هرگز 9 نوع کربوهیدرات را از رژیم غذایی خود حذف نکنید! – دکتر روی هادیمیان


هرگز 9 نوع کربوهیدرات را از رژیم غذایی خود حذف نکنید!

برخی افراد به دلایل مختلف ، از جمله کاهش وزن ، کربوهیدرات ها را از رژیم غذایی خود حذف یا به حداقل می رسانند. با این حال ، برخی از کربوهیدرات ها تحت هیچ شرایطی نباید از رژیم غذایی حذف شوند.

وقتی کربوهیدرات ها را از منابع گیاهی دریافت می کنیم ، گروه مهمی از مواد مغذی ارزشمند و ارزشمند را دریافت می کنیم. میوه ها و سبزیجات ، که منبع کربوهیدرات هستند ، حاوی مواد مغذی گیاهی کلیدی مانند بتاکاروتن و لیکوپن هستند که نمی توانید آنها را از منابع دیگر کربوهیدرات ها مانند غلات یا محصولات لبنی دریافت کنید.

مواد مغذی گیاهی نقش مهمی در تقویت سیستم دفاعی بدن و مبارزه با التهاب و همچنین کاهش قند خون دارند.

در اینجا بهترین منابع کربوهیدرات است که هرگز نباید از رژیم غذایی خود حذف کنید:

سیب زمینی شیرین:

سیب زمینی شیرینی که روی اجاق گاز پخته می شود ، قند خون را 30 درصد کمتر از سیب زمینی معمولی افزایش می دهد ، زیرا حاوی فیبر و عناصر کمیاب است که 40 درصد آن حلال هستند ، کلسترول را کاهش داده و هضم را کند می کند. علاوه بر این ، سیب زمینی شیرین سرشار از کاروتنوئیدها و رنگدانه های زرد و نارنجی است که به ارگانیسم ها اجازه می دهد به انسولین پاسخ دهند. سیب زمینی شیرین همچنین سرشار از اسید کتوژنیک است. این ترکیب گیاهی طبیعی می تواند به کاهش مقاومت به انسولین کمک کند.

لوبیا:

مصرف حبوبات با کاهش کلسترول بد و افزایش کلسترول خوب ، خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد. لوبیا حاوی ترکیبات آلفا آمیلاز است که از جذب و تجزیه نشاسته جلوگیری کرده و منجر به کاهش وزن می شود. هر 184 گرم لوبیا حاوی 113 گرم کربوهیدرات است.

موز:

هر 225 گرم موز حاوی 51 گرم کربوهیدرات است. موز منبع عالی انرژی است و استفاده از آن قبل از تمرین باعث تقویت عضلات می شود. موز سرشار از پتاسیم است و برای سلامت قلب ضروری است.

نارنجی:

هر 180 گرم از این میوه دارای 21 گرم کربوهیدرات است. پرتقال منبع عالی ویتامین C است و 130 درصد نیاز روزانه شما به این ویتامین را تامین می کند. مصرف پرتقال از سرطان جلوگیری می کند و سلامت قلب را بهبود می بخشد. بهبود سلامت پوست نتیجه مصرف منظم این میوه است.

گریپ فروت:

در هر 230 گرم 19 گرم کربوهیدرات دارد. گریپ فروت کالری کمی دارد و دارای ارزش بسیار بالایی از ویتامین C است. مصرف گریپ فروت سیستم ایمنی بدن را بهبود می بخشد و فیبر موجود در آن به کاهش وزن کمک می کند. این میوه از مقاومت به انسولین جلوگیری کرده و از دیابت جلوگیری می کند. گریپ فروت همچنین حاوی اسید سیتریک است که می تواند از سنگ کلیه جلوگیری کند.

سیب:

حاوی 17 گرم کربوهیدرات در 125 گرم است و سرشار از آنتی اکسیدان و فیبر است. مصرف منظم سیب از سلامت مغز محافظت می کند و از بیماری های جدی مغز مانند زوال عقل و سکته جلوگیری می کند. خوردن سیب نقش پیشگیرانه ای در سرطان سینه دارد.

چغندر قند:

هر 136 گرم حاوی 13 گرم کربوهیدرات و حاوی نیترات است و مصرف آن باعث افزایش قدرت ماهیچه ها می شود. به ویژه در بیماران مبتلا به نارسایی قلبی. نیترات همچنین عملکرد ورزشی را افزایش می دهد و می تواند از زوال عقل جلوگیری کند.

هویج:

به ازای هر 128 گرم ، 12 گرم کربوهیدرات وجود دارد. هویج سرشار از آنتی اکسیدان ها به ویژه بتاکاروتن است و به جلوگیری از انواع مختلف سرطان کمک می کند. خوردن هویج خام یا خورشتی بیشترین مزایای تغذیه ای را دارد.

بلوبری:

این میوه همچنین منبع سالم کربوهیدرات است. ذغال سنگ دارای اثرات هیپوگلیسمیک است و می تواند تغییرات در بافت لوزالمعده را در طول دیابت بهبود بخشد ، که ممکن است به دلیل وجود آنتوسیانین ها و سایر ترکیبات آنتی اکسیدانی در میوه باشد.

برای استفاده از رژیم غذایی آنلاین دکتر روی هادیمیان ، روی پیوند زیر کلیک کنید:

برنامه غذایی دریافت کنید

دیدگاهتان را بنویسید