چگونه میوه ها و سبزیجات را برای مدت طولانی تری تازه نگه داریم


هیچ چیز بدتر از داشتن یک یخچال پر از محصولات تازه نیست که به موقع استفاده نمی شود و قبل از اینکه بتوانید از آن لذت ببرید، خراب می شود. به اشتراک گذاشتن چند نکته ساده برای کمک به تازه نگه داشتن میوه ها و سبزیجات برای مدت طولانی تری.

نکته شماره 1 – برای وعده های غذایی خود برنامه ریزی کنید



بسیاری از مردم از این پاسخ دلسرد می شوند، اما صدای من را بشنوید. اگر “تقریبا” وعده های غذایی خود را برنامه ریزی کنید، می توانید به خود کمک کنید تا هدر رفت مواد غذایی را کاهش دهید.

وقتی می گویم “برنامه غذایی” منظورم این است –

  • به طور آزادانه برنامه ریزی کنید که فکر می کنید هر هفته برای وعده های غذایی خود چه خواهید داشت (من فقط برای ناهار و شام برنامه ریزی می کنم زیرا صبحانه معمولاً همان غذاها است)
  • اگر یک کیسه کاهو می‌خرید زیرا برای دستور غذا به 1/2 آن نیاز دارید، بعداً در هفته غذای دیگری انتخاب کنید تا بقیه کاهو را مصرف کنید.
  • این به ویژه هنگام خرید سبزیجات مفید است تا مطمئن شوید که 10 سبزیجات مختلف را برای 6 شب وعده غذایی نخرید.



شما مجبور نیستید 100٪ به برنامه غذایی خود پایبند باشید (ما تقریباً هرگز این کار را انجام نمی دهیم) اما به شما کمک می کند با استفاده از محصولات برنامه ریزی کنید تا زیاد خرید نکنید.

نکته شماره 2 – فقط آنچه را که نیاز دارید بخرید

این نوع با نکته شماره 1 همراه است، اما اگر فقط آنچه را که فکر می کنید به آن نیاز دارید بخرید، چیز زیادی برای استفاده نخواهید داشت.



اکنون اگر یک کیسه با اندازه‌گیری مجدد از چیزی بخرید که فقط به شما امکان می‌دهد مقدار معینی را در یک زمان بخرید، ممکن است سخت باشد. بدیهی است که شما باید کل مبلغ را بخرید. اما اگر فقط 4 نفر در خانه خود دارید، احتمالاً نیازی به خرید 14 سیب در هفته ندارید.

نکته شماره 3 – زمانی را برای تهیه میوه ها و سبزیجات در هفته اختصاص دهید

من همیشه به شوخی می گویم که خرید مواد غذایی برای من انواع برنامه های عالی برای هفته دارد، اما اواسط هفته من یک فرد کاملاً متفاوت هستم. من دوست دارم حدود 20 دقیقه بعد از خرید مواد غذایی برای تهیه مقداری میوه و سبزیجاتی که تازه خریدم کنار بگذارم.

به عنوان مثال، من مقداری هویج را پوست می‌کنم و به شکل چوب خرد می‌کنم، آناناس را برش می‌دهم، خیار را برش می‌دهم و غیره. به این ترتیب به راحتی می‌توان آنها را برداشت و در روزهای شلوغ رفت.

نکته شماره 4 – میوه ها و سبزیجات را در جلو و مرکز نگه دارید

من قبلاً مقداری میوه را در یک سبدی که در گوشه میز قرار می گرفتیم ذخیره می کردم. با این حال، من به سرعت متوجه شدم که واقعاً در سایت ساده برای کسی نیست و دائماً خراب می شود. در عوض، آن را به ظرف میوه منتقل کردم که دقیقاً روی میز آشپزخانه ما قرار دارد، جایی که هر بار که از کنار آن عبور می کنیم آن را می بینیم. این واقعاً به ما کمک کرد به یاد بیاوریم که آنجا بود و به ما کمک کرد بیشتر آن را بخوریم.

همین امر در مورد برخی از سبزیجات در یخچال نیز صدق می کند. من سعی می‌کنم تا حد امکان از ظروف شیشه‌ای شفاف برای نگهداری استفاده کنم (و در صورت امکان… به نکته بعدی مراجعه کنید) تا بتوانیم به جای فرو رفتن در پشت یخچال، ببینیم چه چیزی در آن است.

نکته شماره 5 – فروشگاه را به روش مناسب تولید کنید

آیا می دانستید که روش های مناسبی برای نگهداری تقریباً همه میوه ها و سبزیجات وجود دارد؟ من تا همین اواخر این کار را نکردم و تفاوت زیادی ایجاد می کند.

این فهرست جامع را بررسی کنید بهترین راه برای نگهداری همه میوه ها و سبزیجات از Food 52. واقعاً مفید است، زیرا من قبلاً همه چیز را در کشوی ترد می انداختم اما برخی از آنها وقتی به روش های دیگر ذخیره می شدند ماندگاری بیشتری دارند.

نکته شماره 6 – فریزر اگر دوست شماست

میوه ها و سبزیجات یخ زده اقلام بسیار خوبی برای کمک به کاهش هدر رفتن محصولات هستند. من دوست دارم در صورت نیاز به چیزی سریع یا اینکه به اندازه کافی از فروشگاه خرید نکرده ام، چند چیز اساسی در فریزر خود داشته باشم. ما همیشه از میوه های یخ زده در اسموتی ها استفاده می کنیم.

ما همچنین به طور معمول هر هفته از یخچال خود می گذریم و اگر چیزی به نظر می رسد که خراب می شود و فکر نمی کنیم بتوانیم از آن استفاده کنیم، آن را منجمد می کنم (اگر چیزی باشد که یخ می زند). این همان کاری است که ما با موز، انواع توت ها، هویج یا حتی سبزیجات انجام می دهیم. هویج و سبزیجات یخ زده در سیب زمینی سرخ کرده، سوپ ها، خورش ها یا به سادگی سرخ شده یک روز دیگر استفاده می شود. موز و انواع توت ها در اسموتی ها یا محصولات پخته شده استفاده می شود.

برخی از دستور العمل های میوه و سبزیجات منجمد مورد علاقه ما را در زیر بررسی کنید –

(2 بار بازدید شده، امروز 2 بازدید)

آخرین ویرایش: 20 اکتبر 2022