ویتامین B1 – آیا می خواهید روحیه خود را تقویت کنید؟ بگیر!

ویتامین B1 یا تیامین برای تبدیل کربوهیدرات ها به انرژی و حفظ سلامت بدن و ذهن مورد نیاز است. این ویتامین در بسیاری از غذاها یافت می شود، اما مانند همه ویتامین های گروه B، به راحتی از بدن دفع می شود زیرا محلول در آب است.

چگونه کار می کند

ویتامین B1 برای تبدیل غذا به انرژی و برای انتقال سیگنال های الکتریکی در اعصاب و ماهیچه ها مهم است. همچنین نقش مهمی در تشکیل گلبول های قرمز خون و تعدادی از فرآیندهای گوارشی دارد.

معروف به “ویتامین اخلاقی”تیامین برای عملکرد صحیح سیستم عصبی بسیار مهم است و می تواند تأثیر قدرتمندی بر خلق و خو و هوشیاری شما داشته باشد.

علائم کمبود

  • ضعف و تحریک پذیری عضلات
  • بی حسی و گزگز در پاها احتباس آب
  • حالت تهوع و درد معده
  • تمرکز بد

درمان

ذهن و احساسات – احتمالاً کاربرد اصلی مکمل های ویتامین B1 برای درمان اختلالات خلقی است. مطالعات نشان داده است که افرادی که مصرف تیامین بالایی دارند کمتر از عزت نفس پایین و افسردگی رنج می برند. همچنین می تواند به کاهش مشکلات خواب کمک کند.

تمرکز و هوشیاری – نشان داده شده است که تیامین در افزایش حافظه و چابکی ذهنی به ویژه در افراد مسن مفید است.

الکلیسم – می تواند به کاهش علائم ترک الکل کمک کند. همچنین برای جایگزینی تیامین از دست رفته در اثر سوء مصرف الکل مورد نیاز است.

تقویت کننده انرژی – می تواند سطح انرژی را افزایش داده و فشار خون را کاهش دهد و سلامت کلی را بهبود بخشد.

مکمل های ویتامین

قرص‌های مولتی ویتامین معمولاً حاوی 1.4 میلی‌گرم ویتامین B1 (تیامین) هستند که برای سلامت افراد عادی و جلوگیری از کمبود آن کافی است.

افرادی که نیاز به افزایش هوشیاری یا بهبود خلق و خوی خود دارند می توانند تا 50 میلی گرم برای اهداف دارویی مصرف کنند. افزایش سطح تیامین زمانی موثر است که به عنوان بخشی از مکمل B-complex مصرف شود.

ویتامین B1 به راحتی توسط الکل، کافئین و استرس از بین می رود. زنان باردار، سیگاری ها، مصرف کنندگان زیاد الکل و کسانی که مقدار زیادی کربوهیدرات مصرف می کنند ممکن است نیاز به مصرف مکمل های غذایی داشته باشند.

لطفا برای اطلاعات جامع در مورد ویتامین B1 و مکمل های غذایی به وب سایت نویسنده مراجعه کنید.