وقتی در فانک گیر می کنید چگونه از خود مراقبت بیشتری کنید


هنگامی که سلامت احساسی ما تحت تأثیر قرار می گیرد ، احساس شکست ناپذیری می تواند به سرعت ظاهر شود. این احساسات می توانند غیرقابل پیش بینی ، خسته کننده و حتی ترسناک باشند. شاید قلب شما شروع به تپیدن کند ، قفسه سینه شما متشنج شود ، یا احساس عصبانیت یا ناامیدی کنید. اگرچه این احساسات ایده آل نیستند ، اما شما تنها نیستید – در حقیقت ، اگر بدانید چند نفر از آنها در مبارزه شما سهیم هستند ، شگفت زده خواهید شد. مطالعه اخیر در انجمن روانشناسی آمریکا دریافتند 67 درصد از آمریکایی ها در حال حاضر با احساس اضافه بار روبرو هستند و بیش از 80 درصد از آنها علائم استرس طولانی مدت را تجربه می کنند. همانطور که می بینید ، همه ما می توانیم از پشتیبانی کمی استفاده کنیم! بنابراین ، اگر در فکر این هستید که چگونه می توانید اضطراب خود را کاهش دهید یا نمی دانید در مواقع ناراحتی چه باید بکنید ، ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم.

در ادامه نکات مفیدی در مورد نحوه مراقبت از خود ، صرف نظر از آنچه که تجربه می کنید ، خواهید یافت.

نکات سریع که می تواند سلامت روانی را بهبود بخشد ، مهم نیست که چگونه احساس می کنید

حقیقت این است که استرس اجتناب ناپذیر است. همه ما محرک هایی داریم و همه ما موقعیت های بزرگی را تجربه کرده ایم که ما را به لبه پرتگاه می فرستد (و اگر سرتان را تکان می دهید ، نه ، لطفاً اسرار خود را به ما بگویید). اگرچه ما می توانیم از اقدامات پیشگیرانه برای محافظت از سلامت روان خود استفاده کنیم (در نظر بگیرید: الف رژیم غذایی غنی از مواد مغذی، شروع یک تمرین مدیتیشن یا خواب کافی) ، ما نمی توانیم از وقوع موقعیت های استرس زا جلوگیری کنیم. به همین دلیل است که ما به شما استراتژی های مقابله و نکات عملی را می دهیم تا در مواقع نیاز به پشتیبانی از آنها استفاده کنید!

بنابراین دفعه بعد که احساس کردید گیر کرده اید ، تنها هستید ، استرس دارید و یا چیزی کمتر از خود متعادل خود دارید ، این نکات سریع سلامت روان را امتحان کنید. این ابزارها می توانند به شما در تنظیم سیستم عصبی خود کمک کنند و احساس آرامش را در شما ایجاد کنند.

وقتی احساس اضطراب می کنید چه باید بکنید

تنفس عمیق را تمرین کنید

وقتی احساس اضطراب می کنید ، یک نفس عقب بکشید. چشمان خود را ببندید ، روی یک صندلی راحت بنشینید و یک دست خود را روی سینه و دست دیگر را روی شکم خود قرار دهید. برای شمارش 1-2-3-4 از طریق بینی نفس بکشید ، مکث کنید ، سپس دهان خود را به آرامی با همان شماره بازدم کنید. تکرار!

نفس عمیقی از اسانس اسطوخودوس بکشید

یک بطری کوچک اسطوخودوس ارگانیک را در دست داشته باشید. وقتی احساس اضطراب یا استرس می کنید ، یک یا دو قطره به مچ دست خود بیفزایید و یک نفس عمیق بکشید و ذهن خود را متمرکز کنید.

پیاده روی پیوسته داشته باشید

تلفن خود را در خانه بگذارید و بدون حواس پرتی راه بروید. به سادگی حرکت دادن بدن می تواند با تغییر ذهن شما از حالت کشمکش یا فرار به استراحت و هضم ، افکار مضطرب را تسکین دهد.

مدیتیشن کنید

وقتی احساس غرق شدن می کنید و نمی دانید چگونه می توانید اضطراب خود را کاهش دهید ، با یک مدیتیشن کوتاه پنج دقیقه ای ذهن خود را آرام کنید. این کار را پنج دقیقه امتحان کنید همین حالا مدیتیشن آرام داشته باشید توسط آماندا گیلبرت برای تسکین فوری!

وقتی احساس می کنید گیر کرده اید چه کار کنید

یک تغییر کوچک ایجاد کنید

نمی دانید وقتی تحت فشار هستید و در الگوی تفکر منفی گیر کرده اید چه باید بکنید؟ با یک تغییر کوچک شروع کنید. می توانید طرز فکر خود را تغییر دهید ، وعده های غذایی سالم تری بخورید یا فقط ده دقیقه زودتر از خواب بیدار شوید تا در جنبه آگاهانه برنامه روزانه صبح خود قرار بگیرید. تغییرات کوچک به مرور به تغییرات بزرگ می افزایند!

