چگونه فرزندانم را به خوردن میوه و سبزیجات وادارم؟


وقتی صحبت از تلاش برای ترغیب بچه ها به خوردن میوه و سبزیجات به طور منظم می شود، مبارزه واقعی است. ما در حال به اشتراک گذاشتن نکات واقع بینانه خود برای راه های کارکردن بیشتر محصولات در وعده های غذایی، و همچنین پیشنهادات و ایده های دستور العمل برای غذاهای میوه و سبزیجات مناسب بچه ها هستیم.

اهمیت میوه ها و سبزیجات برای کودکان



من فکر می کنم همه ما تا به حال می دانیم که خوردن طیف گسترده ای از میوه ها و سبزیجات بخش مهمی از یک رژیم غذایی متعادل و سالم و سبک زندگی است.

میوه ها و سبزیجات با رنگ های مختلف مجموعه ای از ویتامین ها، مواد معدنی و مواد مغذی را ارائه می دهند که همگی مسئول کمک به نواحی مختلف رشد، رشد و عملکرد در بدن هستند. بچه‌ها به این مواد مغذی موجود در میوه‌ها و سبزیجات نیاز دارند:

  • سلامت چشم و بینایی
  • ساختن یک سیستم ایمنی قوی
  • رشد و نمو استخوان، دندان و عضلات
  • سلامت قلب، ریه و مغز
  • پشتیبانی از تمام عملکردهای مختلف بدن
  • سلامت پوست، ماهیچه، بافت و سلول، عملکرد و ترمیم



متأسفانه، اکثر بچه‌ها در آمریکا به میزان توصیه شده روزانه میوه‌ها یا سبزیجات نزدیک نیستند. با توجه به CDC، مصرف میوه کمی بیشتر از مصرف سبزیجات برای کودکان است، اما هر دو هنوز در کل کمبود دارند.

هنگام تلاش برای دادن میوه و سبزیجات بیشتر به کودکان، نکاتی را که باید به خاطر بسپارید

قبل از به اشتراک گذاشتن برخی از دستور العمل ها و نکات عملی برای ترغیب کودکان به خوردن میوه ها و سبزیجات بیشتر، فکر می کنیم مهم است که چند نکته را برجسته کنیم.



از آنجایی که همه افراد، از جمله کودکان، متفاوت هستند، برخی از اطلاعات زیر ممکن است مفید باشند، در حالی که برخی ممکن است برای موقعیت خاص شما اعمال نشوند. آنچه را که فکر می کنید برای شما و خانواده تان مفید است انتخاب کنید و انتخاب کنید.

بچه ها را تشویق کنید که میوه و سبزیجات بیشتری بخورند

برخی از چیزهایی که باید به خاطر بسپارید –

  • بچه ها را درگیر کنید – آنها اهمیت میوه ها و سبزیجات را می دانند و دلیل تلاش شما برای افزایش مصرف آنها را می دانند
  • مقاوم باش – عادات غذایی یک شبه تغییر نمی کند، بنابراین انتظار نداشته باشید که فرزندانتان ناگهان عاشق خوردن همه میوه ها و سبزیجات شوند. تغییر زمان می برد. سلیقه ها هر روز تغییر می کنند. به تلاش ادامه بده، تسلیم نشو.
  • سعی کنید غذاهای جدید را زودتر در روز معرفی کنید به جای شام بچه ها در مقایسه با عصر بیشتر احتمال دارد چیزی جدید را در صبح یا بعد از ظهر امتحان کنند.
  • آن را به یک معامله بزرگ تبدیل نکنید اگر چیزی را دوست دارند یا دوست ندارند. وقتی شما بچه‌ها سبزی خاصی می‌خورید یا عصبانی می‌شوید، نیازی به برگزاری مهمانی ندارید. گره زدن بیش از حد احساسات به میوه ها و سبزیجات می تواند آنها را تحت فشار قرار دهد.

نکاتی برای ترغیب کودکان به خوردن میوه ها و سبزیجات بیشتر

در زیر چند روش کلی وجود دارد که می توانید امتحان کنید و میوه ها و سبزیجات بیشتری را به فرزندان خود معرفی کنید. بیشتر در زیر آن، می‌توانید دستور العمل‌های مخصوص بچه‌ها را پیدا کنید که از میوه‌ها و سبزیجات استفاده می‌کنند.

  1. میوه ها و سبزیجات خرد شده را در یخچال نگهداری کنید تا بچه ها سریع آن را بگیرند. این همچنین از نظر بصری برای کودکان جذاب است که ممکن است به افزایش مصرف کمک کند
  2. میوه تازه را به غلات و ماست اضافه کنید
  3. سس های مختلف را با میوه های تازه و سبزیجات خرد شده امتحان کنید. مزرعه، هوموس، دیپ میوه ای ساخته شده از ماست و پنیر خامه ای، موارد بسیار خوبی در آنجا وجود دارد.
  4. سعی کنید “کباب” درست کنید – بچه ها عاشق خوردن چیزهایی با چوب هستند. کباب های میوه ای و کباب های سبزی با رنگ های روشن نیز از نظر بصری برای بچه های کوچک جذاب هستند
  5. بگذارید میوه‌ها و سبزیجات به عنوان میان‌وعده‌های «همیشه» باشند. اگر بچه‌تان از گرسنگی شکایت دارد، بگذارید سیب، پرتقال ماندارین، مقداری چوب هویج و غیره را بگیرد. خودشان را بگیرند اما دیدن آن به آنها یادآوری می کند که آنجاست
  6. دستور العمل های مختلف اسموتی را امتحان کنید. این یک راه عالی برای افزودن چند میوه جدید است، اما همچنین امکان اضافه کردن چند سبزی (یعنی کمی اسفناج) را نیز فراهم می کند. ما یک دسته کامل از میوه های یخ زده را در فریزر خود نگه می داریم و با ترکیبات طعم بازی می کنیم. به عنوان مثال می توان به آناناس، انبه، توت فرنگی، زغال اخته، آکای، گیلاس، کرن بری، موز یخ زده و غیره اشاره کرد.
  7. روش های مختلف آماده سازی را آزمایش کنید. همه سبزیجات خاصی را که به روشی تهیه شده اند دوست ندارند، اما ممکن است طعم سبک پخت دیگری را دوست داشته باشند. می‌توانید سبزیجات خام را امتحان کنید، اما می‌توانید کباب کردن، پختن، سرخ کردنی در هوا، کباب کردن، بلانچ کردن و بخارپز کردن را نیز امتحان کنید. با طعم های مختلف هم بازی کنید.
  8. سبزیجات لازم نیست دیده شوند تا گنجانده شوند. می توانید آنها را به غذاهای مورد علاقه مانند قارچ یا فلفل دلمه ای به سس اسپاگتی، کوفته یا لازانیا اضافه کنید. آنها را می توان پوره کرد و به سوپ اضافه کرد. هویج رنده شده یک افزودنی عالی به جوهای شلخته است.
  9. غذاهای سبک DIY را امتحان کنید که در آن بچه ها می توانند تاپینگ های خود را انتخاب کنند. به عنوان مثال، یک تاکو بار DIY که در آن آن‌ها می‌توانند تاپینگ‌های خود را همیشه سرگرم‌کننده انتخاب کنند. رویه ها می تواند شامل کاهوی خرد شده، گوجه فرنگی، زیتون، لوبیا سیاه یا سرخ شده، پنیر خرد شده، فلفل دلمه ای سرخ شده و آووکادو باشد. نکته این است که به آنها اجازه دهید آنچه را که برایشان جالب به نظر می رسد امتحان کنند و سعی نکنید آنها را مجبور به انجام این کار نکنید

دستور العمل های میوه و سبزیجات برای کودکان

در زیر برخی از دستور العمل های مورد علاقه ما آمده است که اتفاقاً شامل چند میوه و سبزیجات است.

همه دستور العمل ها می توانند قابل تنظیم باشند و شامل برخی از میوه ها و/یا سبزیجات مورد علاقه فرزندان شما باشند.

(3 بار بازدید شده، امروز 3 بازدید)

آخرین اصلاح: 5 مه 2022