کلم بروکسل برشته شده افرا و کدو حلوایی – تغذیه کلی جونز


پرش به دستور غذای چاپی

در ابتدا در سال 2012 در اینجا پست شد، این غذای کلم بروکسل و کدو حلوایی با کرن بری بو داده افرا، میزهای تعطیلات بسیاری را برای خانواده، دوستان، همکاران سابق و حتی پیش دبستانی پسرم تزئین کرده است. بر اساس تجزیه و تحلیل ما، آن را در بسیاری از میزهای تعطیلات دیگر نیز ساخته شده است! این دستور العمل ساده را بخوانید و این دستور العمل ساده را امتحان کنید که هر نوع اسپری را روشن می کند و زمانی که از باقی مانده استفاده می شود به همان اندازه خوشمزه خواهد بود.

زغال اخته اسکواش کلم بروکسل

مواد مغذی موجود در کلم بروکسل بو داده افرا و کدو حلوایی

ما نه تنها از مواد مغذی موجود در غذا و نحوه پرکردن معده، بلکه از مزه و لذتی که آنها به ارمغان می آورند نیز سیر نمی شویم. این غذا با رنگ، طعم، بافت و فیبر خود به سیری کمک می کند! مهم است که در روز شکرگزاری از تمام غذاهایی که دوست دارید لذت ببرید، حتی اگر این به معنای شکم بیش از حد پر در پایان روز باشد. اما، از جمله غذاهای سرشار از مواد مغذی در کنار افراط‌های خاص، ممکن است به شما کمک کند روز بعد کمی بهتر شوید.

شربت افرا Whlie منبع شکر افزوده است، خوشمزه و رضایت بخش است و در عین حال برخی از فواید مغذی را نیز ارائه می دهد. این یک منبع عالی از ماده مغذی متابولیک منگنز و منبع خوبی از ویتامین B ریبوفلاوین است، در حالی که مقادیر کمی از کلسیم، آهن، منیزیم و روی را ارائه می دهد. یک مطالعه در سال 2010 نشان داد که شربت افرا خالص حاوی بیش از 26 ترکیب آنتی اکسیدانی است (1).

کلم بروکسل بو داده افرا و کدو حلوایی

نصف فنجان کدو حلوایی بخورید تا 2 برابر نیاز روزانه خود به ویتامین A و همچنین 1/4 نیاز خود به ویتامین C را افزایش دهید! شما حتی ویتامین E و برخی ویتامین های B را از این نیروگاه مغذی و همچنین مقادیر خوبی از منیزیم و پتاسیم دریافت خواهید کرد. کاروتنوئیدها و بیوفلاونوئیدهای موجود در کدو حلوایی به تقویت ایمنی و عملکرد آنتی اکسیدان معروف هستند.

کلم بروکسل حاوی بسیاری از فیتوکمیکال های آنتی اکسیدانی از جمله سولفوروفان است که در تحقیقات به سم زدایی کبد و عملکردهای آنتی اکسیدانی در سطح سلولی در بدن کمک می کند. سایر فواید ایمنی و آنتی اکسیدانی ممکن است از پری بیوتیک ها ناشی شود. این سبزی همچنین منبع خوبی از ویتامین C، K و فولات است.

کران بری قند بسیار کمی دارند، به همین دلیل به کرن بری خشک شکر اضافه می شود و من افرا را در این دستور قرار دادم! زغال اخته تازه حاوی فیبر بیشتری نسبت به قند است، بنابراین به کاهش افزایش قند خون هنگام افزودن به میوه کمک می کند. آنها سرشار از ویتامین های C، E، K و مواد معدنی منگنز هستند. آنها حاوی مواد شیمیایی گیاهی آنتی اکسیدانی مانند فلاونوئیدها، فلاونول ها، اسیدهای فنولیک و پروآنتوسیانیدین هستند.

