“ورزش سلولی” ممکن است باعث افزایش طول عمر شود


13 آگوست 2022 · 7:00 صبح

عکس توسط فایت رینولدز ام اس در Pexels.com

محققان لندنی مفهوم “ورزش سلولی” را معرفی کردند.

نظم و انضباط تغذیه ای و محدودیت غذایی منجر به ورزش مقاومتی برای سلول های ما می شود. سلول‌های ما در اثر محدودیت کالری یا ورزش بدنی، فاکتورهای رونویسی تولید می‌کنند که منجر به محافظت در برابر اکسیداسیون، التهاب، آترواسکلروز و تکثیر سرطان‌زا می‌شود. در دراز مدت، این منجر به طول عمر و کاهش سرطان T2DM می شود [type 2 diabetes]، انفارکتوس میوکارد و سکته مغزی. از قرن‌های گذشته، مطالعات روی انسان‌ها، میمون‌های رزوس و ارگانیسم‌های چند سطحی مزایای محدودیت کالری را بدون سوءتغذیه نشان داده‌اند. روزه داری دوره ای و محدودیت کالری نشانگر افزایش نشانگرهای بازسازی و کاهش بیومارکرهای دیابت، CVD است. [cardiovascular disease]، سرطان و پیری

بررسی حاضر به این نتیجه رسید که طول عمر را می توان از طریق تعدیل رژیم غذایی و ورزش افزایش داد. تحقیقات نشان می دهد که ترکیبی از رژیم های غذایی متنوع به طور مدرن رایج شده است – MED [Mediterranean]، DASH، رژیم های پر پروتئین ± – که با محدودیت کلی کالری از طریق روزه داری دوره ای یا محدودیت کالری مزمن تعدیل می شود، محافظت در برابر CVD، سرطان و پیری را فراهم می کند. همچنین نشان داده شده است که ورزش باعث افزایش طول عمر در جمعیت عمومی، کاهش ابتلا به دیابت و سرطان و ایجاد فواید روانی می شود.

این بررسی از تحقیقات نشان می‌دهد که گنجاندن یک محدودیت کالری متوسط ​​یا رژیم روزه‌داری می‌تواند مزایای قابل‌توجهی در خطر کم داشته باشد. ورزش سلولی از طریق محدودیت کالری و ورزش بدنی می تواند طول عمر را افزایش دهد و از بزرگترین قاتلان جامعه بشری امروزی – سکته مغزی و بیماری قلبی جلوگیری کند.


محدودیت کالری نوعی هورمسیس است. اگر علاقه مند هستید، در مقاله رایگان در مورد آن بیشتر بخوانید مجله انسان شناسی فیزیولوژیکی.

استیو پارکر، دکتر

روی جلد کتاب Conquer Diabetes and Prediabetes