چرا افزودن زغال اخته به وعده های غذایی می تواند سلامت مغز را بهبود بخشد؟


یک مطالعه جدید نشان می دهد که ارتباط احتمالی بین مصرف زغال اخته و بهبود سلامت مغز و سرعت پردازش در افرادی که قبلاً علائم اختلال شناختی را نشان می دهند، وجود دارد. تجزیه تحقیقات به همراه سایر فواید سلامتی زغال اخته.

ارتباط بین زغال اخته و سلامت مغز



زغال اخته همیشه به عنوان یک مکمل سالم در رژیم غذایی در نظر گرفته شده است، اما تحقیقات جدید نشان می دهد که ارتباط قوی بین خوردن زغال اخته و سلامت بهتر مغز وجود دارد.

مطالعه اخیر منتشر شده در علوم اعصاب تغذیه ژورنال ارتباط بین 6 ماه مصرف زغال اخته وحشی و افزایش سرعت پردازش در مغز را برای افرادی که زوال شناختی خفیف داشتند نشان داد.

جزئیات و یافته های مطالعه



این مطالعه یک کارآزمایی دوسوکور، تصادفی و کنترل شده با دارونما بود. شرکت کنندگان در این مطالعه همگی 65 سال یا بیشتر سن داشتند و قبلاً مشکلات شناختی را تجربه کرده بودند. شرکت کنندگان یا در گروهی بودند که پودر زغال اخته وحشی یا دارونما را برای مدت شش ماه مصرف کردند. شرکت کنندگانی که قبلاً مشکلات شناختی را تجربه نکرده بودند برای مقایسه به یک گروه مرجع اضافه شدند.

آزمایشات نشان داد که افرادی که در گروه مداخله زغال اخته بودند سرعت پردازش بهتری نسبت به گروه دارونما نشان دادند. این آزمایش همچنین نشان داد که سرعت پردازش در گروه بلوبری به سطح گروه مرجع (متشکل از گروه‌هایی که قبلاً زوال شناختی را تجربه نکرده بودند) بازگردانده شد. این پیشرفت ها در بین افراد 75 تا 80 ساله بارزتر بود.

چرا این مهم است



بر اساس انجمن آلزایمر، بیش از 6 میلیون آمریکایی در تمام سنین به زوال عقل آلزایمر مبتلا هستند. علاوه بر این، زوال شناختی هر سال در حال افزایش است، به ویژه در سنین 65 سال و بالاتر.

تخمین زده می شود که تا سال 2030، از هر 5 بزرگسال، 1 نفر در ایالات متحده بالای 65 سال خواهد بود.

اختلال شناختی خفیف (MCI) باعث تغییرات شناختی ظریف در طول زمان می شود. با این حال، با توجه به انجمن آلزایمر، در عرض 5 سال، 1/3 از افراد مبتلا به MCI دچار زوال عقل می شوند.

رژیم غذایی مدیترانه ای برای جلوگیری از زوال شناختی

در حالی که برخی از اشکال زوال عقل و زوال شناختی ژنتیکی هستند، اقدامات سبک زندگی می تواند پیری مغز و کاهش شناخت را کاهش دهد.

این رژیم مدیترانه ای به عنوان یکی از سالم ترین رژیم های غذایی برای سلامت مغز در حال ظهور است. با تمرکز بر افزودن بیشتر سبزیجات، میوه‌ها، غلات کامل، حبوبات، ماهی، شراب و روغن زیتون به وعده‌های غذایی روزانه، این رژیم غذایی برای سلامت مغز است.

در اینجا بیشتر بدانید – ارتباط بین رژیم غذایی مدیترانه ای و بیماری آلزایمر

محققان بر این باورند که پلی فنول ها برای حفظ سلامتی برایان به ویژه در افراد مسن بسیار مفید هستند. پلی فنول‌ها را می‌توان در میوه‌ها، سبزیجات، شراب، کاکائو و قهوه یافت… همگی در رژیم غذایی مدیترانه‌ای بسیار رایج هستند.

زغال اخته وحشی به ویژه منبع خوبی از چند صدایی است و ممکن است به معکوس کردن از دست دادن و کاهش حافظه مرتبط با سن کمک کند.

فواید بیشتر زغال اخته

فواید زغال اخته در سلامت مغز خلاصه نمی شود. در واقع، زغال اخته به دلیل فواید بسیاری که برای سلامتی دارد، اغلب به عنوان یک غذای فوق العاده شناخته می شود.

سرشار از آنتی اکسیدان

آنتی اکسیدان های زغال اخته وحشی

هنگامی که رادیکال های آزاد در بدن وجود دارند، می توانند باعث استرس اکسیداتیو به سلول های شما شوند. این استرس اکسیداتیو می تواند به سلول ها آسیب برساند و خطر برخی شرایط و بیماری ها را افزایش دهد.

آنتی اکسیدان ها می توانند تاثیر مخرب استرس اکسیداتیو را با ایجاد سدی در اطراف سلول ها کاهش دهند تا از آسیب رادیکال های آزاد محافظت کنند.

1 فنجان زغال اخته حاوی 9019 آنتی اکسیدان است (اینها زغال اخته پرورشی هستند، به این معنی که مخصوصاً برای خوردن رشد می کنند)

1 فنجان زغال اخته وحشی حاوی 13427 آنتی اکسیدان است

(در بالا حقایق در هر مقاله منتشر شده در مجله شیمی مواد غذایی کشاورزی)

منبع خوب ویتامین ها و مواد معدنی

زغال اخته منبع خوبی از چندین ویتامین و مواد معدنی مورد نیاز برای عملکرد صحیح بدن است. آنها به ویژه منابع خوبی هستند –

  • ویتامین سی
    • برای تشکیل رگ های خونی، ماهیچه ها و کلاژن، التیام و سلامت سیستم ایمنی مورد نیاز است
  • ویتامین K
    • بهبود لخته شدن خون، که در پیشگیری از بیماری قلبی، دیابت و سرطان مهم است و برای سلامت استخوان مورد نیاز است

علاوه بر این، آنها همچنین مقادیر زیر از مصرف توصیه شده روزانه را ارائه می دهند:

  • 24 درصد روزانه ویتامین C
  • 36 درصد روزانه ویتامین K
  • 25% منگنز روزانه (نقش در متابولیسم چربی و کربوهیدرات، مورد نیاز برای سلامت مغز)
  • 14% فیبر رژیمی روزانه

فیبر رژیمی

فیبر غذایی برای سلامت روده، فشار خون، مدیریت کلسترول و تثبیت قند خون مورد نیاز است.

خوردن فیبر کافی در رژیم غذایی می تواند به کاهش خطر بیماری قلبی، سکته مغزی، برخی سرطان ها کمک کند و ممکن است به دیابتی ها در کنترل قند خون کمک کند.

اکثر آمریکایی ها به شدت کمبود فیبر روزانه خود را دارند. اطلاعات بیشتر در مورد فیبر را اینجا بخوانید – شماره 1 چیزی که در رژیم غذایی شما گم شده است – فیبر رژیمی.

راه های افزودن زغال اخته به وعده های غذایی

راه های بی پایانی برای اضافه کردن بلوبری بیشتر به رژیم غذایی شما وجود دارد. جدای از خوردن همه آنها به تنهایی، برخی از راه های مورد علاقه ما عبارتند از

(3 بار بازدید شده، امروز 1 بازدید)

آخرین ویرایش: 27 سپتامبر 2022