کلم بروکسل و کلم بروکسل باقی مانده کدو حلوایی

با استفاده از کلم بروکسل بو داده افرا و کدو حلوایی با کرن بری، امکانات به طور جدی بی پایان است. علاوه بر اینکه به تنهایی به عنوان یک غذای جانبی می ایستید، می توانید از این دستور غذا نیز لذت ببرید:

  • بیش از سبزیجات با منبع پروتئین مورد علاقه خود و کمی تاهینی
  • برای یک املت جشن به تخم مرغ ها خرد شده و اضافه می شود
  • با هوموس و پروتئین مورد علاقه شما به بسته بندی اضافه شده است
  • به صورت سرخی با فارو و ادامام مخلوط می شود.
  • به عنوان ستاره یک کاسه قدرت برداشت پاییزی

کلم بروکسل بو داده وگان

دستور العمل های مغذی تعطیلات

آیا به دستور العمل های مغذی و خوشمزه تر برای شکرگزاری نیاز دارید؟ علاوه بر این کلم بروکسل بو داده افرا و کدو حلوایی، در اینجا چند مورد مورد علاقه من وجود دارد:

پیش غذا

مخلفات

غذای اصلی وگان

آیا می خواهید در روغن زیتون با کیفیت بالا، شربت افرا خالص و موارد دیگر صرفه جویی کنید؟ از کد KELLYNOW برای 20٪ تخفیف با شریک من در NOWFoods.com استفاده کنید!

کدو حلوایی بو داده افرا

کلم بروکسل و کدو حلوایی

کلم بروکسل بو داده افرا و کدو حلوایی

مغذی و لذیذ، این غذای کلم بروکسل بو داده افرا و کدو حلوایی، رنگ جشنی را به هر نوع غذای تعطیلات می بخشد!

زمان آماده سازی 10 دقیقه

زمان پخت 30 دقیقه

زمان کل 50 دقیقه

دوره ظرف جانبی

غذا آمریکایی

  • ½ متوسط کدو حلوایی (تقریباً 1.5 پوند) به مکعب های 1/2 اینچی خرد شده
  • ½ ساقه کلم بروکسل (حدود 30 عدد) نصف شد
  • 1 ¼ فنجان ها زغال اخته تازه
  • 2 قاشق غذاخوری NOW Foods روغن زیتون فوق بکر
  • 2-3 قاشق غذاخوری شربت افرا خالص NOW Foods
  • نمک و فلفل سیاه چشیدن
  • فر را با دمای 425 درجه فارنهایت گرم کنید.

  • اگر از قبل برش نخورده اید، کدو حلوایی را نصف کنید، پوست آن را بگیرید و به قطعات 1/2 اینچی برش دهید و کلم بروکسل را از طول نصف یا یک چهارم کنید.

  • کلم بروکسل، کدو حلوایی و کرن بری را در یک کاسه بزرگ مخلوط کنید، قبل از اینکه روغن و شربت افرا را روی آن بریزید و خوب هم بزنید.

  • مخلوط را روی یک ظرف پخت بزرگ قرار دهید و آن را با نمک و فلفل مزه دار کنید. اگر از یک ظرف یا ورقه پخت کوچک استفاده می کنید، دو یا فقط نیمی از دستور پخت را به طور همزمان استفاده کنید. اگر ظرف را شلوغ کنید زمان پخت افزایش می یابد و ممکن است بافت آن به خطر بیفتد.

  • در کل 30-35 دقیقه بپزید، گاهی اوقات هم بزنید.

کلمه کلیدی غذای جانبی سالم، غذای جانبی تعطیلات

منابع:
1. J Agric Food Chem 2011 ژوئیه 27; 59 (14): 7708-16. تحقیقات بیشتر در مورد شربت افرا 3 لیگنان جدید، یک فنیل پروپانوئید جدید و 26 ماده شیمیایی گیاهی دیگر را به دست می دهد. لی ال، سیرام NP.
2. Crit Rev Food Sci Nutr اکتبر 2009; 49 (9): 741-81. فیتوکمیکال های زغال اخته و محصولات زغال اخته: خصوصیات، اثرات بالقوه سلامت، و ثبات پردازش پاپاس ای، شایچ کی ام.
3. Am Society for Nutr 2007. زغال اخته و مواد شیمیایی گیاهی آن: مروری بر مطالعات ضد سرطان در شرایط آزمایشگاهی. Neto CC.

صرفه جویی