چقدر “بستنی” بخوریم؟ – دکتر روی هادیمیان


چقدر “بستنی” بخوریم؟

بستنی کالری زیادی دارد و میزان چربی و قند آن نیز کم نیست ، بنابراین هنگام مصرف آن باید به نکات زیر توجه کنیم ، هوای گرم و تعریق زیاد و افت شکر ، باعث می شود بستنی مصرف کنیم. غذای خوشمزه ای که رنگ ها و طعم های متنوعی دارد ، اما س isال این است که آیا می توانیم به اندازه دلخواه بستنی بخوریم؟ در اینجا چند نکته وجود دارد:

شرایط منحصر به فرد هر فرد

به طور کلی میزان مصرف بستنی از فردی به فرد دیگر تا حدی متفاوت است که برای سلامتی مضر نباشد میزان مصرف بستنی روزانه بستگی به رژیم غذایی و کالری دریافتی از سایر منابع غذایی دارد.

ارزش غذایی بستنی

بستنی از شیر ، شکر و سایر افزودنی ها تهیه می شود ، بنابراین منبع خوبی از پروتئین ، کلسیم ، ویتامین B12 ، ریبوفلاوین و سایر عناصر کمیاب است. اگر یک لیوان شیر بین 3 تا 150 کیلوکالری انرژی به بدن انسان برساند ، همین مقدار بستنی می تواند دو برابر کالری بیشتری تامین کند.

مناسب برای کودکان و افراد ضعیف

بستنی برای کودکان دارای اضافه وزن یا افرادی که مایل به افزایش وزن هستند گزینه مناسبی است ، اما سایر افراد باید توجه داشته باشند که بستنی پر کالری می تواند باعث چاقی شود. از آنجا که بستنی سرشار از چربی است ، خوردن آن برای افراد مبتلا به بیماری های قلبی عروقی ، چربی خون بالا و کبد چرب توصیه نمی شود.

برنامه ریزی برای بیماران دیابتی

افراد مبتلا به دیابت نباید از خوردن بستنی محروم شوند ، اما می توانند با تنظیم دقیق رژیم غذایی خود توسط متخصص تغذیه از خوردن بستنی لذت ببرند.

مصرف بستنی در کودکان

کودکان زیر سه سال آنزیم مسئول متابولیسم چربی را ندارند ، که منجر به تولید کلسترول می شود ، بنابراین والدین نباید بیش از حد نگران کودکانی باشند که بستنی زیاد مصرف می کنند ، اما باید مراقب باشند که بستنی را قبل از خوردن مصرف نکنند. وعده های غذایی ، زیرا اشتهای کودک را سرکوب می کند.

مواد افزودنی بستنی

کاکائو ، قهوه و شکلات که به برخی بستنی ها اضافه می شوند ، می توانند بر جذب مواد مغذی تأثیر منفی بگذارند. مواد نگهدارنده و رنگ های موجود در بستنی می توانند بیش فعالی را در کودکان بدتر کنند. بنابراین بستنی های صنعتی که دارای مواد افزودنی و نگهدارنده هستند باید کمتر مصرف شوند.

علت سردرد بعد از خوردن بستنی

یکی از متخصصان تغذیه می گوید: خوردن بستنی بر ترشح انتقال دهنده های عصبی تأثیر می گذارد و می تواند رگ های خونی را تنگ یا گشاد کند که می تواند باعث سردرد شود. دمای بستنی در ایجاد این سردردها بسیار مثر است ، بنابراین بهتر است افرادی که این مشکل را دارند اجازه دهند بافت بستنی کمی نرم شود و سپس آن را مصرف کنند. »

بستنی چیدن و غذا خوردن

بستنی از شیر و خامه پرچرب تهیه می شود و کالری بالایی دارد ، بنابراین غذای بعدی باید به اندازه یک قاشق غذاخوری چربی باشد. همچنین بهتر است افراد بعد از خوردن بستنی میزان قند مصرفی در رژیم غذایی خود را کاهش دهند.

برای استفاده از رژیم غذایی آنلاین دکتر روی هادیمیان ، روی پیوند زیر کلیک کنید:

برنامه غذایی دریافت کنید

دیدگاهتان را بنویسید