین K و D سلامت استخوان ها را تقویت می کند. کمبود منیزیم 5 علامت هشداردهنده جدی دارد:

کاهش شنوایی و وزوز گوش:

مطالعات نشان می دهد که میزان کافی منیزیم به مبارزه با رادیکال های آزاد که باعث کاهش شنوایی می شوند ، کمک می کند. در واقع کمبود منیزیم یکی از عوامل اصلی کاهش شنوایی و زنگ زدن مداوم در گوش است.

گرفتگی یا لرزش عضلات:

منیزیم برای حفظ سلامت ماهیچه ها ضروری است و با تحریک جذب مجدد کلسیم به حفظ ماهیچه های قوی و جلوگیری از اسپاسم کمک می کند. منیزیم همچنین جذب پتاسیم را که عنصری ضروری برای عملکرد مناسب ماهیچه ها است ، افزایش می دهد. علاوه بر این ، منیزیم با مسدود کردن گیرنده های درد در مغز و سیستم عصبی به کاهش درد ماهیچه ای کمک می کند. اگر گرفتگی عضلات زیادی دارید ، حتما سطح منیزیم خود را بررسی کنید. تنش مکرر عضلات ، به ویژه فشار چشم ، می تواند به دلیل کمبود منیزیم باشد.

افسردگی:

سالهاست که ارتباط بین سطوح پایین منیزیم و افسردگی ثابت شده است. علم مدرن نیز این ارتباط را تأیید کرده است. مطالعات محققان اروپایی نشان می دهد که میزان بسیار کمی از منیزیم در بیمارانی که قصد خودکشی دارند دیده می شود. اگر به طور ناگهانی احساس افسردگی ، بی حالی ، بی قراری و تحریک پذیری می کنید بدون دلیل مشخص ، ممکن است به دلیل کمبود تغذیه ای ، مانند کمبود منیزیم باشد. منیزیم به حفظ آرامش و خنکی کمک می کند.

عملکرد غیرطبیعی قلب:

همانطور که گفته شد ، سطوح پایین منیزیم بر عملکرد ماهیچه ها در سراسر بدن از جمله ماهیچه قلب تأثیر می گذارد. ناکافی بودن منیزیم باعث وضعیتی به نام آریتمی قلبی می شود و خطر عوارضی مانند حمله قلبی یا سکته مغزی را افزایش می دهد.

سنگ کلیه:

بسیاری از مردم معتقدند که سنگ کلیه در اثر تجمع کلسیم در کلیه ها ایجاد می شود ، در حالی که کمبود منیزیم علت اصلی سنگ کلیه است. منیزیم با مهار اتصال کلسیم به اگزالات از تشکیل سنگ کلیه جلوگیری می کند. دو ترکیب که باعث ایجاد سنگ کلیه می شوند. در حقیقت ، دریافت منیزیم کافی یکی از راه های پیشگیری از سنگ کلیه است.

به یاد داشته باشید که منابع غذایی مانند لوبیا ، تخمه آفتابگردان ، تخمه کدو ، بادام ، لوبیا ، سویا ، حبوبات و اسفناج منابع طبیعی منیزیم هستند.

برای استفاده از رژیم غذایی آنلاین دکتر روی هادیمیان ، روی پیوند زیر کلیک کنید:

برنامه غذایی دریافت کنید

دیدگاهتان را بنویسید