تفکر منفی را برای طرز فکر مثبت کنار بگذارید

تغییر دیدگاه می تواند فواید فوری برای سلامت روان شما داشته باشد. هنگامی که افکار منفی شما به اوج می رسد ، به چیزی فکر کنید که برای آن سپاسگزار هستید و تغییر افکار خود را مشاهده کنید.

متصل: 3 هک متخصص برای شکستن چرخه تفکر منفی

از فکر کردن و شک کردن دست بردارید

به راحتی می توانید هر سناریوی “چه-اگر” را در ذهن خود پخش کنید و بدترین آن را تصور کنید. اما اگر در فکر این هستید که چگونه می توانید اضطراب خود را کاهش دهید ، وقت آن رسیده است که احساسات خود را کنترل کنید! به جای تصور بدترین نتیجه ، به بهترین فکر کنید. میخوای چی بشه؟ سپس تصور کنید که این سناریوی مثبت به حقیقت می پیوندد. شما فقط ذهن خود را مرتب می کنید! با گذشت زمان ، شما یاد خواهید گرفت که از این الگوهای منفی تفکر “ربوده” شوید.

لیستی از اهداف تهیه کنید

هم کوتاه مدت و هم بلندمدت فکر کنید. امروز می خواهید به چه چیزی برسید؟ این هفته؟ این ماه؟ امسال؟ ایجاد یک برنامه می تواند به شما در ایجاد انگیزه کمک کرده و شما را تشویق به اقدام کند.

یک سرگرمی جدید را امتحان کنید

وقتی در مسیر هستید ، سرگرمی جدیدی را پیدا کنید که علاقه شما را برانگیزد. در نظر بگیرید: یک کلاس یوگا ، یک کلاس آشپزی یا یک دوره آموزشی جالب!

وقتی احساس خستگی می کنید چه باید بکنید

یک لیوان بزرگ آب بنوشید

اغلب کم آبی بدن (حتی در حداقل) ممکن است باعث خستگی و بی حالی شود. علاوه بر انرژی شما ، می تواند بر روحیه ، استرس و حتی خواب شما نیز تأثیر بگذارد. ابتدا یک لیوان بزرگ آب بنوشید و یک بطری را در طول روز با خود حمل کنید. وقتی احساس خستگی می کنید ، یک نوشیدنی بنوشید!

صبحانه ای سرشار از انرژی بخورید

یک صبحانه پر انرژی و سرشار از مواد مغذی برای رفع استرس می تواند به مبارزه با خستگی و افزایش انرژی کمک کند. سعی کنید میان وعده های غنی بخورید مواد مغذی تقویت کننده انرژی مانند روی ، امگا 3 ، ویتامین B و ویتامین C.

دوش آب سرد گرفتن

علاوه بر تسکین عضلات ملتهب و تسریع بهبودی ، پژوهش نشان می دهد که دوش آب سرد می تواند خلق و خو را افزایش داده و خستگی را کاهش دهد. این حالت همیشه هنگام ایستادن در سرما صادق نیست اکثر خوب است ، نمی توانیم منکر احساس سرزندگی بعد از آن شویم!

به پیاده روی در فضای باز بروید

چه در حال پیاده روی و چه در تمرینات سبک هستید ، تمرینات با شدت کم می توانند انرژی شما را افزایش دهند ، استرس را از بین ببرند و حتی شما را مولدتر کنند.

متصل: 10 کاری که باید در صورت خستگی دائمی انجام دهید

وقتی غمگین هستید چه کار کنید

برای احساسات خود دفتر خاطرات داشته باشید

به جای احساسات خود ، آنها را روی کاغذ بیاورید. ما دوست داریم این را “فرار مغزها” بنامیم – فقط هر آنچه به ذهنتان می رسد بنویسید و آن احساسات را دور بریزید!

فریاد بزن

گاهی اوقات گریه خوب کاتارتیک دقیقاً همان چیزی است که شما باید هنگام ناراحتی یا ناراحتی انجام دهید. در واقع ، الف مطالعه هاروارد گریه نشان می دهد که مواد شیمیایی خوب اکسی توسین و مواد مخدر درون زا را ترشح می کند ، که بیشتر به عنوان اندورفین شناخته می شود. این می تواند درد جسمی و روحی را تسکین دهد!

اتاق یا منطقه ای را تمیز کنید

آیا می دانید پاکی و سلامت روانی عبارتند از متصل؟ فضای تمیز می تواند به رفع احساس اضطراب و ناراحتی کمک کند ، در حالی که به عنوان راهی موثر برای پاکسازی سر عمل می کند.

یک مجله شکرگزاری راه اندازی کنید

حتی در بدترین روزها همواره چیزی برای قدردانی وجود دارد. یک لیست کارها را شروع کنید و به آن اضافه کنید. وقتی احساس کوتاهی ، گم شدن یا ناراحتی می کنید ، دوباره دفتر خاطرات خود را بخوانید و همه چیزهای مثبت زندگی خود را به خاطر بسپارید!

وقتی احساس ناامیدی یا عصبانیت می کنید چه باید بکنید

نفس بکشید و تا 10 بشمارید

آن تنفسهای آهسته و عمیقی که قبلاً ذکر کردیم؟ به کسانی که اینجا هستند برگرد. وقتی احساس ناامیدی یا عصبانیت می کنید ، یک نفس عمیق بکشید و تا ده بشمارید. هنوز نگران هستی؟ تنفس خود را تا زمانی که تنش شروع به از بین رفتن کند ادامه دهید. با یک ذهن شفاف تر و آرام تر به وضعیت باز خواهید گشت.

یک تمرین HIIT انجام دهید

تمام این انرژی آتشین را به ضربان قلب منتقل کنید تمرین HIIT!! شما احساسات منفی را جایگزین آن هورمون هایی می کنید که احساس خوبی دارند ، که پس از تمرینات عرق کرده به سیستم شما هجوم می آورند.

فعالیت های مورد علاقه خود یا تکنیک کاهش استرس را تمرین کنید

شاید تنفس عمیق باشد ، جریان یوگا، یا آرامش بخش حمام نمک اپسومبه چیزی را پیدا کنید که به شما احساس خنکی ، آرامش و جمع آوری می دهد.

وقتی احساس تنهایی می کنید چه باید بکنید

یک شبکه پشتیبانی پیدا کنید

این می تواند خانواده ، دوستان ، سازمان های محلی و البته پزشک یا درمانگر شما باشد. نکته پایانی: وقتی احساس تنهایی می کنید ، درخواست حمایت کنید! افراد زیادی آماده و آماده کمک کردن هستند.

اقدامات تصادفی مهربانی

با خوشحال کردن شخص دیگری ، احساس خوشبختی می کنید (و کمتر احساس تنهایی می کنید). این برنامه رایگان ، ساده و برای روح مفید است.

از شبکه های اجتماعی خارج شوید

گاهی اوقات شبکه های اجتماعی چندان اجتماعی نیستند. در واقع ، اگر احساس تنهایی می کنید ، گاهی اوقات می تواند به شما احساس انزوا بیشتری دهد. از رسانه های اجتماعی سم زدایی کنید و در زمان حال زندگی کنید! با یک دوست تماس بگیرید ، به یک غریبه لبخند بزنید یا در یک کافه بنشینید و روابط واقعی را در اولویت قرار دهید.

دوستان مودار را در آغوش بگیرید

می توانید یک سگ را به فرزندی پذیرفته ، در پناهگاه حیوانات محلی داوطلب شوید یا با یک دوست خزدار وقت بگذرانید! حیوانات خانگی علاوه بر اینکه عشق بی قید و شرط را به ما می بارانند نشان داده شده برای افزایش روحیه ، کاهش استرس و ایجاد احساس تنهایی کمتر.

از یک کلاس آموزشی جدید دیدن کنید

اگر قادر هستید ، تعریق در کلاس آموزشی یا تناسب اندام گروهی می تواند راهی عالی برای ملاقات با افراد جدید و همفکر شما باشد!

به انجمن FitOn ما بپیوندید

به صورت رایگان در FitOn ثبت نام کنید و به انجمن آنلاین ما بپیوندید. با مشاوره و مشاوره متخصصان ، آموزش مربیان برجسته و دیگران ، احساس می کنید بخشی از چیزی بزرگتر از خودتان هستید. ثبت نام برای FitOn PRO و به دستور العمل های تأیید شده توسط متخصص تغذیه دسترسی پیدا کنید و دستورالعمل ما را دنبال کنید اینستاگرام و صفحه فیس بوک و خود را به دیگر اعضای FitOn معرفی کنید

نکاتی برای تقویت سلامت روان در این زمان

اجازه ندهید احساسات شما بر زندگی شما غلبه کند! این لیست را در دسترس خود داشته باشید و در صورت نیاز به کمی تعمیر و نگهداری ، نکات مربوط به اقدامات ما را مشاهده کنید. اما به یاد داشته باشید که این راهکارهای مقابله ای جایگزین نیاز به کمک یا مشاوره پزشکی نمی شود. اگر متوجه شدید که این احساسات در زندگی روزمره شما تداخل ایجاد می کند ، با یک متخصص مراقبت های بهداشتی مانند پزشک یا درمانگر خود صحبت کنید. در حالی که این نکات به عنوان مکانیسم های مقابله م effectiveثر عمل می کنند ، هر کس متفاوت است. به هر حال ، سلامتی و شادی شما هدف شماره یک ما است!

برای راهنمایی های بیشتر سلامتی ، تمرینات برای هر سطح تناسب اندام ، مدیتیشن زمینی و موارد دیگر ، برنامه FitOn را بارگیری کنید!



دیدگاهتان را بنویسید