کبد چرب: رژیم سبز مدیترانه ای بهتر از رژیم مدیترانه ای عمل می کند


14 ژانویه 2022 · 7:00 صبح

مراحل آسیب کبدی
مراحل آسیب کبدی سالم، چرب، فیبروز و سیروز کبدی

حدود یک چهارم بزرگسالان جهان تجمع چربی اضافی در کبد دارند که بیماری کبد چرب غیر الکلی (NAFLD) نامیده می شود. این می تواند منجر به التهاب کبد، زخم (سیروز) و سرطان کبد شود. با از دست دادن آن چربی می توان از اثرات نامطلوب چربی کبد جلوگیری کرد. رایج ترین توصیه پزشکی برای انجام این کار کاهش وزن اضافی بدن از طریق هر روش منطقی است.

مطالعه منتشر شده در روده سال گذشته کاهش بیشتری در چربی کبد در افرادی که رژیم سبز مدیترانه ای مصرف می کردند در مقایسه با رژیم مدیترانه ای معمولی طی 18 ماه مشاهده شد. هر دو رژیم غذایی با گردو 28 گرم در روز تکمیل شد. جزئیات رژیم سبز-مد:

بعلاوه [physical activity] و با ارائه 28 گرم گردو در روز، رژیم سبز-MED در گوشت فرآوری شده و قرمز محدود شده بود و از نظر گیاهان و پلی فنل ها غنی تر بود. شرکت کنندگان به مصرف بیشتر موارد زیر راهنمایی شدند: 3-4 فنجان در روز چای سبز و 100 گرم در روز منجمد ولفیا گلوبوزا (سویه Mankai) مکعب های یخ زده را بکارید، به عنوان یک شیک سبز جایگزین شام. هم چای سبز و هم مانکای با هم مصرف روزانه 800 میلی گرم پلی فنل ((GAE) را بر اساس تجزیه و تحلیل آزمایشگاهی فنل اکسپلورر و یوروفین از جمله کاتچین ها (فلاوانول ها) فراتر از محتوای پلی فنول در رژیم غذایی تجویز شده MED فراهم کردند. هر دو رژیم غذایی MED و سبز-MED به یک اندازه کالری محدود داشتند (1500-1800 کیلو کالری در روز برای مردان و 1200-1400 کیلو کالری در روز برای زنان).

محققان به ما نمی گویند از کجا فریز کنیم ولفیا گلوبوزا (سویه مانکای) مکعب های منجمد را بکارید.

شرکت کنندگان در مطالعه تقریباً همه مرد بودند، بنابراین نتایج ممکن است برای زنان صدق نکند.

برای برخی از جزئیات در اینجا کلیک کنید مشاور غدد درون ریز.

استیو پارکر، MD

PS: آیا نیاز به کاهش وزن دارید؟ بگذار کمک کنم

جلد اول کتاب Conquer Diabetes and Prediabetes

تحت عنوان بیماری کبدی ثبت شده است