چه غذاهایی باعث بی خوابی می شوند؟ – دکتر روی هادیمیان


چه غذاهایی باعث بی خوابی می شوند؟

برخی از غذاها تأثیر تحریک کننده ای بر بدن دارند و بر روند سریع و با کیفیت خواب تأثیر منفی می گذارند و باعث بی خوابی می شوند. بر اساس مطالعه دانشمندان روسی ، تمام غذاهایی که برای صبحانه یا ناهار می خوریم در عصر مفید نخواهد بود. واقعیت این است که برخی از غذاها تأثیر تحریک کننده ای بر بدن دارند که می تواند به مانعی جدی برای خواب تبدیل شود.

پزشکان پنج ماده غذایی که نباید شب قبل از خواب مصرف شوند را شناسایی کرده اند: غذاهای پرادو یکی از آنها خواهد بود. تحقیقات اخیر دانشمندان استرالیایی نشان می دهد که غذاهای تند مرحله خواب عمیق را مختل می کند ، که نقش مهمی در بازیابی مغز در هنگام خواب دارد.

برای جلوگیری از تپش قلب در شب ، پزشکان توصیه می کنند هنگام شام گریپ فروت نخورید. بادمجان همچنین سرشار از انتقال دهنده های عصبی است که به عنوان یک عامل انرژی زا عمل می کند و باعث خواب ناآرام می شود. خیار نقش موثری در تولید ادرار دارد و این باعث می شود شب ها خوب نخوابید.

پیشتر گزارش شده بود که دانشمندان معتقدند غذاهایی مانند شکر ، نان سفید و برنج که باعث افزایش قند خون می شوند ، عامل بی خوابی هستند. به گفته کارشناسان ، هنگامی که قند خون شما به سرعت بالا می رود ، بدن شما با ترشح انسولین واکنش نشان می دهد و در نتیجه قند خون شما کاهش می یابد و منجر به ترشح هورمون هایی مانند آدرنالین و کورتیزول می شود که می تواند در خواب اختلال ایجاد کند.

برای استفاده از رژیم غذایی آنلاین دکتر روی هادیمیان ، روی پیوند زیر کلیک کنید:

برنامه غذایی دریافت کنید

دیدگاهتان را بنویسید