چگونه کینوا را طبخ می کنید؟


1 فنجان کینوا، 1 3/4 فنجان آب سبزیجات را در قابلمه بریزید، بگذارید بجوشد، روی آن را ببندید، کم کنید و 15 دقیقه بجوشانید، حرارت را 10 دقیقه خاموش کنید، کرکی با چنگال بزنید.

به اشتراک گذاشتن یک روش ساده برای این سوال – چگونه کینوا را طبخ می کنید؟

مرحله پخت کینوا



این روشی است که ما کینوا را طبخ می کنیم –

  • 1 فنجان کینوا خشک و 1 3/4 فنجان آب سبزیجات را در یک قابلمه متوسط ​​قرار دهید
  • به جوش بیاورید
  • حرارت را کم کنید، روی آن را بپوشانید و 15 دقیقه بجوشانید
  • از روی حرارت بردارید، درب آن را ببندید و اجازه دهید 10 دقیقه بماند
  • درب را بردارید و با چنگال پف کنید

روش های دیگر برای طبخ کینوا

روش های بسیار دیگری برای طبخ کینوا وجود دارد. به طور معمول کینوا با دستورالعمل های آماده سازی روی بسته ارائه می شود. همچنین می توانید به جای آب سبزیجات از آب استفاده کنید.



بسیاری از دستور العمل های دیگر را امتحان کرده ایم که در پایان فرآیند پخت، گیاهان تازه یا چاشنی اضافه کنید. این فقط به نحوه استفاده از کینوا بستگی دارد. ما معمولاً از آن در سالاد استفاده می کنیم، بنابراین آن را بدون مزه رها می کنیم زیرا سالادها قبلاً طعم زیادی دارند.

کینوا چیست؟

دستورالعمل نحوه پخت کینوا

طبق گفته شورای غلات کامل، کینوا یک کربوهیدرات بدون گلوتن و غلات کامل و در عین حال پروتئین است.



اگر می خواهید در مورد آن اطلاعات فنی کسب کنید، کینوا یک “شبه غلات” در نظر گرفته می شود زیرا در واقع یک دانه است. با این حال، روشی که ما کینوا می خوریم شبیه یک دانه است، بنابراین مردم تصمیم گرفتند که آن را فقط یک غلات نامید.

کینوا از کوه های آند در آمریکای جنوبی سرچشمه می گیرد. مطابق با غلات باستانی – «اینکاها در کوه‌های بولیوی، شیلی و پرو سرچشمه گرفتند. 5000 سال است که در خط مقدم این مناطق بوده است. این یک غذای اصلی برای اینکاها بود و هنوز هم یک منبع غذایی برجسته برای نوادگان بومی آنها، مردم کچوا و آیمارا است. این یک محصول مقدس برای اینکاها بود که آن را مادر همه غلات یا مامان چیسایا این افسانه می گوید که امپراتور اینکاها هر سال اولین دانه های کینوا را به صورت تشریفاتی می کاشت.

فواید تغذیه ای کینوا

کینوا یک غله کوچک باستانی قدرتمند است! این به طور طبیعی بدون گلوتن است، به این معنی که افراد مبتلا به بیماری سلیاک می توانند از آن لذت ببرند، اما همچنین به خود می بالد –

  • 8 گرم پروتئین در هر 1 فنجان
  • 5 گرم فیبر در هر 1 فنجان
  • ویتامین B
  • منیزیم
  • اهن

چگونه از کینوا لذت می برید؟

این یک مکمل عالی برای بسیاری از وعده های غذایی است و همچنین به تنهایی یک غذای جانبی عالی است. برخی از دستور العمل های مورد علاقه ما که از کینوآ استفاده می کنند عبارتند از:

(2 بار بازدید شده، امروز 2 بازدید)

آخرین اصلاح: 5 ژوئن 2022