چرا چربی شکم با وجود ورزش از بین نمی رود؟ – دکتر روی هادیمیان


چرا چربی شکم با وجود ورزش از بین نمی رود؟

این تصور غلطی است که تمرکز بر روی عضلات شکم و انجام تمرینات با تمرکز بر روی آن عضلات منجر به از بین رفتن چربی شکم می شود ، در حالی که کارشناسان می گویند کاهش چربی شکمی نیاز به رژیم منظم برای سوزاندن چربی دارد. و تمرینات قدرتی برای کل بدن است ، نه فقط عضلات شکم.

در اینجا برخی از تصورات غلط رایج در مورد از بین بردن چربی شکم آمده است:

مصرف نوشابه های گازدار:

مصرف هرگونه نوشیدنی گازدار که باعث نفخ می شود راهی برای افزایش چربی شکم است. بنابراین افرادی که دو یا چند لیوان نوشابه گازدار در روز می نوشند ، دور کمر آنها 6 برابر بزرگتر از کسانی است که از این نوشیدنی ها اجتناب می کنند.

غذاهای فرآوری شده بخورید:

همه غذاهای فرآوری شده مانند قندها و چربی های اشباع باید دور ریخته شوند. اگر واقعاً می خواهید وزن کم کنید و وزن خود را روی شکم کاهش دهید. غذاهای فرآوری شده حاوی مقادیر زیادی سدیم هستند که منجر به احتباس مایعات در بدن می شود. همچنین میزان چربی ترانس در هر وعده غذایی باید کمتر از 0.5 گرم باشد در حالی که بسیاری از افراد بیشتر از این مقدار چربی ترانس مصرف می کنند.

من الکل می نوشم:

مصرف الکل به دلیل دارا بودن مقدار زیادی قند ، به خودی خود دور کمر و چاقی شکمی را افزایش می دهد.

از ورزش قلبی عروقی خودداری کنید:

این تمرینات باید برای از بین بردن چربی اضافی شکم انجام شود. تمرینات قلبی عروقی یا هوازی برای هر تمرین مداوم که قلب شما را مجبور به کار می کند 15 تا 60 دقیقه طول می کشد و گروه های اصلی عضلانی شما مانند ساق پا ، ران و باسن را درگیر می کند (اگرچه برخی از تمرینات مانند شنا و اسکی همه ماهیچه ها را درگیر می کند. شامل پیاده روی ، دویدن و دوچرخه سواری است. برای انجام این ورزش ها نیازی به پیوستن به یک باشگاه ورزشی ندارید ، اما گاهی اوقات استفاده از برخی تجهیزات ورزشی انتخاب گسترده تری به شما می دهد. آنها شامل استپرها ، اسکی های ثابت ، تردمیل ، قایقرانی و غیره هستند.

غفلت از تمرینات قدرتی:

بزرگترین تصور غلط این است که کاردیو مهمتر از تمرینات قدرتی است. با این حال ، تمرینات قدرتی با افزودن ماهیچه ، متابولیسم را افزایش می دهد. هرچه بدن شما عضلانی تر باشد ، کالری بیشتری می سوزانید ، بنابراین تمرینات قدرتی باید به اندازه تمرینات قلبی در اولویت باشند.

پرهیز کامل از چربی ها:

رژیم غذایی سرشار از چربی های اشباع نشده ، مانند آجیل ، آووکادو ، روغن زیتون و ماهی ، برای جلوگیری از تجمع چربی در بدن مفید است و نباید از تمام چربی ها به طور کامل اجتناب کرد.

استرس مزمن را تجربه کنید:

این حالت روانی عاملی برای افزایش وزن و افزایش ذخیره چربی شکمی است و این به این دلیل است که در حالت استرس ناشی از ترشح هورمون های کورتیزول و آدرنال ، پرخوری بیشتر اتفاق می افتد.

پرهیز از جانب مصرف کربوهیدرات ها:

اگر می خواهید چربی شکم یا کل چربی بدن خود را از دست بدهید ، باید گروه کربوهیدراتهای پیچیده را به رژیم غذایی خود اضافه کنید تا حجم عضلات افزایش یابد. تقریباً 45 تا 65 درصد از کالری دریافتی باید از کربوهیدراتهای سالم تامین شود.

پروتئین کافی دریافت نمی کنید:

غذاهای غنی از پروتئین وزن شما را کنترل کرده و هورمون گرلین را حفظ می کنند که با احساس سیری و فعالیت همراه است.

کم خوابی:

کمبود خواب و افزایش وزن ارتباط تنگاتنگی با هم دارند. از نظر علمی ثابت شده است که ساعات کمتری از خواب با افزایش سایز کمر ارتباط دارد. کم خوابی میل به مصرف غذاهای پرکالری و فرآوری شده را افزایش می دهد و متابولیسم را کاهش می دهد.

از نوشیدن چای سبز خودداری کنید:

اگر در برداشتن چربی دور کمر و شکم مشکل دارید ، چای سبز بنوشید. این نوع چای حاوی آنتی اکسیدانی به نام کاتچین است که در حین ورزش چربی بیشتری می سوزاند.

دیدگاهتان را بنویسید