نکات کاربردی برای پیشگیری از اضافه وزن کودکان – دکتر رویا هادیمیان


نکات کاربردی برای جلوگیری از اضافه وزن کودکان

همانطور که همه اعضای خانواده از انتخاب و هدایت یک سبک زندگی سالم سود خواهند برد ، کودکان نیز می توانند با کمک والدین و خانواده خود به وزن و رشد سالم دست یابند. خوردن غذاهای سالم ، پرهیز از غذاهای آماده و افزایش فعالیت بدنی از جمله مواردی است که می تواند در رسیدن به این هدف مفید باشد.

چاقی و اضافه وزن در کودکان اغلب در دبستان شروع می شود. این یک مشکل بزرگ است زیرا بسیاری از کودکان دارای اضافه وزن در بزرگسالی به این کار ادامه می دهند. والدین تأثیر بسزایی در تغذیه و شیوه زندگی کودکان دبستانی دارند. البته ، تکنیک های ساده خانه نیز بی تاثیر نیستند. این مقاله را برای یادگیری نحوه کنترل چاقی و کنترل وزن در کودکان از دست ندهید.

تغییراتی در عادات غذایی کل خانواده ایجاد کنید

انتخاب غذای سالم و فعالیت بیشتر برای کل خانواده مفید است ، بنابراین سعی کنید سایر اعضای خانواده را در این تغییر دخیل کنید. در این حالت ، اگر دیگر اعضای خانواده اضافه وزن یا چاقی داشته باشند ، می توانند به راحتی به وزن سالم مورد نظر برسند.

در این راستا ، تنقلات سالم تهیه کنید ؛ صبحانه یک وعده غذایی بسیار مهم است – می تواند روز شما را خوشایند یا مختل کند. ترجیحا ، میان وعده ها کالری کمی دارند. به عنوان مثال ، می توان از میوه ها و سبزیجات استفاده کرد.

از نوشیدنی های ناسالم خودداری کنید و از نوشیدنی های گازدار و نوشیدنی های شیرین خودداری کنید. سعی کنید کودکان را به نوشیدن آب و شیر کم چرب ترغیب کنید.

با کودک خود ورزش و فعالیت کنید

پیاده روی کنید ، بازی کنید ، دوچرخه سواری کنید ، با کودک خود ورزش کنید. دانش آموزان حداقل 60 دقیقه فعالیت در روز نیاز دارند. تماشای تلویزیون و بازی های رایانه ای را به کمتر از دو ساعت در روز برای دانش آموزان و کمتر از یک ساعت در روز برای کودکان پیش دبستانی و کودکان خردسال کاهش دهید.

البته رعایت چند نکته در رژیم غذایی دانش آموزان (در صورت حضور در مدرسه) ضروری است:

در مورد شیوه زندگی سالم که در مدرسه ارائه می شود از معلمان یا مدیر فرزند خود بپرسید.

تنقلات پرچرب (مانند سیب زمینی سرخ کرده) را در غذای کودک قرار ندهید.

کودک خود را به نوشیدن آب به عنوان نوشیدنی اصلی در مدرسه تشویق کنید.

انتخاب های سالمتر را در وعده های غذایی به فرزند خود بیاموزید.

یادم هست:

والدین نقش مهمی در کمک به کودکان در ایجاد عادات غذایی سالم دارند. زمان تماشای تلویزیون یا بازی های رایانه ای کودکان را محدود کنید و آنها را تشویق به فعالیت بدنی کنید.

اگر تمام اعضای خانواده اضافه وزن یا چاقی داشته باشند ، می توانند به راحتی به وزن سالم برسند ، مشروط بر اینکه همه آنها سبک زندگی سالم تری داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید