چگونه از پوست خود در ماه های گرم تابستان مراقبت کنیم

تابستان زمانی است که اعضای خانواده زمان زیادی را در خارج از منزل، در ساحل، پارک، پیاده روی، کمپینگ و ماهیگیری می گذرانند. شما آن را نام ببرید، تعداد زیادی فعالیت در فضای باز وجود دارد که شما را در طول ماه های تابستان ساعت ها در فضای باز نگه می دارد.

هیدراته بمانید: این بسیار مهم است که پوست و بدن خود را به درستی هیدراته نگه دارید. نوشیدن 8 تا 8 اونس لیوان آب در طول روز یکی از راه‌های آبرسانی به پوست است. این از آسیب جلوگیری می کند و به سم زدایی بدن شما کمک می کند.

سرپوش گذاشتن: صورت و مناطقی که بیشتر در معرض آفتاب هستند را بپوشانید. تا حد امکان از کلاه لبه پهن و عینک آفتابی استفاده کنید و بازوها و پاهای خود را بپوشانید.

محافظت: در روزهایی که چندین ساعت زیر نور آفتاب می مانید کرم ضد آفتاب بهترین دوست شماست. قبل از رفتن به بیرون از منزل از ضد آفتاب استفاده کنید و هر 2 ساعت یک بار که زیر نور آفتاب هستید مجددا استفاده کنید. از ضد آفتاب با SPF بالا 30 و بالاتر استفاده کنید تا از اشعه های مضر UV جلوگیری کنید.

جلوگیری از پیری زودرس: اشعه ماوراء بنفش باعث پیری زودرس پوست می شود. برخی از علائم عبارتند از چین و چروک، لکه های قهوه ای و پوست کدر. اشعه ماوراء بنفش بالاترین لایه پوست را از بین می برد که می تواند منجر به التهاب شود، مولکول های واکنشی اکسیژن تولید می کند که رشد سلول های سالم پوست را کند می کند و توانایی بدن شما برای تولید طبیعی کلاژن و الاستین را از بین می برد.

مرطوب کردن: از آنجایی که قرار گرفتن در معرض نور خورشید می تواند پوست را به مرور زمان نازک کند، استفاده روزانه از مرطوب کننده مهم است. استفاده از مرطوب‌کننده‌های طبیعی با تأمین مواد مغذی مورد نیاز پوست برای مبارزه با آسیب‌های ناشی از نور خورشید و سایر عناصر محیطی مانند برف، باد، به حفظ سلامت پوست کمک می‌کند.

مهم است که از ناحیه چشم خود محافظت کنید زیرا پوست اطراف این ناحیه نازک است و هنگامی که در معرض شرایط سخت قرار می گیرید سریعتر نازک می شود. روزانه از کرم دور این ناحیه استفاده کنید تا از مرطوب نگه داشتن آن اطمینان حاصل کنید. کرم دور چشم با ترکیبات طبیعی بهترین عملکرد را دارد و آسیب بیشتری به پوست وارد نمی کند.

محصولات طبیعی: استفاده از محصولات مراقبت از پوست حاوی ویتامین C و E به کار با ضد آفتاب برای جلوگیری از آسیب کمک می کند. ویتامین های C و E به شما آنتی اکسیدان های بیشتری برای مبارزه با رادیکال های آزاد می دهد و به جبران آسیب های ناشی از نور خورشید کمک می کند.

به یاد داشته باشید مقداری قرار گرفتن در معرض نور خورشید خوب است زیرا ویتامین D مورد نیاز بدن را تامین می کند. اما قرار گرفتن در معرض آفتاب را به فواصل 15 دقیقه قبل از ساعت 10 صبح و بعد از ساعت 2 بعد از ظهر محدود کنید. که نوعی سرطان پوست است.

برای حفظ سلامت پوست خود، هر روز مقدار زیادی آب بنوشید، مدت زمان قرار گرفتن در معرض نور خورشید را محدود کنید، از کرم ضد آفتاب با SPF بالا استفاده کنید و هر 2 ساعت یک بار آن را تجدید کنید، و از مرطوب کننده طبیعی و کرم دور چشم برای به تاخیر انداختن علائم پیری و کمک به شما استفاده کنید. پوست سالم بماند